Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?
Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön pihallakin voi pitää vaikka synttärit.
Kiitos ideasta, tätä täytyy koittaa jos en keksi mitään ennen synttäreitä.. Ja toivoa että on hyvä keli. Vilttejä löytyy missä lapset istuskella syömässä poppareita ja mehua mitä keitin niistä marjoista..
Ap
Seurakunnalta (diakonia) kannattaa kysyä, ei väliä kuulutko kirkkoon. Joku mainitsikin jo Hopen, sieltäkin voi apuja saada. Ehkä Pelastakaa Lapset ry tai Ensi- ja turvakotien liitto voisivat auttaa.
Voimia avun etsimiseen! Apua on kyllä tarjolla, mutta sen löytäminen vaatii jaksamista, jota kaikilla ei ole. Olet hyvä vanhempi, kun teet kaikkesi että lapsesi eivät kärsisi tilanteesta.
Etsi netistä sun alueen, kotikunnan tai hyvinvointialueen kokoomuslaiset poliitikot/valtuutetut. Heidän yhteystiedot on ihan julkista tietoa ja joko heillä tai puolisoillaan on yleensä ihan kivasti omaisuutta ja halua auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Marjat kuiten sait metsästä kuljetettua mutta et sit sen pidemmälle saanu kuljetettua?
Asun tosiaan syrjemmässä halvemman asumisen takia, metsään pääsen ihan 100m päähän mut kylälle onkin jo matkaa. Enkai mä voi mitään sille etten löytänyt ostajaa, kai ihmiset vaan ostaneet jo muilta tai itse keräävät näillä seuduin. Ois pitäny viedä kaupunkiin asti, ihan en voi huonokuntoisella pyörällä polkea 40km sivu tai mennä bussilla, kun siinä ne rahat ois jo menny bussilippuihin ja koko päivä (kun täältä lähtee yks bussi aamulla, ja takaisin tulee vain kerran päivässä neljän aikaan).
Ap
Kysy suoraa sieltä liikuntassalin vuokraajalta voiko tulla yhtään vastaan?Järjestöiltä voi kysellä lahjakorttia, jolla saisi ehkä tarjoilut...Ja synttärit ja samoin joulu ei tule yllätyksenä. Eikö todellakaan muutamaa euroa saa säästöön?Tukea voi pyytää läheisiltä kyllä, mutta ulmkopuolisilta kerjääminen on kyllä vähän....
Vierailija kirjoitti:
Houra? Tiedät kyllä miten.
En oo mitenkään hyvännäköinen, mut kerro toki mistä löydän asiakkaita??? Teen m i t ä t a h a n s a työtä tässä tilanteessa.
Ap
Valitettavasti elämä on mitä on. Miehet kyllä maksavat tietyistä nautinnoista, mutta sekin on aika rankkaa hommaa, myös henkisesti. Jospa ihme tapahtuu, muuten se on vain lähdettävä kadulle, ellet sitten keksi jotain muuta, josta saa tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat kuiten sait metsästä kuljetettua mutta et sit sen pidemmälle saanu kuljetettua?
Asun tosiaan syrjemmässä halvemman asumisen takia, metsään pääsen ihan 100m päähän mut kylälle onkin jo matkaa. Enkai mä voi mitään sille etten löytänyt ostajaa, kai ihmiset vaan ostaneet jo muilta tai itse keräävät näillä seuduin. Ois pitäny viedä kaupunkiin asti, ihan en voi huonokuntoisella pyörällä polkea 40km sivu tai mennä bussilla, kun siinä ne rahat ois jo menny bussilippuihin ja koko päivä (kun täältä lähtee yks bussi aamulla, ja takaisin tulee vain kerran päivässä neljän aikaan).
Ap
Miten sä kauppatavarat saat kuljetettua? Vai syöttekö te ikinä mitään? Aamulla lähdet bussilla kauppaan ja illalla tuut takas. Jotenkin sä sumplit ruokaostokset, niin samalla olisit suunnitellut ja sumplinu marjamyynnit.
Vierailija kirjoitti:
Otatko kakkoseen ja nieletkö? Voin auttaa.
Kyllä.
T. jorma56
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraa sieltä liikuntassalin vuokraajalta voiko tulla yhtään vastaan?Järjestöiltä voi kysellä lahjakorttia, jolla saisi ehkä tarjoilut...Ja synttärit ja samoin joulu ei tule yllätyksenä. Eikö todellakaan muutamaa euroa saa säästöön?Tukea voi pyytää läheisiltä kyllä, mutta ulmkopuolisilta kerjääminen on kyllä vähän....
No joo tiedän, en mä tiedä kehtaisinko oikeasti edes kysyä.. Pieni paikkakuntakin. Mietin vaan mikä on tollainen kanava? Ja oikeasti tätini siis saa tuota apua, oon ollut paikalla kun esim. Saanut ruokatilauksen marketista ja sen maksanut joku yksinäinen varakas nainen.. Siis olen tietenki kysynyt lainaa läheisiltä, mutta ovat itsekin varattomia tai ei halua auttaa. Olen suvun "pohjasakkaa" koska ei ole työtä ja tällein.. Niin eivät sitten ole tekemisissä. Veljenikin todella hyväpalkkaisessa työssä, ei auta, häpeää minua eikä ole edes avovaimoa mulle esitelly ja olleet 2v yhdessä.. Ei tulleet käymään edes ohimennen vaikka kävivät täällä paikkakunnalla lomallaan.. Aika tosiaan epätoivoinen olo on ja aika koitin tuota kun sanotaan aina et myy marjoja. No ei sekä menny ihan putkeen. Sieniä en tunne et niitä voisin myydä. Monta monimutkaista syytä miks on nyt näin vaikea tilanne, yks iso oli auto jonka yritin hankkia mutta osottautui katastrofiksi ja makaa nyt parkkipaikalla vaihdelaatikko rikki ja söi mun kaikki varani... Asun tosiaan niin et lähin asiamiesposti 16km, hammaslääkäriin 26km.. Koulu ja (kallis) kyläkauppa sentään 1km päässä. Kunnan vuokrarivari mutta palvelut tosiaan katoaa yks kerrallaan..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etsi netistä sun alueen, kotikunnan tai hyvinvointialueen kokoomuslaiset poliitikot/valtuutetut. Heidän yhteystiedot on ihan julkista tietoa ja joko heillä tai puolisoillaan on yleensä ihan kivasti omaisuutta ja halua auttaa.
Kokoomuslaisilla on lähinnä halua kyykyttää köyhää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten sä kauppatavarat saat kuljetettua? Vai syöttekö te ikinä mitään? Aamulla lähdet bussilla kauppaan ja illalla tuut takas. Jotenkin sä sumplit ruokaostokset, niin samalla olisit suunnitellut ja su
Kylällä on lähikauppa Sale josta ostan ruokaostokset. No täällä facessa ilmotin marjoista, ja oisin ne toki kylälle tietenki voinu viedä mutta ei kukaan halunnut ostaa? Tosiaan varmaan täällä kerää niin moni jo, ilmoituksista päätellen, ja samoista ilmoituksista päätellen myös kuskaavat kaupunkiin marjat. Mulla hinta oli myös kympin halvempi ku muilla ja lopulta laskin vielä, sitten katsoin jo että parempi itse keittää mehua siitä kun ne alko jo mennä semmosiks.. Oisin kokeillut uudestaan mutta tosiaan tuo oli mulle työkyvyttömälle sairaseläkeläiselle jo liian kova ponnistus mikä heijastui kaikkeen muuhun sitten mutta halusin yrittää.....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otatko itse? Miksi aina naisille tulee tällaisia kommentteja? AINA!
Ota joku itseäsi vanhempi mies. Joku 30v tai 40v vanhempi vanhapoika varmaan huolii sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko itse? Miksi aina naisille tulee tällaisia kommentteja? AINA!
Juu ja näitä kommentteja saa kyllä mutta kukaan sit kuitenkaa halua maksaa ja tulla asiakkaaksi kun ei ole mikään kaunotar. Edes itsensä myyminen ei ole niin helppoa kuin kuvitellaan että senkus vaa. Tosi isot riskit on vaikka tässä hetkessä tuntuu että nekin oon valmis ottamaan. Niin epätoivoista on kun ei rahat riitä, ja tulossa on ilman synttäreitäkin kuukauden pari kaurapuurokuuri itselle..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se täti antaa vastalahjaksi.
Tätä minäkin vähän mietin. Ei ole kovin tavallista, että joku varakas henkilö suostuu tuosta noin vain avustamaan rahallisesti hänelle entuudestaan tuntematonta ihmistä. "Vastalahjaan" viittaa sekin, ettei täti ole halukas kertomaan avoimesti sitä, mistä näitä mesenoijia on itselleen löytänyt. Ei siinä mitään pahaa ole, jos tämmöinen järjestely sopii molemmille mutta lähtökohtaisesti ei ehkä kannata uskoa varakkaiden haltiakummien olemassaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Ota joku itseäsi vanhempi mies. Joku 30v tai 40v vanhempi vanhapoika varmaan huolii sinut.
Mä just oon selviämässä pikkuhiljaa väkivaltaisesta suhteesta, joten uusi parisuhde ei ole ajankohtaista. Oisko edes turvallista? Lapsenkaan kannalta. Mitä lie pedoja tuollaiset?
Ap
Typerä aloitus saa samanlaisen kommentin.