Millainen on tuntemasi tupakoitsija?
Minulla on lähipiirissä kaksi tupakoitsijaa. Kumpikaan ei ole koulutettuja, eivät harrasta liikuntaa ja syövät epäterveellisesti.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo peruskoulussa tupakkapaikalla oli ne rennoimmat tyypit ja sama näkyy työelämässä,nauru raikaa ja läppä lentää kun taas tupakoimattomat kulkee nenät pystyssä naamat kireinä.
Peruskoulussa kaikista huono-osaisimmat, lapsellisimmat ja tyhmimmät kovis-luuserit ainoastaan olivat tupakkapaikalla. Me muut fiksummat emme koskaan tupakoineet kuten ei kukaan sen aikaisista omista opettajistakaan.
Eli olit niitä nirppanokka hikareita ja nykyään niitä jotka yskivät kiukkusina, kun iloinen porukkamme valuu tupakkatauolta töihin.
Harmittaa varmasti olla ulkopuolinen.
Haha, kuka niistä? Tuntemiani tupakoitsijoita on esim. yrittäjä ja kolmen lapsen isä, hänen kotiäitivaimonsa, pari eläkeläistä, opiskelijoita, työttömiä, duunareita, lakimies, ravintolapäällikkö, lastentarhan täti, lääkäri, ja vaikka kuinka monta muuta erilaista ihmistä. Ihan kuin tupakointi muka kertoisi ihmisestä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan puhemies.
Yksi entinen pvesidentti.
Ai yksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo peruskoulussa tupakkapaikalla oli ne rennoimmat tyypit ja sama näkyy työelämässä,nauru raikaa ja läppä lentää kun taas tupakoimattomat kulkee nenät pystyssä naamat kireinä.
Peruskoulussa kaikista huono-osaisimmat, lapsellisimmat ja tyhmimmät kovis-luuserit ainoastaan olivat tupakkapaikalla. Me muut fiksummat emme koskaan tupakoineet kuten ei kukaan sen aikaisista omista opettajistakaan.
Eli olit niitä nirppanokka hikareita ja nykyään niitä jotka yskivät kiukkusina, kun iloinen porukkamme valuu tupakkatauolta töihin.
Harmittaa varmasti olla ulkopuolinen.
Siitä saa lopulta maksaa kovaa hintaa terveysongelmina. Olen nuorena polttanut muutamia vuosia ja kyllä kunto laski kovasti. Silloin mietin että kumpa olisin heti alusta alkaen pysynyt erossa tupakka porukoista työssä.
Vieläkö jossain poltetaan. Olen hoitoalalla ja ei ole edes paikkaa missä voisi käydä ja kellään ei ole tapana poistua mihinkään edes tauoilla.
Niitä on kyllä niin paljon erilaisia, että ei voi luokitella. Koulutettuja ja kouluttamattomia, miehiä ja naisia. Jos joku yhteinen tekijä on, niin ehkä sitten se, että säännölliset tupakoijat harvemmin harrastavat säännöllistä liikuntaa pitkäkestoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan puhemies.
Yksi entinen pvesidentti.
Ai yksi?
On toinenkin, miespuolinen.
Tuttavapiirissä kaksi tupakkamuijaa. Molemmat hoitoalalla töissä: sairaanhoitaja ja lähihoitaja. Tätä jotenkin ihmettelen, kun luulisi tuon alan ihmisten olevan terveysasioista hyvin perillä ja valveutuneita, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissäni on monta entistä tupakoitsijaa, jotka nykyisin ovat lähinnä kännipolttajia, eli eivät polta arkena lainkaan. Ihan tavallisia, opisto- tai yliopistokoulutettuja asiantuntijan tai päällikkötason töitä tekeviä.
Sama täällä ja tällainen olen itsekin. Tunnen sitten taas hieman vanhempia ihmisiä, jotka tupakoivat ihan arkisinkin ja ovat kyllä aika monet korkeasti koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä kaksi tupakkamuijaa. Molemmat hoitoalalla töissä: sairaanhoitaja ja lähihoitaja. Tätä jotenkin ihmettelen, kun luulisi tuon alan ihmisten olevan terveysasioista hyvin perillä ja valveutuneita, mutta ei.
Niin. Kyllä yllättävän moni lääkärikin polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Haha, kuka niistä? Tuntemiani tupakoitsijoita on esim. yrittäjä ja kolmen lapsen isä, hänen kotiäitivaimonsa, pari eläkeläistä, opiskelijoita, työttömiä, duunareita, lakimies, ravintolapäällikkö, lastentarhan täti, lääkäri, ja vaikka kuinka monta muuta erilaista ihmistä. Ihan kuin tupakointi muka kertoisi ihmisestä yhtään mitään.
Ei se kerro eikä ole kyllä mitenkään riippuvainen koulutuksen tasosta, vaikka joku täällä av:lla yrittää väittää muuta. Moni akateeminen tupakoi rentoutuakseen, juo alkoholia ym. reippaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on kyllä niin paljon erilaisia, että ei voi luokitella. Koulutettuja ja kouluttamattomia, miehiä ja naisia. Jos joku yhteinen tekijä on, niin ehkä sitten se, että säännölliset tupakoijat harvemmin harrastavat säännöllistä liikuntaa pitkäkestoisesti.
Jos niillä on hyvä kunto? Itse tupakoinnin lopetettuani sairastuin kaikenmaailman kipuihin ja lihosin kuin jouluporsas joten ei VOINUT enää liikkua (selkä ja polvet kipeinä). Olin hyväkuntoinen ja normaalipainoinen kun poltin, ja iloisempi, nyt iski vielä masennus.
Aloittaisin uudelleen jos rööki olisi halvempaa. onhan todettu että kannabiskin auttaa moneen vaivaan, miksi kielletään tupakan auttavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kerro eikä ole kyllä mitenkään riippuvainen koulutuksen tasosta, vaikka joku täällä av:lla yrittää väittää muuta. Moni akateeminen tupakoi rentoutuakseen, juo alkoholia ym. reippaastikin.
Moni minkkiturkkimummeli Mannerheimintieltäkin polttaa, ja eivät ole köyhiä. Samoin yritysjohtajia jne.
Aloin miettiä ja huomasin että lähipiirissäni ei ole yhtään tupakoitsijaa! Työpaikalla ehkä joku, mutta hyvin harva.
Yllättävä havainto, kun tupakointi vielä 10 vuotta sitten oli ihan yleistä. Itse olen nuorena totta kai sitäkin kokeillut, mutta kun oksennus tuli aina ja vapina ja kylmä hiki päättelin että antaapa olla. Siihen jäi.
Tunnen erään Lääkärin joka käyttää Alkoholia !!!
Ja erään menestyneen Yrittäjän joka tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään Lääkärin joka käyttää Alkoholia !!!
Ja erään menestyneen Yrittäjän joka tupakoi.
Terveydenhoitohenkilöstö ei todellakaan käytä alkoholia. He tietävät sen vaarat.
No onhan tämä nyt tutkittu juttu ja moneen kertaan uutisoitu asia, että tupakointi on nykyään alempien sosiaaliluokkien juttu. Työväenluokka polttaa, keskiluokka ei. Ja joo, vaikka sinä tunnetkin sen yhden tupakoivan lääkärin tai savuttoman siivoojan, niin tilastot eivät valehtele, suurin osa näin. Tulevaisuudessa kärjistyy vielä enemmän, kun teinit aikuistuvat. Tutkimuksen mukaan ero lukiolaisten ja ammattikoululaisten tupakoinnin välillä on ihan valtava. Käytännössä lukiolaisista polttaa hyvin harva, ammattikoululaisista suuri osa.
Miksi niin monet hoitajat polttavat? Tämä on mun mielestä outoa, kun varmasti koulutuksensa ansiosta tietävät seuraukset ja näkevät niitä työssäänkin ihan käytännössä.
Tiedän useamman tupakoitsijan eikä heitä voi niputtaa yhden (tai useamman) yhdistävän piirteen alle. Joukossa on niin ammattikoulun kuin yliopiston käyneitä, osa tekee duunaritasontöitä ja osa asiantuntijatehtävissä, osa on aktiiviliikkujia ja osa kuntoliikkujia.
Tyttäreni polttaa. Jäi 14vuotiaana kiinni ja koetin saada lopettamaan,nyt kun on 17vuotias en jaksa enää tapella. Siis ihan sätkiä kääntää ei vapeta.
Oudointa on että minä en ole polttanut koskaan. Ei ainakaan minulta saanut mallia. Isäni kyllä polttaa ja kun tyttö syntyi sanoin etten tuo vauvaa sinne tupakansavuun,isä oppi sitten polttamaan parvekkeella.