Mietittekö koskaan kuinka paljon teitä "houkutellaan" ostamaan tavaraa?
Menettekö "ansaan" ja lähdette kaupoista tavaraa täynnä? 🤣
Kommentit (33)
En. Vaikka olis tarjouksia osta 3 kpl kympillä, niin en osta. Ostan yhden ja maksan vaikka esim sen 4 euroa. Siinähän mä säästän,kun annan kauppiaalle vaan 4e, enkä kymppiä.
Mjaa. Some pyrkii olemaan kouluttava olemalla ärsyttävä. Jos näen jatkuvasti jotain jäätelömainosta ollessani somessa, niin musta siinä on pieni riski, että assosioinkin jäätelömainokset ärsytyksen tunteeseen eikä mitään mielihalua synnykään.
Kyllä epätoivon haistaa helposti. Ihmiset kuitenkin menee hinnan perässä. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.
Minua on aina huvittanut kaikki markkinointi ja mainostyypit, myyntitykit jotka tuulettaa kun saavat puhuttua asiakkaan ostamaan. Tuulettavat asiakkaan nähden ennen maksua ja jäävät siksi ainakin minun kohdalla ilman rahaa. Keksivät hauskoja sloganeita millä ihminen astuu ansaan ja ostaa vaikka ei tarvitse. Pitävät ihmisiä tyhminä ja johdateltavina, eivätkä näe ristiriitaa siinä että ovat itsekin mainonnan ja rahastuksen kohde. Eli yhtä tyhmiä ja johdateltavia.
Olin kaupan alalla liki 20v ja hyvä puhuja, sain myyntiä tehtyä. Nyt hävettää se pakkomyynti. En voisi kuvitellakaan enää tekeväni samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mjaa. Some pyrkii olemaan kouluttava olemalla ärsyttävä. Jos näen jatkuvasti jotain jäätelömainosta ollessani somessa, niin musta siinä on pieni riski, että assosioinkin jäätelömainokset ärsytyksen tunteeseen eikä mitään mielihalua synnykään.
Monenkin yrityksen kohdalla on näin minulla. Huonekaluliikkeet jatkuva 60% ale kaikesta, Jyskin samanlaiset kampanjat vuodesta toiseen vain tuoteryhmä vaihtuu. Tokmannin kampanjat ärsyttää niin paljon että en käy enää ollenkaan.
Tarjouksista tulee silloin tällöin ostettua päivittäistavaraa jota kuluu ja jota voi varastoida; ruokaa, pesuaineita, veskipaprua tms. Yleensä mainokset ärsyttää että tuota ei tosiaankaan osteta. Joskus joku mielenkiintoinen mainos saattaa innostaa kokeilemaan uutta tuotetta. Eikä meillä osteta mitään mitä ei tarvita.
Kuulun niihin, jotka tekevät heräteostoksia, koska tiedän että sorrun helposti turhaan tavaraan käyn harvoin kaupassa ja teen ostoslistan. Yritän pysyä listan tuotteissa.
Eno ole .Olen tervejärkinen ja ostan mitä tarvitsen...En tietenkään mainosten mukaan.👍👍👍👍
Paitsi kaupat, niin myös tuttavapiirit patistaa ostamaan, ei heiltä vaan yleensä mitä vaan. Halutaan, että toiset tuhlaavat rahansa. Onko krapula omasta ostamisestaan, vai mistä tämä johtuu?
En minä oikeastaan näe mainoksia missään. Mitenpä ne sitten houkuttelisivat?
Kyllä melkein jokainen on manipuloitavissa. Suojassa ovat lähinnä korkeasti koulutetut asiantuntijat ja vahvan kriittiset persoonat.
Joulu on oikein markkinamiesten jackpot. Itse en ole tähän ansaan langennut. En tee mitään toisin kuin normaalissa arjessakaan.
Olen suomalaisen krääsäkauppiaan painajainen, koska en osta yhtään mitään, ikinä. Ruokakaupatkin menisivät konkurssiin, jos minun kaltaisia olisivat kaikki asiakkaat.
En mieti. On niin paljon älyä etten siihen ansaan mene.
Olen saanut opin jo kotoa. Tuhaa ei osteta nurkkiin pyörimään, se mitä tarvitaan, ostetaan kunnollista ja saa sitten maksaa enemmän. Järki mukana.
Joka tuutista tuleva mainonta on houkuttelua !
Ja rahan rutinaa mainos väleissä telkkarissa.Kumma kun suomalaisten tarvitsisi kaikkialle maailmaan jakaa rahojaan.Ikuiset raha reijät eivät lopu ikinä.
Merkkituotteet on suurinta huijausta. En ole ikinä ostanut niitä. Paitsi kodinkoneet.
Kerran jossain joku ihmetteli, että ihanko oikeasti pystytte käymään prismassa tai cittarissa niin, että mukaan ei tartu joku meikkijuttu, paita tai kippo. Mä en edes näe niitä, kun menen ostamaan ruokaa niin en minä luuhaa missään meikkihyllyillä tai katsele paitoja!
Totta kai mainoksissa liitetään tuotteisiin epätodellisia mielikuvia, miten on parempi, suositumpi ja onnellisempi ihminen ja "jotenkin enemmän olemassa" kun hankkii tietyn tuotteen tai palvelun. Sitä käytetään tilanteissa, jotka eivät oikeassa elämässä toteudu ja siihen liitetään tunnetiloja, jotka todellisuudessa olisivat seurausta vaikka ihmissuhteista ja muusta oikeasti tärkeästä, ei mistään tuotteesta. Ennen ostopäätöstä pitää miettiä, miten tämä vaikuttaa juuri minun elämääni. Usein ei muuten kuin että taas on vähän vähemmän rahaa tilillä ja yksi esine lisää nurkissa pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jossain joku ihmetteli, että ihanko oikeasti pystytte käymään prismassa tai cittarissa niin, että mukaan ei tartu joku meikkijuttu, paita tai kippo. Mä en edes näe niitä, kun menen ostamaan ruokaa niin en minä luuhaa missään meikkihyllyillä tai katsele paitoja!
Itse joskus huvikseni kiertelen osastoilla, mutta "näen" jo ennalta, miten se meikkijuttu pilaantuu vähäisessä käytössä, tai miten se paita tai kippo tekee vaate-/astiakaapista taas vähän ahtaamman.
Huomaan kyllä manipulaation tässäkin asiassa. En sorru houkutteluun, päinvastoin, mitä enemmän tyrkytetään sen vähemmän innostun.