Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se akateeminen mies on erilainen kuin duunari?

Vierailija
12.08.2024 |

Mikä siinä akateemisessa niin viehättää? Eikö riitä mies kuin mies?

Kommentit (370)

Vierailija
341/370 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapseton osaa vaihtaa vauvalle vaipan. Mutta ihminen joka on ollut lasten vanhempana useita vuosia on kehittänyt sellaisia vanhemmuustaitoja, joita vela-ihmisellä ei ole. Osa ihmisistä arvostaa näitä taitoja parisuhdekumppanilla hyvin korkealle. Itse olen vela ja uskon että niistä tärkeimmät voi kehittää myös muuten kuin vanhemmuuden kautta, mutta paljon todennäköisemmin nämä ominaisuudet kuitenkin löytyvät ihmiseltä jolla on lapsia.

En ole koulutukseltani talonrakentaja, mutta silti olen sellaisen rakentanut. En ole koulutukseltani muusikko, mutta silti tienaan osan rahoistani soittamalla. En ole koulutukseltani akateeminen, mutta osaat varmaan akateemisena täydentää.

No tämä on nyt ehkä vähän noloa, mutta ehkä jos olisit akateeminen, olisit lukenut ajatuksella ja myös ymmärtänyt tuon mitä yo. lainauksessa kirjoitin. Eli tosiaan: uskon että samat ominaisuudet voi olla myös jollakulla ei-akateemisella, mutta paljon todennäköisemmin niitä on akateemisella henkilöllä. Mistä ei toisaalta kuitenkaan seuraa että niitä on kaikilla akateemisilla. 

Todennäköisyyden käsitteen ymmärtäminen ja sen sisällyttäminen omaan ajatteluun on yksi esimerkki niistä taidoista jotka harjaantuvat akateemisella uralla. Parisuhteessa tämä on minulle siitä syystä tärkeää, että en tykkää keskustelusta jossa täytyy selostaa toiselle itsestäänselvyyksiä. Haluan pystyä keskustelemaan varsinaisesta asiasta sen sijaan että joudun opettamaan toiselle ajattelun perusteita. Muussa elämässä tulen kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen ja säädän keskustelutapaani tilanteeseen sopivaksi, mutta parisuhteessa haluan voida olla oma itseni ja keskustella itselleni luonteenomaisella tavalla.

Vierailija
342/370 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon AMK. Iso kulli ja tilipussi.

AMK ei ole korkeakoulutettu eikä siksi kelpaa akateemisille naisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/370 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta, koska en haluisi ikinä koulutusta väheksyä. Mutta kyllähän tässäkin keskustelussa paistaa joidenkin liukuhihnamaistereiden snobeilu. Ihmistä kummempi ei ole vieläkään yksikään tuntemani akateeminen ollut. 

Eikä akateemisuus ole maailman suurin saavutus, koska kaikki eivät edes halua akateemisiksi. Jos ihmisellä on intohimoa tehdä jotain, se on mielestäni arvostettavaa aina. Olkoon kyse sitten taidealoista, käsityöläisistä tai vaikka ihan vaan putkimiehistä. 

Ei pitäisi olla koskaan liian ahdasmielinen. Se ei ainakaan avarra maailmankatsomusta tai laajenna sitä ajattelua. 

Vierailija
344/370 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulukumpi.

Vierailija
345/370 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahaa enemmän kuin duunarilla. Se on mulle tärkeintä.

Useissa tapauksissa ei ole, putkimies tienaa biologian tutkijaa enemmän.

Vertaa nyt samojen alojen sisällä. Biologi tienaa enemmän kuin puutarha-alan ammattitutkinnon suorittanut. DI tienaa enemmän kuin putkimies.

eri

Vierailija
346/370 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa nyt samojen alojen sisällä. Biologi tienaa enemmän kuin puutarha-alan ammattitutkinnon suorittanut. DI tienaa enemmän kuin putkimies.

eri

Moni putkimies on yrittäjä. Yrittäjänä on mahdollista tienata vaikka kuinka paljon, jos on osaamista ja ammattitaitoa.

Vierailija
347/370 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillein on erilainen, että olisihan se noloa kertoa kavereille seukkaavansa jonkun puusepän kanssa. Mitä perhekin sanoisi. Kotona olisi vaan rumia itse tehtyjä huonekaluja eikä ylihintaisia vintage-lipastoja. Työpäivän päätteeksi pitäisi ehkä jutella, miten päivä meni eikä keskustella niitä akateemisia asioita. Sängyssäkin joutuisi ehkä katsoa miestä silmiin. Oma nerous siinä kuihtuisi. 

Vierailija
348/370 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli akateemiset käyvät keskenään keskusteluja tieteestä.

Onpa piristävää. 

Vierailija
349/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Moni putkimies on yrittäjä. Yrittäjänä on mahdollista tienata vaikka kuinka paljon, jos on osaamista ja ammattitaitoa.

Palstanaisia alkoi kiinnostamaan. Voisiko putkirunkkarin ällöjä juttuja ja ällöä seksiä sietää jos pääsisi muuttamaan matukennosta omakotitaloon ja saisi etelänmatkoja. Ja ainahan voi erota myöhemmin ja repiä mukaan niin paljon kuin lähtee.

Vierailija
350/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä duunarimiehiä niin sylettää se meidän akateemisten maailma? Pitäisikö meidän jotenkin muuttua? Vai voidaanko vain todeta ettei synny paria?

Akateemisissa naisissa sylettää se niiden tyhjäpäisyys. Jos gradu on tehty jostain talonvaltauksesta eikä koulutusta ole pystytty hyödyntämään yhtään eli ollaan töissä jossain matalapalkkaisessa sihteeritason hommissa tai ei olla töissä ollenkaan niin mitä minulla on yhteistä sellaisen naisen kanssa? Ruokaakaan ne ei osaa laittaa tai sitten se on jotain kasvispaskaa josta ei tule kuin vihaiseksi.

Vierailija
351/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei metsästä, rassaa autoa/mopoa tai katso formulaa vaan on kiinnostunut lukemisesta ja kulttuurista niin kuin minäkin. Voimme keskustella yhteisistä mielenkiinnon kohteistamme ja yleisistä yhteiskunnallisista asioista, joista emme ole radikaalisti eri mieltä.

No ei kai mikään noista mainitsemistasi kiinnostuksenkohteista ole koulutustasosta kiinni?

Aivan ihmeellisiä olettamuksia täällä! Kyllä akateeminen mies kalastaa ja metsästää, seuraa urheilua ym. Oma akateemisesti koulutettu ja koulutustaan vastaavalla alalla työskentelevä mieheni tekee kaikkia näitä, ja lisäksi hän osaa rakentaa, tehdä metsätöitä, tehdä puutarhatöitä jne. Sen sijaan hän ei ole kiinnostunut esim. tietokoneella pelaamisesta. Nuo pelihommat taitavat olla tutkinnosta riippumaton kiinostuksenkohde. Koskaan en ole voinut ymmärtää aikuisia miehiä, jotka viettävät aikaansa pelaillen.

Vierailija
352/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus avartaa maailmankuvaa ja voi muokata arvomaailmaa. Nämä taas pitäisi olla parisuhteessa samanlaiset.

Vierailija
353/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ammattikoulun käyneistä ei kyllä juuri mitään akateemisia tieteellisiä julkaisuja lue. Englannin kielen taitokaan ei useimmilla ole akateemisella tasolla. Mutta miksi pitäisi yrittää olla jotain mitä ei ole, ja tehdä vapaa-ajan harrastuksena ilman koulutusta jotain sellaista, mitä toinen tekee työkseen? Ei kyllä suurin osa yritäkään. 

En usko että kovin moni LVI-alaan erikoistunut olettaa, tai odottaa, että hänen mahdollinen kumppani opiskelee vapaalla sitä, mikä on uusinta talotekniikan saralla tai miten painovoimainen ilmanvaihto toimii monikerroksisessa omakotitalossa... Mutta kai tämä meinaa, ettei hänen kanssaan voi sitten mistään keskustella. 

Kyllä me olemme mieheni kanssa kumpikin kiinnostuneet toistemme aloista. Hän on rakennuspuolella inssinä, minä olen humanisti. Juuri se avoimuus ja asioihin perehtyminen hänessä kiinnosti ja kiinnostaa. 

Vierailija
354/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on vaan erilaiset vaatteet töissä. Muuten ne on ihan samanlaisia.

Vierailija
355/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei metsästä, rassaa autoa/mopoa tai katso formulaa vaan on kiinnostunut lukemisesta ja kulttuurista niin kuin minäkin. Voimme keskustella yhteisistä mielenkiinnon kohteistamme ja yleisistä yhteiskunnallisista asioista, joista emme ole radikaalisti eri mieltä.

No ei kai mikään noista mainitsemistasi kiinnostuksenkohteista ole koulutustasosta kiinni?

Aivan ihmeellisiä olettamuksia täällä! Kyllä akateeminen mies kalastaa ja metsästää, seuraa urheilua ym. Oma akateemisesti koulutettu ja koulutustaan vastaavalla alalla työskentelevä mieheni tekee kaikkia näitä, ja lisäksi hän osaa rakentaa, tehdä metsätöitä, tehdä puutarhatöitä jne. Sen sijaan hän ei ole kiinnostunut esim. tietokoneella pelaamisesta. Nuo pelihommat taitavat olla tutkinnosta riippumaton kiinostuksenkohde. Koskaan en ole voin

Isäni harrastaa metsästystä ja kuuluu metsästysseuraan. Hyvin monenlaisissa ammateissa työskenteleviä kuuluu kyseiseen seuraan: on duunaria, yrittäjää, lääkäriä jne.

Vierailija
356/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko ihminen duunari vai akateeminen? Molempia tarvitaan. Eikö tärkeintä pitäisi olla, että pitää työstään ja saa siitä riittävän toimeentulon?

Vierailija
357/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon AMK. Iso kulli ja tilipussi.

AMK ei ole korkeakoulutettu eikä siksi kelpaa akateemisille naisille. 

ammattiKORKEAKOULU

Vierailija
358/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapseton osaa vaihtaa vauvalle vaipan. Mutta ihminen joka on ollut lasten vanhempana useita vuosia on kehittänyt sellaisia vanhemmuustaitoja, joita vela-ihmisellä ei ole. Osa ihmisistä arvostaa näitä taitoja parisuhdekumppanilla hyvin korkealle. Itse olen vela ja uskon että niistä tärkeimmät voi kehittää myös muuten kuin vanhemmuuden kautta, mutta paljon todennäköisemmin nämä ominaisuudet kuitenkin löytyvät ihmiseltä jolla on lapsia.

En ole koulutukseltani talonrakentaja, mutta silti olen sellaisen rakentanut. En ole koulutukseltani muusikko, mutta silti tienaan osan rahoistani soittamalla. En ole koulutukseltani akateeminen, mutta osaat varmaan akateemisena täydentää.

No tämä on nyt ehkä vähän noloa, mutta ehkä jos olisit akateeminen, olisit lukenut ajatuksel

Anteeksi, mutta näin akateemisena täytyy sanoa, että suurin osa akateemisten kommenteista tässä ketjussa on aivan hirveätä ylemmyydentuntoista roskaa. Olen itse akateemisesta suvusta, akateemisen kanssa parisuhteessa, akateemisesti koulutettu ja lapsetkin opiskelevat yliopistossa, ja kaikki nämä kommentit, missä aamiaispöydässä keskustellaan filosofiasta, lapset ihmettelevät äidin tietämättömyyttä, hypätään oopperassa, todennäköisyyden syvintä olemusta selitetään yksinkertaisille. Kaikki ovat ihan täyttä soopaa. Akateemiset eivät arkielämässään poikkea duunareista. Monet akateemiset ovat jopa duunareita tyhmempiä, tai ainakin täällä olleista kommenteista saa sellaisen kuvan. Ei, en ole persu.

Vierailija
359/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä voi lokeroida ja luokitella pelkän työn/ammatin/koulutuksen perusteella. Sitä paitsi, sekä duunari- että akateemisia aloja on hyvin erilaisia.

Vierailija
360/370 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli akateemiset käyvät keskenään keskusteluja tieteestä.

Onpa piristävää. 

Aika usein joo. Niistä saa usein ihan briljanttisia keskusteluja aikaan. Mistä sinä keskustelet puolisosi kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän