Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä Suomen tilanne?

Vierailija
13.08.2024 |

Minua ahdistaa, kun julkisuudessa jatkuvasti kerrotaan kaiken kallistumisesta, palvelujen heikkenemisestä, työttömyyden ja rikollisuuden lisääntymisestä. Minulla perusturvallisuus järkkyy, eikä luottamusta tulevaisuuteen ole. Ihan masentunut olo, vaikka vielä ei itsellä varsinaisesti hätää olekaan. 

Kommentit (297)

Vierailija
81/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tilastokeskus-tyottomyys-kasvanut-suom…

Suomi on äärimmäisen heikossa jamassa

Ei tämä nyt sentään mikään venäjä vielä ole.

On sen verran pieni maa tämä Suomi, että kyllä on ennenkin osattu suuntaa muuttaa ja kulloinkin niitä korjaavia toimenpiteitä tehdä.

Koskaan ei ole aiemmin ollut näin paljon vanhuksia. Väestöpyramidin vinoumaa ei niin vain korjata, 1 600 000 eläkeläisen hoiva maksaa ja PALJON. Mistä rahat? Talouskasvu auttaisi, mutta 16 vuoden aikana kasvua on ollut 0.00% huolimatta erilaisista hallituskokoonpanoista.

Roomakin oli takuulla aikalaisten mielestä ikuinen. No eipä ollut. Herää sinäkin jo, muutosten tuulet puhaltavat Euroopan vanhenevalle kulttuurille. 

Liipaistaan eläkkeistä 10% pois, niin rahaa säästyy ihmeesti.

Vierailija
82/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maallemuutto ajankohtaista. Kaupungeissa tulee vielä ankeat ajat ja paljon rikollisuutta.

Ei Suomen kaupungeissa, ehkä poislukien Tsadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varsinkin, kun tiedän mihin ollaan menossa. Suomestahan tehdään totalitaristinen valtio.

En ainakaan minä tiennyt viime eduskuntavaaleissa äänestäväni siitä, että säilyykö Suomi pohjoismaisena hyvinvointivaltiona, vai muuttuuko Venäjän tai Unkarin kaltaiseksi paikaksi.

Niistä silti oli kyse. Paljon ideologisia päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä valtiontalouden kanssa. 

Vierailija
84/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten puukko'hipat' surullista ja kiusaaminen. Sotakaa ei ole mahdotonta enää. Eniten tuo lasten touhu, olisko aika tehdä jotain? Kotona kuri ja kasvatus kuntoon. Toisia ihmisiä pitää kunnioitaa ja rauha opiskeluun.

Vierailija
85/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin lievä ahdistus ja suora nihilismi vaihtelevat. Että mikään paskottuminen ei oikeastaan enää yllätä. Pienen pieniä positiivisuushyppysellisiä onneksi mualimassa vielä on.

Vierailija
86/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varsinkin, kun tiedän mihin ollaan menossa. Suomestahan tehdään totalitaristinen valtio.

En ainakaan minä tiennyt viime eduskuntavaaleissa äänestäväni siitä, että säilyykö Suomi pohjoismaisena hyvinvointivaltiona, vai muuttuuko Venäjän tai Unkarin kaltaiseksi paikaksi.

Niistä silti oli kyse. Paljon ideologisia päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä valtiontalouden kanssa. 

Miten olisit äänestänyt toisin? Jokainen eduskuntapuolue ajaa samaa agendaa.

Vierailija
87/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestäisi toisin. Eikä kaikki puolueet taatusti aja maan köyhdyttämistä ja kulutuksen lopettamista. Eikä kaikki puolueet aja terveyskeskusten lopettamista.

Hallituspuolueet pimittivät suunnitelmiaan. Kokoomus ei kertonut aikomuksistaan poistaa työmarkkinajärjestöt neuvottelupöydästä, eikä persut kertoneet aikeistaan rökittää köyhiä. Halla-aho oli kyllä puhunut jo aiemmin, että tukia pitää poistaa, mutta ennen vaaleja sitä ei mainittu missään.

Vierailija
88/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestäisi toisin. Eikä kaikki puolueet taatusti aja maan köyhdyttämistä ja kulutuksen lopettamista. Eikä kaikki puolueet aja terveyskeskusten lopettamista.

Hallituspuolueet pimittivät suunnitelmiaan. Kokoomus ei kertonut aikomuksistaan poi

Minä olen entinen persu ja kyllä minulle jo vuosia sitten selvisi, että Purra on huijari. Nyt sen toivon mukaan näkee jokainen.

Vierailija
89/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Työpaikkani on hallituksen lopetuslistalla ja perhehaaveet meni sen myötä viemäriin. Ikä tulee kohta vastaan ja tähän kurjistuvaan taloustilanteeseen en ala lisääntymään. Aikuiskoulutuen loputtua uudelle alalle ei voi kouluttautua kun opintolainaa jo edellisestä tutkinnosta aivan helvetisti. 

Vierailija
90/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu maa ensin, sitten Suomi. Töppöstubbi lupasi Ukrainalle rahatukea 10 vuodeksi.

Vierailija
91/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista. Sen verran pitkään olen jo elänyt että on nähnyt lukuisia huonoja taloustilanteita. Taloudessa on aina nousukausia ja laskukausia, se kuuluu asiaan. Olisi mahdottomuus että aina mentäisiin vain ylöspäin tai tilanne olisi hyvä. Tästä selvitään kyllä niin kuin aina ennenkin on selvitty. 

Kiitos tästä muistutuksesta!

Vierailija
92/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäm Suomen tilanne niin helvetisti ahdistaisi?

Kun ei ole, eikä omista mitään, ei voi paljoa menettääkin.   Pieni huolenaihe siintää tulevaisuudessa, ettei vaan sota syttyisi.

Silloin  oltaisiin syvällä huolten syövereissä.

Vierailija
93/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta aiheella on mukava revitellä ja syyttää persuja

Kuinkas muuten. Leikkelyllä saatiin vain itseaiheutettu lama. Kun Riikkulilla ei ole osaamista eikä puolueella minkäänlaista kompetenssia, niin tässä tulos.

Suomella menisi paremmin, jos jokainen tämän hallituksen päätös peruttaisiin.

Toivotko tosissasi ulkopuolista talouden valvojaa ja käskyttäjää Suomelle? Useimmat suomalaiset eivät toivo.

Euromääräisesti eniten rahoitusta unionin budjetista sai Puola, jonka osuus EU:n budjetista jaettavasta rahoituksesta oli 18,3 miljardia euroa ilman elpymisvälineen osuutta.

Perässä tulivat Ranska (16,9 miljardia euroa) ja Italia (14,6 miljardia euroa).

Vierailija
94/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista.

Vierailija
95/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 vuotiaana naisena kyllä ensimmäistä kertaa hirvittää tämä tilanne Suomessa. Kun katson maailmaa oman juuri täysikäiseksi kasvaneen lapseni silmin, tulevaisuus on jotain muuta kuin itselläni. Kuinka helppoa oli mennä 16 vuotiaana kokopäiväisesti töihin ja työtön ei minun ole tarvinnut olla päivääkään. Lapseni käy lukiota, mutta tulevaisuus ei varmaan ole helppo.

Kaikkein eniten olen huolissani siitä kuinka Suomalaiset käy toistensa kimppuun vaikka huoli on lähes kaikilla. Työttömät, työssäkäyvät, eläkeläiset, opiskelijat jne. Tämä tilanne / tulevat säästöt / hintojen korotukset / tukien vähennykset yms koskevat jokaikistä Suomalaista.

Vierailija
96/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko vaikka keskittyä elämään? Älä lue mitään klikkiotsikoita tai jätä kokonaan uutisetkin lukematta. Teet, mitä itse haluat, edistät omia tavoitteitasi ja nautit elämästäsi. Elämme täällä vain kerran, joten kannattaa tehdä omasta elämästään hyvä.

Vierailija
97/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja ei. Vielä ei ole uudet päätökset osuneet omaan elämään mutta tulevaisuus mietityttää. Lähinnä se tuleeko koskaan pääsemään eläkkeelle vai onko mennyt jo niin alas, että töitä painetaan vaikka saattohoidosta käsin.

Vierailija
98/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten puukko'hipat' surullista ja kiusaaminen. Sotakaa ei ole mahdotonta enää. Eniten tuo lasten touhu, olisko aika tehdä jotain? Kotona kuri ja kasvatus kuntoon. Toisia ihmisiä pitää kunnioitaa ja rauha opiskeluun.

Jos ja kun noilla kakaroilla ei ole kotona kuria, niin jonkun muun pitää se kurinpalautus tehdä. Koulu, ulkopuoliset ohikulkijat, kaverit?

Vierailija
99/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maallemuutto ajankohtaista. Kaupungeissa tulee vielä ankeat ajat ja paljon rikollisuutta.

Teimme saman ratkaisun viime keväänä. Ahdistaa paljon vähemmän kun asuu väljillä vesillä kauempana ihmisistä.

Vierailija
100/297 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kyllä. En ollut tajunnut aikaisemmin kuinka tyhmiä ihmisiä Suomessa asuu, luulevat rahan kasvavan puissa ja ei lainoja tarvitse maksaa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan