Eläkeläisen asumistuesta leikataan. En tiedä mistä voisin vielä nipistää.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, jota saan takuueläkkeen verran. Jos asumistuestani leikataan, niin en enää tiedä miten tulen toimeen. Laskuni syntyvät vain välttämättömyyksistä, vuokrasta, sähköstä, puhelimen kuluista ja kotivakuutuksesta. Lääkkeisiin menee paljon. En syö tai kahvittele ikinä ulkona, ostan kaiken tarpeellisen kirpputoreilta, leikkaan itse hiukseni, pyöräilen kaikki mahdolliset matkat, kerään tölkit, sekä syksyllä marjat ja sienet, valmistan itse ruokani, en juo tai polta. En yksinkertaisesti tiedä, mistä voisin vielä niistää ja tulevaisuus huolestuttaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä ja viimeksi kun hain asumistukea niin en saanut. Ois sieltä vähän voinut tulla, mutta tämmöistä tämä nyt on. Vuokraan menee 450e kuussa ja sähkölasku 50e.
onpa pieni vuokra! Mun vastike kaksiosta on paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoa vastaan pankista lainaa,niin elämänlaatu paranee. Oletan että omistusasunto tietysti.
Ap kertoo, että rahaa menee VUOKRAAN, sähköön, puhelinmeen.... Eli ei varmaan asu omistusasunnossa, kun kerran vuokraa maksaa. Muuten puhuttaisiin yhtiövastikkeesta ja se on yleensä aika pieni verrattuna vuokraan.
Tuskin vaikuttaa yhtään mitenkään vai makuutatko +15k tililläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, kun valitetaan isoja lääkekuluja ja Suomessa on kuitenkin lääkekatto reseptilääkkeissä (n. 627 euroa/vuosi) minkä jälkern reseptilääkkeestä maksetaan vain runsaat pari euroa omavastuuosuutena. Syöttekö paljon itsehoitolääkkeitä vai mistä isot lääkekulunne koostuvat?
Kaikki lääkkeet ei saa Kelan korvattavuutta, joten menee omasta pussista eikä kerrytä lääkekattoa.
Sairauksien hoitoon määrätyt lääkkeet ovat yleensä Kela-korvattavia.
Edellisen hallituksen vappusatanen toteutui lopulta. Nyt se pitää leikata äkkiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen vappusatanen toteutui lopulta. Nyt se pitää leikata äkkiä pois.
Näinpä, etteivät vain hurvittele turhuuksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, kun valitetaan isoja lääkekuluja ja Suomessa on kuitenkin lääkekatto reseptilääkkeissä (n. 627 euroa/vuosi) minkä jälkern reseptilääkkeestä maksetaan vain runsaat pari euroa omavastuuosuutena. Syöttekö paljon itsehoitolääkkeitä vai mistä isot lääkekulunne koostuvat?
Kaikki lääkkeet ei saa Kelan korvattavuutta, joten menee omasta pussista eikä kerrytä lääkekattoa.
Sairauksien hoitoon määrätyt lääkkeet ovat yleensä Kela-korvattavia.
Ei kaikki ole kuitenkaan ja sille nyt ei voi mitään.
Joo myin hehtaarin tukki metsää. Tulee reilu 10000 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Joo myin hehtaarin tukki metsää. Tulee reilu 10000 euroa...
Minä myin per set tä samalla summalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoa vastaan pankista lainaa,niin elämänlaatu paranee. Oletan että omistusasunto tietysti.
Sama homma kun ennen pientilalliset syötti lehmille puita. Pakko myydä joka vuosi metsää, että saivat lehmille talven rehut ostettua.
Onko noin. Ennen kyllä heinää kuivattiin talveksi myös ihan tavallista ruohoa kuin muutakin. Myös hevonen syö puun lehtiä ja puuta ja sekä tavallista nurmikkoa. Ota huomioon että on luomutiloja ja ennen ei ollut mitään teollista teurasjäte rehua hullunlehmän tauteineen.
Suomesta lähtee vaikka Intiaan tai turkkiin turistina ihmisiä. Jotka aukoo siellä päätään miten meiltä saa rahaa ilmaiseksi. Ne jakaa kännissä ja huumeissa siellä rahaa katsomatta laskun summaa edes tai saiko oikein rahasta takaisin tai tuliko maksettua pariin kertaan sama lasku. Sehän on helppoa kun Thaimaan batheja saa kassillisen vaihtopisteeltä mitä niitä laskee. Mutta kun ne paikalliset laskee. Örinää ulkomaalaiset käyttää sun rahoja ja pitää sua huumekuskina ja tyhmänä.
Kela korvaa osan lääkkeen hinnoista mutta omavastuu osuus on ensin. Ihan kuin muissakin vakuutuksissa on omavastuu osuus. Työssä käynti eläkkeet on eri eläkkeitä kuin kelan eläkkeet eli työssä käynti eläkkeet maksetaan muualta. Kateus tässäkin taas on pääosassa. Kuin Juudas että muilta pois ja hänelle.
Kateus on sairaus. Työssä käyneiden rahoista on teidänkin lasten koulut maksettu ja nyt ollaan jo vähintään VARASTAMASSA heidän omaisuutta.
Naisen mahassa voi olla kasvaimia kipuja mutta myös uusi ihminen mikä painaa noin 2-4 kiloa joten tämä on miehille ; älä aukaise suutasi. Joku sinuakin pitänyt mahassaan 9 kuukautta ja tuollaisia paskakasoja syntyy tänne vihaamaan muita varastamaan muilta. Häpäiset oman sukusi ja äitisi näillä. Kokeile mies kävellä 3 kiloa mahassa. Sen verran on sinusta ollut vaivaa yhteiskunnalle kun meidän maksamat synnytys sairaalat auttoi sinut maailmaan vihaamaan toisia.
Paremmin sulla menee kuin työttömällä yksinäisellä ihmisellä tai puhumattakaan perheellisistä. Ei kannatteis valittaa.
ÄLKÄÄ VALITTAKO, VAAN ETSIKÄÄ ITSE RATKAISUJA . JOKA PÄIVÄ ON RUOKAA SUUSSA JA VALITETAAN.
Vierailija kirjoitti:
Siitäs saat, mitäs äänestit väärin
Äänestäjien enemmistö äänesti muita kuin kokkareita, persuja, kristillisiä tai ruotsinkielisiä. Vaalijärjestelmä nosti nämä taloudentuhoajat valtaan, eivät äänestäjät.
Me työttömät hyllytetään tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Leikkaan hiukset itse ja laitan ponnarille, letille tai nutturalle. Siinä säästövinkki.
Eikös reseptilääkkeissä ole vuosittainen maksukatto?
Hallitus kiittää, kun persaukiset täällä ovat toistensa kimpussa, eivätkä pidä toistensa puolia.