Uskaltaisitko antaa nettitutulle osoitteesi ja muut yhteystietosi että hän voi lähettää sulle paketin?
Vähän erikoinen pyyntö? Useamman kuukauden tuttavuus takana jo mutta enhän mä 100 % varmaksi tiedä todeksi mitään mitä kertoo. Tiedetään oikeat nimet (Fb-profiilit). Nykyäänhän ihmiset jakavat instoissa jo kaiken ja ovat hyvinkin tunnistettavissa mutta itse olen yksityisempi eikä mulla ole muita sometilejäkään kuin tuo Fb
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos saat paketin niin silloin pitää antaa nimi ja osoite. Posti tarvitsee niitä vaikka paketti menisi pakettiautomaattiin. Sinun kokonimi voi näkyä pankin maksutiedoissa.
Ei tarvitse pakettiautomaattiin, mutta tarvitsee jonkun puhelinnumeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä toimittamaan lähimpään postiin.
Tuleehan siihen silti saajan kaikki yhteystiedot (puhelinnumero, sähköposti).
Olen itse tehnyt paljon netin kautta kauppaa niin niissä ei ole ollenkaan vierasta luovuttaa näitä em. tietoja vaikka yksityishenkilöistä kyse. Ja kuitenkin niin moni on instoissa jne ihan täysin julkinen ihminen. Niin mietityttää puolin ja toisin. Nettikaveri ei ole suomalainen ja haluaisi lähettää kotimaansa karkkia :)
Karkkia? Se jää tulliin, koirat haistaa sen!
Jokaisella pitäisi olla prepaid näitä yhteydenottoja varten. Ja miten vaikeaa on tehdä uusi meiliosoite tyyliin laimea.liuos@jokuposti.commeli.
Ei Suomeen ole mitään estettä lähettää karkkia niin miksi se jäisi tulliin?
Vierailija kirjoitti:
Jos saat paketin niin silloin pitää antaa nimi ja osoite. Posti tarvitsee niitä vaikka paketti menisi pakettiautomaattiin. Sinun kokonimi voi näkyä pankin maksutiedoissa.
Mitkä maksutiedot jos on itse paketin saaja?
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli paljon kirjekavereita ympäri maailmaa niin jännä että nykyään näin pelätään muita ihmisiä? Ja kuitenkin itse jaetaan kuvaa ja videota Suomessa ilman mitään rajoja?
Oudoksi on tosiaan mennyt. Siitäkään ei ole kovin kauan, kun puhelinluettelossa luki oma nimi ja katuosoite sen puhelinnumeron vieressä. Luettelo vielä jaettiin jokaiseen kotiin. Enää en laittaisi numeroa kaikkien saataville.
Öö, mulla on paljon kirjeenvaihtokavereita ulkomailla. Ne tietää mun osoitteen. Kirjeissä kiertää friendship-bookeja, jotka on täynnä eri ihmisten nimiä ja osoitteita, joille voi kirjoittaa. Voi nuoria parkoja, kun kaikkea pitää pelätä.
Mikä tämä tällainen nettituttu on, missä olette tavanneet ja millaisia keskustelut on sisällöltään? En tiedä, kyllä joissain tilanteissa voi luottaa, mutta jos vähänkin epäröit niin ei kannata. Itselläni oli nettikaveri nuorena, joka oli toiselta puolelta maapalloa, ja hänelle olisin uskaltanut antaa osoitteen, koska oltiin siis kavereita monta, monta vuotta ja tiesin hänestä tyyliin kaiken. Mutta muutaman kuukauden jälkeen en kyllä kertoisi. Onhan niitä postin toimituspisteitäkin mihin voi lähettää, pakettiautomaatteja sun muita, mihin tarvitsee vain sen paketin toimitusosoitteen, ei kotiosoitetta. Sellaiseen voi lähettää. Voit valita jonkun paikan, joka ei ole lähellä kotiasi, vaan ehkä jossain työpaikan lähellä tai ihan eri paikkakunnalla, jos jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli paljon kirjekavereita ympäri maailmaa niin jännä että nykyään näin pelätään muita ihmisiä? Ja kuitenkin itse jaetaan kuvaa ja videota Suomessa ilman mitään rajoja?
Oudoksi on tosiaan mennyt. Siitäkään ei ole kovin kauan, kun puhelinluettelossa luki oma nimi ja katuosoite sen puhelinnumeron vieressä. Luettelo vielä jaettiin jokaiseen kotiin. Enää en laittaisi numeroa kaikkien saataville.
Ihan yhtä nopeasti nuo saa monesta henkilöstä googlaamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, sulla on siellä oma kiva stalkkerihullu 🤩 Anna ihmeessä kaikki henkilötietosi hetua myöten!
Ei kai nyt kaikki nettitutut ole stalkkereita? Siis tutustuttiin ihan kaverinhakupalstalla ja ollaan juteltu keskenämme monta kuukautta. Niin eihän tuo ole stalkkeri. Stalkkeri on se joka kyttäisi minua tietämättäni...
No anna ne tiedot sille ja katso kuinka käy. Jännää!
Olen antanut osoitteeni pitkäaikaisille some-kavereille, ja saanut matkan varrella erilaisia herkkuja ja mm. jalopuisen kaulimen.
Ikinä ei ole sattunut mitään ikävää noiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä tällainen nettituttu on, missä olette tavanneet ja millaisia keskustelut on sisällöltään? En tiedä, kyllä joissain tilanteissa voi luottaa, mutta jos vähänkin epäröit niin ei kannata. Itselläni oli nettikaveri nuorena, joka oli toiselta puolelta maapalloa, ja hänelle olisin uskaltanut antaa osoitteen, koska oltiin siis kavereita monta, monta vuotta ja tiesin hänestä tyyliin kaiken. Mutta muutaman kuukauden jälkeen en kyllä kertoisi. Onhan niitä postin toimituspisteitäkin mihin voi lähettää, pakettiautomaatteja sun muita, mihin tarvitsee vain sen paketin toimitusosoitteen, ei kotiosoitetta. Sellaiseen voi lähettää. Voit valita jonkun paikan, joka ei ole lähellä kotiasi, vaan ehkä jossain työpaikan lähellä tai ihan eri paikkakunnalla, jos jaksat.
Ollaan tutustuttu kaverinhakupalstalla, ihan kuin ennen vanhaan haettiin kirjekavereita ja saatiin osoitteita jne. Myöskin toiselta puolelta maapalloa (kertoo paljon juttuja kotimaastaan niin olisi todella kaukainen ajatus että joku keksisi tuollaisia omasta päästään) niin tuskin olisi heti oven takanakaan pimpottamassa ovikelloa. Olisi tässä vaiheessa tosi outoa jos alkaisin salailemaan osoitettani kun tiedän hänen nimensä, löytyy ihan yritystiedot yms. Ei mulla ole mitään aihetta epäillä etteikö olisi se joka sanoo olevansa. Että ainakaan jaksaisin tuollaiseen että paketti toiseen kaupunkiin jne. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut osoitteeni pitkäaikaisille some-kavereille, ja saanut matkan varrella erilaisia herkkuja ja mm. jalopuisen kaulimen.
Ikinä ei ole sattunut mitään ikävää noiden takia.
Tämä juuri. Voisin itse laittaa hänelle vaikka kuksan ja salmiakkia tms.
Hakkeri on murtautunut ystäväsi tilille. Nyt se kerää tietoja sinusta varastetulla profiililla.
Vierailija kirjoitti:
Hakkeri on murtautunut ystäväsi tilille. Nyt se kerää tietoja sinusta varastetulla profiililla.
Justiin niin. Ja tämä hakkeri on venäläinen vakooja ja ne vaan odottavat tilaisuutta päästä kolkkaamaan minut. Syystä että..?
Kuinka moni tässäkin maassa jakaa puhelinnumeronsa ja osoitteensa tuikituntemattomille tehdessään kauppaa Torissa tai Huutonetissä tai vaikka Facekirpparilla?
Jokunen vuosikymmen sitten oli vielä sellaiset kirjat nimeltä puhelinluettelo, josta löytyi henkilön nimi, osoite ja puhelinnumero.
Mutta kaverille ei voi osoitetta tietenkään antaa, sehän voi tulla vaikka yllättäen käymään!
Minä olen lähettänyt nettitutulle suomalaisia karkkeja ja hänellä on minun osoitteeni. Tavattiin erään tv-sarjan fanisivustoilla. Osa porukasta järjesti myös yhteisen tapaamisen.
Kysy mitä karkkia kaverisi suosittelee (haluaisi lähettää) ja hanki itse sitä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tässäkin maassa jakaa puhelinnumeronsa ja osoitteensa tuikituntemattomille tehdessään kauppaa Torissa tai Huutonetissä tai vaikka Facekirpparilla?
Jokunen vuosikymmen sitten oli vielä sellaiset kirjat nimeltä puhelinluettelo, josta löytyi henkilön nimi, osoite ja puhelinnumero.
Mutta kaverille ei voi osoitetta tietenkään antaa, sehän voi tulla vaikka yllättäen käymään!
Tosi monesta henkilöstä löytyy googlaamallakin osoite ja puhelinnumero. Jos on vaikka jotain tonttia joskus ostanut kaupungilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä karkkia kaverisi suosittelee (haluaisi lähettää) ja hanki itse sitä netistä.
Tuskin toimittavat Suomeen ja kuulostaa pikkasen hysteeriseltä nyt muutenkin...
Olin ostamassa torissa tuotetta, mutta myyjä olisi halunnut välttämättä puhelinnumeron. Jäi ostot ostamatta. Nouto aikaan X julkiselta paikalta ei käynyt.
Totta kai. Mulla on aina kirves eteisessä oven pielessä.