Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
141/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies kuittaa akateemisen miehen palkat mennen tullen 

Ei raha auta asiaa. Putkimiehet polttaa tupakkaa ja käy viikonloppuisin lähiöpubissa juomassa päänsä täyteen duunarikavereidensa kanssa. Eivätkä syö kasviksia. En halua, en jaksa sellaista miestä. Olen nähnyt niitä ihan tarpeeksi. 

Vierailija
142/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu kuinka japanilaiset naiset ei ole ikinä kysyneet koulutustani tai ammattiani, ja kun olen kertonut olevani koneistaja, niin se ei ole niitä ikinä haitannut.

Mutta suomiakat aina rääkyy. Aina solvaa amiksia ja duunareita. Näkee kuinka pinnallisia suomiakat ovat. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäri onkin käytännönläheinen ammatti. Suurin osa on opiskellut lääkäriksi vain ja ainoastaan statuksen ja rahan takia. "

Lääkäri on pelkkä rahanahne duunari, today I learned. 

Vierailija
144/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimiehet puhuu seksistä, viinasta, urheilusta ja autoista, eivät osaa muuta. Joskus olen arvostellut naisia siitä, että he jättävät 80 prosenttia avioerohakemuksista., mutta kun pääsee kuuntelemaan näiden duunareiden junttijuttuja....niin hyvin ymmärrän, että ero tulee nopeasti mieleen. Ja ai niin....akateemisena miehenä minä kykenen systeemiseen ajatteluun, mihin duunarit ei kykene. Laadullisesti eri tason ajattelua, mihin duunarit ei pysty, riippumatta sukupuolesta. Kai sitä älyksi kutsutaan...myös tietojen osalta olen duunariin nähden ylivoimainen....ei ihan riitä että kuuntelee uutiset kerran päivässä.

Tämä palaute siis tullut naisilta itseltään...exsät ikävöivät HENKEVIÄ keskusteluja mun kaa...

Vierailija
145/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää miestä ei kannata ottaa.

Vierailija
146/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen puhuu sellaisista asioista jotka kiinnostaa. Voin minäkin päteä naiselle että oletkö vähän hölmö kun et ymmärrä jääkiekon hienoutta. Keskustelemalla voi oppia jotain. 

Ei ehkä kannata. Voi käydä niin että jäät yksiksesi pätemään jääkiekosta. Jos se ei kiinnosta niin ei kiinnosta. 

Vierailija
147/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei raha auta asiaa. Putkimiehet polttaa tupakkaa ja käy viikonloppuisin lähiöpubissa juomassa päänsä täyteen duunarikavereidensa kanssa. Eivätkä syö kasviksia. En halua, en jaksa sellaista miestä. Olen nähnyt niitä ihan tarpeeksi. 

Miten kasvikset liittyy asiaan? Melkein jokaisella tapailemallani naisella on ollut suolistosairauksia kasvisten syönnistä huolimatta

Vierailija
148/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kivaa olla akateeminen työtön ja mussuttaa täällä kuinka paljon parempi ihminen on kuitenkin kun duunari.

Vierailija
149/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI tai KTM ei ole sivistysyliopistosta hankittu tutkinto. Käytännössä ovat korkeakoulutettujen amiksia. Ja sen huomaa. Duunaripuoliso sopii heille täydellisesti. 

Ovat yhteiskunnan tukipylväitä, eli niitä, joiden työpanos moninkertaistuu yhteiskuntaan taloudellisena ja toiminnallisena hyvinvointina. Myös sitä on sivistys. Duunaripuoliso sopii varsin hyvin, ainakin sopisi minulle. En katso naisen koulutustasoa, tosin humanistisen vihreän kanssa en ole yleensä löytänyt yhteistä kosketuspintaa mutta onhan sekin mahdollista.

Eiköhän se sivistys nyt kuitenkin ole sivistystä ja raha rahaa. Eihän kaikilla edes tarvitse olla samanlaiset arvot.

Vierailija
150/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kivaa olla akateeminen työtön ja mussuttaa täällä kuinka paljon parempi ihminen on kuitenkin kun duunari.

Se on se sivistyksen suoma norsunluutorni. 

Vierailija
151/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että 1800- luvun uudisraivaaja Yhdysvalloissa, selviytyi koko elämänsä käyttämällä puheessaan yhteensä vain 200 sanan sanavarastoa.

Duunarin kanssa on vähän samoin.

Vierailija
152/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla ihmisillä on usein enemmän yleissivistystä ja he ymmärtävät etteivät asiat ole mustavalkoisia eikä yksinkertaisia. He pystyvät helpommin näkemään asioita myös muista näkökulmista kuin omastaan. He ymmärtävät usein myös enemmän omasta hyvinvoinnista ja osaavat tehdä sen eteen muutakin kuin tarttua stressin iskiessä pulloon. Duunareissa on myös miehiä jotka pystyvät tähän mutta se on varma etteivät hänen duunarikaverit pysty. Kukaan ei sitten kestä niitä kavereita.

