*^*ELOISAT keskellä viikkoa*^*
Kommentit (65)
Taas se olis alotettava talon lämmitys...Meillä kun kaikki 300 neliötä lämpiää puilla:) Siis myös käyttövesi:) oikein " luksusta" , mutta kaikkeen tottuu, näillä pakkasilla vaan riepoo koko päivä lämmittää..ei muuten, mutta kun ei oikein voi mihkään lähteä..Tosin, ei varmaan autokaan lähtis käymään:)
Erialle voimahaleja! Kerrassaan syvältä tommonen! Tiedän tunteen, joskin eläinpuolelta..Tota omaani (kopukka)kun olen kouluttanut alusta asti, niin meilläkin kävi kerran jos toisenkin niin, että hypättiin jonkin vaiheen yli ja taas tuli noottia..Mutta kyllä itketti ja vitutti! Siis aivan suunnattomasti..Vieläkin kun miettii niin rupee kädet tärisemään:)
Eri asia on tietenkin kun kyseessä on lapsi , eikä elukka! Varmasti siellä on myös huoli kova, mutta tuskin se mitään kovin vakavaa on...Täällä ainakin toivotaan niin tosi kovasti!
jaah..mitähän vielä...
Tyynygee: ei ole meillä..ei varmaan ennen vuoden ikää tulekkaan, vaikka kyllä silloin viime heinäkuussa hipelöin kaupassa vauvojen Joutsen tyynyä..Max sentin paksuinen ja 32e...onneksi en hairahtunu..Jo ihan tuon megapukluilun vuoksi...
Nyt hakemaan puita!
keru ja emppu
Eli niin se sit vaan oli laitettava perunakattila porisemaan kun tytölle rapsahti 6kk täyteen. Ja ihmeen hyvin se pottu upposikin. Koitin mahd. pieneks hienontaa haarukalla ja notkistin ä.maidolla. Ja sinne sitä hukku monta lusikallista. Nyt tulee mieleen, että oliko todella niin, että tyttö ei kuukausi sitten todellakaan ollut kypsä kun koklailtiin vai onko tää vaan taas jotain uutuudenviehätystä?? Veikkaan viimeistä:/ No, lähipäivät sen näyttää. Olen ajatellut että noita ihan kasvisjuttuja ja näitä alkusoseita antaisin noita kaupanpurkkeja ja sitten kun syöminen jo oikeestikin sujuu niin tekisin pakkaseen omia soseita. Puuroo mietin, että kuinkakohan pian sitä uskaltais kokeilla kun on tälläin myöhemmin vasta noi kiinteet aloittanut??? Uskaltaiskohan heti alkaa antamaan iltapäivällä hedelmäsosetta?? Ehkei ihan eka päivänä, mut varmaan jo ens viikosta vois siirtyy kahden safkan rytmiin. Oliverin kanssa kun aloiteltiin jo hiukan ennen 5kk niin sillon mentiin niin sillä normaalirytmillä.
Hampaista ollut GEETÄ: Noh, meillähän ei niitä näy, ei kuulu. Just eilen oikein tutkimalla tutkin suuta mut ei siel kyl vielä mitään näy. Oliverille tuli 5kk iässä eli kohta pian vois alkaa neidilläkin puskeen. En kyllä yhtään kaipaile vielä, muistissa se tissin pureminen LIIAN hyvin:(
Jaahas, pikkumies ei taas meinaa alkaa nukkuun päiväunia, kypsää:(((((!!! Täytyy mennä lukeen lakia. Ystävä tulossa lapsensa kanssa kyläileen ja jokseenkin mukavampi ois jos poika ei ois ihan ylikierroksilla.
Vieteri
Pakkaset ja sisällä kökkiminen senkun jatkuu... Tosin nyt näyttää tuo pakkanen pikkuhiljaa tuosta lauhtuvan että kyllä varmaan päikkyjen jälkeen tarvii tuonne ulos uskaltautua. Onneksi saatiin tänäkin aamuna vieraita niin ei tämä mamma ihan erakoidu! ;)
Tyynyg: Meilläkään ei ole tyynyä vain rätti päänalusena jo siitäkin syystä että neiti nukkuu mahallaan - ihan kuin äitinsä! ;)
Puurog: Neiti on nyt syönyt noita muksun vadelma-kaurapuuroja mutta nyt rupee nekin jo tökkimään... Eilen kokeilin ehtaa kaurapuuroja ja pah... Eipä tuo uponnut. Kai pitäisi kokeilla sitten murskata niitä hiutaleita tai ostella niitä valmiita jauheita. On kyllä aikamoinen nirsoilija tämä likka. Veljensä söi aikoinaan lähes kaiken mitä eteen kannettiin joten senkin takia outo tilanne meikämammalle... No, ehkäpä tuo vielä kerkee syömään oppimaan. Eilen kaverini juuri kertoi tutustaan jonka tyttö oli kolmevuotiaaksi asti elänyt lähes pelkällä äidinmaidolla (!!!!), että huh huh sentään... Kun nyt ei ihan NOIN pitkälle tissillä mennä niin hyvä olis.....:O
Erialle: Nuo on nuo lekurit outoa väkeä toisinnaan. Jos ei mennä just sen tietyn kaavan mukaan niin heti on muka jotain vikkaa, vikkaa.... Ja pöh, sanon minä. Kurjia ovat kun äitejä tuollain syyllistävät....:((
Ja nyt ei muistakaan muuta tähän hätään. Oudon hiljaista. Kyllä tuo neiti tuolta varmaan justkohta herää kun veljensä kerta juuri nukahti.....
oinasmamma kera nakkisormien jotka ei osaa kirjoittaa....
kuuluu mamman että pikkasen suusta :D siis mä niin vihaan noita kypäriä ja hattuja,tuo kun kääntelee vaunuissa päätään niin korva paistaa ja hattu silmillä eikä sen takia nuku kunnolla :S
G: millaisia kypäriä/hattuja käytätte suositelkaa hyvää ;)
tuntus et iida koisii paremmin sisällä kuin vaunuissa,taas saa koko aika kuunnella pitääkö lähtee hytkyttää vaunuja..
kiputauko - kulmakarvoja nyppii hän! Voi kun ne saiski rehottaa, mutta kun ovat ku reesnevillä niin pkko edes pikkasen yrittää kun ihmisten ilmoille joutuu...
kretukka
Huh huh kun ilmoja pitelee. Päivällä uskaltauduimme lasten kanssa kolmeksi vartiksi pakkaseen kävelylle, mikä tosin ei ollut kovin viisas veto tämän kurkkukivun suhteen... Voi kökkö näitä lenssun oireita! Alkaa kuumat mehut ja teet tulla jo korvista!
Pikku-ukko on tänään kääntyillyt selältä masulleen varmasti koko viikon edestä. Normaalisti on niin laiska kääntymään, mutta tänään ollut ihmeen virkeä ja kiinnostunut tavoittelemaan leluja. Isosisko tuntuu olevan pojan mielestä jotain uskomattoman hauskaa, sillä lähes kaikki mitä sisko tekee tai sanoo saa pikku-ukon nauraa hekottamaan ääneen ties kuinka pitkäksi aikaa. Eilen isosisko juoksi keittiössä keittosaareketta ympäri ja joka kerta kun tyttö ilmestyi esiin saarekkeen takaa, sai pikku-ukko sellaisenkin räkätyskohtauksen että oksat pois!:D Halvat on huvit siis...
Puuroista: meillä syödään aamulla Piltin kaurapuuroa ja illalla Bonan (?) banaani-riisipuuroa. Molemmat kelpaavat hyvin, mutta perus riisihiutaleista tehty puuro ei uppoa millään.
Tyynyg: ei ole käytössä.
Eria: tuntuu että lääkäreillä on aina jotain sanomista ellei vauvat kehity juuri käyrien mukaan. Milloin ollaan liikkeellä liian aikaisin ja milloin liian myöhään. Älä suotta itseäsi soimaa, sillä kylä sinä itse lapsesi tunnet parhaiten ja varmasti huomaisit jos kehityksessä olisi jotain murehtimisen aihetta.
Nyt hetkeksi sohvalle loikoilemaan ennen kuin pikkumies herää ja tyttö kyllästyy videoihin.
Pantoufle
ei olis uponnut ei sitten millään kunnes laitoin sekaan hiukan omena-porkkanasosetta ja otin likan syöttötuolista syliin syömään. muutenkin tuo syöttäminen on sen luokan urheilulaji että huh huh.... sitä sosetta löytyy aina mitä merkillisimmistä paikoista. en sitten tiedä teenkö nyt väärin kun noita makeita sekaan laitan mutta tuntuu tällä hetkellä olevan ainoa keino saada edes vähän jotain muutakin alas kuin tissimaitoa......
oinas yksikätisenä....
Kyllä tosiaan poika pelästytti pahemman kerran äitin ja isin, mutta tänään tosiaan oli sitten lääkäri aika ja saatiin tulokset siittä EEg:stä ja KAIKKI oli kunnossa äiti päästi pitkän helpotus huokasun. Lääkäri teki sitten jotain muitakin testejä ja mitään ei löytynnyt eli täysin terve poika!!!!
Luultavastikkin pojan muutaman viikon kestänny kröhä ja pienet vatsavaivat oli syypäät tähän kohtaukseen. Täytyy toivoa ettei poika pelästyttele enään näin.
Tyynystä: Ei ole käytössä. Jostain kanssa lukennut ettei suositella vauvoille ollenkaan.
Puuroista: Tällä hetkellä upoaa hyvin Muksun vadelma-kaurapuuro ja puolukkapuuro. Täytyis ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta itte tekemään nekin.
Syöttötuolista: Meillä kanssa ihan perusmalli löytyy. vielä ihan ei olla koeajettu, mutta eiköhän pikapuoliin sekin testata.
Täytyy mennä koittaan jos sais tän pikkasen nukkumaan, kun ei meinaa sisällä nukahtaa sitten millään, ja unetkin jäävät huomattavasti lyhyemmiks kuin ulkona. Sais nää pakkaset jo helpottua.
meillä sen sijaan Eemeli tuijottaa takkaa..Kun siinä on iso lasi..tulet kun pistää takkaan niin poika napottaa sitä.Ihan sama mitä yritän pulputtaa tai ilveillä..Oikein väistää mun katseen ja kurkkii takkaa..
Mikälie pyramiidi:):) tuosta sitten tulee..
Täytyykö lapsi ottaa mukaan kun lähtee turvaistuin ostoksille?
Laitankin pystyyn LääkäriGeen; eli miten lääkäri/terkka on onnistunut pelätyttämään sinut/teidät? raskausajaltakin jutut otetaan vastaan...
Itse en muista raskausajalta mitään isompia pelästytyksiä, mutta eemelin eka viikko oli täynnä niitä..Pojalla kun tuo paino vain laski ja laski ja jo sairaalassa ne hoitsut hössötti niitä v*tun syöttöpunnituksia ja tulivat KESKEN imetysharjoitusten hakemaan pojan vaa' alle ja takaisin ja voi voi ja ai ai..Imeminen oli pojalle tooosi hankalaa eikä tosiaan yhtään auttanut ne vieraat ihmiset siinä taivastelemassa ja hakemassa milloin mihinkin..Savu nousee vieläkin korvista..Maitoa ruutattiin pullosta ja tissistä ja ruiskusta ja milloin mistäkin...Tuntui ettei minua, pojasta puhumattakaan kuunnella pätkän vertaa..
Neuvolassa sama linja jatkui, ja punnituskäynnillä totesivat että paino on noussut 30g liian vähän ja että jos sama jatkuu niin osastolle ja heti! Arvatkaa vaan meinasko itku päästä aina kun poika puklas tms.. " siinä meni taas 20g..." jne..Joka yö mietin että entä jos joudutaan takas sairalaan, ja mitä ne siellä sitten tekee, pelkäsin että Eemeli jotenkin vaan hiipuu pois ja mitä mielettömämpiä juttuja..imettääkkin yritin kahden tunnin välein ja vaikka mitä..
Jälkeenpäin kun mietittiin ukon kanssa niin ois vaan enemmän pitäny luottaa itseensä! Poika kuitenkin oli pirteä ja nukkui/söi ihan normaalisti mutta kakkasi myös sen 10-15krt/vrk..
Mutta silloin oli kyllä aivan kamala olo...Vielä kun synnytyksen jäljiltä ne 2vrk oli täysin unettomia ja sitten eemelin syntymän jälkeen ne unet nyt oli mitä + että oli Todella Kipeä!
Huoh! Synnytys nostaa vieläkin tunteet tosi pintaan (näköjään..)Pitäis joskus oikeen käydä läpi koko homma...
Loppuun vielä yksi gee!
Saitteko SYNNYTYKSESSÄ UNILÄÄKETTÄ...? minä sain, juuri ennenku siirryttiin saliin..ja oikein kaikki kaks nappulaa...niistä syytän pitkittymistä, en tiennyt mistään mitään..Niin sooseissa en oo ollu sitten...hmm...riparibileiden..?
Nyt pois
vaahtosuukeru ja pyramiidieemeli
Tyttöseni uinuu terassilla vaunuissa. Puoli tuntia on hirsiä vedellyt ja toivottavasti vielä pitkään. Nimittäin, meillä on tullut tosi vaikeeksi päiväunien nukkuminen. Nukkuu maks. 40 min. putkeen ja sitten on kuitenkin väsynyt ja kärttyisä. Öisin nukkuu aikas hyvin meidän vieressä. Nyt tarvis ottaa projekti vieroitus ja omassa sängyssä öiden nukkuminen. Asiaa hankaloittaa se, että pitää olla myös tytön omassa huoneessa ja ovi kiinni, sillä meidän kissat hyppää pinnikseen seuraksi. Ja jos laitettais meidän makuuhuoneen ovi kiinni, niin siellä oven takana käy sellainen maukuna ja raapiminen ettei kukaan nuku. Kissat siis aina saanut nukkua meidän huoneessa eivätkä hyväksy mitään muuta järjestelyä.
Puuroista: Meillä syödään aamulla nestlen mietoa kaurapuuroa alk. 4kk. Ensin ei puuro kelvannut ollenkaan, mutta sitten aloin sekoittamaan sekaan luumusosetta ja nyt ollaan kuin linnunpoikaset konsanaan kun puuroa syöttelen. Ja pysyy vatsa toiminnassa! Meillä oli ongelmana alkuun kova vatsa, mutta tolla mun aamupuurosekoituksella kyllä toimii. Muuten saapi tyttö yhden hedelmäsoseen iltap. ja illalla kasvis/perunasoseen ja yöksi velliä.
Turvaistuimista kysymys: Meillä aikeissa viikonloppuna turvaistuimen osto ja oltiin ajateltu Gracon cosmic duo istuinta. Mutta, mitä kokemuksia, nimittäin mahtuukohan audin A4 farmari malliin? On aika matala eikä mitenkään erityisen tilava sisältä. Suositelkaa kokeneemmat istuinta. Tärkein tietysti turvallisuus, mutta toiseks tärkeintä on käytön yksinkertaisuus!
Huhtille ja tytölle: Ihanaa, että olette päässeet kotiin. Kerrohan kuulumisia miten arki on lähtenyt ison leikkauksen jälk. sujumaan!
Tähtinova ja tyttönen 5kk + 1vko
Auttakaas vähän, kun meillä on alkanut yöt mennä ihan häränpyllyä...poika on 5 kk ja illalla kyllä saan hänet yleensä nukkumaan 22-23 aikaan. Syö ennen sitä n. 100ml maitoa...ei suostu ottamaan lisää vaan nukahtaa. Joko syliin tai sänkyyn. Sitten herää 1-2 hirveeseen itkuun. Annan kyllä aina maitoa sillon (pullosta siis) ja kaikki ok. Ehkä itkee vähän ja nukahtaa sitten. Mutta....heräilyä jatkuukin melkeen kahden tunnin välein! Viime yönä suostui kolmen kääntämisen avulla nukkumaan neljä tuntia 04-08. Itse en saa nukuttua kun mietin vaan että millon se taas herää. Eilen annoin eka kerran puuroa illalla kahdeksan aikaan. Miten mun kannattais tuo unikoulu alottaa? Annanko illalla (siis yritän) enemmän maitoa ja sitten yöllä vain mennään tutilla, enkä nosta häntä pois sängystä? Vai antaisinko vettä, niinkun jotkut ovat tehneet? Onko pakko enää röyhtäyttää? Väsyttää niin peevelisti jo tämmöinen. Nukkui kumminkin pitkään sellaisia viiden tunnin unia...ja rauhassa!
SOSEET: olen antanut yhden kasvisaterian( pari ruokalusikallista) ja yhden hedelmä/marjasoseen päivässä. Nyt jatkan vain hedelmä/marjoilla, kun kasvikset jotenkin tekee tuon levottomaksi. Velliä olen antanut aamulla tai illalla. Allergioita en ole huomannut.
Huh! Tulipa purkaus, mutta tämä on ihana pino! = )
T: Pia ja Patrik 5 kk (ja vähän päälle)
Tässä ihmettelen meidän pikkuneidin unenlahjoja. Neela nukkuu jo viidettä tuntia päiväunia ulkona rattaissa!! Ilmeisesti on vähän univelkaa, kun on raasu joutunut nukkumaan pari viime päivää sisällä päikkärinsä. Nyt maistuu uni täydessä toppauksessa -10 asteen pakkasessa. Tytöllä on varmaan aivan HIRVEÄ nälkä herätessään.
Mistäs täällä onkaan juteltu....No ainakin tyynyistä. Meillä ei ole tyynyä käytössä enkä kyllä muista, milloin esikoinen sai ensimmäisen lituskan tyynyn käyttöönsä. Taisi olla lähemmäs parivuotias.
PUUROG: Neelan ehdoton suosikki on neljän viljan puuro hedelmäsosesilmällä. Riisipuuro upposi alkuun tosi hyvin, mutta nyt se on neidistä ehkä kamalinta mitä hän tietää. Kaurapuuroa menee kohtalaisesti. Puuroa meillä vedellään aamuin illoin noin 1 dl + vähän hedelmäsosetta joukossa. Toistaiseksi olen antanut vain näitä vauvapuuroja.
On se vaan hauskaa lukea, että osa elokuisista on alkanut jo ryömimäänkin :). Meidän matami - elokuisten vahimmasta päästä - ei vielä edes käänny selältä masulle, saati että lähtisi johonkin suuntaan etemään. Mistäköhän tuo hitaasti liikkumaan lähteminen kertoo?? Siitä, että typsy lähtee kävelemäänkin vasta kaksivuotiaana :)...??!
Nyt on lähdettävä ruoanlaittoon!
kyseli Picapica. Juu, minä laitoin päivähoitohakemuksen jo vajaa kuukausi sitten eteenpäin eli kyllä näitä juttuja jo mietitään. Pakko olla aikaisin liikkeellä, kun meillä päin on aivan SURKEA tilanne paikkojen suhteen. Haen paikkaa syyskuusta, mutta saa nyt vielä nähdä, raaskinko silloin tyttöä hoitoon laittaa. Päiväkotipaikkaa haen sekä tytölle että isoveljelle.
Picapica:
Miettiikö kukaan vielä päivähoitojärjestelyjä? Kai sitä kohta pitäisi jo ruveta hakemaan päiväkoti- tai perhepäivähoitopaikkaa. Tuntuu näin ensi kertalaiselle niin vieraalta koko homma. Mielellänhän sitä olisi lopun ikää vauvan kanssa kotona, vaan ei ole mahdollista.Nyt viihdytysjoukkoihin,
Picapica vasurina
nyt kilahti lusikka tänään,pikkasen on vaan tullu reunasta läpi mutta puhjennu on..ja vieressä nököttää muhinoi toinen :) jeeeeee...:)
k.h.p ja iidukka 5kk
siis miksi ihmeessä sulle unilääkettä annettiin???? *pöllämystyny*
PRKLE! Viime yönä vedettiin pohjat ;) Tyttö kitisi yhteen menoon 00.10-03.46. Sitten en enää jaksanut, vaan annoin maitoa ja siihenhän tuo nukahti, onneksi vihdoin. Tänään en ole saanut nukahtamaan ilman maitoa kummillekaan päiväunille (yhteensä nukkunut 2h päikkäreitä). Kuinkahan kauan sitä kehtaa " huudattaa" , mä olen pitänyt sitä 45 minsaa maksimina, sitten luovutan ja anna maitoa? Emmää enää tiedä. Paskat siitä " kotiunikoulustakaan" mitään apua oli, ilo kesti 3 päivää ja kaksi yötä... Mitä luulette, pitäisikö jaksaa huudattaa vielä kauemmin? Sitten jos nukahtaa siihen itkemiseen jossain vaiheessa, niin uni on tosi huonoa ja tyttö heräilee parin minuutin välein. On niin paha mieli pienen takia, kun näkee, että se haluaisi nukahtaa, mutta ei vaan onnistu / osaa.
Mulla oli aamulla silmät itkemisestä ja valvomisesta niin punaset, että varmaan se oli jo lainvastasta. Onneksi ei sattunut polliisia missään vastaan tänään ;D Olis varmaan meikämamma viety putkaan. Ukkokin lähti taas pois kotoa. Ei ole ketään jolle valittaa.
Mä videokuvasin tänään huvin vuoksi yli puoli tuntia, kun yritin saada tytsyä unille. Sitä voin sitten kattella kun tulee vauvakuume joskus. Ettei totuus unohtuisi.
No, tänään on siis huono päivä, huomenna parempi. Anteeksi valitus ja marmatus.
Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Tänään tyttö on syönyt kaksi kertaa kiinteää ruokaa, ja ihan parin rkl:n verran :)
KERUTUS: apua, miksi sulle on annettu unilääkkeitä? Mä olen kuullut, että niitä käytettiin joskus 50-luvun amerikkalaisissa sairaaloissa synnytyksissä. Onpas erikoista. Tai sitten mä en tiedä synnyttämisen nykytuulista mitään. Hyvinkin mahdollista onpi se.
ERIA: kamalaa, että lääkäri pelästytti teidät. Toisaalta, onhan se ryömimis- ja konttausvaihe lapselle tärkeä. Jos ymmärsin oikein, että se on jäämässä väliin? JOSKUS, huom joskus, sen jääminen väliin voi olla merkki jostain ongelmista. Esim myöhemmän iän puhe- jne ongelmista. Näin olen antanut itselleni kertoa. Mua itseä niin huolettaa, kun tämä meidän tyttö haluaisi vain istua tai seisoa, yrittää jo vetää itseään esim. kylvyssä seisaalleen. Mahallaan ei viihdy yhtään, ja siitähän periaatteessa kaikki liike lähtee... Huono äiti -syndrooma tulee.
Mä poistun
Jamssa
siis en minä tiiä..
jossain vaiheessa päivää supistukset loppu ja siinä sitten käveltiin ja jumppailtiin ja illalla kun ne alko taas niin ensin pyydettiin vaan odottamaan ja " soita kelloa kun et pysty enää olemaan.." No minä soitin ja täti tuli unilääkkeiden kanssa..Sitten vaihtu vuoro ja yökön kanssa lähettiinkin sitten saliin..ekojen kaasujen jälkeen katkee filmi...
siis minä luulin että muillekkin annetaan unilääkettä...*ihanpöllämystyny* vaikka onhan sitä tietn täälläkin ihmetelty..
Nyt muiltakin kommentteja! *kiehuu taas yksin täällä..:)*
Kylläpäs on pakkasta riittänyt!!! Onneksi on ollut seuraa päivisin (sekä äidille että tyttärelle), niin ei ole ihan päässyt seinät kaatumaan päälle. Luka sen sijaan tuntuu hyvin viihtyvän kotona, vieraammassa ympäristössä tuntuu olevan aivan sylikissa. Päikkärit ovat kyllä olleet paljon lyhyempiä nyt viimepäivinä kun sisällä joutunut nukkumaan.
Puurog: Teen puuron Nallen neljänviljan minuuttivellijauheeseen. Välillä laitan joukkoon jauhettuja puurohiutaleita. Lisäkkeeksi hedelmä tai marjasosesilmä ja hyvin maistuu :)
K.H:P:lle hatuista: Ostin Lukalle Reiman fleecehatun (kaksi tupsua, nauhat) ja ollut kyllä tosi hyvä! Ei pääse pyörimään päässä ja alle mahtuu myös kypärälakki tarvittaessa.
Vaunug: Meillä Teutonian Prestiget. Luka mahtuu pehmeään kantokoppaan vielä hyvin.. Makuupussin alla pidän lampaantaljaa.
Meillä myöskin Luka rakastaa takkaa. Sitä tuijotettais vaikka kuinkas pitkään ;) Kaikki ääntäpitävät lelut myös suosiossa, esikon Nalle Puh-veturi ehdoton suosikki - varsinkin silloin kun pääsee sitä itse ohjaamaan!
Saatiin vihdoin myös matka varattua, lähdetään toukokuun alussa 2 vkoksi Etelä-Espanjaan. Kiva, kun on tiedossa jotakin mitä odottaa :)
Huhti: Ihanaa, että olette päässeet kotiutumaan!!
joku G oli vielä mihin piti vastata, mutta pääsi unohtumaan... palaan parempimuistisena!!
Hallas + puoli- ja kolmivuotias
Pakkasta edelleen niin paljon, ettei ulos voi laittaa tyttösiä unille. Esikolta jäi kerhokin aamulla väliin, kun oli -27 ja auto ruoja ei suostunut käynnistymään.
Puuroja syödään aamuisin piltti jauhekaurapuuroa, satunnaisesti Muksu vadelma-kaurapuuroa ja iltaisin Aamunhyvä pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa, alussa hienontelin noita hiutaleita vähän, mutta nyt menee ihan hienontamatta. Tuntuu olevan erityistä herkkua tuo oikea kaurapuuro.
TyynyG: pelkkä tyynyliina käytössä, ja ei varmaan vielä vähään aikaan oteta tyynyä käyttöön. Esikollakin otettiin muistaakseni yli 1v iässä vasta.
PulautteluG, vähentymään päin. Mutta vieläkin pulautellaan etenkin porkkanaa sisältävien ruokien jälkeen, Nyt onkin porkkana vähän pannassa tuosta syystä. Eli ei ihan joka aterialla porkkanaa. Tuntuu vaan olevan melkein kaikissa valmislihasoseissa porkkanaa. Omiin en sitä siis edes laita nykyisin.
Mutta nyt muihin hommiin...jaksuja väsyneille, meilläkin oli taas huonompi yö takana.
Babybel + tytsyt