Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?
Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli akateemiset käyvät keskenään keskusteluja tieteestä.
Onpa piristävää.
Aika usein joo. Niistä saa usein ihan briljanttisia keskusteluja aikaan. Mistä sinä keskustelet puolisosi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä yleistyksiä. Tunnen paljon duunareita jotka toisenlaisessa yhteiskunnassa voisivat olla vaikka filosofeja ja paljon akateemisia, joiden kanssa henkinen keskustelu on muiden ajatusten siteeraamista.
Koko kysymys oli tietenkin yleistämistä. Kai kaikki tietävät, ettei tälläiset luonnehdinnat koskaan päde kaikkiin. (Eri.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.
Moni duunari tienaa enemmän kuin yliopiston käynyt.
Sinä voit tienata rahasi itse ettei tarvitse ukon lompakolla lokkeilla.
Esim. putkimiehethän tunnetusti tienaavat hyvin. Filosofian maisterit eivät välttämättä.
Akateemisilla miehillä on usein kädentaitoja, akateemisilla naisilla ei koskaan. Usein ne ei osaa edes ruokaa laittaa.
Tämän tyylistä asenteellista kyräilyä ei tarvitse kuunnella, kun pariskunnalla on sama koulutustaso.
Akateeminen mies osaa pääsääntöisesti käyttäytyä asiallisesti. Duunarit on huonotapaisia ja huonokäytöksisiä, usein myös suvaitsemattomampia jos joku ihminen on erilainen kuin he.
Duunarit enemmän varmaan halveksuu akateemisia kuin toisinpäin.
Itse olin ennen duunari ja opiskelin dippainssiksi. Nyt en halua olla duunareiden kanssa missään tekemisissä kun tajusin miten paremmin osaa jopa amk-insinööritkin käyttäytyä.
Jos vertaan vaikka itseäni oman peruskoululuokan tyyppeihin, joista tuli duunareita niin keskeisin ero lienee elämänpiireissä ja tyyleissä. Oma elämä on perusluonteeltaan kansainvälistä, olen usein tekemisissä yhteiskunnan merkkihenkilöiden kanssa, rahasta ei ole arjessa pulaa, mutta työ vaatii kognitiivisesti paljon ja edellyttää jatkuvaa itsensä kehittämistä. Ajanvietteissä näkyy varakas perhetausta ja vieraat kielet.
Itse teen töitä liikkuvan kuvan kanssa. Eli taidetta, mediaa ja kulttuuria.
Itselläni on vain ylioppilas koulutus. Sama juttu monella muullakin, joiden kanssa olen tehnyt töitä viimeisten 25 vuoden aikana. Osa näistä ihmisistä on Suomen parhaimpia siinä mitä he tekevät.
Eli akateeminen koulutus ei mielestäni suoraan korreloi älykkyyden tai viisauden kanssa.
No akateeminen mies ei ihmettele, että puhun sujuvaa englantia ja ruotsiakin melko sujuvasti. Eikä tarvitse vängätä esim. siitä, että lapsi hyötyy varhaiskasvatuksesta. Toisaalta, asioista löytyy monta näkökulmaa.