Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
181/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha. Ikisinkut akateemikkonaiset täällä haukkuu duunarimiehiä ja samaan aikaan toisessa keskustelussa ihmettelee että missä kaikki kivat miehet on 😂

Vierailija
182/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto millasta nenänvartta pitkin katselua koko tää keskustelu. Akateemiset täällä kehuu omaa sivistystään ja heittelee aivan uskomattomia stereotypioita tyyliin duunarit ei osaa lukea ja sisäistää asioita. 

Kummatkohan tässä on sivistyneempiä ja suvaitsevaisempia? 

Tunnen molempia itse ja en ole kyllä ikinä törmännyt tämmöseen vähättelyyn ja haukkumiseen elämässäni. Toivottavasti kukaan tuntemistani akateemisista ei ole täällä nimettömästi huutelemassa. Jos on niin tervetuloa keskustelemaan kasvotusten asioista.

Yleistäminen ennakkoluulojen perusteella on typerää. Mutta omien kokemusten kautta syntyneitä käsityksiä on vähän paha mennä kyseenalaistamaan kenenkään ulkopuolisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto millasta nenänvartta pitkin katselua koko tää keskustelu. Akateemiset täällä kehuu omaa sivistystään ja heittelee aivan uskomattomia stereotypioita tyyliin duunarit ei osaa lukea ja sisäistää asioita. 

Tunnen molempia itse ja en ole kyllä ikinä törmännyt tämmöseen vähättelyyn ja haukkumiseen elämässäni. Toivottavasti kukaan tuntemistani akateemisista ei ole täällä nimettömästi huutelemassa. Jos on niin tervetuloa keskustelemaan kasvotusten asioista.

Olisikohan tuo ihan duunarin oma tulkinta? En ainakaan huomannut että missään olisi sanottu että duunari ei osaa lukea. Oliko jossain? Jäikö minulta vain huomaamatta?

Vierailija
184/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni akateeminen (olen myös itse) elää kuplassa, eli on muiden akateemisten ympäröimä. Silloin saattaa helposti tulkita duunarin sellaiseksi, kuin joku oma 65-vuotias rasisti setä on. Tarkoitan siis, että olisiko kuplautuneella akateemikolla jotenkin negatiivinen kuva duunarista? Itse tunnen duunareita ja omassa suvussa on, enkä pidä sitä sen kummoisempana asiana, ainakaan en arvota duunareita mitenkään alemmas. 

Vierailija
185/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla työväenluokkaisilla miehillä on kovin kapea miehen malli. Pitää olla se raavas mies ja ei voi vastaavasti tehdä naisten hommia. Akateemiset voivat olla laaja-alaisempia. Mieskin voi ostaa tyttärelleen mekkoa ja kokata perheen illalliset.

Vierailija
186/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset suomiakat ovat rasittavia. M28

Vierailija
187/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni akateeminen mies on ns. kädetön. Eli jos sdit omakotitalossa tai omistat mäkin, niin varaidu tekemään itse kaikki rempat ja käden taitoa vaativat jutut. 

Di poikani on tällainen, kuten myös tyttären mies. Tytär tekee heillä rempat, lumityöt ja klapit. Poika ostaa kaiken palveluina.

Toki poikkeuksiakin löytyy. Akateeminen on tytärkin, mutta tekee myös käsillään mitä haluaa. Miehensä ei polkupyörän kumia paikata. 

Ihan sama on siskoni tyttöjen akateemisten miesten kanssa. Ovat vielä kaulusköyhälistöakateemisia, niin ei ole vara ostaa palveluita. Kaikki ränsistyy.

Että ottakaa akateemiset naiset vaan duunarimies ellette halua tehdä itse kaikkia miesten töitä.

Yksi parhaista syistä kouluttautua ja herätä aamulla hyväpalkkaisiin hommiin on se, että ei tarvitse enää ikinä tehdä lumitöitä tai muita pskahommia.

Vierailija
188/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että moni akateeminen (olen myös itse) elää kuplassa, eli on muiden akateemisten ympäröimä. Silloin saattaa helposti tulkita duunarin sellaiseksi, kuin joku oma 65-vuotias rasisti setä on. Tarkoitan siis, että olisiko kuplautuneella akateemikolla jotenkin negatiivinen kuva duunarista? Itse tunnen duunareita ja omassa suvussa on, enkä pidä sitä sen kummoisempana asiana, ainakaan en arvota duunareita mitenkään alemmas. 

Näin se taitaa monilla olla. Itse olen seurustellut kolmesti, niin että suhde on kestänyt vuosia. Yksi akateeminen mies ja kaksi duunaria. Kyllä sen akateemisen kanssa juttu vaan luisti paremmin. Oli enemmän samanlaisia mielenkiinnon kohteita. Kavereita minulla löytyy kaikista taustoista. Oma kokemukseni, jonka perusteella voin mielestäni tehdä johtopäätöksiä, haluanko jatkossa enää yrittää suhdetta duunaritaustaisen kanssa. Kaikki ovat kuitenkin yksilöitä, joten en lue sitä täysin pois laskuista.

Vierailija
189/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies ei useimmiten vittuile akateemiselle puolisolle puolisonsa urasta. Toisaalta jossakin voi olla duunari, jota ei yhtään haittaa se, että vaimo on DI. Tuuripeliä. 

No en kyllä tunne yhtään duunaria joka väheksyisi puolisonsa työtä oli se mikä hyvänsä. Duunarille varmaan tärkeintä, että puoliso pitää työstään. 

Jep. Jokainen duunarimies on näin altruistinen.

Vierailija
190/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä duunareita itseäni huonompina todellakaan. Suhdetta muodostaessa on kuitenkin tärkeää, että on riittävästi yhdistäviä tekijöitä. En vaan voi kuvitella, että sellaista olisi ihmisen kanssa, jonka koko elämä pyörii vaikka autonrassaamisen parissa. Yhdestä sellaisesta miehestä on kokemusta, ja voin sanoa että olin todella tylsistynyt siinä suhteessa. Ei ole kiva istuskella jossain autotallissa ja katsella kun toinen rassaa jotain moottoria tuntikaupalla.

Vierailija
191/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut duunarimiehet

Harvinaisia. 

Vierailija
192/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran osaa päätänsä käyttää enemmän kuin typerä duunari. Ei ole heti myöskään pllua vinkumassa.

Sun pääsi ei näytä olevan älyllä pilattu, raukka.

Sinä vingut pllua, duunarin rääpäle.

Vierailija
193/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen -> yliopisto kouluttautunu -> yliopisto maailmasta tullut vasemmistoinen ajattelumaailma.

Onhan sitä ollut tutkimustakin että naisten ideologia on vasemmalla ja miesten oikealla. Ja naiset on tunnetusti kykenemättömiä joustamaan yhtään mistään niin tottakai ne hakee miestä joka kannattaa samaa poliittista ideologiaa ja pientä kuplaa minkä sisään hakeudutaan ettei eri mielipiteitä tule esille eikä niitä tarvi sietää

Vierailija
194/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistäminen ennakkoluulojen perusteella on typerää. Mutta omien kokemusten kautta syntyneitä käsityksiä on vähän paha mennä kyseenalaistamaan kenenkään ulkopuolisen.

Kummasti niitä tuolla maa han muut to keskusteluiden puolella kuitenkin kyseenalaistetaan ja haukutaan oikeistopersuksi.

Vierailija
195/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna on erilainen

Vierailija
196/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.

Mitä ihmettä on akateemiset asiat?

Noku sen inssin kanssa voi aamukahvilla keskustella niistä ohjuksista, joiden lentoratoja hän optimoi... Mistä timpurin kanssa keskustelisi? Jostain vasaroista ja nauloista? 

Inssi ei ole akateeminen, DI on. 

"Insinööreiksi kutsutaan Suomessa yleiskielessä ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita insinöörejä (AMK), ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita insinöörejä (YAMK)ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita diplomi-insinöörejä sekä ammatillisen korkea-asteen tutkinnon suorittaneita insinöörejä."

Vierailija
197/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä duunareita itseäni huonompina todellakaan. Suhdetta muodostaessa on kuitenkin tärkeää, että on riittävästi yhdistäviä tekijöitä. En vaan voi kuvitella, että sellaista olisi ihmisen kanssa, jonka koko elämä pyörii vaikka autonrassaamisen parissa. Yhdestä sellaisesta miehestä on kokemusta, ja voin sanoa että olin todella tylsistynyt siinä suhteessa. Ei ole kiva istuskella jossain autotallissa ja katsella kun toinen rassaa jotain moottoria tuntikaupalla.

Et osaa kehittää itsellesi tekemistä tai sinulla ei ole omia harrastuksia, oletko hölmö vai oliko ihan täysin keksitty olkiukko? 

Vierailija
198/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari röyhtäilee, piereskelee ja kaivaa nenäänsä julkisilla paikoilla. Duunari tupakoi, nuuskaa ja peittää ihonsa rumilla tatuoinneilla. 

Vierailija
199/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies ei useimmiten vittuile akateemiselle puolisolle puolisonsa urasta. Toisaalta jossakin voi olla duunari, jota ei yhtään haittaa se, että vaimo on DI. Tuuripeliä. 

No en kyllä tunne yhtään duunaria joka väheksyisi puolisonsa työtä oli se mikä hyvänsä. Duunarille varmaan tärkeintä, että puoliso pitää työstään. 

Jep. Jokainen duunarimies on näin altruistinen.

Ja varmaan kaikki akateemiset miehet on samanlaisia keskenään? Niinkö?

Vierailija
200/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon AMK. Iso kulli ja tilipussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan