Ahdistaako teitä Suomen tilanne?
Minua ahdistaa, kun julkisuudessa jatkuvasti kerrotaan kaiken kallistumisesta, palvelujen heikkenemisestä, työttömyyden ja rikollisuuden lisääntymisestä. Minulla perusturvallisuus järkkyy, eikä luottamusta tulevaisuuteen ole. Ihan masentunut olo, vaikka vielä ei itsellä varsinaisesti hätää olekaan.
Kommentit (297)
Joo joo sama laulu jo kuuskytäluvulla.
Vierailija kirjoitti:
Seinään mennään ja lujaa..
Pelottaa hieman koska Suomi on valjastettu myös näiden EU velkojen maksajaksi ja myös näiden ilmastoleikkausten osalta Suomelle on laitettu suurimmat rasitteet ja maksut suhteessa kansantalouteen ..
Lisäksi suomea aiotaan vielpä rahahtas muiden EU maiden tulonsiirtoihin ja ne on jo EI kabineteissa päätetty.
Ei ole suomella ruusuista tulevaisuutta EU jäsenenä..pelkkää kurjuutta ja ulosmittausta on luvassa
Mutta iso osa kansasta on hölmöä kun on äänestänyt näitä puolueita jotka tukevat euroa ja eun elvytyspaketteja. Vain Perusssuomalaiset ajavat Suomen etua. Edellinen naivi Marinin hallitus lahjoitti miljardeja eu-maille ja töppö tuppurainen demareita sössi uniperisssa miljardeja ja Saksa vei hölmöläistä kuin litran mittaa.
Inget hindrar att söka sin lycka utanför Finland. Inte ens som ett finskt par som funderar på karriär och familj. Hela EU står öppet för dem som gjorde ifrån sig i skolan och i sina studier.
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista. Kaikki on seurausta jostain. Hyvä olisi suomalaisten saada ymmärrystä taloudenpidosta. Jos kuluttaa yli varojen on aika selvä että rahat loppuu jossakin kohtaa. Koko maailma oli koronan ja ukrainan sodan kourissa. Miksiköhän juuri Suomen talous meni tuolloin kuralle muuta maailmaa enemmän? Jotain ei osattu tehdä oikein, sanonpahan vaan kun tulee mieleen. Mediakin voisi mennä itseensä, uutisointi on ollut aika väritettyä, aina sopivasti lisättynä " järkytyksillä" pienellä pelotteella, että kentis näin käy, kun tehdään näin jne... Herkät ihmiset ottaa kaiken itseensä ja luulee niitä todeksi.
Suomi on velkaantumisessa eurooppalaista keskitasoa.
Se on hallituksen taloudenhoito se ongelma, eli se, että kulutusta ei tueta mitenkään. Päinvastoin.
Maalaisjärkeä on tajuta, että jos köyhiltä viedään loputkin rahat, ja annetaan ne rikkaille, kulutus romahtaa. Rikkaat kun ei ala kuluttaa yhtään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma, siellä perussuomalaiset.
Missä perussuomalaiset, siellä ongelma.
Oho, sinäpä pieraisit terävän analyysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma, siellä perussuomalaiset.
Missä perussuomalaiset, siellä ongelma.
Oho, sinäpä pieraisit terävän analyysin.
Ei se pysty parempaan 🤣 persu pitää liittää joka viestiin niin ajatus ei oikein toimi 😂
Mikä tilanne? Ei ahdista kuin omat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tilastokeskus-tyottomyys-kasvanut-suom…
Suomi on äärimmäisen heikossa jamassa
Ei tämä nyt sentään mikään venäjä vielä ole.
On sen verran pieni maa tämä Suomi, että kyllä on ennenkin osattu suuntaa muuttaa ja kulloinkin niitä korjaavia toimenpiteitä tehdä.
Koskaan ei ole aiemmin ollut näin paljon vanhuksia. Väestöpyramidin vinoumaa ei niin vain korjata, 1 600 000 eläkeläisen hoiva maksaa ja PALJON. Mistä rahat? Talouskasvu auttaisi, mutta 16 vuoden aikana kasvua on ollut 0.00% huolimatta erilaisista hallituskokoonpanoista.
Roomakin oli takuulla aikalaisten mielestä ikuinen. No eipä ollut. Herää sinäkin jo, muutosten tuulet puhaltavat Euroopan vanhenevalle kulttuurille.
Puutun tässä nyt vain siihen, että ne 1,6 miljoonaa eläkeläistä ei todellakaan kaikki ole hoivan tarpeessa. Osa ei tule olemaan koskaan vaan kupsahtavat ennenkuin kotihoidon palveluita, palvelutalossa tai hoivakodissa asumista tarvitaan. On myös eläkeläisiä, joilla ei tällä hetkellä ole mitään sellaisia sairauksia, joiden vuoksi tarvitsisi julkista terveydenhuoltoa vaivata. Sieltä vanhimmasta päästä ehditään kuolla ennenkuin ne nuorimmat vanhuuseläkkeellä olevat tarvitsevat hoivapalveluita. Mä olen serkussarjani nuorimpia (mulla on yli 30 serkkua, joista osa on jo kuollut ja osa kuuluu siis paljon parjattuihin suuriin ikäluokkiin) ja itseasiassa meitä serkuksia, jotka emme vielä ole vanhuuseläkkeellä, on mun lisäkseni vain 3. Kukaan serkuistani ei ole hoivakodissa, asu palvelutalossa eikä käy vielä edes kotihoito. Elävät ihan täyspainoista elämää, harrastavat, matkustelevat, mökkeilevät, remontoivat kotejaan, hoitavat lapsenlapsiaan jne jne.
Väestöpyramidin vinoutumasta olet ihan oikeassa. Vinouma on ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. Suomen olisi pitänyt muuttaa suuntaa jo parikymmentä vuotta sitten. Ja kuten itsekin kirjoitit, jo 16 vuoden ajan talouskasvu on ollut kutakuinkin 0%. Tilanteesta ei voi yksin syyttää nykyistä hallitusta eikä edellistäkään vaan kaikkia niitä hallituksia, jotka ovat pistäåneet silmät ja korvat kiinni tiedossa olevalta ongelmalta.
Ei ahdista ketään mikään, " reippaina käymme rekkain alle kun se tuntuu niin ihanalle "
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista. Sen verran pitkään olen jo elänyt että on nähnyt lukuisia huonoja taloustilanteita. Taloudessa on aina nousukausia ja laskukausia, se kuuluu asiaan. Olisi mahdottomuus että aina mentäisiin vain ylöspäin tai tilanne olisi hyvä. Tästä selvitään kyllä niin kuin aina ennenkin on selvitty.
Niinpä.
Helpommin tämä aika menee kun keskittyy pieniin iloihin, nukkuu "pankkiin" aina kun pystyy ja kehittää jotenkin ymmärrystään vaikka kirjoilla. Tietämättömyys on itsessään riski mielialan laskulle.
Reippaimmat kohentavat kuntoaan tai ainakin ylläpitävät sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ahdistaa. Ennen olin ylpeä Suomesta ja äänestin kokoomusta sivistystaustan takia. Tämä vuosi on saanut minut kyllä totaalisen toisiin ajatuksiin.
Sivistys näitä sanoja joita on ryöstöviljelty milloin mihinkin järkijättöön hullutukseen.
Sivistystä on mutta se karttaa ahtaita puolueellisuuksia ja asettaa viisaasti itselleen tarkistuskysymyksiä. Ei pöyhkeile eikä kerskaa. Saati pakota.
Jos maan johdossa olisi joku uskottava ja osaavan oloinen henkilö, en varmaan olisi ahdistunut. Uskoisin, että kyllä tästä yhdessä selvitään kuiville. Ikävä kyllä maan johdossa on Petteri ja Riikka, joiden uskottavuus sekä johtajina että substanssiosaajina on nolla, tai jopa negatiivinen.
Suomen tilannehan on aivan optimaalinen. Talous ei kasva, mutta ihan kivasti täällä pärjäillään. Luonto kiittää.
Henkilökohtaisesti naurattaa. Sitä saa mitä tilaa ja olen tottunut elämään todella niukalla terveyteni vuoksi. Tätinä huolestuttaa.
Mitäs ahdistavaa Suomessa on, jos ahdistaa voi varakkaana muuttaa vaikka Monacoon (veroparatiisiin) siellä ne muutkin Suomalaiset varakkaat jo majailevat, korkeintaan naureskelevat Orpon ja Purran päätöksille.
Kyllä. Varsinkin, kun tiedän mihin ollaan menossa. Suomestahan tehdään totalitaristinen valtio.
Maallemuutto ajankohtaista. Kaupungeissa tulee vielä ankeat ajat ja paljon rikollisuutta.
Olen käyttänyt tämän vuoden matkusteluun ja elämiseen täysillä. Se voi olla jo ensi vuosi, kun kaikki muuttuu lopullisesti.
Ei ahdista. Kaikki on seurausta jostain. Hyvä olisi suomalaisten saada ymmärrystä taloudenpidosta. Jos kuluttaa yli varojen on aika selvä että rahat loppuu jossakin kohtaa. Koko maailma oli koronan ja ukrainan sodan kourissa. Miksiköhän juuri Suomen talous meni tuolloin kuralle muuta maailmaa enemmän? Jotain ei osattu tehdä oikein, sanonpahan vaan kun tulee mieleen. Mediakin voisi mennä itseensä, uutisointi on ollut aika väritettyä, aina sopivasti lisättynä " järkytyksillä" pienellä pelotteella, että kentis näin käy, kun tehdään näin jne... Herkät ihmiset ottaa kaiken itseensä ja luulee niitä todeksi.