Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
101/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen yksityisyrittäjänä töitä kolmella ammattikoulututkinnolla. Vaihtoehtona olisi ollut kouluttautua "korkeammalle", mutta raha ratkaisi kun haaveena ei ollut päästä akateemisen kanssa naimisiin, vaan matkustella ja haalia omaisuutta niin että pääsee ajoissa eläkkeelle. Jos tämän päätöksen takia joku akateeminen nyt pitää minua sivistymättömänä moukkana niin ihan sama minulle, en kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni, jotka kokevat olevansa parempia, kuin minä. Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, jos mielestäsi koulutus korreloi jollain tapaa sen kanssa minkälainen tai minkä arvoinen toinen on ihmisenä. 

Tässäpä se tuli kiteytettynä. Kyse on pitkälti arvoista. Toiselle on tärkeämpää hankkia rahaa ja haalia omaisuutta, jotta pääsee ajoissa eläkkeelle. Toiselle on tärkeämpää hankkia tietoa ja haalia sivistystä, jotta v

Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä. 

Vierailija
102/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan koulutusta, tiedonjanoa ja oppimisesta iloitsemista oikeastaan yli kaiken (paitsi oikeudenmukaisuuden). Useimmat näin ajattelevat ihmiset ovat akateemisia.

En tosin haluaisi sellaista akateemisesti kouluttautunutta, joka mainitsee vain lukematta tenttineensä kurssit, eikä muista niistä enää mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty duunareissakin löytyy älykkäitä ja henkeviä persoonallisuuksia, mutta isossa kuvassa jutut ovat melko matalataajuisia ja konkreettiseen arkielämään pitkälti rajoittuvia. Ei akateemiset ole yleisesti mitään järjenjättiläisiä tai säväyttäviä kotifilosofeja, mutta enemmän niitä esiintyy kouluttautuneiden poolista kuin duunareiden. Yrittäjät ovat sitten oma lajinsa monine taustoineen ja yleensä yrittäjät ovat vähintään käytännön fiksuja. 

Juttujen ja ajatusten resonointi keskenään on niin sanottua kemiaa, ja lopulta samanhenkiset tuppaavat yleensä pariutumaan keskenään. Maailmasta löytyy jokaiselle jotakin. 

Vierailija
104/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.

Mieheni on duunari, tulot n. 150 000 €/v, sisareni mies on AKATEEMINEN, eli opettaja, tulot n. 50 000 €/v. 

Vierailija
105/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä"

Kiitos kun näin niputit minun tulevaisuudensuunnitelmat merkityksettömiksi tietämättä, edes mitä aion tehdä elämälläni työnteon jälkeen. 

Ihan mahtava kuva tulee akateemisista ihmisistä täällä

Vierailija
106/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen puhuu sellaisista asioista jotka kiinnostaa. Voin minäkin päteä naiselle että oletkö vähän hölmö kun et ymmärrä jääkiekon hienoutta. Keskustelemalla voi oppia jotain. 

Vierailija
107/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen yksityisyrittäjänä töitä kolmella ammattikoulututkinnolla. Vaihtoehtona olisi ollut kouluttautua "korkeammalle", mutta raha ratkaisi kun haaveena ei ollut päästä akateemisen kanssa naimisiin, vaan matkustella ja haalia omaisuutta niin että pääsee ajoissa eläkkeelle. Jos tämän päätöksen takia joku akateeminen nyt pitää minua sivistymättömänä moukkana niin ihan sama minulle, en kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni, jotka kokevat olevansa parempia, kuin minä. Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, jos mielestäsi koulutus korreloi jollain tapaa sen kanssa minkälainen tai minkä arvoinen toinen on ihmisenä. 

Tässäpä se tuli kiteytettynä. Kyse on pitkälti arvoista. Toiselle on tärkeämpää hankkia rahaa ja haalia omaisuutta, jotta pääsee ajoissa eläkkeelle. Toiselle on tärkeämpää hankkia tietoa

Olet siis duunari, meinaan kun noin olet sivistymätön. 

Vierailija
108/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.

Mieheni on duunari, tulot n. 150 000 €/v, sisareni mies on AKATEEMINEN, eli opettaja, tulot n. 50 000 €/v. 

Sama meillä, minä olenduubarinainen, tienestit vuonna 2023 n. 135 000€, mieheni on akateeminen, tulot n. 45 000 €. 

Vierailija
109/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se tuli kiteytettynä. Kyse on pitkälti arvoista. Toiselle on tärkeämpää hankkia rahaa ja haalia omaisuutta, jotta pääsee ajoissa eläkkeelle. Toiselle on tärkeämpää hankkia tietoa

..Ja silti monen akateemisenkin unelma on kasata sellainen omaisuus, että voi viimeistään viisikymppisenä jäädä eläkkeelle ja viettää osan vuodesta jossain Välimerellä. Välillä vähän puutarhahommia ja jotain pientä proggista... Mutta tässä se ei haittaa, sillä onhan hän järkevä akateeminen. 

