Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kouluateria maksaa opettajalle?

Vierailija
11.08.2024 |

Siis konkreettisesti loppujen lopuksi. Yritän tässä arpoa, että alanko raahata mukana eväitä, käynkö viereisessä kaupasaa vai syönkö vain kiltisti koululla ja säästän aikaa.

ei siis valvonta-ateria vaan ihan vaan lounas yläkoulussa.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko ruokalassa ei ole sotkua tai meteliä, ja ruoka on ollut todella hyvää. Siis oikeasti hyvää.

ap

Toivottavasti vihdoin tajuat, mitä se verotusarvo tarkoittaa. Maksat siitä ruuasta vain sen verotusarvon, et siis yli kuutta euroa vaan veroprosenttisi verran siitä verotusarvosta. Mistään et saa niin halpaa ruokaa. Valmisruoka eväänä tulee kalliimmaksi.

Miksi pitää nälviä???? Helvetillinen viikko siellä pätsissä, koko viikonlopun tehnyt tuntissuunnitelmia. Olen väsynyt.

ap

Olet varmaan pienessä koulussa ja nyt jo ahistaa. Se on sun työtäsi.

Ei ole pieni koulu.

Ei minua ahdista, vaan olo on edelleen huono sen kuumuuden takia.

Sain myös koneen. wilman, oppilaslistat, oppimateriaalin vasta perjantaina iltapäivällä, joten oöen myöhässä kaiken kanssa sen takia.

Olen ollit siellä nyt perjantai-illan, eilen ja tänään ja edelleen en esim tiedä missä on kirja- tai vihkovarasto. Ei ollut mitään järkevää perehdytystä. Tunti jankattiin kyllä tiskivuoroista jne.

ap

Vierailija
62/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opehuoneessa on kiinteät paikat mikä on täysin ääliömäistä. Siellä ei siis voi valita seuraansa vaan aina on vain oma aineryhmä siinä omalla kohdalla.

ap

voi jeesus mikä työyhteisö! menisin tahallanikin istumaan eri paikalle eihän siellä opehuoneessa ole edea koko henkilökunta kerralla syömässä, kun osalla on oppitunnit, osalla hyppytunnit, osa valvonnoissa niin mitä vtun väliä sillä missä kukakin istuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko ruokalassa ei ole sotkua tai meteliä, ja ruoka on ollut todella hyvää. Siis oikeasti hyvää.

ap

Toivottavasti vihdoin tajuat, mitä se verotusarvo tarkoittaa. Maksat siitä ruuasta vain sen verotusarvon, et siis yli kuutta euroa vaan veroprosenttisi verran siitä verotusarvosta. Mistään et saa niin halpaa ruokaa. Valmisruoka eväänä tulee kalliimmaksi.

Miksi pitää nälviä???? Helvetillinen viikko siellä pätsissä, koko viikonlopun tehnyt tuntissuunnitelmia. Olen väsynyt.

ap

Ei ole pieni koulu.

et sitten osannut keltään kollegaltasi kysyä kirjoista ja vihkoista? tai vaikka itse kiertänyt paikkoja ja samall tustunut tiloihin ja samanlailla ne muutkin siellä vasta aloitti työnsä, yhtälainen kiire..

Vierailija
64/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei ole pieni koulu.

Ei minua ahdista, v

Olen kysynyt vaikka keneltä, myös apulaisrehtorilta. Huonosti saa tietoa.

Ja kiertänyt kaikki paikat. 

Muilla oli koneet ja wilmat jo alkuviikosta. Minä aloitin siellä nyt ja vain minulla ne tuli myöhässä.

Mitä ihmettä sinä saat minun solvaamisestani?

Vierailija
65/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulusta. Meidän kaupungissa on sivistyslautakunnan päätös jonka mukaan kaikki koulun aikuiset perusopetuksessa syövät joka päivä "valvontahinnalla" eli verotusarvolla ja siitähän ei jää hintaa kuin pari euroa per lounas ja sillä hinnalla ei kannanta tehdä eväitä tai hakea kaupasta lounasta. Joissakin kunnissa "valvontahinnalla" syövät vain aina kunkin päivän valvontavuorossa olevat opettajat ja muut maksavat täyden hinnan joka on kunnasta riippuen jotain 4-10 euron väliltä. 

Vierailija
66/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukuruokalassa syötävä ateria on opettajalle rahanarvoinen etu. Ja tästä edusta verottaja haluaa osingoille. 

Jokaisesta syödystä ateriasta lätkäistään siis palkkalaskelmaan tietty määrä (olikohan reilu 6 euroa) plussaa. Ikään kuin sen verran olisit tienannut syödessäsi. Ja siitä sitten maksat veroa veroprosenttisi verran, ihan niin kuin muustakin tulosta. 

Eli aterian hinnaksi jää varmaan n. 2 euroa

Vierailija
67/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu koulusta. Meidän kaupungissa on sivistyslautakunnan päätös jonka mukaan kaikki koulun aikuiset perusopetuksessa syövät joka päivä "valvontahinnalla" eli verotusarvolla ja siitähän ei jää hintaa kuin pari euroa per lounas ja sillä hinnalla ei kannanta tehdä eväitä tai hakea kaupasta lounasta. Joissakin kunnissa "valvontahinnalla" syövät vain aina kunkin päivän valvontavuorossa olevat opettajat ja muut maksavat täyden hinnan joka on kunnasta riippuen jotain 4-10 euron väliltä. 

Meillä on ainakin niin kauheaa ruokaa, etten maksaisi siitä koskaan 6e, jos ei valvonta-ateriaetua olisi Hinta on muutenkin kummallinen, kun sen tekemiseen on varattu se sama 1,5e/oppilas, niin miksi aikuisten pitäisi maksaa siitä nelinkertaisesti

Vierailija
68/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotusarvon verran henkilökunnalle (ei vain opettajalle) ja se kyllä kerrotaan teidän hr:n ohjeissakin.

Miksi ette lue niitä saamianne ohjeita intrasta? Ja sinä opetat muita...

Vero.fi: "Sairaalan, koulun, päiväkodin tai muun vastaavan laitoksen henkilökuntaan kuuluvan laitosruokailun yhteydessä saaman ravintoedun raha-arvona pidetään 6,37 € ateriaa kohden. Koulun, päiväkodin tai vastaavan laitoksen henkilökunnan oppilaiden tai hoidettavien ruokailun valvonnan yhteydessä saaman ravintoedun arvo on 5,10 € ateriaa kohden."

Sain tunnukset vasta perjantaina joten on muutakin kaiveltavaa akuutimmin.

Ja hiottuani neljä täyttä työpäivää 35-asteisessa koulussa niin en jaksa. Sain perhsntaina lopulta rytmihäiriöitä.

Tuulettimen ostin omalla rahalla jo.

Älä osta omalla rahalla töihin mitään! Jää mieluummin saikulle lämpöuupumuksen ja rytmihäiriöiden takia, niin eiköhän ala tapahtumaan. 

Vierailija
69/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin niin kauheaa ruokaa, etten maksaisi siitä koskaan 6e, jos ei valvonta-ateriaetua olisi Hinta on muutenkin kummallinen, kun sen tekemiseen on varattu se sama 1,5e/oppilas, niin miksi aikuisten pitäisi maksaa siitä nelinkertaisesti

ruoka tulee keskuskeittiöstä, koulussa se vain lämmitetään kalakeitto pitäisi nimetä perunakeitoksi nimittäin yhtäkään kalanpalaa et siitä löydä. puuro on välillä kuin tapettiliisteriä, ihan kuin jostain jauhoista tehtyä.. puuron kanssa tarjoiltava kiisseli on laimeaa sekamehua, aivan vetistä ja maistu millekään. kalapuikot on joko kuivia koppuroita tai niin löysiä, että ovat kuin taikinaa keittopäivinä tumman leivän sijasta on vehnäleipää, joten nälkä pysy kuin sen hetken pois. jälkiruokapäivinä kyllä huudellaan sitten jakamaan jälkiruokia oppilaille.. siis miksi? kouluhan on maksanut toimijalle kouluruoan järjestämisestä, joten miksi yhdenkään aikuisen pitäisi olla jakamassa ruokaa oppilaille? 

Vierailija
70/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja mutta olen useasti mutustellut eväsleipiäni ulkona pakkasessa, ei siihen kuole.

Vierailija
71/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkös ne pk hoitajatkin syö lasten kanssa ilmaiseksi.

Ei syö.

Vierailija
72/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei ole pieni koulu.

Missä olet opiskellut opettajaksi, teksti täynnä kirjoitusvirheitä.

Vierailija
73/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei ole pieni koulu.

Ei minua ahdista, v

Olen VÄSYNYT ja huonovointinen.

Vierailija
74/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se selviä helpoiten kysymällä työnantajalta, kuin vauva palstalta?

Vierailija
75/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi euroa olisi maksimi, mitä olisin valmis maksamaan peruskoulun ruuasta. Siinäkin euro siitä hyvästä, että kouluruoka on oppilaille ilmaista.

Vierailija
76/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se selviä helpoiten kysymällä työnantajalta, kuin vauva palstalta?

No ei se työnantaja sunnuntaina vastaa. Täällä sen sijaan kyllä vastattiin. 

Vierailija
77/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä kaupan hinnoilla en todellakaan saa samaa kuin syödessäni koulussa ja meillä menee verotusarvon mukaan. Ruoka on pääsääntöisesti hyvää ja on kasvisvaihtoehto joka kerta. 

Vierailija
78/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin työt viime viikolla eikä siellä ole käytännössä mitään asiallista paikkaa syödä niitä eväitä.

Opehuoneessa on lämpöä yli 30 astetta, luokasaa on vielä kuumempi ja sen luokan vieressä oleva henkilöstötila on ikkunaton kellarikoppi.

Mutta joo, jos se on 6-8 euroa niin ei kannata. Haen sitten vaikka neljän euron valmissalaatin.

Huoh.

ap

Sitä varten se opehuone on, että siellä syödään.

KUUMA. Siis oikeasti kuuma. Aurinko vielä porottaa siihen minun paikalleni.

ap

Luuletko, että kaikissa muissa työpaikoissa on jäähdyttävä ilmanvaihto?

Ei ole. En silti vikise vauvapalstalla vaan etsin taukopaikan varjosta.

Taidat olla provo. Et oikea opettaja ainakaan ole.

Vierailija
79/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotusarvon verran henkilökunnalle (ei vain opettajalle) ja se kyllä kerrotaan teidän hr:n ohjeissakin.

Miksi ette lue niitä saamianne ohjeita intrasta? Ja sinä opetat muita...

Vero.fi: "Sairaalan, koulun, päiväkodin tai muun vastaavan laitoksen henkilökuntaan kuuluvan laitosruokailun yhteydessä saaman ravintoedun raha-arvona pidetään 6,37 € ateriaa kohden. Koulun, päiväkodin tai vastaavan laitoksen henkilökunnan oppilaiden tai hoidettavien ruokailun valvonnan yhteydessä saaman ravintoedun arvo on 5,10 € ateriaa kohden."

Sain tunnukset vasta perjantaina joten on muutakin kaiveltavaa akuutimmin.

Ja hiottuani neljä täyttä työpäivää 35-asteisessa koulussa niin en jaksa. Sain perhsntaina lopulta rytmihäiriöitä.

Tuulettimen ostin omalla rahalla jo.

Älä

;DDDDDDDD

Vierailija
80/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei ole pieni koulu.

Kannattaa hakeutua sairaslomalle. Ei se tuosta parane sulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän