Mies ei ole maksanut kotimme tavaroista kuin suunnilleen telkkarin ja pelikoneen. Miten teillä?
Jossain vaiheessa täällä oli keskustelua avioeroista ja siitä, miten kumpikin ottaa mukaan maksamansa asiat. Rupesin laskeskelemaan maksamiani asioita ja tajusin hankkineeni esimerkiksi lähes kaikki huonekalut ja 90% kodintekstiileistä. Loput 10% on tullut lahjoina jomman kumman suvulta. Astiat ovat häälahjoja, joten ne omistamme puoliksi. Pelikoneensa ja tv:n on maksanut mieheni. Autosta olen maksanut reilusti yli puolet.
Miehellä oli kilpaurheiluharrastus kodintarpeiden hankkimisen aikaan. Se selittää epätasaista jakoa.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että jos omaisuutesi (ne ostamasi asiat) on arvoltaan suurempi kuin miehen omaisuus (harrastevälineet), niin maksat miehelle tasinkoa. jos hän sitä vaatii.
Olen tiedostanut tämän. Omaisuuteni on ainakin 15 X suurempi, kuin mieheni. 80% omaisuudestani ei ole avio-oikeuden alaista ja lopuista pitää sitten maksaa tasinkoa.
Eli onko teillä avioehto?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on maksanut aina kaiken. Hyvin on mennyt ja molemmat tyytyväisiä.
Ja ettei tartte kysyä niin joka reikää annan ja tykkään siitäkin. Tykkään myös ruuanlaitosta ja olen neuroottinen siivooja.
Onpa "ihana" suhde teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Mies hommaa talon,autot,huonekalut ja naisen ja lapset ja..kaiken. Kyllä naisilla on oikeasti helppo elämä. Kaiken saa aina valmiina eteensä syntymästä asti. Pikku prinsessan kuuluu saada. Tui tui 💋
Oon aina miettinyt sitä, että jos perheessä on tyttö ja poika niin poika laitetaan vaikka tukkimetsään töihin jo kolmevuotiaana, mutta tyttö saa leikkiä prinsessa leikkejä koko ikänsä. Kai se sitten on sitä tasa-arvoisuutta. Naisten elämä on niin Kristuksen helppoa kun ainoat murheet on jos parturi leikkaa liikaa hiuksista tai kynsilakka lohkeilee.
Perheen äiti ei tasan ehdi leikkiä mitään prinsessaleikkejä, ennen kuin lapset ovat aikuistuneet.
Paitsi jos teke
Olisi kohteliasta ja osoitus siitä että arvostaa miestään synnyttää hänelle vain poikalapsia.
Lapsen sukupuoli määräytyy miehen siittiöiden perusteella eli siitä vaan siittämään poikalapsia.
On sen verran reilu jätkä että maksoi myös minun pelikoneeni.
Meillä tehdään hankinnat aika pitkälti yhdessä enkä ole mikään kausisisustaja tai kippoihminen. Toisella vaan niin paljon paremmat tulot että olen sitä mieltä että satsatkoon itseensä ja hommatkoon sen kuudenne kitaran tai mitä ikinä haluaakin.
Miten palvelumaksut, kumpi maksaa kuukausittaisista eristä enemmän? Nämähän kasvavat vuodessa aika suuriksi.
Sinkkuna ollut koko elämäni ajan 41v ja kaiken itse maksanut, miinus lahjaksi saadut. Eli ei se tavatonta ole, että yksin hommailee.
Kaikki miehet eivät ole niin materian perään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee noin myös. Asunto ostettiin suurimmaksi osaksi mun säästämillä rahoilla, huonekalut on joko mun suvulta tai mun ostamia, samoin irtain. Jopa se pelikonsoli ja auto vakuutuksineen (kuten kotivakuutuskin) on mun. Mä maksan myös lasten harrastukset kokonaan. Mies on ostanut tv:n ja pesukoneen.
Mulla tämä sopii, koska mies mukisematta tankkaa ja maksaa ruokakaupassa (ihan sama mitä kärryyn pistän). Eikä olla koskaan laskettu kumpi oikeasti käyttää enemmän rahaa. Ei koeta sitä tärkeäksi. Joskus mies pohtii, että eihän sille jäisi erossa edes kalsareita (koska olen ostanut nekin).
Aivan kuin meidän avioliitossa mutta myös televisio on minun ostamani.
Kun muutimme yhteen, 27 vuotta sitten, mies toi asuntoon oikeastaan vain kulmatyöpöydän, tietokoneensa, vaatteensa ja muutamat keittiötavarat. Oli silloin köyhä yliopisto-opiskelija. Vuosien mittaan kumpikin hankki tarpeeseen jotain, viime vuosina uusimmat ja kalliimmat mies.
Tavarat varmaan aikalailla 50-50, talo itsessään on kokonaan miehen. Kaks aikuista kun menee yhteen niin katsotaan mitä kummaltakin säästetään, mitään uutta ei meidän loppuikänä tarvitse hankkia - varsinkaan kun kumpikaan ei olla turhan esim sisustuskrääsän perään.
Kalusteista 3/6 taitaa olla mun vanhoja, 2/6 miehen vanhoja ja 1/6 yhdessä hankittuja. Kodintavara menee aikalailla puolet ja puolet kumman mukana tullut. Elektroniikka on miehen hankkimaa.
Mitäpä muuta mies tarvitseekaan kuin TV:n ja pelikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Miten palvelumaksut, kumpi maksaa kuukausittaisista eristä enemmän? Nämähän kasvavat vuodessa aika suuriksi.
Palvelumaksut?
Mies ei maksanut kuin tupakkansa, mä maksoin kaiken muun. Joten se on viime perjantaista lähtien koditon. Toivotin sille hyvää loppuelämää riippuvuutensa kanssa.
Mulla on velaton asunto ja auto sekä ok-talon puolikas.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta mies tarvitseekaan kuin TV:n ja pelikoneen.
Pllua ja kotitalouspalveluja.
Jos nämä puuttuvat, mies alkaa palstainceliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ukolla helppo lähtö sitten. En minäkään hankkinut mitään avioliiton aikana, kun en halunnut että on mitään mihin kiinnyn. Kyllä ihmisen pitää ulos päästä suhteesta vaikka heti sillä sekunnilla jos on tarvetta.
Kannattaako mennä avioon, jos pyrkimys on päästä kiintymättä pois?
Avioliitto ei sovi heille joille raha on ykkönen muu on kakkonen. Joskus naiset puhui sellaisesta asiasta kuin "rakkaus".
Niin sinisilmäinen ei saa olla, ettei ota huomioon realiteetteja, vaikka olisi kuinka auvoisaa. Ja toinen saattaa jonain päivänä ilmoittaa, että tämä oli tässä. Siihen jäät rakkautesi kanssa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Mies hommaa talon,autot,huonekalut ja naisen ja lapset ja..kaiken. Kyllä naisilla on oikeasti helppo elämä. Kaiken saa aina valmiina eteensä syntymästä asti. Pikku prinsessan kuuluu saada. Tui tui 💋
Oon aina miettinyt sitä, että jos perheessä on tyttö ja poika niin poika laitetaan vaikka tukkimetsään töihin jo kolmevuotiaana, mutta tyttö saa leikkiä prinsessa leikkejä koko ikänsä. Kai se sitten on sitä tasa-arvoisuutta. Naisten elämä on niin Kristuksen helppoa kun ainoat murheet on jos parturi leikkaa liikaa hiuksista tai kynsilakka lohkeilee.
Tuskin olet. Miettimiseenkin tarvitaan välineet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan täysin toisinpäin ja ainoa mitä nainen on taloon mukanaan tuonut on oman peffansa ja keittokirja ja nekin on molemmat kakarat jo repinyt..
Tyypillistä miestä. Ilmeisesti se peffa on ollut riittävää valuuttaa, kun perhettäkin on kasvatettu.
Ei mitään.