Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:- Elokuiset pinoon ke-pe -:

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytyksestä : ei ole ollut, mutta syön verenpainelääkkeitä, jotka sain edellisessä raskaudessa loppuvaiheen verenpaineen nousuun. Verenpaineesta johtuen vauva painoi 3 kg vaikka oli yliaikainen. Isot siskonsa (4 kpl) ovat olleet reilu 3.5 kg syntyessään..... Kävin n. 13 kertaa äitipolilla verenpaineen takia ja seurasivat tosi tarkkaan. Sit käynnistys em. takia itse valitsemallani päivällä.

Joku kysyi miten usein uudelleensynnyttäjät käy neuvolassa. Tarkistuksissa käyn n. kuukauden välein ja kuunteluttamassa sydänääniä 1-2 x / viikko.

(.) Napa alkaa pullistua ulospäin... Masu on kohtalaisen iso ja huono olokin vaivaa edelleen. Tänään neuvolassa sydänäänet kuuluivat HETI ja voimakkaana vaikka olen pyöreä ihminen ja istukka on edessä. Mikä helpotus ! Nyt on hyvä lähtä näillä eväin viikonloppuun. Ensi keskiviikkona taas kuunnellaan sydänääniä :o)

Hyvää viikonloppua kaikille

Rapuäiti ja rakas Lahja 14+3

Vierailija
42/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotikonttori päivää vietetään, työt on jo aikalailla tehtynä, joten on menny osa ajasta muuhun puuhasteluun ;) Mulla on nyt parina päivänä ollu pieni aavistus, josko liikkeitä jo tuntuisi... Tunsin esikoisesta liikkeet jo rv 16-17, vaikka istukka edessä. Joten sinänsä ei nyt niin mahdoton ajatus, tänään 14+0 eli rv15 ja istukka tällä kertaa takaseinässä. No, viikon sisään sitte vahvistuu. Vauvakin keräilee siellä jo painoa ja pituutta, joten alkaa sitte vahvistumaan liikkeet pikkuhiljaa.

Minä olen raskausmyrkytykseltä säästynyt, ja muutenkin voin loistavasti esikoista odottaessa. Nyt tuo masu tuntuu herkemmältä, kipuilee, jos kovin rehkii. Muuten vointi alkaa olla tosiaan " normaali" , ei enää pahoinvointia, nälkä kyllä yltyy yhtäkkiä kovaksi. Iltaisin palelee, ja uni maittaa. Siinäpä ne. Masu on tuohon pullahtanut jo viikkoja sitte, mutta nyt on jonkinlainen alkuturvotus hieman hellittänyt, ja painokin on parissa viikossa vähän laskenut, joten masu on vähän pienempi, mutt kovempi. Ehkä se vauvamasu alkaa sieltä hiljelleen nousemaan esiin ;) Mulla kyllä noita kiloja on ja tietty masussa pehmusteita, mutta viimeksi se vauvamasu sieltä raivasi tiensä esiin loppumatkasta ;)

Seuraava neuvola on 1,5 viikon päästä, sitä sitten seuraavaksi odotellaan. Voikaa hyvin! Emma 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään aamulla käytiin Hippua kurkkaamassa ja siellähän pikkuinen oli ja voi hyvin, ihanaa! pituutta pääsatä peppuun huikeat 4,8cm:) vähän säikäytti ensin kun alakautta koitti katsoa, niin ei näkyny kohtua eikä vauvaa, mutta sitten kun kokeili masun päältä niin sieltähän hää löyty heti:) istukka on etuseinämässä kuten ekassa raskaudessa. rakenneultra sitten 5.4. ens viikolla ois ohjelmassa verikokeita, eka lääkärinla ja sokerirasitus. Ainiin ja laskettua aikaa aikaistivat päivällä, eli on nyt 2v.hääpäivänämme 26.8. :)

on hyvä mieli:)

vointeja kaikille!

auringonkukka ja hippu 11+5

Vierailija
44/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan miehen kanssa molemmat toista päivää kovassa kuumeessa sivuoireineen. :/ Ja tyttö on onneksi terve, tai onneksi ja onneksi, ja jaksaa juosta ja touhuttaa koko ajan. Onneksi äitini ja isäni kysyivät saisivatko ottaa tytön heille yökylään niin saataisiin kunnolla levätä. Edelleenkin 39 kuumetta ja niin heikko olo että olen majoittunut alakerran sohvalle kun en jaksa nousta portaita yläkertaan...

Voikohan nyt jo tosissaan tuntea liikkeitä? Tuossa pari yötä sitten selälläni nukkuessani tuntui todella tutun tuntuinen muljahdus massussa, aivan kuin joku olisi heittänyt voltin. :) Esikoiselta tunsin vasta myöhemmin.

Kuinka usein teillä on muuten neuvoloita ja ultria? Meillä oli toka neuvola ja ensimmäinen (ja viimeinen) ultra rv 11 ja seuraava neuvola on vasta rv 21!!!!! Kuulemma karsittu ylimääräisiä käyntejä säästösyistä. Naurettavaa. :/

masuasukki 15+3

Vierailija
45/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola to ja seuraava neuvolakäynti onkin sitten rv 22-24. Aikaa ei vielä laitettu vaan tilaan sen sitten itse kuukauden päästä. Tosin ei säästösyistä näin vaan siksi että uudelleen synnyttäjät kun osaavat hommat jo niin osaavat soittaa jos on jotain huolta.

Vierailija
46/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että väsyttää ja kauppa reissut kauheita. kaupas rupee pyörryttää ja oksettaa. mut muuten nautin tästä raskaudesta ;)

neuvola käynneistä oli kysymys niin mulla esikoisesta kävin eka rv9, sit ultra rv 12 ja neuvola oisko ollu 17 ja sit taas ultra rv 19. ja siitä sit tihein välen tuli käytyä.

nyt tässä toisessa raskaudessa kävin ekan neuvola rv11+5 ja np:ultra oli 12 ja seuraava neuvola on tuolla rv19 ja siinä samalla viikolla taas toinen kunnan tarjooma ultra! en sit tiiä onko lääkäri tolloin rv19 ei sanonut mitään!? en muista ollenkaan koska ne tuli vastaan.

nyt takaisin kettiö hommien pariin. palailen taas!

hyvää viikonloppua kaikille voikaa hyvin

ankka13+3

Vierailija
47/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas viikkoihin kirjoitellut. Jotenkin alkuinnostus laantui ja vielä kun ultrassa todettiin, että pieni on vielä tosi pieni, niin siirrynkin sitten syyskuisiin. :) Alunperin la oli jossain elokuun viimeisillä päivillä mutta pieni onkin viikkoa pienempi ja la siirrettiin syyskuun ensi päiville. Että moro vaan. Henkisestikin olin valmistautunut siihen, että syyskuulle menee mutta menee nyt ihan kokonaan sitten sinne. Siellä taitaa olla jo yksi tosielämän kaveri odottelemassa kanssani, ;)

Onnea odotukseen kaikille elokuisille.

Enni 10+4