Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
121/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai porukka ymmärtää, että se rajaus akateemisiin miehiin tehdään yleensä siksi, että heistä löytyy tiettyjä ominaisuuksia useammin kuin duunarimiehistä? Ei siksi, ettei voisi olla olemassa hyviä duunarivaihtoehtojakin. 

Vierailija
122/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies kuittaa akateemisen miehen palkat mennen tullen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteistä on akateemisella ja muslimimiehellä? Molemmilta puuttuu huumorintaju ja esinahka.

Vierailija
124/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai porukka ymmärtää, että se rajaus akateemisiin miehiin tehdään yleensä siksi, että heistä löytyy tiettyjä ominaisuuksia useammin kuin duunarimiehistä? Ei siksi, ettei voisi olla olemassa hyviä duunarivaihtoehtojakin. 

Mitä ominaisuuksia? 

Vierailija
125/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutettu mies voi olla pelkkä duunari

Vierailija
126/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisen kompassin taso ja korkea koulutus korreloivat.

Siksi.

Vierailija
127/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen duunari ja vaimo tämmönen "akateeminen" ihminen. Ihan samoissa juhlissa voidaan käydä molempien kavereiden kanssa ja keskustella samoista aiheista. Akateemisissa piireissä tuntuu ehkä olevan jonkinlaista filtteriä ja harkintaa miten asia ilmaistaan ja duunareilla suorempaa puhetta, mutta aiheet on ihan samat. 

Minusta ihminen joka kuplautuu liiaksi omaan luokkaansa ainoastaan köyhtyy ajatuksellisesti. 

Pitää muistaa, että täällä(kin) ovat eniten äänessä ääripäät... Työttömät äijät valittavat, miksei akateeminen nainen kelpuuta ja akateemiset naiset ulisevat, että patriarkaatti painostaa heitä tyytymään duunareihin. Tosielämässä ei mikään estä jotain duunari-lääkäri suhdetta, varmasti sellaisiakin on... Kyse on enimmäkseen siitä, missä nämä kohtaisivat ja tutustuisivat luonnollisesti.&nbsp

Lääkäri onkin käytännönläheinen ammatti. Suurin osa on opiskellut lääkäriksi vain ja ainoastaan statuksen ja rahan takia. 

Vierailija
128/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisella miehellä voi olla pienempi ja löysempi, entä duunarilla.

Vierailija
129/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen yksityisyrittäjänä töitä kolmella ammattikoulututkinnolla. Vaihtoehtona olisi ollut kouluttautua "korkeammalle", mutta raha ratkaisi kun haaveena ei ollut päästä akateemisen kanssa naimisiin, vaan matkustella ja haalia omaisuutta niin että pääsee ajoissa eläkkeelle. Jos tämän päätöksen takia joku akateeminen nyt pitää minua sivistymättömänä moukkana niin ihan sama minulle, en kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni, jotka kokevat olevansa parempia, kuin minä. Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, jos mielestäsi koulutus korreloi jollain tapaa sen kanssa minkälainen tai minkä arvoinen toinen on ihmisenä. 

Tässäpä se tuli kiteytettynä. Kyse on pitkälti arvoista. Toiselle on tärkeämpää hankkia rahaa ja haalia omaisuutta, jotta pääsee ajoissa eläkkeelle. Toiselle on tärkeämpää hankkia tietoa

:D Joo, jotkut tykkää tehdä elämänsä mukavaksi ja toteuttaa haaveitaan sekä hankkia tietoa, esim. yrittäjät joilla on aika kivat elämät, voi tehdä työt oman aikataulun mukaan, elää kivassa kodissa ja on varaa mukavuuksiin ja matkailuun ja säästöjä pahan päivän varalle ja eläkkeelle ja samalla on hankittu myös tietoa. Ja sitten on ne työttömät ikuiset opiskelijat joille on tärkeää hankkia tietoa, mutta eivät oikein pysty muuhun kuin asumaan vuokralla ja ns. kädestä suuhun elämää, usein elävät tuilla... Toki on kyse arvoista ja myös välimuodoista, on monenlaista yrittäjää ja korkeakouluopiskelijaa. 

Vierailija
130/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi korkeasti koulutettukin olla arrogantti, kapeakatseinen, ennakkoluuloinen ja pikkusieluinen. Tämä keskustelu sen todistaa jos joku. 

Vierailija
131/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteistä on akateemisella ja muslimimiehellä? Molemmilta puuttuu huumorintaju ja esinahka.

Suuressa osas maailmaa esinahallisia pidetään noloina😳

Vierailija
132/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi korkeasti koulutettukin olla arrogantti, kapeakatseinen, ennakkoluuloinen ja pikkusieluinen. Tämä keskustelu sen todistaa jos joku. 

No älä. Ei ketä tahansa akateemista miestä tarvitse tietenkään ottaa. 

Vierailija
133/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI tai KTM ei ole sivistysyliopistosta hankittu tutkinto. Käytännössä ovat korkeakoulutettujen amiksia. Ja sen huomaa. Duunaripuoliso sopii heille täydellisesti. 

Ovat yhteiskunnan tukipylväitä, eli niitä, joiden työpanos moninkertaistuu yhteiskuntaan taloudellisena ja toiminnallisena hyvinvointina. Myös sitä on sivistys. Duunaripuoliso sopii varsin hyvin, ainakin sopisi minulle. En katso naisen koulutustasoa, tosin humanistisen vihreän kanssa en ole yleensä löytänyt yhteistä kosketuspintaa mutta onhan sekin mahdollista.

Vierailija
134/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä"

Kiitos kun näin niputit minun tulevaisuudensuunnitelmat merkityksettömiksi tietämättä, edes mitä aion tehdä elämälläni työnteon jälkeen. 

Ihan mahtava kuva tulee akateemisista ihmisistä täällä

Aiot jäädä mahdollisimman nopeasti pois töistä ja eläkkeelle. Niinhän kerroit, etkä muuta. Nyt syyllistät toisia siitä että eivät tiedä sellaista mitä et kertonut? -Eri

Vierailija
135/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalisen kompassin taso ja korkea koulutus korreloivat.

Siksi.

Mulla useampi tutkinto, mutta hankin rahaa ja naisia keinoja kaihtamatta

Vierailija
136/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset miehet ei ole juntteja, pelaa videopelejä, katso animea, lue mangaa, ole rasisteja tai naisvihaajia ja ne tienaa enemmän rahaa. N34

Vierailija
137/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.

Mieheni on duunari, tulot n. 150 000 €/v, sisareni mies on AKATEEMINEN, eli opettaja, tulot n. 50 000 €/v. 

Sama meillä, minä olenduubarinainen, tienestit vuonna 2023 n. 135 000€, mieheni on akateeminen, tulot n. 45 000 €. 

Älkää nyt viitsikö.

Vierailija
138/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus kylässä vaimoni vanhempien luona ja siellä oli vierailulla akateemisia pariskuntia. Voi luoja kuinka vakavaa, huumorintajutonta ja elämänilonsa kadottanutta porukkaa. Olivat kuin vaaleita vakavia aaveita kasvoiltaan. Katsoivat minua pitkin nenänvartta ja niin katsoin minäkin samalla lailla takaisin kuin halpaa makkaraa olisivat olleet. Käytöksessä paistaa ylimielisyys ja ollaan aina olevinaan jotenkin lite bätre. Vaikka näin se todellisuudessa ei ole.

Vierailija
139/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisena miehenä satuin harjakaisissa samaan pöytään nuorten raksamiesten kanssa ja yllätyin positiivisesti. Olivat älykkäitä, kohteliaita ja huumorintajuisia mutta silti asiallisia. Mitään ryyppäys- ja rellestysmentaliteettia ei ollut kenelläkään. Oli tietysti virallinen tilaisuus, mutta kuitenkin. En ala neuvoa ketään, mutta avoin mielin kannattaisi naisten suhtautua myös miehiin.

Nuoremmat työläiset on paljon fiksumpia kuin vanhemmat työmiessukupolvet, ja elintavatkin ovat nuorilla parantuneet. 

Vierailija
140/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies kuittaa akateemisen miehen palkat mennen tullen 

Entä sitten? Epäilen tosin että ainakin rahoituksen alalta löytyy paremmin tienaavia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä