Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisista naisista mies ei kiinnostu, vaikka nainen on tavis?

Vierailija
13.08.2024 |

Mietin ikisinkkua kaveriani ja toista eronnutta, joista kukaan ei tunnu kiinnostuvan, vaikka he minun silmääni ovat kumpikin hyvin tavallisen näköisiä naisia ja lisäksi vielä todella mukavia. Toisella on puolipitkät hiukset, toisella lyhyet hiukset, ei ylipainoa. Molemmat pukeutuvat tavallisesti kuin vain voi, toisella marimekon tyyliä, toisella normaalia työpukeutumista suomalaisittain, ei hameita, farkkuja ja sukupuolettomia vaatteita. Molemmat eivät kovin paljon meikkaa (ripsiväriä ja kulmat). Kumpikaan ei ole erityisen räväkkä, feministinen tai mitenkään muutenkaan poikkeava, päinvastoin mukavampia saa hakea.

Mistä voi johtua, että miehet väistävät? Huono itsetunto? 

Kommentit (254)

Vierailija
121/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä muistaa että olet nainen ja luulosi ulkonäöstä ja monesta muusta muiden naisten ominaisuuksista tuskin vastaa miesten mielipiteitä. Et tiedä edes miehesi todellisia ajatuksia puhumattakaan laajan joukon vastaantulijoita. Naiset hehkuttaa toisilleen kananpersetukan ihanuutta ja kukaan mies ei voi sietää.

Vierailija
122/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuon ikäluokan sinkkumiehissä on valitettavan paljon huollettavia. Ihan tilastojenkin valossa on totta että ovat tottuneet naisen tekevän enemmän kotitöitä, vaikka töissä onkin jo tasa-arvo. "

Sepä ikävää, jos noin on. En tunne sellaisia perheitä, jossa olisi tuollainen työnjako, päinvastoin monissa perheissä nimenomaan mies harrastaa ruuanlaittoa ja tekee esim kaikki ruuat. Mutta eipä meidän ikäisten kodeissa paljon kotitöitä ole, kun ei ole lapsia eikä lemmikkejäkään sotkemassa, joten tuollainen asia tuskin on kynnyskysymys toisin kuin päihdeongelmat yms. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytä muistaa että olet nainen ja luulosi ulkonäöstä ja monesta muusta muiden naisten ominaisuuksista tuskin vastaa miesten mielipiteitä. Et tiedä edes miehesi todellisia ajatuksia puhumattakaan laajan joukon vastaantulijoita. Naiset hehkuttaa toisilleen kananpersetukan ihanuutta ja kukaan mies ei voi sietää.

Enpä usko, että sinäkään tiedät minun mieheni ajatuksia ainakaan minua paremmin :)  Mutta miesten ajatuksia tällä aloituksellani hain eli sikäli olet oikeassa. En itse asiassa ole kysynyt mieheltäni missä mättää, toista naista hän ei kyllä tunne, mutta toinen on meilläkin käynyt useamman kerran. Jos arvaan, niin mieheni mielestä he eivät ole seksikkäitä. Eivät osu hänen makuunsa asiallisuudessakaan ehkä, koska miehelläni on vähän sellainen hepsakkamainen maku, heh. Ap

Vierailija
124/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tietää ollaanko heistä kiinnostuneita? Ehkä heillä on suhteita, joista eivät puhu muille. Tai ovat keskenään? Ehkä he ovat aseksuaaleja. 

Vierailija
125/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen ikähaarukka olisi hyvä tietää. Kuten tuossa jo mainittiinkin niin seuranhaku lähtee ihan eri kuopista 20-vuotiaalla kun verrataan vaikka 50-vuotiaaseen.

Ulkonäöllisesti ehkäpä merkittävin voi olla nuo mainitsemasi lyhyet hiukset joista saa vaikka minkälaisia ennakkoluuloja aikaiseksi kuten äärifeministi, laiska jne. lista on pitkä. Pitemmät eli ainakin lapaluiden päälle yltävät hiukset nostavat naisen viehättävyyttä useimpien miesten silmissä pari pykälää.

Kun kerran jotain säätöäkin on ollut niin ehkä he eivät yksinkertaisesti osaa jutella miehille eivätkä löydä oikein yhteistä puhuttavaa tai pelkäävät ottaa puheeksi. Vaikka he sinun mielestäsi ovat mukavia ja juttua riittää niin ei ne välttämättä ole sellaisia asioita joista he keskustelisivat miesten kanssa. Saattavat ajatella, että ei nämä miestä kiinnosta vaikka saattaisi kiinnostaakin ja yritt

AP, näin 51v miehenä kumpikin kuulostaa kiinnostavalta ja potentiaaliselta deitiltä. Ehkä sun pitää alkaa "parittaa" heitä jos kerran eivät deittisovelluksiin halua lähteä. 

Kaveripiirissä saatiin kaksi leskeä laittamaan hynttyyt yhteen kun vähän potkittiin hommaa eteenpäin.

Vierailija
126/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää ollaanko heistä kiinnostuneita? Ehkä heillä on suhteita, joista eivät puhu muille. Tai ovat keskenään? Ehkä he ovat aseksuaaleja. 

Ihan heidän omien puheidensa perusteella. Onhan se tietysti mahdollista, etteivät he kerro ihan kaikkea. Pääasiat kuitenkin pitänevät paikkansa.

Olen yllättynyt, kun ketju on kerännyt näin paljon kommentteja. Ap

Vierailija
127/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"AP, näin 51v miehenä kumpikin kuulostaa kiinnostavalta ja potentiaaliselta deitiltä. Ehkä sun pitää alkaa "parittaa" heitä jos kerran eivät deittisovelluksiin halua lähteä. 

Kaveripiirissä saatiin kaksi leskeä laittamaan hynttyyt yhteen kun vähän potkittiin hommaa eteenpäin."

"Parittaminen" olisi ehdottomasti paras vaihtoehto ja teen sen asap, jos sopiva henkilö ilmestyy näkyviin. Virittelin jo bileitä yhden lesken ja ystävän päänmenoksi, kunnes selvisi, että leski oli jo omalta työpaikaltaan ehtinyt hankkia tyttöystävän. Muita sinkkumiehiä en tällä hetkellä tunne. Ap

Vierailija
128/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"näin 51v miehenä kumpikin kuulostaa kiinnostavalta ja potentiaaliselta deitiltä. "

Niin, ja sitä he aivan ehdottomasti ovat! Heissä ei kyllä mitään vikaa ole, jos vaatimuksena ei ole ns. näyttävä,  kaunis ja karismaattinen nainen. He eivät missään nimessä ole millään lailla mummomaisiakaan ja tuskin heistä sellaisia koskaan tuleekaan. Minusta toinen heistä päinvastoin näyttää ikäistään noin 10v. nuoremmalta, vaikka onkin vähän hassua sanoa noin, mutta hän on sellainen tyttömäinen ja siro ja hän luonteeltaan hauska ja nokkela.

Joku tuossa epäili, etten osaa katsoa naisia samalla tavalla kuin mies katsoo, tottahan se tietysti on, mutta koetin olla objektiivinen, siitä huolimatta en näe mitään ulkoista syytä, joka olisi syynä tilanteeseen. He ovat tavallisen viehättäviä naisia, joissa ei ole kerrassaan mitään vikaa. Paitsi ehkä kolhuja saanut naisellinen itsetunto (ja sehän voi olla moneen syypäänä sekin). Ap

Vierailija
129/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu! Mun mielestä tätä voi ajatella ihan sukupuolettomasti. Olen kohdannut monia kuvailemasi kaltaisia ihania ja hyviä tavismiehiä. Tässä on minustakin juuri se juttu, mitä moni on maininnut. Ainut "vika" varmasti se, että luontaisesti ei mitään seksuaalista energiaa heistä hehku. Jos kuvittelen eteeni riviin vaikka 10 tapaamistani miehistä, kaikki ulkoisesti niin perusmiehiä kuin voi, mitään vikaa ei kenessäkään. Yhdeksän ei väräytä mitään viisaria, mut yhdestä huokuu sellainen "nautin elämästä ja seksuaalisuus on aivan ihana asia" energia. Se näkyy tavasta katsoa muita ihmisiä ja olemuksen rentoudesta, sellaisesta tuikkeesta silmissä. Ehkä sellainen viipyilevä katse, joka ei tarkoita mitään erityistä viettelykatsetta siinä tarkoituksessa. Enemmän sellaista vahvaa läsnäoloa. 

Tosi monella sitten se muuten hyvä ja kiva olemus viestittää epätoivoisuutta, katkeruutta tms vaikka ei mitään kärsivää

Tämä hyvä viesti jäikin vastaamatta. Ulkonäkö ja vaatetus eivät tosiaan kerro mitään kenenkään tosiasiallisesta suhteesta omaan kehoon ja seksuaalisuuteen yleensä, seksiä tihkuva olemushan voi olla vain syystä tai toisesta muita varten viritetty ase. Ja kaikki eivät halua sitä asettaan virittää, koska se ei sovi heidän tyyliinsä tai arvoihinsa. 

En nyt muista oliko se Juha Seppälä (kirjailija), joka on kertonut jossain teoksessaan jakkupukuisista virkanaisista, jotka ovat hänen päähenkilönsä silmin seksikkäitä, koska piilottavat seksuaalisuutensa, ovat asiallisia jne. Se ei kuitenkaan kerro mitä he ovat sisäisesti. Jotain sellaistakin näissä naisissa mielestäni on eli he ovat pidättyväisiä ja kaverillisia miehiä kohtaan. Juha Seppälän päähenkilö ei pohtinut mistä tuo naisissa johtuu, vaan se oli vain päähenkilön fantasia.

Itse ajattelen, että siihen voi olla monia syitä. Mm. vastaanottoon liittyviä eli nainen, joka on aina saanut hyvän vastaanoton, ilmaisee itseään liiemmin miettimättä seurauksia. Hänen seksuaalinen itsetuntonsa kun ei ole kiinni siitä mitä joku yksittäinen mies tai ihastuskaan ajattelee, sillä hän tietää, että tilaisuus ei ole mitenkään ainutkertainen. Sen sijaan nainen, jolla ei ole ollut niin paljon ihailijoita, kiinnittää yksittäisen miehen reaktioon enemmän huomiota. Näin olen vain omassa päässäni järkeillyt, totta tai ei. Ap

Vierailija
130/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisista tavallisinkin nainen näyttää hyvältä rintaliiveissä ja pikkupöksyissä.

Vierailija
131/254 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisista tavallisinkin nainen näyttää hyvältä rintaliiveissä ja pikkupöksyissä.

Jaa niinkuin arkipäivän tilanteissa, joissa niitä kiinnostavia ja kiinnostuneita ihmisiä tapaa? Käsittääkseni ap:n kavereiden ongelma oli enemmänkin siinä, ettei niitä tilaisuuksia riisuuntua alusvaatteilleen oikein tahdo tulla vastaan...

Vierailija
132/254 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tässä taas se +60 maalais- ukko.

- En ole Tinderissä. En ole koskaan ollut. Pariin otteeseen kylläkin erässä toisessa treffipalvelussa, mutta nyt jo poissa sieltäkin. En ole omassa ikäluokassanikaan mitään hottis- tai joka naisen unelmamies- kamaa, josta syystä markkina- arvoni siellä on asteikolla nollasta kymmeneen jotain 0,7 tai maksimissaan 2,3. En ole pitkä, en ole komea, en ole varakas, en ole johtavassa asemassa. Tämän näköisiä ukkoja löytyy joka ikisestä maalaiskylästä kolmetoista tusinassa. Pienen kylän huonoja puolia (hyviäkin on) on se että kaikki on julkista. Jos menisin Tinderiin tänään, niin Veijo Esson baarissa se tiedettäisiin viimeistään huomisaamuna. "Sekö on kuulema Hurskais- Vikikin mennyt tinteriin? Vastahan se eukostaan erosi viisi vuotta sitten. Mitä se enää akalla tekee, vanha kohmura!" Joten en mene tinderiin.

-Ihan oikeastiko on olemassa naisia +50 vee jotka haluamalla haluavat seksiä ihan parisuhteessakin? Kuulostaa uskomattomalta... Minulle (ja monelle muullekin miehelle, valitettavasti) seksittömässä liitossa elävä nainen ei todellakaan ole tuntematon konsepti. Lohdullista kuulla että muunlaisiakin  on olemassa... Siitä olen samaa mieltä että avioliitto jossa ei ole seksiä on raskasta ja vahingollista. Sitä se on. Onko se edes parisuhde? Hyvä kysymys... "Pokka pitää" sarjan Hyacinth Bucket vastasi eräässä jaksossa miehelleen Richardille, joka hyvin vaivihkaa vihjaisi että seksi silloin tällöin voisi olla ihan kivaa, tähän tyyliin: "Dont be stupid, Richard! We are married, dont you remember, dear?" Makeimmin nauroivat ne jotka tunnistivat tilanteen omassa elämässään.

Seksipalsta on mielenkiintoista lukea, mutta mielestäni se vääristää joittenkin asioitten yleisyyttä ja mittasuhteita, juurikin siitä syystä että täällä on paljon seksiin positiivisesti suhtautuvia ihmisiä. Eräänlainen "kupla" siis. Esimerkiksi seksi ja vaihdevuodet. Täällä on yleinen mielipide, että eivät haittaa. Vertailun vuoksi keskustelu aihe vapaa- puolella otsikolla "Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?" Yli 1800 kommenttia, ja yleissävy aivan toisenlainen kuin täällä. Seksiosiossa saman aiheiset keskustelut max 200 kommenttia.

Vierailija
133/254 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, maa- ukko jatkaa...

Sitten siihen alkuperäiseen kysymykseen, eli kavereihisi. Kun ikää tulee, niin valmius panostaa kumppanin löytymiseen laskee. Nuorena sitä sinkosi kuin nato- ohjus riijuureissuille. Minäkin matkustin pari vuotta etäsuhteessa junalla satoja kilometrejä suureen kaupunkiin jossa tyttöystävä silloin asui. Hän matkusti niin ikään minun luokseni. Nykyään en todellakaan alkaisi moiseen rumbaan. Jos ei lähempää löydy niin olkoon löytymättä. Asenteen muutosta (niin miehillä kuin naisilla) kuvaa seuraava huumorivitsi:

20 vuotias mies, 30 vuotias mies, 40 vuotias mies ja 50- vuotias mies olivat saunomassa ranrasaunalla. Terassilla vilvoitellessaan näkivät kun vastarannan laiturille juoksi lauma alastomia nuoria naisia uimaan. "Näettekö, jätkät!" kohelsi kaksikymppinen mies "mennään ja uidaan noitten luo!". "Mitä me nyt uimalla, onhan tuossa vene, mennään sillä" ehdotti kolmikymppinen. "Entäs jos kutsutaan tytöt tänne?" pohti nelikymppinen. "Miksi ihmeessä, ihan hyvinhän nuo nähdään täältäkin" sanoi viisikymppinen.

Viisikymppinen ihminen tietää että hänellä on seustelu- tai parisuhteeseen ryhtyessään myös hävittävää. Hän tietää että parisuhde on iso liuta kompromisseja, toisen outojen tapojen sietämistä ja niihin totuttelua. Vaakan toisessa kupissa yhdessäolo, toisen ihmisen kosketus, apu arjessa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Toisessa vaakakupissa väärin puristettu hammastahvatuubi, hujan hajan lajitellut pyykit, väärinpäin telineeseen laitettu vessapaperi, partakarvat lavuaarin reunassa, jatkuva jalkapallon töllötys, kuorsaus, piereskely ja unissaan hampaitten narskutus, sen lapset ja kaverit...

Viiskymppinen tietää että pitää olla tosi tarkka siitä mistä unelmoi. Joskus voi nimittäin käydä niin että se unelma toteutuu...

Vierailija
134/254 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, maa- ukon viimeiset jorinat...

...siis toistaiseksi viimeiset...

Kerroit että kaverisi on saaneet ikävääkin palautetta jos ovat lähestyneet miestä. Tiedän tunteen, ei tunnu mukavalta. Muutaman kerran on tullut itsekin otettua korvamakeaa, ja olen päättänyt että tuota lajia en enää ikinä halua. On semmoinen outo yleinen ajatus että miehen "kuuluu" kestää rajumpikin ryöpytys naiseltä, ja miehen kuuluu olla paksunahkaisempi. Tavallaan ymmärrän tuon, mutta ei se mieskään immuuni ole jatkuville pakeille, varsinkin kun ne tulee sviduilun saatesanoilla.

Tämä saatu palaute on vaikuttanut niin että minun pitää olla täysin, ehdottoman, kertakaikkisen ja sataprosenttisen varma että nainen viestittää minulle kiinnostustaan. Että siis takanani ei ole minua pidempi ja komeampi mies jolle Irmeli iskee silmää, tai että viittoilu jonka melkein tulkitsen luoksetulopyynnöksi ei johdu Marjatan ympärillä pyörivästä ampiaisesta. Eli, minun tapauksessa (siis jos kuvitellaan että joku oikeasti tekisi niin) ei riitä että nainen tulee lähistölle ja toivoo että huomaan hänet. En huomaa. Tai jos huomaan, oletan että hän seisoo siinä minusta huolimatta, ei minun takiani. Tai että kyseessä on jonkun vaimo tai tyttöystävä. Jos nainen hymyilee minun suuntaani,oletan että minun ulkomuodossani on jotakin hassusti, tai että hän ilahtuu huomatessaan että joku pitää päällään samanlaisia ruutupaitoja kuin hänen isoisänsä käytti- 90 luvulla. Toisin sanoen, rautalangasta pitäisi vääntää jos jotakuta kiinnostaisi.

Naiset ovat vieläkin vaikeampia tulkita kuin olivat nuoruudessani. Pari surkeaa yritelmää mitä on ollut, ovat kaatuneet ennen kuin kerrassaan mitään on ehtinyt tapahtua. Erään tapasin harrasteryhmässä, hän lähestyi minua sosmediassa. Olin yllättynyt. Vielä yllättyneempi olin kun vilkkaan viestittelyn jälkeen aloin ehdottelemaan treffejä. Oli kuin olisi yrittänyt pukea kurahaalareita vastahakoiselle lapselle! Ehdotin elokuvia, hän ei jaksa kuulemma katsoa elokuvia. Okei, haluaisitko sieniretkelle, otan kahvia ja evätä reppuun? Taas hirmuinen kiemurtelu. Kolmannen kerran ehdotin vielä jotakin, mutta sitten tuli tunne että tämä pään seinään hakkaaminen saa luvan riittää. Oli kyllä siveellistä seurustelua, en edes pussannut häntä. Ei tämä nuorena näin helkkarin vaikeaa ollut.

Olipa pitkä ja sekava jorina. AP, yhteenvetona sanoisin että kavereillasi on alitajuinen tunne siitä että sinkkuelämälläkin on hyvät puolensa. Tämä saa aikaan sen että todellista halukkuutta löytää kumppani ei oikeastaan enää ole, ja tämä tunne on iän myötä voimistumaan päin.

Toivottavasti kaverisi osoittavat tämän pessimistisen vuodatukseni vääräksi. Jos näin käy, olen heidän puolestaa vain ja ainoastaan onnellinen.

Vierailija
135/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tässä taas se +60 maalais- ukko.

- En ole Tinderissä. En ole koskaan ollut. Pariin otteeseen kylläkin erässä toisessa treffipalvelussa, mutta nyt jo poissa sieltäkin. En ole omassa ikäluokassanikaan mitään hottis- tai joka naisen unelmamies- kamaa, josta syystä markkina- arvoni siellä on asteikolla nollasta kymmeneen jotain 0,7 tai maksimissaan 2,3. En ole pitkä, en ole komea, en ole varakas, en ole johtavassa asemassa. Tämän näköisiä ukkoja löytyy joka ikisestä maalaiskylästä kolmetoista tusinassa. Pienen kylän huonoja puolia (hyviäkin on) on se että kaikki on julkista. Jos menisin Tinderiin tänään, niin Veijo Esson baarissa se tiedettäisiin viimeistään huomisaamuna. "Sekö on kuulema Hurskais- Vikikin mennyt tinteriin? Vastahan se eukostaan erosi viisi vuotta sitten. Mitä se enää akalla tekee, vanha kohmura!" Joten en mene tinderiin.

-Ihan oikeastiko on olemassa naisia +50 vee jotka haluamalla haluavat seksiä ihan parisuht

Hei Maalaisukko +60, miksi pidät itseäsi niin vanhana? Olen 56 eikä edes 70 tunnu ihan hirveän vanhalta - kaikki sen ikäiset tuntemani ovat ihan nuoren oloisia ja samanlaisia kuin ennenkin. Ja jos se naapurisi on nähnyt sinut Tinderissä, niin sittenhän hän itsekin on ollut siellä ja olette samassa veneessä.

Eivät siellä teidän kylässäkään varmasti kaikki ihmiset ajattele, että vanhojen ihmisten seksielämä on lopussa tai että rakkaus on vain nuorille ihmisille. Eiköhän tällä palstallakin ole ihmisiä maalta ja itsekin asun pääasiassa maalla nykyisin. Tosin en hirveästi ole tekemisissä naapureiden kanssa, hyvissä väleissä kuitenkin.

Vanhuus ja sairaudet eivät estä seksiä, mutta se voi estää, jos ajattelee, että en kuulu siihen pöytään enkä halua sitä. Pettymykset voivat ajaa siihen ja mietinkin, ovatko nämä naiset kulkemassa sitä kohti pikkuhiljaa. Vähitellen sellaisiakin puheita on ollut, että yksin on sittenkin parempi. Ja tottahan sekin on, että silloin ei ainakaan tule loukatuksi ja satutetuksi.

Itse uskon, että naiset, jotka sulkevat oven seksuaalisuudelle jo viisikymppisenä, ovat jossain vaiheessa tulleet loukatuksi tai satutetuksi tavalla tai toisella. Aggressiivinen tyyli on keino puolustautua ja pitää rajoja yllä, ehkä samalla ilkkuen, että minä en teistä välitä ja että satuttaminen on viimeinkin ohi. Kaikki miesviha lähtee samasta lähteestä myös, koston yrityksestä, niin kuin myös naisviha. Ap

Vierailija
136/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kommentoitavaa, kun että maalaisukon jorinat on oikein naulan kantaan!

Vierailija
137/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, maa- ukon viimeiset jorinat...

...siis toistaiseksi viimeiset...

Kerroit että kaverisi on saaneet ikävääkin palautetta jos ovat lähestyneet miestä. Tiedän tunteen, ei tunnu mukavalta. Muutaman kerran on tullut itsekin otettua korvamakeaa, ja olen päättänyt että tuota lajia en enää ikinä halua. On semmoinen outo yleinen ajatus että miehen "kuuluu" kestää rajumpikin ryöpytys naiseltä, ja miehen kuuluu olla paksunahkaisempi. Tavallaan ymmärrän tuon, mutta ei se mieskään immuuni ole jatkuville pakeille, varsinkin kun ne tulee sviduilun saatesanoilla.

Tämä saatu palaute on vaikuttanut niin että minun pitää olla täysin, ehdottoman, kertakaikkisen ja sataprosenttisen varma että nainen viestittää minulle kiinnostustaan. Että siis takanani ei ole minua pidempi ja komeampi mies jolle Irmeli iskee silmää, tai että viittoilu jonka melkein tulkitsen luoksetulopyynnöksi ei johdu Marjatan ympärillä pyörivästä ampiaisesta.

Olet kyllä loistava kirjoittaja :)  Onko ammattisikin kenties sillä saralla, mietin, mutta ei tarvitse vastata. 

Yli viisikymppisten kohdalla minusta on yhteistä se, että mikä tahansa ei enää kelpaa. Ei tavan vuoksi eikä muutenkaan, ellei sitten seksin ja läheisyyden, jonka voi toteuttaa asumalla eri asunnoissakin. Siis suhde tavallaiselle parisuhteelle on korkeampi, tosin kaikki tuntemani eroneet ja leskeytyneet näitä kahta lukuunottamatta ovat muuttaneet uuden kumppanin kanssa yhteen. Osa on silti pitänyt oman asuntonsa esimerkiksi lasten ja lastenlasten takia, että mahtuvat vierailemaan. 

Kun seuraan yli 80v. vanhempieni elämää läheltä, niin vasta siinä vaiheessa mielestäni ihminen on vanha. Alkaa olla sairauksia ja lähes kaikki samanikäiset ovat kuolleet. Niin kauan kun terveys on kohtuullinen ja pää toimii, ei mielestäni kannata heittäytyä vanhaksi. Jopa nelikymppinen näillä palstoilla puhuu itsestään vanhana, mitä olen ihmetellyt. Hän on hädin tuskin keski-ikäinen ja iässä, jolloin ihminen on parhaassa työiässä ja keskellä elämää. Ap

Vierailija
138/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, täältä maaseudun syvistä metsistä, maa- ukon pääkalloluolasta.

En ole ammatiltani kirjailija tai toimittaja, tai edes kirjoittelija, vaan kertakaikkinen haalariosaston ukko kertakaikkisen tavallisessa teollisessa työpaikassa pienehkön maalaispitäjän kirkonkylän reunamalla.

Tuon sanomasi "yli viisikymppisten kohdalla....mikä tahansa ei enää kelpaa" allekirjoitan täysin. Se on täsmälleen noin. Kaipaan toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta, mutta en millä tahansa hinnalla. Kun tai jos nykyään tunnen iltaisin yksinäisyyttä ja kaipuuta, se ei ole mitään verrattuna siihen pohjattomaan yksinäisyyden tunteeseen jota tunsin aikoinaan kun katselin aviovuoteestani makuuhuoneen kattoa jälleen yhden torjutuksi tulemisen jälkeen. Olen mieluummin yksikseni yksin, kuin parisuhteessa yksin.

Tuo eri asunnoissa asuminen, tämä on mielenkiintoinen asia. Olen tässäkin täysin samaa mieltä kanssasi, jos nyt jostakin kumman syystä jonkun ihmisen löytäisin, niin ilman muuta kumpikin asuisi omillaan. Tiedän millainen parisuhteen ja erotiikan surmanloukku yhdessä asuminen ja eläminen ihan liian usein on. Kuitenkin, kokemukseni mukaan yhteenmuutto on monelle naiselle kynnyskysymys. Jos ei yhteenmuuttoa, niin ei suhdetta. Eroni jälkeinen suhde mukavan ja fiksun naisen kanssa kaatui isoilta osin tähän. Hän, erostaan oli jo vuosikymmen, halusi yhteenmuuttoa. Minä, juuri ahdistavasta liitosta eronneena en halunnut yhteenmuuttoa. Hänelle se oli iso ja ratkaiseva asia.

Kirjoitin tästä yhteenmuutto- asiasta näille palstoille kommentin johonkin aihetta käsittelevään keskusteluketjuun. Saamani palaute (jota oli paljon) oli kerrassaan...mielenkiintoista. Ainakin parikymmentä naista antoi niskaani tulta ja tulikiveä! Sain kuulla olevani itsekäs pskiainen, joka käyttää naista vain tarpeittensa tyydyttämiseen, mutta laistaa velvollisuutensa arjen kanssaeläjänä. Minua opastettiin kuinka miehen tulee kestää ja kärsiä tylsää arkea puolisonsa rinnalla ja tukena, ja kun on riittävä määrä tylsää ja ankeaa arkea takana, hänet palkitaan armollisesti seksillä. Olin saamastani palautteesta kuin puulla päähän lyöty. En tiedä onko tuo hyvinkin yleinen ajattelutapa naisilla, toivottavasti ei?

...vuodatus jatkuu vielä....

Vierailija
139/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...maa- ukko jatkaa...

Olen lukenut näiltä palstoilta että silmiinpistävän monet naiset juurikin ikäryhmässä 50+ ilmoittavat parisuhteeseen halukkuutensa syyksi sen ettei tarvitsisi olla yksin, ja jopa kertovat pelkäävänsä yksinoloa. Seksiä useammat näistä kirjoittajista eivät kertoneet kaipaavansa enää ollenkaan, mutta "kaipa sitä kerran kuukaudessa tai parissa voi haaransa levittää, kunhan ei vain tarvitsisi yksin olla". Luin näitä kirjoituksia ällistyksen vallassa. Onko tuo kuinka yleinen kuvio, yksinjäämisen pelossa suostutaan seksiin jota ei itse haluaisi? Haluaisinko minä olla minkäänlaisena osana tuollaista suhdetta? En todellakaan haluaisi. Ilmeisesti on ihmisiä joille tuollainenkin kelpaa.

Jos jotakin voisin toivoa, niin se jokin olisi kahden itsellisen ihmisen suhde. Suhde jossa voitaisiin tehdä mukavia asioita, käydä elokuvissa, poimia viinimarjoja ja mehustaa, katsella telkkarista jotain hyvää sarjaa yhdessä, lämmittää saunaa, käydä kaupassa tai kahvilassa pullakahvilla, ihan tavallista elämää siis, sisältäen myös seksiä. Mutta ilman vakituista yhdessäasumista.

Kuulostaa ja näyttää kirjoitettuna yksinkertaiselta. Käytännössä hyvin vaikea tai mahdoton yhtälö tapahtuvaksi.

AP, mikä käsitys sinulla on, kuinka suurelle osalle ikäryhmäsi sinkkunaisista yhteenmuutto on iso kynnyskysymys? Muutkin voi kommentoida.

Vierailija
140/254 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on oma roolia tästä prosessissa? Oletko nenä pystyssä arvosttlevana aina paikalla, eikä mies koe suhdetta sen takia kehityskelpoiseksi? Vaikeaahan siitä tulisi, jos kaverit vastustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä