Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
81/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhan usein duunarimiehet halveksuvat koulutusta. Ikävä asenne ajatellen mahdollista parisuhdetta akateemisen kanssa. 

Ittellä kaks tutkintoo takana, ja kummastakaan ei oo olli mitään hyötyä, melkein kaiken kun voi nykyään netistä opiskella. Ja opinnot pitkälle olivatkin sitä, että opettajat laittoivat netistä etsimään kurssimateriaalia. Täysin turhaa, ja titteleiden takia vain tein

Vierailija
82/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI tai KTM ei ole sivistysyliopistosta hankittu tutkinto. Käytännössä ovat korkeakoulutettujen amiksia. Ja sen huomaa. Duunaripuoliso sopii heille täydellisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena miehenä satuin harjakaisissa samaan pöytään nuorten raksamiesten kanssa ja yllätyin positiivisesti. Olivat älykkäitä, kohteliaita ja huumorintajuisia mutta silti asiallisia. Mitään ryyppäys- ja rellestysmentaliteettia ei ollut kenelläkään. Oli tietysti virallinen tilaisuus, mutta kuitenkin. En ala neuvoa ketään, mutta avoin mielin kannattaisi naisten suhtautua myös miehiin.

Vierailija
84/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.

Moni duunari tienaa enemmän kuin yliopiston käynyt.

Sinä voit tienata rahasi itse ettei tarvitse ukon lompakolla lokkeilla.

Ehkä kuitenkin suurempi osa ei tienaa. Joku huippu varmaan tienaa enemmän kuin valkokaulusköyhälistö.

Vierailija
85/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä akateeminen on henkevämpi keskustelukumppani. Usein myös kohteliaampi.

No jaa, työpaikallani suurin osa on akateemisia mutta kyllä siellä huomaa selkeästi kuka on älykäs ja kuka ei, saati viisas tai sivistynyt. Suurin osa on kyllä jossain määrin sivistyneitä ja ihan kohteliaita, mutta jotkut korkeammin koulutetut voi käyttäytyä kuin juntit / moukat ja vähemmän kouluttautunut voi olla aika sivistynyt ja lukenut. Koulutus kun ei nosta älykkyysosamäärää. Ja tunnen myös useita yrittäjiä sekä maanviljelijöitä joilla äo on korkeampi kuin monella maisterilla ja muutenkin jutut vähän fiksumpia. On shakinpelaajaa, filosofiaa lukeneita, tähtitieteestä kiinnostuneita jne. Moni yrittäjä myös on suht. fiksuja, he osaavat tehdä rahaa ja voivat huvikseen kouluttautua myöhemmin sitten kun ei jaksa ja kiinnosta (tai tarvitse) enää painaa täyttä päivää. Ei he ole yhtään sen tyhmempiä olleet aiemmin tai fiksumpia kun on koulutus alla. 

Koulutus kun ei nosta älykkyysosamäärää, se vain lisää tietämystä siitä alasta mille haluaa kouluttautua. 

Vierailija
86/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset alfat ovat duunareita.

Vierailija
87/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.

Mitä ihmettä on akateemiset asiat?

Noku sen inssin kanssa voi aamukahvilla keskustella niistä ohjuksista, joiden lentoratoja hän optimoi... Mistä timpurin kanssa keskustelisi? Jostain vasaroista ja nauloista? 

Vierailija
88/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomannut, että ainoastaan akateemiset naiset valittaa duunarimiehistä? Akateemiselle miehelle sopii kyllä suhteeseen vaikka mäkkärin kassaneiti jos on mukava ja nätti. 

En ihmettele miksi on kohdantaongelma parisuhdemarkkinoilla, jos ollaan mielummin yksin, kuin eri sosiaaliluokasta tulevan kanssa.

Mäkkärin kassoilla työskentelee useita akateemisia opiskelijoita.

Vierailija
89/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen mies on jäykkä, huumorintajuton, kuiva, huono kädentöissä, huono sängyssä ja esinahaton.

Vierailija
90/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisen ja duunarin väliin mahtuu paljon miehiä, koulunsa käyneitä, kohteliaita, henkisesti sivistyneitä, kunnollisia, rehellisiä jne. Itselläni on tällainen ja meidän poikamme ja miniämme ovat tässä välimaastossa.

Vierailija
91/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla akateemisella naisella on toi yllämainittu fiksu duunarimies ja tykkään todella. Aikaisemmat olleet akateemisia ja suurin ero on sellainen tavallisuus ja nöyryys vastakohtana ylimielisyydelle joka jollain lailla paistaa läpi monen menestyneen koulutetun miehen käytöksestä. Tosin nykyinen on kouluttautumassa lisää ja ennepitkää päätyy akateemiseksi (DI) mun vanavedessä. Tuskin pilalle menee kuitenkaan vanhoilla päivillään pikkusen alle nelikymppisenä

Vierailija
92/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynseämpi, viileämpi, homompi

Vierailija
93/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen miehen kanssa pystyn keskustelemaan arkisten asioiden lisäksi niistä asioista, jotka mua oikeasti kiinnostavat. Niistä akateemisista asioista.

Noku sen inssin kanssa voi aamukahvilla keskustella niistä ohjuksista, joiden lentoratoja hän optimoi... Mistä timpurin kanssa keskustelisi? Jostain vasaroista ja nauloista? 

Ja sä ihan oikeasti sanot sitä akateemiseksi asiaksi? Ja toisekseen hän tuskin viitsisi keskustella kanssasi asiasta koska hän keskustelee niistä töissä fiksumpien kanssa.

Vierailija
94/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä ihan oikeasti sanot sitä akateemiseksi asiaksi? Ja toisekseen hän tuskin viitsisi keskustella kanssasi asiasta koska hän keskustelee niistä töissä fiksumpien kanssa.

Et havainnut sarkasmia, mutta juu, antaa mennä. 

Vierailija
95/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä kertoo sivistyksestä, että haukkuu anonyymipalstalla netissä kaikkia itseään koukutuksellisesti alempana olevia. 

Vierailija
96/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla akateemisella naisella on toi yllämainittu fiksu duunarimies ja tykkään todella. Aikaisemmat olleet akateemisia ja suurin ero on sellainen tavallisuus ja nöyryys vastakohtana ylimielisyydelle joka jollain lailla paistaa läpi monen menestyneen koulutetun miehen käytöksestä. Tosin nykyinen on kouluttautumassa lisää ja ennepitkää päätyy akateemiseksi (DI) mun vanavedessä. Tuskin pilalle menee kuitenkaan vanhoilla päivillään pikkusen alle nelikymppisenä

Muistahan, että ensin pitää kouluun päästä sisäänkin

Vierailija
97/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, monestihan tuollainen "epäsuhta" suhde johtaa siihen, että toinenkin saa sen kipinän tehdä enemmän. 

Vierailija
98/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI tai KTM ei ole sivistysyliopistosta hankittu tutkinto. Käytännössä ovat korkeakoulutettujen amiksia. Ja sen huomaa. Duunaripuoliso sopii heille täydellisesti. 

Ne sivistysyliopiston tyypit täällä valittelee sitten niitä pätkätöitä ja työttömyyttä sekä korostaa huuhaa maisterintutkintoa ja akateemisuutta : D

Vierailija
99/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-kymppinen duunarimuija alkaa olee aika kulahtanut.

akateeminen voi olla vielä vireessä tiukkoine trikoineen

Tuuppa meidän työmaalle kattomaan sähkärimuijia. Ihan on kalenteritasosta vaikka vähillä meikeillä tulee töihin.

Vierailija
100/370 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen yksityisyrittäjänä töitä kolmella ammattikoulututkinnolla. Vaihtoehtona olisi ollut kouluttautua "korkeammalle", mutta raha ratkaisi kun haaveena ei ollut päästä akateemisen kanssa naimisiin, vaan matkustella ja haalia omaisuutta niin että pääsee ajoissa eläkkeelle. 

Jos tämän päätöksen takia joku akateeminen nyt pitää minua sivistymättömänä moukkana niin ihan sama minulle, en kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni, jotka kokevat olevansa parempia, kuin minä. 

Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, jos mielestäsi koulutus korreloi jollain tapaa sen kanssa minkälainen tai minkä arvoinen toinen on ihmisenä. 

Tässäpä se tuli kiteytettynä. Kyse on pitkälti arvoista. Toiselle on tärkeämpää hankkia rahaa ja haalia omaisuutta, jotta pääsee ajoissa eläkkeelle. Toiselle on tärkeämpää hankkia tietoa ja haalia sivistystä, jotta voi antaa mahdollisimman paljon omalle tieteenalalleen ja jatkaa uraa vielä eläkeiän jälkeenkin. Jos arvot poikkeavat näin paljon, ei ole pohjaa muodostaa yhteistä parisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän