YLE: Korkeasti koulutettu Riina Simonen ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän
Toisaalta hänellä ei ole mitään tutkintoa oikeisiin töihin. Ehkäpä kouluttautuminen lähihoitajaksi auttaisi työnhaussa?
Kommentit (1044)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille. Niin minä tein. Tänne mahtuu ja töitä on.
Hulluko sinne uppoavaan laivaan jää kun koulutusta on ja taitoa, täällä kyllä kelpaa!
Ovatko ulkomailla ihmiset kaikki kouluttamattomia vai minkä takia "mahtuu ja töitä on?" Olen kuvitellut, että ulkomaillakin olisi yliopistoja...
Siellä ei ole taloutta tuhottu ylipaisuneella julkisella sektorilla, liian helpoilla sosiaalituilla ja kaiken yritteliäisyyden tappavalla verotuksella. Siksi siellä on työpaikkoja, jopa yli oman tarpeen.
Korkeakoulutettujen kohdalla on paljon kovempi kilpailu työpaikoista kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsee somessa vanhempiensa Kustavin mökistä. Kustavi on kallista aluetta. Ei siellä köyhiä mökinomistajia ole. Joten turhasta valittaa " olen köyhä kuin kirkon rotta". Eiköhän vanhemmat avusta taloudellisesti tätä elämäntapa työtöntä / valittajaa.
Siis eihän tuon ikäisellä ole enää välttämättä omia vanhempia elossakaan.
Mitä tulee koulutukseen niin ehkä väärä pääaine. Kv politiikka olisi työllistävämpi. Valtsikassa kannattaa verkostoitua, heti, viimeistään jo opinnot aloittaessa. Käydä baareissa muiden kanssa ja hengailla poliitikkojen seurassa. Lisäksi kannattaa tehdö jtain pskaduunia. Sieltäkin voi saada töitä, oman alan töitä. Sitä kautta työtkin löytyvät, suhteilla.
Olin melkein opintojen alusta aina jossain tutkimushankkeessa töissä avustajana. En ole koskaan ymmärtänyt, miten noista mitään verkostoja rakennellaan. Työttömyyden jälkeen olen tehnyt ihan eri alan hommia, kun valtsika oli umpikuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on onnistunut olemaan jo 9 vuotta työtön maisteri, niin ongelmana on jokin muukin kuin Suomen työllisyystilanne. Tuttu tekee päiväkotiin sijaisuuksia luokanopettajan tutkinnolla, hänelle riittää hyvin 2 vuoroa viikossa ja elämäntilanne on juuri nyt sellainen, ettei kokopäiväinen luokanopettajantyö onnistu.
Minä tein sijaisuuksia aktiivisesti kunnes poistivat suojaosan. Ei pätkätöitä enää kannata tehdä, käteen ei jää juuri mitään.
Eikö itsensä elättäminen omalla työllä ole motivoivampaa ja kunniallisempaa kuin sossuloisena? Me muut joudumme tekemään kokopäivätyötä marginaalisesti paremmalla palkalla kuin mitä sinä saat tukia tekemättä mitään.
Siskoni teki työttömänä keikkahomman, mistä piti tienata 500€
Palkkatukityöstä ei saa jatkoa, ei vaikka kuinka loistava, mukava ja pidetty on. Idea on, että sellainen työnantaja, jolla EI OLE VARAA palkkaa halvalla (saa tukea valtiolta) työttömän työntekijän, jonka jälkeen pistetään ulos, jatkoa ei tule ja seuraava työtön palkkatukea tulee tilalle. Työnantaja, jolla ei ole varaa palkata nornaalilla palkalla ei palkkaa jatkossakaan, koska ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta miksi talonvaltaajat eivät hyödynnä esim. omien sukulaistensa ja tuttaviensa taloja?
Eli miksi eivät valtaa siitä? Sukulaisten taloja. Jep.
Onkohan nyt täällä ymmärrystä, mitä nämä talonvaltaukset ovat?
Mikset vastaa? Kysymys oli ihan aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei opiskele oppisopimuksella jotain tutkintoa? Pitkäaikaistyöttömänä saisi täyden palkkatuen siihen.
Suomessa on hirvittävän vähän oppisopimuspaikkoja ja hän on aivan liian ylikoulutettu oppisopimuspaikkoihin. Ne on tarkoitettu lähinnä pelkän peruskoulun käyneille.
Siis kyllähän sen oppisopimuspaikan saa helpoiten ihan itse kysymällä. Ja palkkatuen avulla olisi ilmainen työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen punikkiyliopistossa tehty talonvaltausgradu ja punamusta aktivistitausta ei edesauta työpaikan löytämistä.
Julkisiin tehtäviin ei haluta anarkisteja.
Suvi Auvinen on työllistynyt ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsee somessa vanhempiensa Kustavin mökistä. Kustavi on kallista aluetta. Ei siellä köyhiä mökinomistajia ole. Joten turhasta valittaa " olen köyhä kuin kirkon rotta". Eiköhän vanhemmat avusta taloudellisesti tätä elämäntapa työtöntä / valittajaa.
Mitä tulee koulutukseen niin ehkä väärä pääaine. Kv politiikka olisi työllistävämpi. Valtsikassa kannattaa verkostoitua, heti, viimeistään jo opinnot aloittaessa. Käydä baareissa muiden kanssa ja hengailla poliitikkojen seurassa. Lisäksi kannattaa tehdö jtain pskaduunia. Sieltäkin voi saada töitä, oman alan töitä. Sitä kautta työtkin löytyvät, suhteilla.
Olin melkein opintojen alusta aina jossain tutkimushankkeessa töissä avustajana. En ole kos
Sun pitää vapaa-ajalla käydä niiden kanssa kaljalla, harrastuksissa, hankkia kavereita ja myös se seurustelukumppani samoista piireistä. Seurata omaa alaa, ikään kuin harrastaa sitä omaa alaa vapaa-ajalla ja sitä kautta sitten työkin tulee. Sitä ennen vaan pitää tyytyä niihin pskaduuneihin ja toivoa, että joku vaan näkee potentiaalin ja nostaa ylöspäin. Pskaduunit cv:ssä ovat huomattavasti parempi kuin CV tyhjää täynnä. Jos CV on tyhjää täynnä, tosi huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin melkein opintojen alusta aina jossain tutkimushankkeessa töissä avustajana. En ole kos
Eräs tuntemani valtsikan opiskelija työskenteli yövartijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on onnistunut olemaan jo 9 vuotta työtön maisteri, niin ongelmana on jokin muukin kuin Suomen työllisyystilanne. Tuttu tekee päiväkotiin sijaisuuksia luokanopettajan tutkinnolla, hänelle riittää hyvin 2 vuoroa viikossa ja elämäntilanne on juuri nyt sellainen, ettei kokopäiväinen luokanopettajantyö onnistu.
Eikö sosiaalisihteerille ole tarjottu edes toimistoapulaisen työtä tai työkokeilua? Erikoista.
Entä tempputyöllistämiset? Kaikkiko on jätetty lähettämättä hänelle?
Itse olin työtön VTM 2013-2019. Tuona aikana TE-toimisto oli minuun yhteydessä kolme kertaa. Ilmoittauduttuani meni kolme viikkoa, niin tuli puhelinsoitto, jossa minua haastateltiin alle viisi minuuttia. Sen jälkeen kutsuttiin kaksi kertaa samanlaiseen massatilaisuuteen, jossa oli konsulttifirman luento ja jonotus oman työnh
Täytyy kyllä samalla koulutuksella ihmetellä, miten onnistuit olemaan noin pitkään työttömä? Asuitko jossain pikkukunnassa? Miksi et hakeutunut työkkärin avulla jonnekin harjoitteluun? Sitä kautta monen ura on urjennut. Pätkätöistäkin saa kokemusta, joiden avulla saa seuraavan työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei opiskele oppisopimuksella jotain tutkintoa? Pitkäaikaistyöttömänä saisi täyden palkkatuen siihen.
Suomessa on hirvittävän vähän oppisopimuspaikkoja ja hän on aivan liian ylikoulutettu oppisopimuspaikkoihin. Ne on tarkoitettu lähinnä pelkän peruskoulun käyneille.
Siis kyllähän sen oppisopimuspaikan saa helpoiten ihan itse kysymällä. Ja palkkatuen avulla olisi ilmainen työntekijä.
Ei todellakaan saa ja niitä paikkoja on äärimmäisen vähän eikå sinne oteta ylikoulutettuja.
Ei kai Riina Simonen ollut niin tyhmä, että äänesti viimeksi kokkareita?
Ideahan on, että sen palkkatukityön aikana etsitään sitä seuraavaa työpaikkaa. Työssä ollessa on paljon helpompi työllistyä. Ja toki myös työkokemus karttuu palkkatukityössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sosiaalisihteerille ole tarjottu edes toimistoapulaisen työtä tai työkokeilua? Erikoista.
Entä tempputyöllistämiset? Kaikkiko on jätetty lähettämättä hänelle?
Itse olin työtön VTM 2013-2019. Tuona aikana TE-toimisto oli minuun yhteydessä kolme kertaa. Ilmoittauduttuani meni kolme viikkoa, niin tuli puhelinsoitto, jossa minua haastateltiin alle viisi minuuttia. Sen jälkeen kutsuttiin kaksi kertaa samanlaiseen massatilaisuuteen, jos
Kannattaa asua Helsingissä. Savustavat heti töihin kun käy kateeksi, että asuu Helsingissä ja on työtön.
Kummasti sitä palkkatukea vain papukaijat tarjoavat patenttiratkaisuna tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa ja niitä paikkoja on äärimmäisen vähän eikå sinne oteta ylikoulutettuja.
No ainakin meillä pääsee kyllä ihan kävelemällä oppisopimukseen, jos on palkkatuki käytössä ja on muuten asiallinen tyyppi. Miksi ihmeessä ei otettaisi kahdeksi vuodeksi töihin henkilöä, jonka palkkarahat tulevat mukana?
Päättäjät ja poliitikot haluavat että 50% suomalaisista on suorittanut yamk tai yliopistotutkinnon. Pitää siis ensin suorittaa maisterin tutkinto ja sitten alempi jolla työllistyy.
Jos on noin isoja aukkoja CV:ssa, niin se kyllä vaikuttaa työllistymiseen. Etenkin tuo itse irtisanoutuminen on outo. Olisi jäänyt sairauslomalle burn-outin takia. Työnantajana miettisin, kestääkö sitten muitakaan haastavia elämäntiltanteita.
Vierailija kirjoitti:
Ideahan on, että sen palkkatukityön aikana etsitään sitä seuraavaa työpaikkaa. Työssä ollessa on paljon helpompi työllistyä. Ja toki myös työkokemus karttuu palkkatukityössä.
Ei pidä paikkaansa. Julkiselle sektorille palkkaavat nimenomaan työttömiä. Jos et ole työtön niin tekevät sinusta työttömän tavalla tai toisella. Valtsikan alalla varsinkin. Sivutyö on ehdottoman suuri haitta. Haluavat nimenomaan 100% työttömän. Sivutöistä tulee lähinnä potkut eikä valtiolla saa tehdä sivutöitä ilman lupaa ja lupaa tuskin heltiää kun ovat niin mustasukkaisia muista työnantajista.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sitä palkkatukea vain papukaijat tarjoavat patenttiratkaisuna tässäkin ketjussa.
No se nyt vaan on sellainen. Ja tämä tyyppi nimenomaan haluisi jotain koordinaattorihommaa tehdä järjestössä. Miksi ihmeessä ei hanki työkokemusta sen avulla?
ja tämän takia sosialismi ei toimi. kukaan ei tee mitään jos siitä ei saa henkilökohtaista hyötyä.