Millainen on tuntemasi tupakoitsija?
Minulla on lähipiirissä kaksi tupakoitsijaa. Kumpikaan ei ole koulutettuja, eivät harrasta liikuntaa ja syövät epäterveellisesti.
Kommentit (102)
Monisairas, kokoaikainen köhijä, tämän tastä sairaana, yleensä flunssassa, ylipainoinen. Ja on minua 20vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet hoitajat polttavat? Tämä on mun mielestä outoa, kun varmasti koulutuksensa ansiosta tietävät seuraukset ja näkevät niitä työssäänkin ihan käytännössä.
Onko heidän alkoholinkäyttönsä myös outoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet hoitajat polttavat? Tämä on mun mielestä outoa, kun varmasti koulutuksensa ansiosta tietävät seuraukset ja näkevät niitä työssäänkin ihan käytännössä.
Onko heidän alkoholinkäyttönsä myös outoa ?
Ei. Koska minäkin käytän alkoholia mutta en polta.
Havahduin juuri kuuluvani pieneen vähemmistöön röökeineni viikonloppuna muutaman sadan ihmisen tapahtumassa. Kännipolttajiakin oli tosi vähän, vaikka jengi veti viinaa ihan 90-luvun tyyliin. Jotenkin se hätkähdytti. Olen polttanut pitkään ja ollut pitkään polttamatta ja poltan nyt taas. Tunnen asiasta syyllisyyttä ja en tunne. Muistot röökipaikoista ovat kyllä hyviä, tutustuminen ja läpänheitto. Nykyään spaddu kuuluu lähinnä mietiskelyhetkeen yksin.
Korkeasti koulutettu 73 vuotias nainen.
Kotihoidossa näen monia vanhuksia joilla on alkoholi tuhonnut aivot ja kävelykyvyn.
Tupakoivilla ei mitään erityisiä tupakasta johtuvia sairauksia.
Poikani ja hänen avovaimonsa. Ovat koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useamman. Kaikki erilaisia.
Sama kuin kysyisi millainen on tuntemasi ihminen joka syö Kaalikeittoa.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelmat on nykyvanhuksilla aika yleisiä. Niitä näkee huolestuttavan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään Lääkärin joka käyttää Alkoholia !!!
Ja erään menestyneen Yrittäjän joka tupakoi.
Terveydenhoitohenkilöstö ei todellakaan käytä alkoholia. He tietävät sen vaarat.
Niinpä!! Terveisin nimimerkki Vedin viime viikolla kolmen päivän kännit lähihoitajan ja lastenlääkärin kanssa 🤭
- noin 50v. nainen, ammattikoulun lehtori, sote-ala
- noin 25v. mies, teknisen alan AMK-opiskelija, pelaa salibandya SM-tasolla
- n. 30 v nainen, työtön, ilmastoaktivisti
- naapurin parikymppinen yh-äiti, kotona kahden alle 3-vuotiaan kanssa.
- n. 60v. mies, toimittaja, leski
jne..
Ihan tavallisia ihmisiä kaikilta elämänaloilta.
Lähipiirissäni on 2 korkeakoulutettua kasvissyöjää, joilla molemmilla on useita rikostuomioita. Elämä on.
Pikimustaksi värjätyt hiukset. Paljon tatuointeja. Pikimustat palkkikulmakarvat. Roikkuva kaljamaha ja rimppa kintut sekä löysä perse. Käyttää paljon leopardi kuviota. Semmoinen weeetee-tyyli. Kiroilee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni on 2 korkeakoulutettua kasvissyöjää, joilla molemmilla on useita rikostuomioita. Elämä on.
Liittyy aloitukseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissäni on monta entistä tupakoitsijaa, jotka nykyisin ovat lähinnä kännipolttajia, eli eivät polta arkena lainkaan. Ihan tavallisia, opisto- tai yliopistokoulutettuja asiantuntijan tai päällikkötason töitä tekeviä.
Tupakoitsijoita ovat kuitenkin.
Ei voi sanoa olevansa vegaani, jos viikonloppuisin mättää veristä lihaa suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämä nyt tutkittu juttu ja moneen kertaan uutisoitu asia, että tupakointi on nykyään alempien sosiaaliluokkien juttu. Työväenluokka polttaa, keskiluokka ei. Ja joo, vaikka sinä tunnetkin sen yhden tupakoivan lääkärin tai savuttoman siivoojan, niin tilastot eivät valehtele, suurin osa näin. Tulevaisuudessa kärjistyy vielä enemmän, kun teinit aikuistuvat. Tutkimuksen mukaan ero lukiolaisten ja ammattikoululaisten tupakoinnin välillä on ihan valtava. Käytännössä lukiolaisista polttaa hyvin harva, ammattikoululaisista suuri osa.
Älä viitsi. Ei pidä paikkansa. Oletko käynyt viihteellä keskiluokan ja siitä ylempien kanssa? Rööki palaa ja viinaa kuluu.
Kouluttamaton, ihan mukava ihminen, mutta polttaa, lyhytjännitteinen. Tunnen kyllä myös tohtoriksi väitelleitä, yksi tupakoi, toinen nuuskaa.
Olen sairaanhoitaja ja todella moni työkaveri tupakoi, käyttää nikotiinipusseja tai nuuskaa. Oli sitten sairaanhoitaja, laitoshuoltaja tai ylläripylläri jopa lääkäri. Ei tosiaan katso ihmisen koulutustasoa. Itsekin tupakoin viihteellä ollessani ja jos on ollut vaikka henkilöstön pikkujouluja ym. eri ammattiryhmien kesken, niin voin sanoa, että yli puolet tupakoi tuolloin.
No, ap: Millainen on tuntemasi kannabiksen polttaja?
Kaikki tuntemani yrittävät lopettaa.
Eivät ole mitään terveellisesti eläviä muutenkaan.