Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olette jonottaneet hammaslääkärin tarkastusaikaa julkisella?

27.05.2023 |

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

Minut laitettiin jonoon syyskuun 2022 alussa ja silloin sanottiin, että jono on 5-6kk, eli ajan pitäisi olla tammi- helmikuussa. En ole tähän päivään mennessä edes saanut kutsukirjettä. Soitin sinne maaliskuussa, että mikä on, kun ajanvarauskirjettä ei ole tullut ja he vaan sanoivat, että jonot ovat nyt pitkiä, että kyllä olen edelleen jonossa.

Yksityisellä minulla ei ole varaa käydä, paitsi heinäkuussa olen menossa Pärnuun, joten mietin, että pitäisikö minun silloin käydä hammaslääkärissä siellä.

Kommentit (53)

1/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu että 3 kuukautta etukäteen kannattaa varata aika ja suunnilleen niihin aikoihin olen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hammashoito niin tukossa, ettei kiireettömiä aikoja voida antaa ollenkaan.

Vain akuutti tapauksessa saa ajan, siis jos on särkyä, paha ientulehdus ym.

Vierailija
4/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk on muistaakseni mennyt. Mutta minulle varataan sillä reissulla sitten kaikki tarvittavat ajat jos hoidolle on tarvettä. Tänä vuonna olen proteesin teon, leikkauksen ja paikkauksen takia käynyt noin 10 kertaa hammaslääkärissä ensimmäisen 4kk aikana. Seuraavan kerran toivottavasti menen vasta ensi vuonna.

Vierailija
5/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ollenkaan aikaa kun niitä ei ole. Asun Keravalla.

Vierailija
6/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Jyväskylässä ei pääse ollenkaan. Jos on reikä jossa ei ole särkyä, sanovat että se on vaan esteettinen haitta. Sitten kun reikä on syönyt koko hampaan, tarvitaan kruunu ja sellaisia ei julkisella tehdä, joudut menemään yksityiselle.

Vierailija
7/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan alle 5 kuukautta meni kiireettömän hammastarkastusajan saamiseen hammaslääkärille. Aikaa varatessani sanoivat, että jono on puoli vuotta. Olivat kuitenkin järjestelleet jononpurkuaikoja viikonlopulle. Edellisestä tarkastuksesta olikin luvattoman kauan aikaa, mutta tämä oli omaa syytäni kun en aikaa ollut varannut.

Vierailija
8/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk meni, hyvän hoidon sain

Vierailija
9/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä edes mitään kutsukirjeitä laiteta. Soitin joskus marraskuussa tarkastusaikaa hammaslrille, sain ajan huhtikuun loppuun.

Vierailija
10/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viikon.

Vierailija
11/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina päivän alle 6kk, mutta viime reissulla merkattiin papereihin, että hammaskivi pitää poistaa 2x vuodessa, eli en mene enää tarkastuksen kautta, vaan soitosta vähän vajaan puolen vuoden päähän suoraan aika hammaskiven poistoon.

Vierailija
12/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sännöllisesti  käynnyt yksityinen hammaslääkäri 23 vuotta.Se on minun valintani: En käy kampaajat,risteilyt ,loma matkat.En tupakoi,en käytä alkoholia.Asun yksin.Aina  yksilön valinta mihin rahansa käyttää,minä käytän rahani  terveyteni hoitoon ja esim hammaslääkäri yksityinen sektori.Jos ei muuta niin minulla on edes kaunis hymy.

Vierailija
13/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5min jonka jälkeen menin yksityiselle.

Kokemukset aikuisten julkisesta hammashoidosta ovat aika negatiiviset. Vaikuttaa siltä että jos olet normaali työssäkäyvä aikuinen niin olet epätoivottu asiakas jonka toivotaan menevän hakemaan hoitonsa jostain muualta. Näin ainakin meidän kunnassa.

Lasten hammashoito on onneksi toiminut ihan asiallisesti.

Vierailija
14/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonotellut nyt kolmisen kuukautta. Keväälle lupailivat aikaa, mutta taitaa tulla kesä sitä ennen.

Vierailija
15/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut aikaa ollenkaan, sanottiin ettei edes jonoon oteta kun menee yli 6kk päähän. Helsinki.

16/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta en haluaisi mennä yksityiselle hammaslääkärille, kun minä kuitenkin niin vähän käytän julkisia terveyspalveluja, että mielestäni voin edes joka toinen vuosi käydä kunnallisella hammaslääkärillä.

Vierailija
17/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa meni .

18/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
19/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin pari viikkoa sitten ja johonkin jonoon laitettiin. Toivottavasti puolen vuoden sisään pääsisi. Edellisestä kerrasta on kohta kaksi vuotta.

Vierailija
20/53 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomi ylpeilee aina loistavalla terveydenhoidollaan. Aivan retuperällä on.