Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö koskaan kuinka paljon teitä "houkutellaan" ostamaan tavaraa?

Vierailija
13.08.2024 |

Menettekö "ansaan" ja lähdette kaupoista tavaraa täynnä? 🤣

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaikka olis tarjouksia osta 3 kpl kympillä, niin en osta. Ostan yhden ja maksan vaikka esim sen 4 euroa. Siinähän mä säästän,kun annan kauppiaalle vaan 4e, enkä kymppiä.

Joo, tuolla on shampoota kolme kympillä! Yksi käytetty, kaksi pyöriny varmaan kolme vuotta! Halavalla ukko toi, joopa joo...

Vierailija
22/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes näe mainoksia. Aivoni ignooraavat kaiken sen paskan lähes täysin.

Feissareita tms kohtelen samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene halpaan koska käyn melkein ainoastaan ruokakaupassa, kommunistimarketeissa en käy lainkaan.

Vierailija
24/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä melkein jokainen on manipuloitavissa. Suojassa ovat lähinnä korkeasti koulutetut asiantuntijat ja vahvan kriittiset persoonat.

Mä olen siis vahvan kriittinen!

Mulla on esim suunnittelijan suunnittelemat verhot, huonekalut jostain 35v sitten, valaisimet uusin kun vanhat oli jo tiensä päässä.

Ainoa jota uusin tasaisin väliajoin on tietokone. N 7v välein.

EN mä koskaan osta mitään, en tarvitse mitään.

ASikoinaan ostin kunnolliset.

Vierailija
25/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen pitkälti laput silmillä kuin hevonen ja käyn kaupoissa vain, kun tarvitsen jotain. Mitään lisäpalveluita, vakuutuksia tai sopimuksia en myöskään ota.

Vierailija
26/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan miettiä. 

Vierailija
27/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaikka olis tarjouksia osta 3 kpl kympillä, niin en osta. Ostan yhden ja maksan vaikka esim sen 4 euroa. Siinähän mä säästän,kun annan kauppiaalle vaan 4e, enkä kymppiä.

Jos tarvin kolme kerää Nalle-lankaa ja normaali hinta on 4+ euroa, niin tartun kyllä tuohon 3 kympillä -tarjoukseen. Jos sen sijaan tarvin vain yhden, en osta kahta ylimääräistä kerää kotiin pyörimään.

Vierailija
28/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en mene halpaan. Ostan laatua ja harkitsen tarkoin. Myynyt paljon Torin kautta ja sitä myöten opin harkitsemaan. 

Vierailija
29/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin sivulla mainoksia joka välissä. 

Vierailija
30/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin sivulla mainoksia joka välissä. 

Missä? Ei minulla näy yhtään mainosta.

Vierailija
31/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksista tulee silloin tällöin ostettua päivittäistavaraa jota kuluu ja jota voi varastoida; ruokaa, pesuaineita, veskipaprua tms. Yleensä mainokset ärsyttää että tuota ei tosiaankaan osteta. Joskus joku mielenkiintoinen mainos saattaa innostaa kokeilemaan uutta tuotetta. Eikä meillä osteta mitään mitä ei tarvita.

Itse ostan sellaisia 3 kahden hinnalla tarjouksia, joita käytän arkena päivittäin, joten saan ne kyllä kulumaankin. Pääosin kuitenkin osaan välttää ja olen tietoinen markkinoinnin vaikutuksista, koska olen lukenut psykologiaa markkinoinnin näkökulmasta osana opintojani. Ihan perusasiaa jossain määrin jo markkinoinnin ja asiakaspalvelun perusopinnoissakin, jossa luetaan myös sekä tuotteiden  että asiakkuuden elinkaaren eri vaiheita.

Kysehän on, kuten useimmissa asioissa, omista mielikuvistamme muista ihmisistä, samaistumisestamme heihin tai halustamme samaistua heihin. Luodaan ihmiselle mielikuva jostain tavoiteltavasta tuotteen avulla, jolloin luodaan tarve sellaiseen, jota et tiennyt edes tarvitsevasi.

Nykyisin sijoitan mieluummin sellaiseen, mihin massa kokee riippuvuutta: vaateketjuihin, luxusbrändeihin, alkoholiin, marihuanaan, ravintoloihin... tasapainoton kulutukseen perustuvia sijoituskohteita valtion rahoittamilla palveluilla, joista osa on myös mukana megatrendeissä.

Vierailija
32/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain huvittaa mainostamiseen nähty vaiva ja hatuttaa siihen kulutetut rahat ja energia. 

En ole ikinä mainoksen uhri enkä osta mitään turhaa.

Vierailija
33/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mjaa. Some pyrkii olemaan kouluttava olemalla ärsyttävä. Jos näen jatkuvasti jotain jäätelömainosta ollessani somessa, niin musta siinä on pieni riski, että assosioinkin jäätelömainokset ärsytyksen tunteeseen eikä mitään mielihalua synnykään. 

Monenkin yrityksen kohdalla on näin minulla. Huonekaluliikkeet jatkuva 60% ale kaikesta, Jyskin samanlaiset kampanjat vuodesta toiseen vain tuoteryhmä vaihtuu. Tokmannin kampanjat ärsyttää niin paljon että en käy enää ollenkaan.

tokmannilla on alennukset vain hyllyssä. kassakuitissa onkin sitten normaali hinta. kauppias kusettaa aina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi