alkuraskauden verenvuoto
Testasin tänään haalean plussan, ja nyt iski hirmuinen huoli ja murhe, koska pientä verenvuotoa on jatkunut nyt viikon ajan. Toi vuoto alkoi samana päivänä kun kuukautisetkin olis pitänyt alkaa, mutta ei yltynyt niin valtaisiin mittoihin kuin normaalisti. Silläpä raskaustestin tekeminenkin poltteli.
Meillä vauvasta haaveilu ja yrityksetkin aloitettiin jo viime vuoden puolella, joten olisi niiiiiin toivottu tämä raskaus!..... Pelottaa vaan ihan hirmuisesti tällainen vuotelu, kun ensimmäisen lapsen kohdalla ei mitään vastaavaa ollut.
Minkälaisia kokemuksia muilla on alkuraskauden vuodoista, onko kellään mitään positiivista toivon hippua mulle jaettavaksi?... Kaikenlaisista kokemuksista olisin kiitollinen.
Kommentit (4)
Minulla alkoi kuukautiset ihan oikeaan aikaan enkä edes ajatellut olevani raskaana. Sitten kun kuukautiset jäivät niukoiksi ja aika lyhyiksi, aloin epäillä että tässä onkin jotain outoa. No, testi sen todisti. Nyt mennään viikolla 20. Piti käydä neuvolassa testissä ja yksityisellä ultrassa ennen kuin uskoin. Niin ja olin tehnyt ennen ' kuukautisia' jo yhden hermoilutestin ja se näytti negaa.
Vuotoja tuli ensimmäisen 2 kuukauden aikana vielä pariin kertaan.
Mutta siis on mahdollista olla raskaana vaikka kuukautisten aikaan tulisikin vuoto. Uusintatestillä parin päivän päästä varmaan selviää.
Tsemppiä! Jos ei nyt niin ens kerralla :)
Mulla toinen raskaus menossa ja molemmissa enemmän ja vähemmän vuotoja viikolle 12. Kirkasta ja rusehtavaa, ekassa oikein kunnolla, mutta tässä tokassa hieman pienempää. Eli mahdollista on vaikka se pelottaakin valtavasti että menee kesken. Meillä ekasta todisteena 1v 8 kk poika ja nyt ollaan rv26 ja masussa on tulossa kaksoset.
Mulla oli kans just sinä päivänä ku kuukautiset ois normaalisti alkanut pientä veristä vuotoa. Edellisenä päivänä olin testannut plussan. Menin heti gynelle ja se sano, että jos vuoto jatkuu runsaana ns. normaalina kuukautisina niin se on varhainen keskenmeno ja jos vuoto loppuu pian niin raskaus on mahdollinen ja se on vain kiinnittymisvuotoa. Mulla kävi jälkimmäinen ja nyt oon jo yhdeksännellä viikolla ja sydämen lyönnitkin oon jo nähnyt. :) Mutta suosittelen gynelle menemistä, ettei tarvii itse kotona pähkäillä.
Maria7
nuo alkuraskauden vuodot on yllättävän yleistä, vaikka missään niistä ei mainita.On kiinnittymis vuotoa ja monilla vuotoa niin sanottujen kuukaitisten aikaan.
Kunhan vuoto ei ole runsasta kirkkaan punaista niin hyvin suurella toden näköisuudellä pikkuinen pysyy mukana.
Itsellä oli kirkastakin vuotoa, mutta ei runsasta. Kävin ultrassa ja siellä sykki sydän. toki oli toinenkin tyhä pussi, joka oli vuotanut. Ja lääkäri sanoi, että voi vuotaa vieläkin, kun tyhjenee.
-Pikkukolmonen3 ja 8+2-