:- Elokuiset pinoon ke-pe -:
Kommentit (47)
Huomenta vaan!
Olen seuraillut jonkun verran palstaa, mutta kirjoittelemaan en ole oikein ehtinyt itse. Se on jännää tämä pikkukakkosen odotus, että aikaa ei ole sille omalle navalle enää juuri ollenkaan. Aika kiireistä ja hektistä on elämä. Tällä hetkellä olen kotona, sillä työterveyden lääkäri määräsi minut pitkittyneen flunssailun vuoksi lepäilemään viikoksi kotiin. Ja kyllä minulle lepo kelpaa!!! POika meni päiväkotiin aamupäiväksi leikkimään kavereiden kanssa, ne on hyvin tärkeitä hänelle nykyisin.
Elikkäs olen luokanopettaja Etelä-Savosta, ikää minulla on toistaiseksi 29v, ennen vauvan syntymää ehdin saada kolmenkympin jo täyteen. Insinööri-mieheni on myös samaa vuosimallia. Meillä on 2v 7kk poika, touhukas uhmis:-)). Asumme maaseudun rauhassa omassa talossa.
Raskaus on sujunut kai ihan kohtuullisesti. Alun epävarmuutta on vieläkin ilmassa, vaikka kerran neuvolassa ultrallakin on katsottu, että siellä se vauvaa heittää kuperkeikkaa. Ei nimittäin ensin löydetty sydänääniä lainkaan ja ehti jo pelko iskeä... Pahoinvointia on ollut iltaisin, sekä hirveää väsymystä. Onhan tämä kakkosen odotus erilaista kuin esikoisen, kun silloin pystyi lepäämään kun halusi, nyt päivät on touhuilua täynnä ensin töissä lasten kanssa ja sitten kotona oman kullannuppu-raivoroosnan kera. Nyt on myös alkanut närästää...
Onko teitä muita alkanut jo närästää?!?!? Esikoista odottaessa närästys alkoi vasta siinä raskauden loppuvaiheilla.
Tänään on edessä vielä jännät paikat kun meillä on np-ultra iltapäivällä... Toivottavasti kaikki on hyvin, mutta kyllähän minua pelottaa, ettei olekaan.
Että tämmöistä tänne HIrvittävän kylmään Etelä-Savoon kuuluu!
Terveisin Eve + Tähti 12+5
Kirjoittelitko aikanaan eli 2004 tänne palstalle heinisten palstalle? Minunkin pojan laskettu aika oli heinäkuussa 2004, mutta syntyi jo puolivälissä kesäkuuta. Silloin kirjoittelin ahkerasti tänne. Tosin nimimerkkisi ei ole tuttu, mutta kerrankos sitä vaihtaa?!?!?
Meille siis myös tulossa ikäeroksi reilu 3v. , tämän laskettu aika on siis 17.8., elleivät sitä tänään muuta.
Terv. Eve ja Tähti
Kirjoittelin kyllä, mutta liityin joukkoon vasta odotuksen loppuaikoina, siinä vaiheessa kuin ensimmäiset eriytyivät omaan yhteisöönsä (muistaakseni porukassa oli Urkki, luruLude, G1P0, Riobebe...)
Nimimerkki oli Oona78, mutta enää en päässyt sillä kirjautumaan. Täytyykin alkaa muistelemaan, olemmeko tuttuja?
niin ja meillä tämä heinäkuinen syntyi vasta elokuussa!
möykky
Näköjään meitä kakkosen odottajia, joilla on noin kolmivuotias kotona on enemmänkin... Meillä poika täyttää muutaman viikon päästä 3, uuden la on 23.8. (muuttui ultrassa). Hei, sittenhän mulla alkaa olla viikot jo 12:n tienoilla, vanhan la:n (27.8.) mukaan olisi 11+2.
Närästyksestä joku kyseli. Minullakin on ollut selliast lievää kuplintaa jo monta viikkoa. Ei satu varsinaisesti, mutta maha on jotenkin käymistilassa, eikä normaalikokoisia (aika isoja ;) ruoka-annoksi voi syödä ilman ikäviä tuntemuksia. Maha on muutenkin jotenkin ylikierroksilla, rupsututtaa aika lailla. Mutta ei mitään kamalaa. Etova olokin tule aina vaan harvemmin, samoin väsymys alkaa helpottaa, kunhan vain pitää huolen yöunista.
Kävin maanataina tosiaan systeemin tarjoamassa ultrassa. Niskapussia täällä Kuopiossa ei tutkita, mutta lääkäri katsoi aluetta " epävirallisesti" ja sanoi, ettei se näytä mitenkään epänormaalilta. Muuten pikkukaveri heilutteli kovasti raajojaan ja näytti olevan kunnossa. mitta päästä pyllyyn oli 4.7 cm, hurja kasvuvauhti on ollut viidessä viikossa.
Nyt kun vaan tuo pakkanen vähän hellittäisi, alkaa jo kyllästyttää. Ensi yöksi on luvassa -39, mutta sitten lauhtuu vähän. Hyvä puoli on, että näiiden 30+ -pakkasten jälkeen 15 tai 20 tuntuu melkein suojasäältä... Onpahan samalla hyvä testi uudelle talolle, ja näkee, mistä kohdista eristys on painunut. Ihan siedettävänä pysyy wanhan talon sisälämpätila, kun jaksaa puita kantaa. ja uuneja lämmitellä.
Ja tervetuloa Eve! Minulla alkoi närästää jo plussattuani, ja röyhtäilen jatkuvasti ;) Ehkä pari kertaa päivässä, eikä mitään polttavaa tunnetta ole, joten en anna sen kamalasti häiritä.
Muuten täällä vietetään ihanaa päivää, eilisen säikähdyksen jäljiltä olo on taivaallinen. Masukipuja on edelleen, mutta koetan olla huolehtimatta. Ummetus onneksi on vähän hellittänyt, parin päivän porkkana-kukkakaali-ym. salaatti- kuuri on onneksi auttanut. Eli kasviksia ja hedelmiä ylenmäärin ;) Painokin on tässä hössäkässä tullut vähän alaspäin, tavoite olikin, ettei ainakaan nouse, mieluummin vaikka vähän laskee. Muuten olen kohta jo esikoisen odotuksen loppuajan painossa :(
Voikaa hyvin!
Liikkeitä odotellessa, emma 13+5
Kotona täälläkin lorvaillaan, koko alkuviikon olen ollut sairaslomalla myöskin flunssan takia ja tänään vielä tutkitaan onko poskiin jäänyt jotain mitä ei pitäisi. Tyttökin on hoidossa (myös 3 vee ;) joten ihan itsekseen saa kerrankin olla kotosalla.
Mekin asustelemme suht tuoreessa talossa, toinen talvi on nyt meneillään ja hyvin pysyy pakkaset ulkona. Takkaa äsken lämmittelin ja mietin jotta pitäisikö tänään jotain oikeasti tehdäkin...
Ja raskauteen liittyvää...pahoinvointi on lähes loppunut (tai sitten sitä ei ole niin noteerannut tämän kauhean flunssa takia) mutta ilmaa on alkanut kasautumaan mahaan aina iltasella. Maha onkin silloin sen näköinen kuin olisi jo puolessa välissä raskautta ja taas aamulla on kaikki poissa. Samoin alamahassa on tuntunut välillä pientä jomotusta ja jos tulee noustua liian rivakasti esim. sohvalta niin kirpaisee. Olisiko kiinnikkeitä, ensimmäinen kun on tuli sektiolla maailmaan?
Seuraava neuvola on vasta ensi viikolla ja edelleen on se np-ultra tilaamatta...
Jav@ 11+2
heipä hei,
mäkin olen enimmäkseen lueskellut tätä palstaa, mutta nyt työt kyllästyttää siinä määrin, että voisin itsekin kirjoitella... :)
Meilläkin on vajaa 3-v esikoinen, la on 5.8 eli ikäeroa tulee pari kuukautta yli 3 vuotta. Sinänsä kiva ikäero, että esikoinen osaa jo itse pukea ja käydä potalla ym, mikä helpottaa elämää sitten vauvan kanssa.
Mulla ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia raskausoireita, nyt onneksi alkanut maha kasvaa, niin tuntuu edes vähän raskaana olevalta. Viime viikolla neuvolassa ultrattiin (jee, meidän neuvolaan on saatu oma ultralaite) ja siellähän se pikkukaveri mönki, reippaasti isompana kuin alkuraskauden ultrassa. Ensimmäisiä liikkeitäkin olen jo tuntenut, sellaisia hienoisia hipaisuja.
Ensimmäistä odottaessa koko 9 kk vaan mietti ja kuulosteli sitä raskautta, mutta nyt tämä tuntuu menevän vähän siinä sivussa kaiken kiireen keskellä. Pitää oikein pysäyttää itsensä välillä nauttimaan tästä raskaudesta, kun todennäköisesti on meidän perheessä viimeinen. Sen verran alkaa raskaus jo muistutella itsestään, että viikonloppuna mattoja puistellessa alkoi supistelemaan kipeesti, eli pitänee alkaa taas ottaa vähän rauhallisemmin - siivousvuorot jätän suosiolla miehelle seuraavat puoli vuotta :)
Eels rv 14+3
Ja tervetuloa uusille (olikohan niitä enemmän kuin yksi;))!!
Kipeänä tosiaan ollaan kotona. SAin tämän viikon saikkua. Lekuri sano, että nyt pitäisi saada itsensä kuntoon jo senkin takia kun on raskaana. No kyllä tää lepo ja juominen kummasti vaan auttaa.
iltaisin ja nykyisin öisin oksettaa. Yöt pyörin sängyssä kun heräilen paljon enkä saa unta. Aamuöisin herään siihen kun tissit särkee niin pirusti. Siitä tulikin mieleen, että pitäisi mennä ostamaan uusia liivejä kun vanhat ovat jääneet pieniksi ja puristavat.
Mulla on huoli myös tästä vauvasta välillä, että mitenhän siellä masussa voidaan. Parin viikon päästä on lapsivesitutkimus, joten sinne asti pitäisi jaksaa odotella.
Kaveri arvasi viime viikolla, että olen raskaana. Sen näkee kuulemma naamasta. Mun silmät kuulemma loistaa ja mulla on nykyään niin äidillinen hyvä:D Hassua. Nyt varsinkin kun olen yksin ollut täällä kotona päivät, niin on tullut mietittyä kaikenlaista. Että miten sitä sitten pärjää jne...
esmaralda rv 13+6
PS äkkiä ne viikot menee, äsken juuri kirjoitin tohon rv7+... 1/3 osa on nyt mennyt.
No enpä tässä minäkään ole kauaa vielä kerennyt kirjoittelemaan...
Nyt se raskausdementia sitten iski minuunkin, viipaloin perunat astianpesukoneesta ottamallani leikkuulaudalla joka oli siis likainen! Edellisenä iltana olin käsitellyt laudalla pakastekalaa, toivottavasti tunti 200 asteisessa uunissa tekee tehtävänsä... Näitä lisää odotellessa.
Jaksamista kaikille ja flunssaisille erityisesti, me olemme tytön kanssa toistaiseksi vältytty, mutta eiköhän se flussa joku päivä tämänkin osoitteen saavuta.
Mutta nyt täytyy hilpaista suihkuun kun tyttö vielä nukkuu päiväuniaan.
Päivänjatkoja!
Savon taivas + Töpö rv 12+4
Vieläkin epäselvin tuntein mennään, eikä tunnetta hälventänyt se että vaikka eilen kuulin sydänäänet. olivat jotenkin niin " kaukaiset" ehkä siksi kun on tuo istukka edessä ja " vähän" masumakkaraa... Kauan sai täti etsiä ääniä että saatiin ne kuuluville kun aina meni karkuun tuo vauveli :o/ Täti sanoi että taitaa potkaista aina välillä siihen doppleriin kun kuului töms ja sitten pieni taas meni...
Ikäeroista : tytöt ovat syntyneet 1/95, 7/97, 5/99, 1/01 ja 11/05 eli kuopuksen ja tämän tulokkaan ikäeroa tulee vajaa 1v9kk. Edellisten väli oli lähes 5 vuotta ja passeli oli :oD 5 v ei enää niin ollut äitiriippuvainen ja jäi kosolti aikaa olla vauvan kanssa, mutta noi vanhimmat 4 syntyivät kuuden vuoden sisään ja silloin oli aika haipakkaa...
Laitoin tuossa nakkikeiton porisemaan ja sitä saan sentäs syötyä. Hain omani ja hoitolapsen kerhosta kuopuksen kanssa. Oli muuten jokseenkin kylmä tuolla ulkona. Pakkaset tuntuvat ravistelevan tätä itä-Suomea. Hyvä ettei talo lämpene sähköllä tai muuten vois tulla isot sähkölaskut.
Vaivaako muita väsymys edelleen ? Minua vaivaa sekä väsy että ajoittain kovakin pahoinvointi. Eilen oli niin että piti mennä pitkälleen kun heikotti sen verran sekä öklötti myös.
Hyvää loppuviikkoa ja onnea lopuillekin ultraan menijöille, kohta odotellaan rakenneultraan menijöiden kuulumisia
Rapuäiti ja Lahja 14+1
Nyt meni hermot noitten kaarojen kans...Mun käytössä on 3 vuotias dieseli jossa on dieselkäyttöinen moottorilämmitin eli webasto...niin kuopusta ku piti koulusta lähtee hakemaan niin eipä kone inahtanutkaan..siinä sitte istut ja mietit mitä teet..webasto oli iloisesti tyhjentänyt akun :/
ei muu auttanu ku soittaa taksi että toinen ei palellu koulumatkalle..lapsilla menee tunnin verran kävellä kotiin ja tällä pakkasella se on liian kauan mun mielestä..naapurin lapset pääsee taksilla, heillä on 200m enemmän matkaa ja mehän asumme " lähempänä" koulua ja kyydit on ite hommattava..koulukyydin hinnaksi tuli siis 11,50e että näin..esikoinen pääsee kahdelta ja jotenki seki pitäs saada kotiin.. että on kivoja nää pakkaset..ja se niistä uuden karheista autoista..:#
Joku kyseli väsymyksistä yms..täällä väsyttää vielä ja rankasti..tekis niin mieli mennä päikkäreille :( eilen sitte piti halailla aamulla wc-istuinta..parempi ettei puhu mitään pahoinvoinnin väistymisestä...
Eilen kyselin raskausmyrkytyksestä..onko tosiaan niin että olen ainut joka sen on sairastanut..?? Jotenki olin ajatellu että se ois yleisempi..
Alavatsaa on välillä ruvennu jomottamaan, mitähän seki lie??
Pakkasesta viis on kuitenki kaunis aurinkoinen ilma :) ja sisällä lämmin
Nani76 ja Vilperi 12+4
rapuäiti kyseli vaivaako väsymys. mua vaivaa!!! on yks tai kaks pirteää päivää välissä, ja ehkä silloin puuhailen liikaakin kaikenlaista, ja taas on olo että voisipa olla peiton alla nukkumassa viikon putkeen. mä oon aika ajoin ihan tolkuttoman väsynyt.
minulla on myös töissä aika paljon iltavuoroja ja viikonlopputyötä, olen aivan kuollurättipoikka tällaisten päivien jälkeen. miettinyt ihan vaihtoehtoa saada lepolomaa, kai se olis mahdollista?
kotona viilettää kohta 4v täyttävä vauhtivesseli,jotenkin koitan tsempata olemalla mukava vaikka äksy väkisinkin meinaa mennä päälle kun niin hurjasti väsyttää.
nyt on pari yötä mennyt pyöriskellessä, se verottaa automaattisesti, kun nukun yön hyvin olen kuin eri ihminen pitkälle seuraavaan päivään.
flunssakin vaivaa, aamulla kävin " pyytämässä" päivän saikkua (loppuviikko on helppo töiden kannalta). kohta otan kunnon unet ennenkuin lapsukainen tulee tarhasta.
tunteet tuntuu taas heittelevän laidasta laitaan.yks päivä jo niin hehkuin ja melkein ostin ihania vauvanvaatteita kaupastakin =)
nyt on taas sellainen olo, onko koko vauvaa olemassakaan tai onko kaikki edes hyvin.
ultrassa olen tämän pavun nähnyt kerran, ensi viikolla pitäisi kuulua neuvolassa sydänäänet eka kertaa, ja vasta tuskallisen kaukana tuo np-ulta rv14+0.
välillä on ollut masukipuja, jotensakin outoja, kaipa ne kuuluu asiaan. sitten taas tuntuu välillä että olo on todella hyvä,ja raskaana olevan oloinen.
kaipa tämä mieli ja olo tästä tasoittuu taas =)
neitiniiskunen rv 11+6
Tervetuloa uusille ja jaksamista flunnssan kourissa oleville.
Minä olen vielä säästynyt mutta muulla perheellä ollut jo pari viikkoa kuumetta, yskää, lihaskipua jne. Tänään kävi mies lääkärissä ja sai saikkua maanantaihin asti mikä on hyvä kun nyt ei minun tarvitse ottaa puoli kuntoisia poikia mukaan esikoisen eskrivienneille ja hauille. Myös pojat käytin lääkärissä kun kuopus on huutanut öisin ja keskimmäinen valittanut jatkuvaa pääkipua. Ei ollut koupuksella mitän mutta keskimmäinen sai lähetteen lastenlääkärille ettei vaan ole virusperäinen aivokalvontulehdus.En vaan enää tänään jaksa lähteä päivystykseen jonottamaan joten katsellaan aamuun mikä on pojan olo ja mennään sitten jos vielä valittaa pääkipua. Saa nähdä nyt pääsenkö itse niin että en toisiaan sairasta.Toivon niin.
Raskauteen ei kuulu sitten mitään kummempaa eilisen jälkeen. Repäisykipuja tuntuu jos äkkiä nousee ylös tai vaihtaa asentoa. vaan nehän kuuluu kohdun kasvuun joten en niistä huolissani ole. Muuten olo on kuin ei raskaana olisikaan. Närästää kyllä välillä kamalasti mutta onneksi ei koko ajan. Rennietä kävin silti jo apteekista paketin hakemassa.
aliisa ja ylläri 12+2
Täällä myöskin yksi, joka on seuraillut keskusteluja mutta en ole aiemmin kirjoitellut..
Meillä myös toista odotellaan, ikäeroa lapsosille tulee n. 2 1/2 vuotta.
Kummallisten mielialojen kanssa olen minäkin painiskellut, jostain syystä en ole vieläkään oikein saannut kiinni ajatuksesta, vaikka raskaus odotettu olikin. Tuntuu että päässä pyörii liikaa kysymyksiä tylevaisuudesta, ja pohdin jo millaisia muutoksia syksy tuo tullessaan, varsinkin suhteessa esikoiseen. Sellaisia juttuja mihin ei voi saada vastausta, ja se mälsistyttää :-) Tästä johtuen olotila on jatkuvasti jotenkin alavireinen, varmaan johtuu kyllä myös suurensuuresta väsymyksestä, jo helpottaneesta etomisesta sekä raskaushormooneista. Vai noiden asioiden takiako ne ajatukset pyörivät päässä? Mene ja tiedä...
Np ultraan on tasan viikko, sitä odotan suurella innolla, vaikka lääkärikäynnillä jo kerran ultrattiinkin. Jotenkin siitä on jo niin kauan, että mitä vain on voinut tapahtua ;-)
Päänsärky on taas alkanut, (edellisessä raskaudessa kärsin siitä monta kuukautta) se iskee aina näin työpäivän loppupuolella.
Työpäivän lomassa on mukavaa käydä aina lukemassa muiden samassatilassa olevien ajatuksia..
..nyt täytyy kiirehtää bussille, mukavia vointeja kaikille!
Terv. JaanaX 11+2
Tänään sitten oltiin lääkärineuvolassa. Kaikki oli mulla itellä ihan ok, verenpaine, hb ja painoakin olin saanut jo reilut sata grammaa lisää !
Sitten lääkäri alkoi kuunnella vauvan sydänääniä...eikä löytänyt niitä.
Kuunteli ja etsi varmaan n. 10 minuuttia, eikä mitään. Alkoi itekin lääkäri olla jotenkin vaivautunut ja mulla jo vatsanahka hellänä, kun oikein käänsi ja väänsi sitä kuuntelulaitetta tuossa. Sitten luovutti ja sanoi, että tule viikon päästä uudelleen niin kuunnellaan. Mä olin vaan, että ai mitä ? VIIKON päästä ! Pitääkö mun viikko olla ja miettiä, onko vauvalla kaikki hyvin ja onko koko vauvaa enää olemassa ?!
Enpä sitten jättänyt asiaa siihen, vaan kotiin tullessani soitin melkein heti neuvolaan ja sain kuunteluajan omalle terkalleni. Th otti ja kuunteli ja sillä samalla sekunnilla, kun laittoi doplerin mun vatsalle, alkoi kuulua tasaisen varma jumpsutus mahasta =) Syke oli 158.
Mutta ette arvaa miten pelästyin ! Siis ihan kamalaa, kun sydämen ääntä ei kuulunut. Mutta siis nyt kuitenkin kaikki hyvin, thank god =)
lion 76 rv 14+2
Onnea ultrakuulumisista.
Itsellä on kokemus esikkoa odottaessa, että terkka sai aina sydänäänet hyvin kuuluviin, kun lääkärillä saattoi kestää ikuisuus. Silloin ainakin neuvolalääkäri oli myös tk-lääkäri eikä tosiaan tehnyt niin paljon sydänäänien kuunteluja kuin terkka.
(.) Ihan kuin uusi flunssa olisi taas tulossa. Ärsyttävää.. Välillä on ollut taas pahoinvointia ja väsymys vaivaa enemmän kuin joku aika sitten. Toki yöt ovat olleet vähän rikkinäisiä ja tämä flunssainen olo varmasti väsyttää. Töissä pyörii myös vatsatauti ja influenssa kai rantautuu pian epidemiaksi. :(
Västis ja Taimi 12+5
Ensin Möykkyräinen... Minun silloinen nimimerkkini oli melkein sama, Eve26, nyt ajattelin muuttaa nuo ikävuodet ettei ihan teiniksi luulla:-)). Mä taidan muistaa sinut. Minä en niihin yhteisöihin mitä perustettiin mennyt mukaan, vaan pitäydyin täällä Vauvan sivuilla. Ja tosiaan silloin linjoilla oli Urkki, Riobebe jne. Mulla vaan odotus loppui lyhyeen kun vauva otti silloin 3:n viikon varaslähdön... No nyt takaisin tähän aikaan:-))
Kävin siellä ultrassa. Mies oli mukana. Oli aika vinkeätä nähdä kunnolla tuo meidän tähtönen. Esitteli ihan urakalla varpaitaan, selkäänsä, selkärankaansa, käsiään, mahalaukkukin nähtiin sekä kasvojen profiili. EI millään meinannut kääntyä kunnolla semmoiseen asentoon, että se niskapoimu olisi saatu mitattua. Minä yritin taputella vatsaa ja yskiä... No lopulta katselutuokion lopuksi kääntyi ja saatiin ihan hyvät mitat niskapoimustakin. Se lääkäri ehti mittailla siinä odotellessa vauvan pää-perä mitan, joka oli 66mm ja mittaili samalla jalkojen pituutta jne. ja saatiin mukaan 4 kuvaa!
Mutta... Istukka on aivan kohdunsuun edessä... Ja sitä nyt sitten pitää seurata... No se tietää lisää ultratutkimuksia, eikä se sinänsä haittaa, näkeepähän vauvelin pitkin matkaa useammin, täällä kun ei enää nykyisin tarjota muita kuin tuo np-ultra.
Että tämmöistä!
Tsemppiä kaikille!
Eve+tähti, joka vastasi päivälleen viikkoja:-))
neuvola kuulumiset täältäkin! Tänään oli siis neuvolalekuri, ja kaikki oli ihan ok! Hemoglobiini oli ihmeen hyvä 117, mutta rautaa alan nyt kuitenkin syömään, ettei putoa taas kovin alas. Verenpaineet oli 111/64 eli ihan ok vissiin. Painoa oli tullut huomat 100g lisää:) Odotin taas että saadaan etsiä ainakin se vartti ennenkuin sydänäänet löytyy, mutta eipä mennyt kuin sekunnti, sillä heti kun lekuri lätkäs doplerin kiinni mahaan, niin kuului kova jumpsutus:) Tyttö oli mukana ja säikähti kun multa mitattiin verenpaine ja kuunneltiin nää sydänäänet..onneks sain tytön rauhottumaan nopeasti. Reppana kun luuli että äidille tehtiin jotain pahaa:) Nyt tuli todella omanapainen viesti, kun on kiirus telkun ääreen, kun grayn anatomia sieltä alkaa. Palailen kuitenkin paremmalla ajalla!
Falz & veijari 14+6 (huomenna jo rv 15+0) apua tää aika menee nopeesti :o
Toista lasta odotan minäkin, ja ikäeroa ensimmäiseen pitäisi tulla 2,5 vuotta. Ihan samoja tuntemuksia käyn läpi eli että kuinka osaan jakaa itseni (tai me kumpikin vanhempi) kahden lapsen kesken ja että miten ihmeessä rakkautta riittää, kun esikoinen on niin niin rakas... Ja minäkin tulen kaksilapsisesta perheestä ja tiedän, kuinka hienoa toisen sisaruksen olemassaolo on aina ollut (ainakin pienen alkukateuden jälkeen, jota en kyllä itse muista).
Np-ultrassa olin viime viikolla ja kaikki oli onneksi ok. Nyt edelleen mietin lapsivesitutkimukseen menoa, koska iän puolesta sitä ei vielä automaattisesti tarjottu. Aloitan verikokeella ensi viikolla. Katsotaan...
Aika jännää, ettei np-ultraa tehdäkään koko Suomessa? En tiennytkään.
Närästyksestä ym. oireista on täällä puhuttu. Ekassa raskaudessa en juuri voinut pahoin, ei närästänyt koko aikana, vatsa toimi normaalisti (ja paremminkin, kun laktoosivaiva hävisi kokonaan!) jne. Tällä kertaa oli pahoinvointia viitisen viikkoa, mutta se on taakse jäänyttä, onneksi. Pahin väsymyskin ajoittui joululomaan ja hyvä niin töidenkin takia.
Tosiaan, tästä kakkosen odotuksestakin olisi ihanaa muistaa nauttia, kun meilläkin tämä jää viimeiseksi. Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin ja elokuussa saataisiin vauva kotiin. Kovasti vain jo jännittää, kuinka esikoinen uuteen vauvaan suhtautuu, ja kuinka me vanhemmat pärjätään kahden kanssa. Esikoinen on kotihoidossa vielä.
Näitä tässä mietiskelen illan mittaan, mutta nyt takaisin työhommiin, kun lapsi ja mieskin jo nukkuvat :)
oho, minä aloittamassa pinoa...
Luulin jo selvinneeni pahastaolosta ja sain sen aikana jo huushollinkin klaarattua (hieman huonolla hoidolla on ollut siivouspuoli), mutta takaisin tuli pahaolo, oksentelu ja närästys, kun pääsin taas autonrattiin ja työmatkaani ajelemaan.
Paljon on ollut puhetta mielenmyllerryksistä. Rapuäiti kertoi esikoisen ja toisen lapsen välillä miettineen, kuinka rakkautensa jne. jakaa kahden lapsen kanssa. Itse olen paininut saman ajatuksen kanssa. Kuinka hulluksi tämä mieli vetääkin, kun itsekin mietin, miksi minun on tehtävä lapselle se, että hän joutuu jakaa vanhempansa toisen lapsen kanssa. Itse kahden lapsen perheestä tulleena tietää, että sehän on ainoastaan rikkaus olla sisarus. Tsemppiä meille kaikille omien mieliemme kanssa ja koitammehan kestää, vaikka välillä tuntuu elämän potkivan päähän.
Ikäeroksi meillä on tulossa n. 3v ja hieman yli. Pojan la oli 25.7.04 ja nyt 25.8.07.
Sokerusrasitukseen tässäkin raskaudessa mennään. Edellisessä lähtöpainon takia, joka oli muutama satagrammaa yli rajan. Nyt luulin, että selviäisin, kun lähtöpainoa on n. 7kg vähemmän. poika oli io syntyessään yli 4kg, niin joudun nyt lapsen painon takia kokeeseen.
Nyt tarvitsee lopettaa, kun poika lähti vessaan kakkalle ja pian sieltä huudetaan " pyyhkimään" ...
Möykky ja Himpula 11+