Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?
Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vähän semmoinen välimuoto. Lukio ällän papereilla. Kandi vaikealla alalla huippuarvosanoilla. Satoja opintopisteitä yliopistossa, keskiarvo 4,5. Gradua, yhtä duunarityötä ja yhtä akateemista työtä yhtäaikaa tehdessä paloin loppuun, ja rupesi v1tuttamaan koko akateeminen maailma, ja jätin sitten gradun kesken. Samoiten paloi käpy siihen duunarihommaan. Jos nainen käyttää sanaa "akateeminen", se on turn off, vaikka tarvittaessa osaan sen pätemisen, tärkeilyn ja teeskentelyn.
No tohon nyt en usko. Jos yliopistossa oot ollu, niin ihan keskiverroilla arvosanoilla ja opintolainalla oot menny
No, kärjistäen, sitähän tässä kai haetaan: mitä koulutetumpi, sitä paremmat keskustelutaidot, elämäntavat, ymmärrys siitä miten maailma toimii. Henkilökohtaisesti haluan myös esim käydä fine dining-ravintoloissa, eikä tulisi kuuloonkaan että ottaisin sinne jonkun perus-pertin möykkäämään pienistä annoksista.
Vierailija kirjoitti:
Duunarimiehet puhuu seksistä, viinasta, urheilusta ja autoista, eivät osaa muuta. Joskus olen arvostellut naisia siitä, että he jättävät 80 prosenttia avioerohakemuksista., mutta kun pääsee kuuntelemaan näiden duunareiden junttijuttuja....niin hyvin ymmärrän, että ero tulee nopeasti mieleen. Ja ai niin....akateemisena miehenä minä kykenen systeemiseen ajatteluun, mihin duunarit ei kykene. Laadullisesti eri tason ajattelua, mihin duunarit ei pysty, riippumatta sukupuolesta. Kai sitä älyksi kutsutaan...myös tietojen osalta olen duunariin nähden ylivoimainen....ei ihan riitä että kuuntelee uutiset kerran päivässä.
Tämä palaute siis tullut naisilta itseltään...exsät ikävöivät HENKEVIÄ keskusteluja mun kaa...
😁 Eli luulet, että koska olet opiskellut eri aloja niin sen vuoksi älykkyysosamääräsi on korkeampi automaattisesti kuin esim. duunarin eli vaikka yrittäjän? Koulutus on mennyt kohdallasi selkeästi aika hukkaan silloin, tokihan Suomessa moni on käynyt korkeakoulut mutta eipä he älyllään silti loista. Ihanan ennakkoluuloista yleistämistä joiltakin, tervetuloa laskeutumaan sieltä korkean hepan selästä ihan kuolevaisten pariin ja voit huomata, ettet olekaan sen fiksumpi kuin ne duunarit saati laadukkaampi ihminen. Sivistys ja älykkyys, ne on harvassa näköjään nykyisin sillä moni kuvittelee jotain olevansa, lopputuloksen ollessa aivan muuta.
Aika moni akateeminen mies on ns. kädetön. Eli jos sdit omakotitalossa tai omistat mäkin, niin varaidu tekemään itse kaikki rempat ja käden taitoa vaativat jutut.
Di poikani on tällainen, kuten myös tyttären mies. Tytär tekee heillä rempat, lumityöt ja klapit. Poika ostaa kaiken palveluina.
Toki poikkeuksiakin löytyy. Akateeminen on tytärkin, mutta tekee myös käsillään mitä haluaa. Miehensä ei polkupyörän kumia paikata.
Ihan sama on siskoni tyttöjen akateemisten miesten kanssa. Ovat vielä kaulusköyhälistöakateemisia, niin ei ole vara ostaa palveluita. Kaikki ränsistyy.
Että ottakaa akateemiset naiset vaan duunarimies ellette halua tehdä itse kaikkia miesten töitä.
Vierailija kirjoitti:
No, kärjistäen, sitähän tässä kai haetaan: mitä koulutetumpi, sitä paremmat keskustelutaidot, elämäntavat, ymmärrys siitä miten maailma toimii. Henkilökohtaisesti haluan myös esim käydä fine dining-ravintoloissa, eikä tulisi kuuloonkaan että ottaisin sinne jonkun perus-pertin möykkäämään pienistä annoksista.
Stereotypioita, ennakkoluuloja. Niistä on akateemiset tehty.
Meinaat, jos ei ole valmistunut lipastosta, on aivan virran vietävänä, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee? "voi kun et sinä Pertti ymmärrä ettei maa ole litteä ja äänestämällä voi vaikuttaa"
Duunaritaustaiset yrittäjät on ihan pahimpia. Materialistisia ja ahneita, äkkirikastuneita juntteja. Turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, jos ei ole valmistunut lipastosta, on aivan virran vietävänä, mitä yhteiskunnallisiin asioihin tulee? "voi kun et sinä Pertti ymmärrä ettei maa ole litteä ja äänestämällä voi vaikuttaa"
No ainakaan ei äänestetä samoja puolueita. Esim. kokoomuksen ja vielä enemmän vihreiden kannattajissa ei juurikaan duunareita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä, siltä se monesti vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.
Mieheni on duunari, tulot n. 150 000 €/v, sisareni mies on AKATEEMINEN, eli opettaja, tulot n. 50 000 €/v.
Miehesi on yrittäjä, eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
:D Joo, kukaan muu kuin akateeminen ei koskaan käy ravintoloissa tai omaa keskustelutaitoja saati ymmärrä miten maailma toimii. Ihania kyllä nämä ihmisten suuret luulot itsestään, jotenkin hellyttävää suorastaan. Että joku oikeasti luulee että "kun minulla nyt on tämä hieno maisterintutkinto jota ei monella muulla varmaan Suomessa ole, niin nyt olen fiksumpi ja jotain todella erityistä". En tiedä, ei käy edes sääliksi ihmiset oikeastaan mutta jotainhan näiltä puuttuu jos elämänkatsomus on tuolla tolalla. Toivottavasti sivistys saavuttaisi joskus kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.
Mitä ihmettä on akateemiset asiat?
Noku sen inssin kanssa voi aamukahvilla keskustella niistä ohjuksista, joiden lentoratoja hän optimoi... Mistä timpurin kanssa keskustelisi? Jostain vasaroista ja nauloista?
Inssi ei ole akateeminen, DI on.
Vierailija kirjoitti:
Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.
Mitä ovat akateemiset asiat? Jos toinen on DI ja toinen on luokanopettaja?
Vierailija kirjoitti:
Duunaritaustaiset yrittäjät on ihan pahimpia. Materialistisia ja ahneita, äkkirikastuneita juntteja. Turn-off.
Niin, naisethan inhoaa rikkaita miehiä saati jos ne on vielä fiksuja ja sivistyneitä. Kivempaa olla sen työttömän humanistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Joo, kukaan muu kuin akateeminen ei koskaan käy ravintoloissa tai omaa keskustelutaitoja saati ymmärrä miten maailma toimii. Ihania kyllä nämä ihmisten suuret luulot itsestään, jotenkin hellyttävää suorastaan. Että joku oikeasti luulee että "kun minulla nyt on tämä hieno maisterintutkinto jota ei monella muulla varmaan Suomessa ole, niin nyt olen fiksumpi ja jotain todella erityistä". En tiedä, ei käy edes sääliksi ihmiset oikeastaan mutta jotainhan näiltä puuttuu jos elämänkatsomus on tuolla tolalla. Toivottavasti sivistys saavuttaisi joskus kaik
Kyllä se sivistys paremmin ne akateemiset saavuttaa.