Vierailija
153/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisilla ihmisillä on usein enemmän yleissivistystä ja he ymmärtävät etteivät asiat ole mustavalkoisia eikä yksinkertaisia. He pystyvät helpommin näkemään asioita myös muista näkökulmista kuin omastaan. He ymmärtävät usein myös enemmän omasta hyvinvoinnista ja osaavat tehdä sen eteen muutakin kuin tarttua stressin iskiessä pulloon. Duunareissa on myös miehiä jotka pystyvät tähän mutta se on varma etteivät hänen duunarikaverit pysty. Kukaan ei sitten kestä niitä kavereita.

"...ja he ymmärtävät etteivät asiat ole mustavalkoisia eikä yksinkertaisia"

Ja ketju on pullollaan näiden akateemisten(oletettu) yleistyksiä ja ennakkoluuloja "duunareista". Miten meni? 

Vierailija
154/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on opiskellut yliopistossa, mutta tekee duunariammatissa töitä?

Entä jos tekee akateemisella alalla töitä ilman yliopistotutkintoa?

Taitaa AP:lla pää räjähtää näitä miettiessä.

ulost3inen .pipbeli suussa

Vierailija
155/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä"

Kiitos kun näin niputit minun tulevaisuudensuunnitelmat merkityksettömiksi tietämättä, edes mitä aion tehdä elämälläni työnteon jälkeen. 

Ihan mahtava kuva tulee akateemisista ihmisistä täällä

Se on sitä, kun omalta paremmuudelta ei eroteta muuta kuin oma napa... Ja jos joku ei elä tismalleen kuin itse, on tyhmä. 

Jos toinen sanoo, että ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää jotain asiaa, ja selittää että hänen käsityksensä hyvästä elämästä on erilainen, niin se ei ole sama asia kuin sanoa toista ihmistä tyhmäksi. Ei missään ole ketään nimitelty tyhmäksi. Tässä on nyt kyllä kyse ihan duunarin omasta tulkinnasta. Kerro mieluummin, mikä tässä kuviossa on niin hyvää, että sitä kannattaa tavoitella? Kerro sillä tavalla, että muutkin ymmärtävät. 

Vierailija
156/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen kanssa voi myös jutella siten, että keskustelu kiinnostaa minuakin. Duunarin kanssa joutuu tyhmentää itsensä, että keskustelu sujuu.

Humanisti ei ole älykäs,psykologi on suoranainen vitsi joka "opiskeli" epätieteellistä arvailua vuosikaudet.

Historioitsijan kanssa ei jutut lopu. Voi keskustella älykkäästi ja sivistyneesti kaikesta mitä maailma päällään kantaa, historiasta, politiikasta, sosiologiasta, taiteitsta, taidehistoriasta, sodista jne. Mistä voi jutella varastomiehen kanssa?

Vierailija
157/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kasvikset liittyy asiaan? Melkein jokaisella tapailemallani naisella on ollut suolistosairauksia kasvisten syönnistä huolimatta

Se nyt vaan on niin junttia. Ja noloa: Ruokapöydässä ei haluaisi kuulla esimerkiksi sellaisia vitsejä että "meillä on pupujen kanssa sopimus että minä en syö pupujen ruokaa". 

Vierailija
158/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä"

Kiitos kun näin niputit minun tulevaisuudensuunnitelmat merkityksettömiksi tietämättä, edes mitä aion tehdä elämälläni työnteon jälkeen. 

Ihan mahtava kuva tulee akateemisista ihmisistä täällä

Se on sitä, kun omalta paremmuudelta ei eroteta muuta kuin oma napa... Ja jos joku ei elä tismalleen kuin itse, on tyhmä. 

Jos toinen sanoo, että ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää jotain asiaa, ja selittää että hänen käsityksensä hyvästä elämästä o

No olisiko vaikka täysi omistautuminen erinäisille harrastuksille ja pienille projekteille, jotka eivät liity töihin, yksi mahdollisuus? Kovin kovaa aivotyöskentelyä vaatinut näin sivusta mietittynä. 

Vierailija
159/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jutella vaikka  ulosteenkoostumuksesta chaajahAJAB mnmja aamu erektiosta

Vierailija
160/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän semmoinen välimuoto. Lukio ällän papereilla. Kandi vaikealla alalla huippuarvosanoilla. Satoja opintopisteitä yliopistossa, keskiarvo 4,5. Gradua, yhtä duunarityötä ja yhtä akateemista työtä yhtäaikaa tehdessä paloin loppuun, ja rupesi v1tuttamaan koko akateeminen maailma, ja jätin sitten gradun kesken. Samoiten paloi käpy siihen duunarihommaan. Jos nainen käyttää sanaa "akateeminen", se on turn off, vaikka tarvittaessa osaan sen pätemisen, tärkeilyn ja teeskentelyn.