Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisen asumistuesta leikataan. En tiedä mistä voisin vielä nipistää.

Vierailija
13.08.2024 |

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, jota saan takuueläkkeen verran. Jos asumistuestani leikataan, niin en enää tiedä miten tulen toimeen. Laskuni syntyvät vain välttämättömyyksistä, vuokrasta, sähköstä, puhelimen kuluista ja kotivakuutuksesta. Lääkkeisiin menee paljon. En syö tai kahvittele ikinä ulkona, ostan kaiken tarpeellisen kirpputoreilta, leikkaan itse hiukseni, pyöräilen kaikki mahdolliset matkat, kerään tölkit, sekä syksyllä marjat ja sienet, valmistan itse ruokani, en juo tai polta. En yksinkertaisesti tiedä, mistä voisin vielä niistää ja tulevaisuus huolestuttaa.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on työkyvyttömyyseläkkeellä?

Työeläke on ainoa eläke, mitä pitäisi maksaa.

Ja kyllä sen pitäisi riittää, itselläni nyt n. 1400€ kertynyttä eläkettä ja ikää vasta 40v.

On loukkaus työtätekeviä kohtaan, kun Kelan maksamia sosiaalityyppisiä eläkkeitä kutsutaan eläkkeeksi. Aina, kun mediassa puhutaan eläkkeistä, moni luulee, että puhutaan  työeläkkeistä. Yleensä silloin puhutaan Kelan "eläkkeistä". Niille olisi hyvä keksiä uusi nimi, jotta ei tule sekaannusta. Olen ajatellut tätä paljon jäätyäni työeläkkeelle. Itselläni on läheinen, joka saa työkyvyttömyyseläkettä. Hän saa sitä vaikean sairauden takia eikä kukaan työnantaja ottaisi häntä mihinkään työhön. Hän yritti käydä työssä niin kauan kun vähänkin kykeni.

Vierailija
42/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi olla kovin sairas, jos pystyy vielä marjametsissä juoksemaan, minä en pysty.

Olen kyllä riittävän sairas.  Kaularanka, olkapää, selkä, lonkka.  Kerään kyllä marjoja, mutta ei ole tarvista juosta.  Tunti, kaksi metsässä, huilausta matkailuautossa ja uusi koetus.  Vähän päivässä, paljon viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskarin laulun sanoin, mistä voisi viellä säästää voiko mäyräkoiran metsään päästää.

Vierailija
44/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten säästetään kauppa- ja sähkölaskussa tms. Lihat pois kokonaan ja tilalle esim. kasvishernekeittoa ja soijarouhemakaronilaatikkoa. Terv. työssäkäyvä

Höpöhöpö, istun illat melkein pimeässä, en käytä uunia, ei ole mikroa ei mitään, en syö lihaa, enkä mitään syöpäsoijaa, keksi lisää! Nii ja kalaa ei raaski

Vierailija
45/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on pelkkä provo. Tilanne jossa joudutaan työkyvyttömyyseläkkeelle on käytännössä (onnettomuudet pois lukien) se että kaikki Kelan tuet ovat olleet jo vuosia tuttuja.

Mites kun on tehnyt töitä melkein 30v. ? 🙄

Sairaus ja krooniset kivut ovat kuviteltuja?

Vierailija
46/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää metsää...sieltä saa ylimääräistä tuloa jos tilanne sitä vaatii

Vierailija
47/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten säästetään kauppa- ja sähkölaskussa tms. Lihat pois kokonaan ja tilalle esim. kasvishernekeittoa ja soijarouhemakaronilaatikkoa. Terv. työssäkäyvä

Sähkölasku tuli tänään 20,50 €, josta sähkön osuus oli alle kolme euroa, loput veroja, siirtoa ja perusmaksuja. Kulutus 101 kWh.

Ruoka on tosiaan ainoa mistä voin tinkiä enää  soijarouhe ja hernekeitto ovat varsin tuttuja.

Sinulla on kova sähkönkulutus. Kuinka pitkältä ajalta? Olen tuore vanhuuseläkeläinen, ja kulutan sähköä 30 kWh/kk.

Lapset asuivat vielä kotona viime kuun loppupuolelle asti, joten seuraava lasku on pienempi, mutta kuten sanottua, niin perusmaksut yms. vievät suurimman osan.

Vierailija
48/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tienaat paremmin kuin opiskelijat ja työttömät. Tätini on takuueläkkeellä, itse maksaa vuokraa 90 euroa, joten onhan tuo hyvä vaan että vähän enemmän sijoittaa itse asumiseensa, kuitenkin pienen kaksion vuokra on reilusti yli 600, jospa muuttaisi halvempaan.

Vierailija
49/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä sen pitäisi riittää, itselläni nyt n. 1400€ kertynyttä eläkettä ja ikää vasta 40v.

On loukkaus työtätekeviä kohtaan, kun Kelan maksamia sosiaalityyppisiä eläkkeitä kutsutaan eläkkeeksi. Aina, kun mediassa puhutaan eläkkeistä, moni luulee, että puhutaan  työeläkkeistä. Yleensä silloin puhutaan Kelan "eläkkeistä". Niille olisi hyvä keksiä uusi nimi, jotta ei tule sekaannusta. Olen ajatellut tätä paljon jäätyäni työeläkkeelle. Itselläni on läheinen, joka saa työkyvyttömyyseläkettä. Hän saa sitä vaikean sairauden takia eikä kukaan työnantaja ottaisi häntä mihinkään työhön. Hän yritti käydä työssä niin kauan kun vähänkin kykeni.

Se on juurikin näin.

Vierailija
50/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläkeläisiltä olla leikkaamassa yhtään mitään. Niitä tunnutaan oikein suojelevan. Kaikilta muilta leikataan rankasti. Jos eläkeläiseltä pienenee asumistuki niin hän asuu ylikalliissa kämpässä. Ystäväni, joka on eläkeläinen asuu kaksiossa ja hän maksaa ilmeisesti ilomielin ylijäävän osan. Sitten on kateellinen minulle, työttömälle, joka saa toimeentulotukea. Hyvä että sanoi suoraan olevansa kateellinen. Sen jälkeen aloin katsomaan häntä hiukan vinoon. 

Vierailija
51/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On loukkaus työtätekeviä kohtaan, kun Kelan maksamia sosiaalityyppisiä eläkkeitä kutsutaan eläkkeeksi. Aina, kun mediassa puhutaan eläkkeistä, moni luulee, että puhutaan  työeläkkeistä. Yleensä silloin puhutaan Kelan "eläkkeistä". Niille olisi hyvä keksiä uusi nimi, jotta ei tule sekaannusta. Olen ajatellut tätä paljon jäätyäni työeläkkeelle. Itselläni on läheinen, joka saa työkyvyttömyyseläkettä. Hän saa sitä vaikean sairauden takia eikä kukaan työnantaja ottaisi häntä mihinkään työhön. Hän yritti käydä työssä niin kauan kun vähänkin kykeni

Täällä toinen työeläkeläinen,ja samaa mieltä kansaneläke nimestä. Kun hyvin moni luulee että kaikki saa kansaneläkettä, vaikka näin ei ole. Työeläkkeen määrä kuitenkin perustuu enimmäkseen työvuosiin,ja on näin ollen ansaittua. Ei yhteiskunnan tukea.

Vierailija
52/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv leikkaavat eläkeläisiltä ja paljon. Eivät tuota yhtään mitään-vain lisäävät kuluja. Ei tule empatiaa nyt. 

Vierailija
53/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiv leikkaavat eläkeläisiltä ja paljon. Eivät tuota yhtään mitään-vain lisäävät kuluja. Ei tule empatiaa nyt. 

Täällä taitaa nyt työtä vieroksuvat kadehtia työeläkeläisiä, jotka ovat ikänsä raataneet töissä. Itse kadehtijat saatte myöskin aikanaan eläkettä, kuka työeläkettä, kuka kansaneläkettä. Eiköhän silloin mieli muutu. Laiskoille ei pitäisi antaa mitään tukea. 

Vierailija
54/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä metsää?

Vierailija
55/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On loukkaus työtätekeviä kohtaan, kun Kelan maksamia sosiaalityyppisiä eläkkeitä kutsutaan eläkkeeksi. Aina, kun mediassa puhutaan eläkkeistä, moni luulee, että puhutaan  työeläkkeistä. Yleensä silloin puhutaan Kelan "eläkkeistä". Niille olisi hyvä keksiä uusi nimi, jotta ei tule sekaannusta. Olen ajatellut tätä paljon jäätyäni työeläkkeelle. Itselläni on läheinen, joka saa työkyvyttömyyseläkettä. Hän saa sitä vaikean sairauden takia eikä kukaan työnantaja ottaisi häntä mihinkään työhön. Hän yritti käydä työssä niin kauan kun vähänkin kykeni

Kansaneläke tulee työeläkkeen lisäksi silloin kun eläke on pieni. Sinä väität siis jotain 40 vuotta siivoojana ollutta laiskaksi vain siksi että saa pientä työeläkettä ja kansaneläkettä siihen päälle. Häpeäisit yhteiskuntaa joka laittaa pienipalkkaisen vielä vanhanakin kerjäämään. 

Vierailija
56/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinku mitä lisäävät? Verenpaine korkeintaan vaivaa. Kun on perusterve.

Vierailija
57/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tienaat paremmin kuin opiskelijat ja työttömät. Tätini on takuueläkkeellä, itse maksaa vuokraa 90 euroa, joten onhan tuo hyvä vaan että vähän enemmän sijoittaa itse asumiseensa, kuitenkin pienen kaksion vuokra on reilusti yli 600, jospa muuttaisi halvempaan.

600e on halpa vuokra jos vertaa Helsingissä asuviin.

Vierailija
58/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin olet tuleva eläkeläinen.

Vierailija
59/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taitaisi naapuri tykätä asiasta.

Vierailija
60/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne boomeri kehtaakin valittaa. Te tuhositte Suomen joten myy latosi ja mene kadulle kerjäämään. Sääliä ei tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme