Aki ja Rita Mannisen luksuskodille ei meinaa löytyä ostajaa pyyntihinta romahti
https://www.is.fi/viihde/art-2000010629882.html
Aki Manninen kertoo, että syynä on ollut asuntokaupan korkotilanne. Sen takia ostajia ei ole myöskään ollut jonoksi asti
Kommentit (195)
Myynti-ilmoitukset jotka ohitan katsomatta:
"Arkkitehdin itselleen suunnittelema"
"Arkkitehdin suunnittelema uniikki ratkaisu"
Koska molemmat lauseet tarkoittaa rumaa, ylihinnoiteltua ja toimimattomilla ratkaisuilla sekä hukkatilalla pilattuja taloja.
Se että talosta josta pyydettiin 900 000 nyt pyydetään 800 000 ei ole hinnanromahdus.
Todella ruma talo ahtaasti yhtä rumien talojen rivissä jossain Lempäälässä. Onnea vaan myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo uima-allas kyllä vaan alentaa hintaa, koska se vie tilaa pois pihasta, jota muutenkaan ei ole juuri yhtään. Omakotitalossa kyllä pitäisi olla kunnon piha, jossa lapset voivat juosta ja leikkiä.
En tiedä hahmotinko niitä pihakuvia oikein, mutta eikö siihen altaalle näe myös naapurit ikkunoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa terassilla missä on uima-allas ole edes minkäänlaista yksityisyyttä 🥴
Ei oo lähiömamma kuullut tummuvista ikkunoista ?
Naapurit tummentaa näkymänsä ikkunoistaan , jotta ei nää naapuria polskimassa altaassa? Vai miten ajattelit tämän toimivan?
Aika kivalla ylöspäin viettävällä kadulla tuo, jossa aika varakasta väkeä Porscheineen ja Bemareineen. Rauhaisalta paikalta vaikuttaa, ainoa mikä tuossa nauratti niin tuo Villa Manninen-kyltti ovessa.
Mammat, kateellisuus ei ole hyvästä, eikä myöskään toisten kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Talo sijaitsee lähellä järveä."
Mutta kun "lähellä" ei riitä.
Mikä siinä järven rannalla asumisessa on muka niin hienoa ja ihmeellistä?
Tulee riittävästi hyttysiä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei liity millään tavalla mihinkään akin tilauksiin tai mihinkään muuhunkaan henkilökohtaiseen.
Mutta nuo kaksi ovat kyllä todella mauttomia kaikin puolin. Jotenkin aikuisilta ihmisiltä odottaa (en tiedä miksi) sellaista tyylikkyyden arvostamista. Että koti on kodikas, eikä mikään somekehukalastelukohde. Eihän kukaan täyspäinen VIIHDY asunnossa, jossa on kylmän kalsea laattalattia muualla kuin keittiössä ja kylppärissä. Se on hirveän mautonta. Muutenkin nuo noiden talot ovat täynnä kovia materiaaleja, teräviä kulmia... kulmikkuutta siellä sun täällä. Ei yhtään mitään persoonaa, ajattomuutta, tyylikkyyttä...
Ja minun makuni on moderni ja pelkistetty. Rakastan puun sävyjä, ruskeaa, beigeä, murrettuja värejä pienissä määrissä... joten minun ajatukseni kodikkaasta ei todellakaan ole mikään riemunkirjava sotkukasa.
Ja anteeksi vaan lapsi, mutta Donnakin on niin mauton nimi. Bebiinast
Hitto mikä nillittävä kusipää kermaperse :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
420 000 € sopivampi hinta tuosta.
Sijainti on kuitenkin ihan hevon skuugessa.
kanattais ottaa selvää ennekui ...on meinaa motarille lyhyt matka...
Tämä ei sinänsä ole suositus. Varsinkaan kun ei ole mitään yksityisyyttä postimerkin kokoisella tontilla. Ei tarvitse olla isokaan baana lähellä niin liikenteen melu kuuluu pihaan jatkuvana jytinänä.
Parveke ja terassi näyttävät tosi kivoilta ja lokoisilta.
Kivilattia olohuoneen korkeassa tilassa taas päinvastaiselta, voi kuvitella vain miten kaikuisa akustiikka tuossa hallissa on. Siihen kylmät harmaat sävyt päälle.
Pihassa sekä uima-allas että lisäksi vielä poreet, siis häh?? Muutenkin postimerkin kokoisella tontilla? Kiva huoltaa noita vaikka muuten on muka niin helppohoitoinen.
Enpä jaksaisi pelkkien katettujen ulkotilojen perään lähteä löhes 800t eur kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä laattalattia = todella monen mielestä kammottava. Jo tuo iso iso miinus ratkaisee monen ostopäätöksen
Mulle laattalattia kävisi tosi hyvin. Helppo siivota. Nyt on parketti ja pitää olla niin varovainen veden kanssa. Seuraavaksi laitan laatat parketin tilalle
Eihän kukaan täyspäinen VIIHDY asunnossa, jossa on kylmän kalsea laattalattia muualla kuin keittiössä ja kylppärissä.
Monessa maassa tuo on perus, lähinnä materiaali- ja ilmastosyistä. Esimerkiksi Etelä-Euroopassa ja Lähi-Idässä. Täysipäisiä sieltäkin löytyy.
Helpompi siivotakin. Ja liekö lattialämmitys alla tuon tason talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
395 000€ on oikea hinta.
Ei ole. Samalta kadulta myyty useampi taloja. Hinta ollut aina yli 650 000.
Niin hintapyyntö voi olla ollut yli 650 000, mutta kyllä täytyy olla päässä vikaa, jos sen maksaa tuolla. Aivan järkyttävän ahtaasti rakennettu.
Jossain Helsingissä ymmärtäisi, että tontti on pieni ja ahdas ja talot on kiinni toisissaan. Luulisi, että Lempäälässä olisi tilaa kaavoittaa väljemmin. Tila on luksusta - myös pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä laattalattia = todella monen mielestä kammottava. Jo tuo iso iso miinus ratkaisee monen ostopäätöksen
Ja valtavat ikkunat ja hirveän korkea katto. Liika on liikaa. Ei sitä asunnon ilmavuutta tarvitse avaruuteen asti. Ihan normaalikorkeus on vallan mainio. Tavallista pidemmät ihmiset osaavat sitten ostaa korkeamman. Valtaosa ei sellaisia tarvitse. Siis nyt on puhe ihan överikorkeista tiloista.
Rakennushommissa olen törmännyt myös mielenkiintoiseen ilmiöön noiden korkeiden tilojen kanssa.
Eli ihmiset ovat rakentaneet itselleen sen ihanan unelmatalon isolla huonekorkeudella ja ikkunoilla lattiasta kattoon ja sinne on valittu muodikkaita valaisimia jne. Mutta, mutta... Eivät ole lainkaan miettineet talon huoltoa.
Kyllä me saadaan rakennusaikana isoilla telineillä ja korkeilla
Tuo on vain suunnittelukysymys. Ja aina saa ammattilaisen tekemään hommat, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kateuskortti pelattu. Kaikki talot ja pihat ei sovi kaikille ja mielipiteensä kertominen ei ole kiusaamista. Varmaan tuollekin joskus ostaja löytyy ,mikäli hinta on sopiva, ei haittaa asua Lempäälässä motarin lähellä eikä pihan pienuus ja naapureiden läheisyys haittaa.
Itse olen elämäntilanteessa, jossa mietimme muuttamista pienempään ja helppohoitoisempaan taloon, mutta toisaalta harmittaisi luopua tästä puutarhasta ja rantasaunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateuskortti pelattu. Kaikki talot ja pihat ei sovi kaikille ja mielipiteensä kertominen ei ole kiusaamista. Varmaan tuollekin joskus ostaja löytyy ,mikäli hinta on sopiva, ei haittaa asua Lempäälässä motarin lähellä eikä pihan pienuus ja naapureiden läheisyys haittaa.
Itse olen elämäntilanteessa, jossa mietimme muuttamista pienempään ja helppohoitoisempaan taloon, mutta toisaalta harmittaisi luopua tästä puutarhasta ja rantasaunasta.
Kaikkia mielipiteitä ei aina tarvitse sanoa ääneen. Tai ainakin voi edes yrittää löytää jotain positiivistakin sanottavaa.
Hyvä, joutuvat vielä menemään oikeisiin töihin : )
Ennen ihmiset halusivat rakentaa isolle tontille pienen talon. Nykyään ihmiset haluavat rakentaa pienelle tontille ison talon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mielipiteitä ei aina tarvitse sanoa ääneen. Tai ainakin voi edes yrittää löytää jotain positiivistakin sanottavaa.
Miksi ajattelet ,ettei saa olla erilaisia mielipiteitä? Ei kaikkien tarvitse olla positiivisia. Tässäkin ketjussa toiset pitää talosta ja toiset ei. Pitipä talosta, sen sijainnista, pienestä pihasta ,kivilattiasta tai ei niin mielipiteensä saa sanoa asiallisesti.
Rakennushommissa olen törmännyt myös mielenkiintoiseen ilmiöön noiden korkeiden tilojen kanssa.
Eli ihmiset ovat rakentaneet itselleen sen ihanan unelmatalon isolla huonekorkeudella ja ikkunoilla lattiasta kattoon ja sinne on valittu muodikkaita valaisimia jne. Mutta, mutta... Eivät ole lainkaan miettineet talon huoltoa.
Kyllä me saadaan rakennusaikana isoilla telineillä ja korkeilla tikkailla verhokiskot, valaisimet yms asennettua vaikka portaikon kattoon, mutta mites sitten kun lähdemme?
Olen aina asiakkaita kehottanut sitten hankkimaan riittävän korkeat ja turvalliset tikkaat itselleen ja yllättävän moni on vasta tässä vaiheessa ymmärtänyt, että sellaisia tosiaan saatetaan tarvita.