Paljonko kouluateria maksaa opettajalle?
Siis konkreettisesti loppujen lopuksi. Yritän tässä arpoa, että alanko raahata mukana eväitä, käynkö viereisessä kaupasaa vai syönkö vain kiltisti koululla ja säästän aikaa.
ei siis valvonta-ateria vaan ihan vaan lounas yläkoulussa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin työt viime viikolla eikä siellä ole käytännössä mitään asiallista paikkaa syödä niitä eväitä.
Opehuoneessa on lämpöä yli 30 astetta, luokasaa on vielä kuumempi ja sen luokan vieressä oleva henkilöstötila on ikkunaton kellarikoppi.
Mutta joo, jos se on 6-8 euroa niin ei kannata. Haen sitten vaikka neljän euron valmissalaatin.
Huoh.
ap
Sitä varten se opehuone on, että siellä syödään.
KUUMA. Siis oikeasti kuuma. Aurinko vielä porottaa siihen minun paikalleni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ohjaaja, ja meillehän ei ateriaetua edes kuulu, vaikka tunteja päivässä olisi enemmän kuin opettajilla! Eväillä mennään, ja mieluusti syönkin rauhassa.
Lisään vielä, että meillähän ei ole edes lakisääteistä ruokataukoa, vaikka työpäivä olisi aamu- ja iltapäiväkerhoineen 7.30-16.30
Meidän koulussa onneksi on se linjaus, että ohjaajat ruokailevat joustavasti eli silloin kun aikaa on, ja sitä pitää ruokailuun riittää. Mutta toisenkinlaisia kouluja on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin työt viime viikolla eikä siellä ole käytännössä mitään asiallista paikkaa syödä niitä eväitä.
Opehuoneessa on lämpöä yli 30 astetta, luokasaa on vielä kuumempi ja sen luokan vieressä oleva henkilöstötila on ikkunaton kellarikoppi.
Mutta joo, jos se on 6-8 euroa niin ei kannata. Haen sitten vaikka neljän euron valmissalaatin.
Huoh.
ap
Se 6-8 euroa on verotusarvo. Sinä et siis maksa tuota rahaa vaan maksat siitä ateriasta veroprosenttisi verran. Kyllä se on halvempi kuin valmissalaatti.
Mitähän matematiikka sinulla on? Kyllä veloitus/maksu on todellakin aina verotusarvon suuruinen. Veroprossalla ei ole mitään tekemistä aterian hinnan kanssa.
Verotusarvo = minimäärä, mikä ateriasta on maksettava.
terveisin palkanlaskenta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän yli 6 euroa eli otan aina omat eväät.
Ihan hirveä hinta jostain ohrapuurosta.
Tai jostain porkkanaraasteesta, perunoista ja valmisjauhelihapihveistä mitä tuo laitosruoka nyt on. Ei herranjestas, tuommoisesta hiilarimoskasta 6e on kyllä älytön hinta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ohjaaja, ja meillehän ei ateriaetua edes kuulu, vaikka tunteja päivässä olisi enemmän kuin opettajilla! Eväillä mennään, ja mieluusti syönkin rauhassa.
Lisään vielä, että meillähän ei ole edes lakisääteistä ruokataukoa, vaikka työpäivä olisi aamu- ja iltapäiväkerhoineen 7.30-16.30
Meidän koulussa onneksi on se linjaus, että ohjaajat ruokailevat joustavasti eli silloin kun aikaa on, ja sitä pitää ruokailuun riittää. Mutta toisenkinlaisia kouluja on...
Suomessa on opiskelu ilmaista, joten siitä vaan opeksi opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saat syödä samalla verotusarvolla kuin muutkin, saahan vaksikin. Maksat verotusarvon ja siinä se.
Juu, sillä itselleni kalliimmalla. Ei kiitos. Haluan syödä rauhassa ja rupatella mukavia työkaverien kanssa.
Meillä ne, jotka eivät syö valvonta-aterian hinnalla, syövät ruokansa opehuoneessa (kantavat siis tarjottimella sinne) tai menevät syömään, kun oppilaiden ruokailut ovat päättymässä. Ei mitään järkeä yrittää syödä oppilaiden kanssa ja maksaa sitä reilua 6 euroa. Itse bien eväät, enkä usein ehdi syödä niitäkään ennen kuin opetustunnit päättyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
ap
Ei ole todellista, onko jossain opettajanhuoneessa ihan omat paikat. On ne ihmisillä ongelmat. Ulkoile taukosi aikana ja syö eväät.
ap
Valvonta-ateria ei maksa mitään. Muun aterian hinta vaihtelee kunnittain. Kysy esihenkilöltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
ap
ap
No se ongelma korjaantunee varsin pian. Oletko muuten ottanut kuumuusongelman esille, noin kuumahan ei saa olla? Se on työsuojeluasia. Ja Eikö siellä ole edes verhoja tai kaihtimia?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaupungista. Meillä kuusi euroa, maksu käteisellä tai kortilla, ei siis ole mitenkään palkkaan kytköksissä. Hernekeittopäivänä ja puuropäivänä ei oikein motivoi. Mutta muutenkin siinä maksaa siitä, että kuitenkin joutuu oppilaita komentamaan, kun he tekevät jotain tyhmää siellä ruokalassa - ei valvoja ehdi kaikkia seurata.
Saako niitä herranterttuja enää edes komentaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on opiskelu ilmaista, joten siitä vaan opeksi opiskelemaan.
Juu kaikkihan pääsee, vai mitä? Itse asiassa tein opettajan töitä aiemmin yli 5 vuotta, nyt en enää edes halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
ap
Se 6-8 euroa on verotusarvo. Sinä et siis maksa tuota rahaa vaan maksat siitä ateriasta veroprosenttisi verran. Kyllä se on halvempi kuin valmissalaatti.
Mitähän matematiikka sinulla on? Kyllä veloitus/maksu on todellakin aina verotusarvon suuruinen. Veroprossalla ei ole mitään tekemistä aterian hinnan kanssa.
Verotusarvo = minimäärä, mikä ateriasta on maksettava.
terveisin palkanlaskenta
&n
Toivottavasti et ole mun palkanlaskija. Tarkista tietosi. Valvonta-ateria on ateriaetu. Siinä palkkaan lisätään noin 4€ per syöty ateria ja siitä otetaan vero. Se on oikeasti tuloa joka vaikuttaa mm. tulevaan eläkkeeseen kuten esim. autoetu. Veroprosentti vaikuttaa koska se on jokaisella henkilökohtainen ja voi nousta koska ateriaetu nostaa vuosituloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
ap
ap
No se ongelma korjaantunee varsin pian. Oletko muuten ottanut kuumuusongelman esille, noin kuumahan ei saa olla? Se on työsuojeluasia. Ja Eikö siellä ole edes verhoja tai kaihtim
Sitä vain pällistellään siellä. Mun luokka on suoraan parkkipaikkaa vasten ihan alhaalla. Paistaa koko päivän ja siitä asfaltista hohkaa cielä lisää lämpöä.
Siis siellä valuu hikeä. Vaikkei edes liikkuisi.
Miksi täällä monikin kommentoi, kun ei asiasta mitään tiedä.
Kouluruokailuun on kaksi vaihtoehtoa. Joko sinulla on ruokalassa valvontavuoro, saat syödä sen jälkeen valvonta-aterian. Se on edullisempi, sillä se lasketaan verotusarvona palkasta. Esim. yläkoulussa on usein vain yksi ruokalavalvoja kerrallaan, ja hänelle se valvonta-ateria sitten kuuluu. Jos sinulla ei ole valvontaa, maksat ruoasta 6-7 euroa, kiinteän hinnan. Itse en koskaan syö tuolla summalla, sillä ruokalassa joutuu joka tapauksessa valvomaan, et voi ummistaa silmiäsi, meteli on kamala, ja voi olla että ruokaa on klähminyt jo sata ihmistä ennen sinua. Joskus harvoin voi olla niin hyvää ruokaa, että se on tuon summan arvoista. Yleensä ei ole, esim. vedestä, hernekeitosta ja näkkileivästä en halua tuollaista summaa maksaa. Itse otan omat eväät, jos minulla ei ole ruokalavalvontaa.
Minulta kyllä perittiin ihan se aterian hinta joka kerta, kun kävin syömässä. Kyllä siinä alkoi ruokalistaa tutkimaan jo etukäteen, että mistä on järkeä maksaa ja mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saat syödä samalla verotusarvolla kuin muutkin, saahan vaksikin. Maksat verotusarvon ja siinä se.
No ei todellakaan saa. Vain se, joka valvoo ruokailua, saa syödä verotusarvolla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaupungista. Meillä kuusi euroa, maksu käteisellä tai kortilla, ei siis ole mitenkään palkkaan kytköksissä. Hernekeittopäivänä ja puuropäivänä ei oikein motivoi. Mutta muutenkin siinä maksaa siitä, että kuitenkin joutuu oppilaita komentamaan, kun he tekevät jotain tyhmää siellä ruokalassa - ei valvoja ehdi kaikkia seurata.
Jos joudut syömään niin että valvot oppilaita, se pitää olla valvonta-ateria. Jos ei ole, on sinulla oikeus syödä toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Valvonta-ateria ei maksa mitään. Muun aterian hinta vaihtelee kunnittain. Kysy esihenkilöltäsi.
Se ei voi olla maksuton. Jos syöt joka päivä valvonta-aterian, silloin se on peruspalkassasi lisänä, syöt tai et.
Muuten on laitonta touhua.