Vierailija
110/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimiehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Eivät ole koskaan olleet. Miksi siis käyttäisin aikaani heihin?

Vierailija
111/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näinpä. Akateemisena en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun ihmisen elämän tavoitteena on ensin raataa yhteiskunnan alatasolla rahan kuvat silmissä ja hampaat irvessä ja sitten jäädä eläkkeelle elämään merkityksetöntä ei-mitään-elämää. Se ei vastaa minun käsitystäni hyvästä elämästä"

Kiitos kun näin niputit minun tulevaisuudensuunnitelmat merkityksettömiksi tietämättä, edes mitä aion tehdä elämälläni työnteon jälkeen. 

Mistä sinä tiedät mikä on elämässä merkityksetöntä. Sinä omassa akateemisessa kuplassasi voit elää jonkun muun mielestä ihan naurettavasti. 

Vierailija
112/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii parhaiten käsistään kätevä ja käytännöllinen duunari 

Vierailija
113/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan koulutusta, tiedonjanoa ja oppimisesta iloitsemista oikeastaan yli kaiken (paitsi oikeudenmukaisuuden). Useimmat näin ajattelevat ihmiset ovat akateemisia.

En tosin haluaisi sellaista akateemisesti kouluttautunutta, joka mainitsee vain lukematta tenttineensä kurssit, eikä muista niistä enää mitään. 

Teen töitä tohtoriksi väitelleiden kanssa, suurin osa heistä on täysiä tollukoita, idioo tteja suorastaan. Iso osaroikkuu yliopistollakin kukaan ei palkkaa. 

Vierailija
114/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä, kun omalta paremmuudelta ei eroteta muuta kuin oma napa... Ja jos joku ei elä tismalleen kuin itse, on tyhmä. 

Vierailija
115/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty duunareissakin löytyy älykkäitä ja henkeviä persoonallisuuksia, mutta isossa kuvassa jutut ovat melko matalataajuisia ja konkreettiseen arkielämään pitkälti rajoittuvia. Ei akateemiset ole yleisesti mitään järjenjättiläisiä tai säväyttäviä kotifilosofeja, mutta enemmän niitä esiintyy kouluttautuneiden poolista kuin duunareiden. Yrittäjät ovat sitten oma lajinsa monine taustoineen ja yleensä yrittäjät ovat vähintään käytännön fiksuja. 

Juttujen ja ajatusten resonointi keskenään on niin sanottua kemiaa, ja lopulta samanhenkiset tuppaavat yleensä pariutumaan keskenään. Maailmasta löytyy jokaiselle jotakin. 

Ai että, kuolen nauruun. 

Vierailija
116/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen kanssa voi myös jutella siten, että keskustelu kiinnostaa minuakin. Duunarin kanssa joutuu tyhmentää itsensä, että keskustelu sujuu.

Juuri tämän asenteen takia suosin duunareita mielummin. En kestä tuota usein täysin katteetonta ylemmyydentuntoa ja turhantärkeilyä. 

Terv. Akateeminen nainen duunariperheestä. 

Vierailija
117/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, mulla onkin akateeminen duunari. Sain molemmat samassa paketissa, suosittelen.

Vierailija
118/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä tohtoriksi väitelleiden kanssa, suurin osa heistä on täysiä tollukoita, idioo tteja suorastaan. Iso osaroikkuu yliopistollakin kukaan ei palkkaa. 

En voi sille mitään jos työporukkanne on sellainen.  

Vierailija
119/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen identiteetti on rakennettu sen akateemisuuden ympärille. Egosyistä useimmat sinne yliopistoihin pyrkivät.

Monissa ammateissa edellytetään akateemista loppututkintoa, jotta on pätevä työssään. Mitä pidemmälle on kouluttautunut sitä enemmän elämässä on mahdollisuuksia tehdä mitä itse haluaa. Lisäksi korkeasti koulutetut ihmiset huolehtivat yleensä paremmin terveydestään liikunnan, syömisen ja muiden elämäntapojensa kautta.

Vierailija
120/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarimiehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Eivät ole koskaan olleet. Miksi siis käyttäisin aikaani heihin?

Miten voisitkaan käyttää heihin aikaasi, heitä et sinä kiinnosta, heillä on oikeat arvot,sinä, tyhmä tyrkky, jäät vaille huomiota. Mitä sinä et tässä kuviossa ymmärrä? Olet typerys! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi