Turun vauvauinneista..
Hei,
Olisiko täällä joku, jolla olisi kokemusta vauvauinnista Turussa? Olemme aloittamassa vauvauintia nyt syksyllä ja mietimme Simsalabimin (Hirvensalo/Caribia) tai Laukkavuoren uimahallin välillä. Olisin todella kiinnostunut kuulemaan kokemuksia noissa vauvauinneissa käynneiltä.
Avustanne iloiten, Mangolia ja poika 4kk
Kommentit (8)
Olitteko juuri tossa Simsalabimin pitämässä? Siellä Suvituulessa vai mikäköhän sen paikan nimi oli..? Oli siis laadukasta? Hyvä allas ja saunatilat ja mukava ohjaaja? Ei liian suuri ryhmä? Hirmuinen tentti, mutta kauheesti kiinnostaa :)
Mangolia
hirvensalon vauvauinti oli meri-karinassa.mun tietääkseni se ei ollu simsalabimin järjestämä.tykättiin kovasti, tilat oli mun mielestä ihan kivat, ohjaaja kiva (päästiin ryhmäänkin vaikka ei oltu info tilaisuudessa). ohjaaja kiersi aina kaikkien parien luona opastamassa.ryhmän kokoa en muista tarkkaan ....olisko ollu jotain kymmenen paria.
uinti kerta mun mielestä edullinen, olisko ollu 8-9 euroa kerta.syksyllä päästään ilman ilmoittautumista jatkamaan uinteja.mulla ei oo kokemusta muista vauvauinneista joten en osaa verrata.kysy vaan lisää jos ei tullu vielä tarvittavat =)
Kiitos KRH vastauksestasi. Muistatko kuka tuota teidän vauvauintia vetää? Mikä taho/järjestö?
Eikö kellään ole kokemusta Laukkavuoresta.. ?
Yltiökiinnostuneena ;), Mangolia
Hei. Olemme käyneet laukkavuoressa uimassa nyt kesän ajan ja todella paljon on tykätty. Ohjaaja antaa aina joka kerta yksilöllistä ohjaustakin eli vaikka meni ryhmään mukaan vähän myöhemmin kuin muut niin hyvin on päässyt mukaan. Kävimme myös keväällä muutaman kerran kaupungin järjestämässä vauvauinnissa Impivaaran uimahallissa, joka oli ihan ok, mutta siinä oli mielestäni vaikeampi päästä mukaan uutena ja heillä oli välillä jopa 3 viikon taukoja kun hallissa oli jotain muuta siihen aikaan. Niin ja heidän ajoituksensa vauvauintiin sunnuntaiaamuna klo 8 oli ehkä vähän huono ainakin meille...Ainoa huono puoli tuossa vauvauinnissa yleensä on hinta...9,50¿/kerta minimiäitiyspäivärahalaiselle on aika iso lovi kukkarossa kuukauden aikana...
joo siis en oikeestaan tiedä kenen järjestämä se on. sain tiedon lasten neuvolasta saadusta esitteestä missä oli kaikkee jumppia ja semmosia. olisko siinä esitteessä ollu jotain juttua impivaarasta kun aluks luulin et se on siellä. meri-karinan vauvauintiin saa ostaa kymmenen kerran lippuja mikä maksaa n. 70-80 e.
Karibiassa myös toinen vauvauinti, joka on keskiviikko aamuisin klo 9-9:30 ja toinen ryhmä 9:30-10. Vetäjä on annukka aarnio, joka on pitänyt vauvauinteja 10 vuotta. Todella pätevä ohjaaja, joka aina ojhaa henkilökohtaisesti, ei ryhmänä, vaikka siis ryhmänä tietty ollaan siellä. Hinta 50 euroa 5 kertaa, à 11 euroa.
Mulla aina vauvauinnissa vauva turvakaukalossa pesu- ja pukuhuonetiloissa, eli ei ole ollut ongelmia, vaikka yksin olisi vauvan kanssa.
Annukan vauvauinnissa maksetaan siis vain, jos pääsee uimaan. Eli jos ei pääse vauvauintiin, niin riittää, että soittaa caribiaan ja peruttaa uinnin. Mitään ei tarvitse koskaan selittää ja mitään lääkärintodistuksia ei tarvita. Meillä ainakin kerran oli tosi risainen yö, koska hampaita pukkas ja aamulla ei kerta kaikkiaan jaksanut lähteä vauvauintiin, joten emme joutuneet siitä kerrasta maksamaan mitään, emmekä joutuneet selittämään, miksi emme päässeet.
me alotettiin vauvauinti hirvensalossa kun poika täytti 3 kk ja lisä edellytyksenä vauvauinnin aloittamiseen oli paino joka piti olla 5kg.
ollaan tykätty tosi paljon koko perhe =) suosittelen lämpimästi !