Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni vinkki teille yliopisto-opinnot aloittaville heteronaisille: iske itsellesi mahdollisimman pian akateeminen mies sieltä.

Vierailija
12.08.2024 |

Miesten määrä vähenee yliopistoissa ja akateemisista miehistä on huutava pula parisuhdemarkkinoilla. Parasta on, että pyrit solmimaan parisuhteen mahdollisimman pian, sillä hyvät, akateemiset miehet viedään käsistä.

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen teknologian tohtori koulutukseltani, eikä naisen koulutusasteella ole minulle mitään merkitystä. Ihan muut asiat ratkaisevat lopulta parisuhdeasioissa.

Miksi käytät nimikettä teknologian tohtori? Jos olet suorittanut teknologian tohtoriohjelman, tutkintonimikkeesi on tekniikan tohtori.

Technology on suomeksi teknologia. Kielenkääntäjät ovat taas sössineet asiat perin pohjin. Olen Doctor of Science (technology), mikä tarkoittaa suomeksi teknologian tohtoria.

Kyllä, mutta tutkintonimikkeesi on silti tekniikan tohtori, ei teknologian tohtori. 

t. filosofian tohtori (suomen kieli)

Vierailija
162/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos en halua? 

Kannattaa vaan iskeä, myöhemmin kyllä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen teknologian tohtori koulutukseltani, eikä naisen koulutusasteella ole minulle mitään merkitystä. Ihan muut asiat ratkaisevat lopulta parisuhdeasioissa.

Miksi käytät nimikettä teknologian tohtori? Jos olet suorittanut teknologian tohtoriohjelman, tutkintonimikkeesi on tekniikan tohtori.

Olen eri, mutta minulle tuli tuosta ilmaisusta mieleen ulkomaalainen tutkinto.

Vierailija
164/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vain status ja raha merkitsee. Akateeminen mies on nörtti hiirulainen eikä mies ollenkaan. Nostaa kaksikymmentäkiloa penkistä, on laiha luikku, pelkuri, täysin tossun alla, puhuu kuiskaten kirjakielellä ja yms.

Aika moni näistä "nörttihiirulaisista" harrastaa brassijujutsua yms. ja varmaan niputtaisivat kaltaisesi kallun, painoerosta huolimatta. 

Vierailija
165/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun pistetään joukko parikymppisiä opiskelemaan tiiviisti samaa alaa, on meno kuin tositelkkarissa. Monenlaista säätöä riittää, ja se ensimmäisellä viikolla pariutunut pari tulee varsin usein katumapäälle tai sitten pettämiset katkeroittavat."

Tuo liittyy siihen elämäntilanteeseen, ei niinkään siihen että ovat samalla alalla. Jos on halu sekoilla, sitä sekoilee ihan riippumatta että sekoileeko saman alan opiskelijan kanssa vai jonkin toisen.

Mutta jos ei ole sekoilevaa tyyppiä (eivät kaikki opiskelijat ole) niin omasta porukasta löytää todennäköisimmen samanhankisen kumppanin. Oma lapsenikin on seurustellut (ilman mitään sekoiluja) opiskelukaverinsa kanssa jo kolmatta vuotta.

Mä vähän luulen, että sä ehkä viimeiseksi saat kuulla lapsesi tai hänen avokkinsa sekoiluista.

Vierailija
166/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tietyissä piireissä rakkaus tulee "samankaltaisuudesta", joka koostuu koulutuksesta, tulotasosta ja sosiaalisesta pääomasta... Ei välttämättä niinkään siitä, mitä tuntee sitä varsinaista ihmistä kohtaan"

Kyllä tuo samankaltaisuus myös ihan synnyttää sitä rakastumista. On aikamoinen harha että ihmiset eivät aidosti rakastuisi myö silloin kuin taustalla on myös tekijöitä kuten koulutus, sama tausta, varallisuus tms. Kyllä ihmisen keho saa aikaan ne "rakkaushormonit" silloinkin jos ihminen pitää noita jotenkin puoleensavetävinä ominaisuuksina.

Niinhän siinä luki, että tietyissä piireissä rakkaus tulee koulutus/tulotasosta ja sosiaalisesta pääomasta.

Siinä luki sen jälkeen myös:"Ei välttämättä niinkään siitä, mitä tuntee sitä varsinaista ihmistä kohtaan, jos häneltä pudotetaan kaikki tittelit, hatut ja krumeluurit. Paine suvulta ja kaveripiiriltä pakottaa menemään kiiltokuva edellä"

Joka kyllä antaa ymmärtää että kyseessä on jotenkin vähäisempi tai huonompi rakkaus. 

Vierailija
167/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikä tarkoittaa suomeksi teknologian tohtoria."

Ainakin minun aikanani puhuttiin tekniikan tohtorista, ei teknologian tohtorista.

Vierailija
168/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän helevetin kani se täällä näitä alotuksia suoro kourassa rustaa?

Vierailija
169/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen koulutustason huomaa. Amismiehillä tietokoneenkin käyttö tuntuu olevan vaikeaa ja äidinkielen kielioppi on kamalaa katseltavaa. Yhdyssanat ja kaikki välimerkit usein puuttuvat. Aina väkisinkin tulee ajatuksia kirjoittajan älykkyysosamäärästä, kun lukee sellaista alakoulutason tekstiä aikuiselta ihmiseltä.

Palomiehet on hyvä esimerkki. Varmaan mukavi miehiä, mutta sen alhaisen äo:n vain huomaa.

Höpöjuttuja. Minun vävyni on käynyt amiksen. On tosin myös dippainssi. Ei varmaankaan kerännyt älyä matkalla amiksesta Aaltoon.

Vierailija
170/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun pistetään joukko parikymppisiä opiskelemaan tiiviisti samaa alaa, on meno kuin tositelkkarissa. Monenlaista säätöä riittää, ja se ensimmäisellä viikolla pariutunut pari tulee varsin usein katumapäälle tai sitten pettämiset katkeroittavat."

Tuo liittyy siihen elämäntilanteeseen, ei niinkään siihen että ovat samalla alalla. Jos on halu sekoilla, sitä sekoilee ihan riippumatta että sekoileeko saman alan opiskelijan kanssa vai jonkin toisen.

Mutta jos ei ole sekoilevaa tyyppiä (eivät kaikki opiskelijat ole) niin omasta porukasta löytää todennäköisimmen samanhankisen kumppanin. Oma lapsenikin on seurustellut (ilman mitään sekoiluja) opiskelukaverinsa kanssa jo kolmatta vuotta.

Mä vähän luulen, että sä ehkä viimeiseksi saat kuulla lapsesi tai hänen avokkinsa sekoiluista.

Eiköhän vanhempi tiedä aika paljon lapsensa luonteesta kun on sitä katsellut reilut 20 vuotta. Jotkut ihmiset nyt vain eivät sekoile. En sekoillut itsekään aikanani.

Toinen lapsistani taas on kyllä eri luonteinen ja hänelle sitten sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
171/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän helevetin kani se täällä näitä alotuksia suoro kourassa rustaa?

Puhu suomea.

Vierailija
172/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ihme, että syntyvyys vähenee kun naisille on miehessä tärkeintä todella epäolennaiset asiat kuten status ja raha.

Et selvästi ole itse akateeminen, kun et ymmärrä luettua. Ei raha ole tässä se juttu, vaan älykkyys. Naiset haluavat lapsilleen hyvät geenit ja myös kasvatusapua niiden lasten kanssa. Akateeminen mies on monin verroin varmempi sijoitus kuin amis.

Vierailija
173/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotona oikein ihana amkilainen, joten jätän ne semiautistiset teekkarit suosiolla muille. 

Sama minulla. En vaihtaisi teekkariin tai muuhunkaan mistään hinnasta.

t. (Ex-)teekkarinainen

Vierailija
174/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen koulutustason huomaa. Amismiehillä tietokoneenkin käyttö tuntuu olevan vaikeaa ja äidinkielen kielioppi on kamalaa katseltavaa. Yhdyssanat ja kaikki välimerkit usein puuttuvat. Aina väkisinkin tulee ajatuksia kirjoittajan älykkyysosamäärästä, kun lukee sellaista alakoulutason tekstiä aikuiselta ihmiseltä.

Palomiehet on hyvä esimerkki. Varmaan mukavi miehiä, mutta sen alhaisen äo:n vain huomaa.

Höpöjuttuja. Minun vävyni on käynyt amiksen. On tosin myös dippainssi. Ei varmaankaan kerännyt älyä matkalla amiksesta Aaltoon.

Eli hän ei ole amis. Toki tuo edeltävä viesti on melko yleistävä, ja jotenkin niin kertova akateemisten omasta paremmuuden tunteesta, kun niputetaan amikset kokonaisena ihmisryhmänä joukoksi, joka ei osaa kielioppia tai edes tietokonetta käyttää. 

Vierailija
175/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hän on tajunnut, että lahjakkuus ja äly menevät hukkaan paskatyössä ja parempi opiskella lisää. Sen sijaan palomiehellä uran suurin tavoite on päästä sammutusauton kuljettajaksi tai laivuriksi pelastuslaitoksen veneille. 

Vierailija
176/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ihmiset usein luulevat. On olemassa monenlaisia perhesuhteita, avoimia ja vähemmän avoimia sekä monenlaisia nuorten parisuhteita, rauhallisia ja vähemmän rauhallisia. 

Vierailija
177/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Technology on suomeksi teknologia. Kielenkääntäjät ovat taas sössineet asiat perin pohjin. Olen Doctor of Science (technology), mikä tarkoittaa suomeksi teknologian tohtoria.

Kyllä, mutta tutkintonimikkeesi on silti tekniikan tohtori, ei teknologian tohtori. 

t. filosofian tohtori (suomen kieli)

Ei pidä paikkaansa. Teknologia on soveltavaa matematiikkaa, ja olen tehnyt väitöskirjan soveltavasta matematiikka, eikä soveltava matematiikka ole mikään tekniikkalaji. Voidaan puhua keihäänheiton tekniikasta, mutta on semanttisesti täysin järjetöntä puhua tekniikan tohtorista. Kyseessä on käännöskukkanen. Oikea termi on teknologian tohtori.

Vierailija
178/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hän on tajunnut, että lahjakkuus ja äly menevät hukkaan paskatyössä ja parempi opiskella lisää. Sen sijaan palomiehellä uran suurin tavoite on päästä sammutusauton kuljettajaksi tai laivuriksi pelastuslaitoksen veneille. 

Niin, onko noissa jotain väärää, kun sinä et niihin halua? Kaikille ns. ajatustyö ja jatkuvat palaverit eivät ole se, mitä elämältä haluavat. Eikä se aina meinaa, että olisi mikään täysi vihannes.

Vierailija
179/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi amismiehet edes haluaa parisuhteeseen akateemisen naisen kanssa kun samalla halveksivat yliopistokoulutusta höpöjuttuna? Katselisivat sitten reilusti duunarinaisia ja oikeita töitä tekeviä

Vierailija
180/287 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vinkkini uusille yliopisto-opiskelijoille on: sekoilkaa ja kokeilkaa rauhassa eri kumppaneita pari ekaa vuotta. Kerätkää vähän iän ja kokemuksen mukanaan tuomaa järkeä päähän ja tehkää vasta sen jälkee päätös, millaisen ihmisen kanssa haluatte loppuelämänne viettää ja pariutukaa sen kanssa.

Minä tein sen virheen, että aloin seurustelemaan ensimmäisenä opiskeluvuotena ensimmäisen ihan potentiaalisen pojan kanssa. Opiskelujen loppupuolella elämät alkoi mennä eri suuntiin ja erottiin ja miestä kiinnosti enemmän se sekoilu, joka jäi välistä ekoina vuosina. Mutta siinä kohtaa kun erottiin, monet oli jo pariutunut eikä valikoima ollut yhtä hyvää kuin ehkä vähän aiemmin olisi ollut eikä kyllä tullut enää edes käytyä missään opiskelijabileissä jossa olisi ollut luontevaa tutustua.