Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Tiedän. Asunut yli 20v Myllypurossa. Varmasti oli halvat ja tällä forumillakin itkeville sopiva vuokrataso. Mutta vuokrat ovat nousseet ja nyt pitäisi sitten muuttaa pois koska yhtäkkiä valtio kustankaakin kaiken ja se on väärin!
Sama kohtalo kaikille eläkeläisille myös. Jos vuokra nousee eikä eläke riitä maksamaan niin hus helvettiin ja muuttamaan jonnekin Ounaskädelle halvempaan asuntoon ja jos ei kunto anna myöten niin on vaan laiska pska joka lokkeilee valtion tuilla. Miten ne kehtaavat. Eikö eläkeläiset voitaisi vaan pistää jonnekkin laitokseen tai vaikka saunan taakse ettei valtion tarvitsisi kustantaa niiden elämistä. Öhöö öhööööö oooh olen vammainen. Mitä muuta Turkuun kuuluu?
Ymmärrän Rosa hyvin, että sun psyyke ei vielä pysty hyväksymään sitä, miten isolle porukalle teit itsestäsi sketsihahmon ja miten isossa määrässä ihmisiä kuningasrottailusi on tunteita herättänyt. Siksi on ihan ymmärrettävää, että psyykesi yrittää suojautua sanomalla että yksi ainoa ihminen on kirjoittanut edelliseen ketjuun toistatuhatta ja tähän puolitoistatuhatta viestiä sinusta.
Tiedät kuitenkin sisimmässäsi, että niin ei todellakaan ole vaan sinusta on luettu ja puhuttu viime aikoina hyvin laajasti, myös Kelalla ja HUS:ssa. Tiedät myös, että vaikka pidät itseäsi tosi fiksuna ja älykkäänä, että nyt tuli pissattua omiin muroihin ja virtsarakko-ongelmista huolimatta tosi isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka kauan enää yhteiskunnan kantokyky (eli me ihmiset, jotka elättävät itse itsensä tavalla tai toisella, ja tuovat veroeurot kassaan) kestää nämä vaativaiset hoidokit ja heidän elättämisensä.. Nyt kun alkaa itse kullakin olla taloudelisesti tiukkaa, palvelut supistuvat, elämänolot heikkenevät, niin jossakin tulee se raja vastaan näiden em erikoistapausten kanssa. Muuttakoon toiselle paikkakunnalle, jossa isommat asunnot ovat halvempia, jos ei halua/pysty pienessä asunnossa asumaan. Luulen, että kohta on joka tapauksessa seinä edessä useammalla avun tarvitsijalla, joten valitettavasti joutuvat autistitkin ym nepsyt taipumaan siihen tosiasiaan, ettei yhteiskunta enää palvele ja passaa.
Jep. Valtion hoidokkeja pitäisi syynätä vähän tarkemmin. Ketkä oikeasti tarvitsee minkä kokoiset asunnot valtiolta ja minkä verran rahaa valtiolta.
Yksin asuva ei tarvitse yli 40 neliötä, jos ei itse siis kustanna sitä omasta palkasta tai varallisuudesta. Ja ei, edes asperger ei tarvitse vain tavaroilleen niin paljon tilaa. Ei voida passata kaikkia heidän mielihalujensa mukaan. Kelan elätti ei voi vaatia sellaista elintasoa, että kaikki kiva tänne mulle.
Yhdellä kaverilla vähän samanlainen ajatusmaailma, hänellä pitäisi olla isompi asunto, ja sellaisella paikalla josta hän voisi helposti liikkua joka paikkaan kätevästi, koska miksi ei hänkin voisi saada. Ei siis käy töissä, eikä opiskele eikä maksa itse menojaan. Eli oikeaa perustetta luksuspaikalla liikkumisen kannalta asumiseen ei ole, koska ei ole velvoitetta esim käydä työssä tai koulussa, jonka vuoksi olisi kätevämpää asua jollain tietyllä paikalla. Hänen mielessä sen on kuitenkin erittäin perusteltua.
Että pitäisi olla elämän vaan helpompaa ja enemmän oikeuksia itselle
Vierailija kirjoitti:
Elämä ja siivoaminen helpottuu paljon, kun luopuu kaikesta ylimääräisestä tavarasta. Eikö autistin tarvitse elämässään luopua mistään. Tuollaisten takia me muutkin köyhät kärsitään. On muillakin sairauksia ja haasteita, mutta ei silti vaadita mitään kaksioita tavaroita varten.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs laiskalortti tämä Rosa oikein on? Kaikkea se leipä elättääkin.
Leipähän ei Rosaa elätä vaan hänellä on erityistarpeiden ihmisen erityisdieetti, joka ei varmaan yllätä ketään. Rosa kertoo netissä esimerkiksi sen, että hän ei voi syödä hedelmiä koska hänellä on diabetes.
Voi syödä hedelmiä, vaikka on diabetes. Kokonaisuus ratkaisee.
T. Tyyppi 2
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuva ei tarvitse yli 40 neliötä, jos ei itse siis kustanna sitä omasta palkasta tai varallisuudesta. Ja ei, edes asperger ei tarvitse vain tavaroilleen niin paljon tilaa. Ei voida passata kaikkia heidän mielihalujensa mukaan. Kelan elätti ei voi vaatia sellaista elintasoa, että kaikki kiva tänne mulle.
Yhdellä kaverilla vähän samanlainen ajatusmaailma, hänellä pitäisi olla isompi asunto, ja sellaisella paikalla josta hän voisi helposti liikkua joka paikkaan kätevästi, koska miksi ei hänkin voisi saada. Ei siis käy töissä, eikä opiskele eikä maksa itse menojaan. Eli oikeaa perustetta luksuspaikalla liikkumisen kannalta asumiseen ei ole, koska ei ole velvoitetta esim käydä työssä tai koulussa, jonka vuoksi olisi kätevämpää asua jollain tietyllä paikalla. Hänen mielessä sen on kuitenkin erittäin perusteltua.
Ihminen aina haluaa enemmän kuin nykyisin on. Kyllä varmaan jokainen työtön haluaisi pareamman asunnon, mutta kyse ei ole heidän haluistaan vaan löytyykö halukkaita rahoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka kauan enää yhteiskunnan kantokyky (eli me ihmiset, jotka elättävät itse itsensä tavalla tai toisella, ja tuovat veroeurot kassaan) kestää nämä vaativaiset hoidokit ja heidän elättämisensä.. Nyt kun alkaa itse kullakin olla taloudelisesti tiukkaa, palvelut supistuvat, elämänolot heikkenevät, niin jossakin tulee se raja vastaan näiden em erikoistapausten kanssa. Muuttakoon toiselle paikkakunnalle, jossa isommat asunnot ovat halvempia, jos ei halua/pysty pienessä asunnossa asumaan. Luulen, että kohta on joka tapauksessa seinä edessä useammalla avun tarvitsijalla, joten valitettavasti joutuvat autistitkin ym nepsyt taipumaan siihen tosiasiaan, ettei yhteiskunta enää palvele ja passaa.
Jep. Valtion hoidokkeja pitäisi syynätä vähän tarkemmin. Ketkä oikeasti tarvitsee minkä kokoiset asunnot valtiolta ja minkä
Ihmetyttää kyllä, mistä tuollainen ajatusmaailma kumpuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kaverilla vähän samanlainen ajatusmaailma, hänellä pitäisi olla isompi asunto, ja sellaisella paikalla josta hän voisi helposti liikkua joka paikkaan kätevästi, koska miksi ei hänkin voisi saada. Ei siis käy töissä, eikä opiskele eikä maksa itse menojaan. Eli oikeaa perustetta luksuspaikalla liikkumisen kannalta asumiseen ei ole, koska ei ole velvoitetta esim käydä työssä tai koulussa, jonka vuoksi olisi kätevämpää asua jollain tietyllä paikalla. Hänen mielessä sen on kuitenkin erittäin perusteltua.Ihminen aina h
No siis paremmat olosuhteet joo. Kelpaisi mullekin. Mutta, mä en kirjoittele itsesäälisiä, aggressiivisia kirjoituksia siitä kuinka mulle pitäisi yhteiskunnan varoista kustantaa vähän enemmän kuin muille, kun on sitä, tätä ja tuota.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Rosa hyvin, että sun psyyke ei vielä pysty hyväksymään sitä, miten isolle porukalle teit itsestäsi sketsihahmon ja miten isossa määrässä ihmisiä kuningasrottailusi on tunteita herättänyt. Siksi on ihan ymmärret
Olen yhtä paljon Rosa kuin sinä olet silloin kun kirjoittelet tänne persujen tappamisesta ja perc:n imemisestä hänenä esiintyen. En ymmärrä miten joku joka esittää niin fiksua täällä, ei pysty sisäistämään sitä että joku voi olla eri mieltä kuin sinä, olematta Rosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Rosa hyvin, että sun psyyke ei vielä pysty hyväksymään sitä, miten isolle porukalle teit itsestäsi sketsihahmon ja miten isossa määrässä ihmisiä kuningasrottailusi on tunteita herättänyt. Siksi on ihan ymmärret
Olen yhtä paljon Rosa kuin sinä olet silloin kun kirjoittelet tänne persujen tappamisesta ja perc:n imemisestä hänenä esiintyen. En ymmärrä miten joku joka esittää niin fiksua täällä, ei pysty sisäistämään sitä että joku voi olla eri mieltä kuin sinä, olematta Rosa.
Budjetointi omien tulojen ja menojen seuranta ja suunnittelu: https://www.takuusaatio.fi/hallitserahojasi/omien-tulojen-ja-menojen-se…
Vuokra-asuntoja Helsingin seudulla: https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-ja-taloud…
Voit laittaa kiitosviestin sitten, kun sinulla on tulot ja menot tasapainossa ja kohtuuhintainen asunto :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budjetointi omien tulojen ja menojen seuranta ja suunnittelu: https://www.takuusaatio.fi/hallitserahojasi/omien-tulojen-ja-menojen-se…
Vuokra-asuntoja Helsingin seudulla: https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-ja-taloud…
Minulla on ihan hyvän hintainen asunto yksityiseltä vuokranantajalta, kiitos vain.
Hienosti et myöskään koskaan kiellä että olisit esiintynyt täällä Rosana.
Hassu keskustelu. Yksi osoittaa sanansa nimenomaan Rosalle, ja toinen reagoi siihen toteamalla, että ei kyllä missään tapauksessa ole Rosa. No saahan energiaa noinkin kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hassu keskustelu. Yksi osoittaa sanansa nimenomaan Rosalle, ja toinen reagoi siihen toteamalla, että ei kyllä missään tapauksessa ole Rosa. No saahan energiaa noinkin kulumaan.
Rosa myös omalla nimellään ja naamallaan esiintynyt hesarissa ja sitten omalla nimellään kommentoinut artikkelin alla ja ties missä blogeissa, mutta sitten jostain syystä ilmeisesti vauvaforumissa tulee seinä vastaan ja pitää nimettömänä trollata? Loogista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa myös omalla nimellään ja naamallaan esiintynyt hesarissa ja sitten omalla nimellään kommentoinut artikkelin alla ja ties missä blogeissa, mutta sitten jostain syystä ilmeisesti vauvaforumissa tulee seinä vastaan ja pitää nimettömänä trollata? Loogista.
Omien ja tuttujen blogien sekä itsestä kertovan Hesariartikkelin kommenteissa oleminen on luonnollista, Vauva-palsta voi sen sijaan olla paikka jota Rosa ei seuraa. Plus täällä on joka ketjussa jokaisenlaisia mielipiteitä, en olisi ollenkaan yllättynyt että jotkut oikeasti ovat 100% Rosan puolella. Voi tietysti olla että Rosa on paikalla mutta olen varma että ainakin osa häntä puolustavista kommenteista tulee muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipähän ei Rosaa elätä vaan hänellä on erityistarpeiden ihmisen erityisdieetti, joka ei varmaan yllätä ketään. Rosa kertoo netissä esimerkiksi sen, että hän ei voi syödä hedelmiä koska hänellä on diabetes.
Voi syödä hedelmiä, vaikka on diabetes. Kokonaisuus ratkaisee.
T. Tyyppi 2
Hedelmät ovat nimenomaan terveellisiä ja niiden syöntiä pitäisi diabeetikon lisätä. Juuri siksi Rosa ei tietenkään tee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ja tuttujen blogien sekä itsestä kertovan Hesariartikkelin kommenteissa oleminen on luonnollista, Vauva-palsta voi sen sijaan olla paikka jota Rosa ei seuraa. Plus täällä on joka ketjussa jokaisenlaisia mielipiteitä, en olisi ollenkaan yllättynyt että jotkut oikeasti ovat 100% Rosan puolella. Voi tietysti olla että Rosa on paikalla mutta olen varma että ainakin osa h
Varmasti lokkiarmeija kannustaa kaltaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää ruoka kuitenkin maistuneen Rosalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ja tuttujen blogien sekä itsestä kertovan Hesariartikkelin kommenteissa oleminen on luonnollista, Vauva-palsta voi sen sijaan olla paikka jota Rosa ei seuraa. Plus täällä on joka ketjussa jokaisenlaisia mielipiteitä, en olisi ollenkaan yllättynyt että jotkut oikeasti ovat 100% Rosan puolella. Voi tietysti olla että Rosa on paikalla mutta olen varma että ainakin osa h
1. En tunne yhtään ihmistä, jonka mielestä yhteiskunnan kuppaus on ok, eikä varsinkaan vaatia itselleen isompaa siivua kuin mitä muut saa.
2. Ihan varmasti on kovinkin aktiivisesti googlannut, mitä hänestä puhutaan. En tiedä miten on juttuun päätynyt, mutta oletettavasti on lähtenyt nyyhkytarinallaan sääliä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää ruoka kuitenkin maistuneen Rosalle.
Noh noh. Ei se nyt niiiiin lihava ole. Tuollainen kaapu saa ihmisen näyttämään isommalta kuin onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri on sitä mieltä että muuttaminen on mahdotonta, niin mikä on ratkaisu, että potilas saa pitää ylihintaisen asuntonsa?
Asuu ylihintaisessa asunnossa ja hakee ruokaa ruokajonosta ja toivoo että saa harkinnanvaraista toimeentulotukea.
Asuu Hekan asunnossa Myllypurossa. Heka on nostanut vuokrien hintoja liian nopeasti
Tiedän. Asunut yli 20v Myllypurossa. Varmasti oli halvat ja tällä forumillakin itkeville sopiva vuokrataso. Mutta vuokrat ovat nousseet ja nyt pitäisi sitten muuttaa pois koska yhtäkkiä valtio kustankaakin kaiken ja se on väärin!
Sama kohtalo kaikille eläkeläisille myös. Jos vuokra nousee eikä eläke riitä maksamaan niin hus helvettiin ja muuttamaan jonnekin Ounaskädelle halvempaan asuntoon ja j
Vuokrat ja ihan kaikki muukin on kallistunut, tulot eivät ole kasvaneet samassa tahdissa. Mutta silti en näe, että jollekin pitää olla erivapaus saada isompaa tukea, kun on mt-ongelmia (ei varmaan ole ainoa?) ja on paljon kirjoja. Kirjoita, joita saattaa tarvita jos ehkä, mahdollisesti, kenties joskus tulevaisuudessa, JOS jatkaa opintoja.