Kai sillä alallakin on eroa jos akateeminen, humanisti vs kauppis aika kaukana toisistaan, jos haluaa pohdiskella asioita omalla alallaan
On niissä eroja. Mun mies on duunari.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni akateeminen mies on ns. kädetön. Eli jos sdit omakotitalossa tai omistat mäkin, niin varaidu tekemään itse kaikki rempat ja käden taitoa vaativat jutut. Di poikani on tällainen, kuten myös tyttären mies. Tytär tekee heillä rempat, lumityöt ja klapit. Poika ostaa kaiken palveluina.
Toki poikkeuksiakin löytyy. Akateeminen on tytärkin, mutta tekee myös käsillään mitä haluaa. Miehensä ei polkupyörän kumia paikata. Ihan sama on siskoni tyttöjen akateemisten miesten kanssa. Ovat vielä kaulusköyhälistöakateemisia, niin ei ole vara ostaa palveluita. Kaikki ränsistyy.
Että ottakaa akateemiset naiset vaan duunarimies ellette halua tehdä itse kaikkia miesten töitä.
Kiitos mummo hyvää tarkoittavista neuvoista. Eiköhän me ihan itse valita puolisomme. Minä en tee lumitöitä enkä klapeja vaan ostan kaikki palvelut mitä voi, tilaan ruoatkin kaupasta kotiin. Arvostan kyllä että jos joku osaa tehdä, mutta minusta tuntuisi väärältä ottaa tähän duunaripuoliso vain työmieheksi, joten kyllä minä varmaan jatkossakin mieluummin ostan ne palvelut. Puoliso saisi mieluummin olla sellainen, mistä tykkää ihan henkilökohtaisella tasolla.
Hitto millasta nenänvartta pitkin katselua koko tää keskustelu. Akateemiset täällä kehuu omaa sivistystään ja heittelee aivan uskomattomia stereotypioita tyyliin duunarit ei osaa lukea ja sisäistää asioita.
Kummatkohan tässä on sivistyneempiä ja suvaitsevaisempia?
Tunnen molempia itse ja en ole kyllä ikinä törmännyt tämmöseen vähättelyyn ja haukkumiseen elämässäni. Toivottavasti kukaan tuntemistani akateemisista ei ole täällä nimettömästi huutelemassa. Jos on niin tervetuloa keskustelemaan kasvotusten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni akateeminen mies on ns. kädetön. Eli jos sdit omakotitalossa tai omistat mäkin, niin varaidu tekemään itse kaikki rempat ja käden taitoa vaativat jutut.
Di poikani on tällainen, kuten myös tyttären mies. Tytär tekee heillä rempat, lumityöt ja klapit. Poika ostaa kaiken palveluina.
Toki poikkeuksiakin löytyy. Akateeminen on tytärkin, mutta tekee myös käsillään mitä haluaa. Miehensä ei polkupyörän kumia paikata.
Ihan sama on siskoni tyttöjen akateemisten miesten kanssa. Ovat vielä kaulusköyhälistöakateemisia, niin ei ole vara ostaa palveluita. Kaikki ränsistyy.
Minulla oli duunarimies, joka olisi osannut tehdä vaikka mitä, mutta ei ikinä jaksanut. Ainakaan oma-aloitteisesti. Kuulemma kun töissä jo joutui käsillään tekemään niin ei huvittanut tehdä kotona mitään. No minä sitten hoidin niitä miesten hommia, paitsi että mies valitti vieressä kuinka teen kaiken väärin. Hän sitten tuli tekemään ne asiat "paremmin" hirveän ähinän ja puhinan saattelemana, kun minun tekemiseni ei kelvannut. Olisin mieluummin tehnyt itse kuin kuunnellut sitä ruikutusta.
Tämäpä. Ja jos nämä akateemiset kerran ovat niin fiksuja, niin tietävät, että pahassa suolistosairaudessa ei ole väliä mitä syö, koska ravinteet eivät imeydy