En myynyt kissanpentua 56vuotiaalle naiselle hänen iän vuoksi
Kerroin syyn ja hän vaikutti suuttuvan. Olen rotukissakasvattaja ja myyn kissoja vain niille ostajille, joiden katson kykenevän huolehtimaan kissasta sen koko eliniän eli noin 20v. En usko että 76v kykenee enää huolehtimaan kissasta. Tämä ei ole trolli. En ole koskaan myynyt kissojani esim. eläkeläisille.
Kommentit (120)
Voihan sen kissan hoidon järjestää etukäteenkin, jos sattuu itse kuolemaan ja kissa on elossa.
Käytän kissojani säännöllisesti eläinlääkärissä, syövät hyvin ja monipuolisesti. Viimeiset neljä ovat tarvinneet eutanasian 12v, 15v, 9v, 11v.
Syy oli tekaistu. Olet aika pihalla, ap. 56-vuotias on työelämässäkin vielä rapiat 10 vuotta, jotkut kauemminkin. Ei ole varmaa että kattisi eläisi kymmentä vuotta.
Mieheni täyttää 70 v kohtapuoliin ja menee vielä syksyllä työkeikalle. Itse juoksin puolimaratonin 57-vuotiaana. Noin vertailun vuoksi.
Onhan niitäkin, joille tulee fataaleja juttuja aiemmin. Niin tulee nuoremmillekin. Niin voi tulla kissankasvattajallekin.
Nykyisen kissan hain löytöeläintalosta, kun se oli puoli vuotta ja minä 55. Ajattelin silloin, että viimeinen kerta, kun otan nuoren kissan. Nyt on kohta 7 vuotta eletty yhdessä ja minä olen tarjonnut hänelle hyvät sapuskat ja eläinlääkärikäynnit, joita on tarvittu, kun ilmeni krooninen sairaus. Jollain työuran alussa olevalla tai lapsiperheellä ei niihin olisi ollut varaa, vaan kissa olisi joutunut piikille.
Vierailija kirjoitti:
Olen 59-vuotias ja meillä kolme rotukissaa. Ragdoll ei elä 20-vuotiaaksi eikä moni muukaan kissa.
Minulla on ollut puolen kymmentä maatiaista, joista vain yksi eli yli 20 vuotiaaksi.
Olen lähettänyt kaikki kissat matkalle. Amerikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus ikäsyrjinnästä, kauppaoikeus pois
Vaikka ap onkin outo, niin kyllähän kauppiaat ovat asettaneet omia ikärajoja, esim. että alle 18 vuotiaat eivät saa tulla kauppaan tiettynä kellonaikana yksin. Miksei toimi toiseenkin suuntaan?
Enpä ole moista typeryyttä aikaisemmin kuullut, ap. lienee teini, kun ei vielä ymmärrä elämän realiteetteja.
En itsekään ota uutta eläintä paljon yli 50v. En halua että jää toisten vaivoiksi jos en pysty hoitamaan. Tai sitten pitää olla joku varasuunnitelma sairastumisen varalta. Muistisairaalle tai vanhukselle voi ottaa eläimen, mutta vastuu hoidosta on sitten jollain muulla.
Rotukissat harvemmin elelee kaksikymppisiksi. Omani kuoli 18 vuotiaana ja eläinlääkärin mukaan yllättävän iäkkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nainen ottaa sen sijaan kodittoman kissan. Rotukissakasvatus on jonninjoutavaa.
Eipä ole. Ainoastaan eurooppalaisten kasvatus voi sitä olla, kun niitä otetaan myös kissapopulaatioista. Lisäksi, luonteissa on roduilla paljon eroja. Maatiaiskissa ja etenkin kissapopulaatiosta adoptoitu ei välttämättä ikinä ole mikään ihana lemmikki, vaan jollain tavalla aina arvaamaton villieläin. Ja ei välttämättä mikään terve.
Silti, vastuuttomimmat kissanomistajat ovat sieltä maatiaiskissojen puolelta. Tänäkin kesänä tori ollut täynnä maatiaiskissojen pentuja, kun niiden annetaan mennä vapaasti.
T. Maatiaisia omistanut, tällä hetkellä vain rotukissoja
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne vanhat ihmiset ovat niitä joilla on aikaa ja rahaa hoitaa niitä kissoja. 20 ikä on todella nuori, jolla voi tulla kaikenlaisia raha ongelmia ja ajan puutteita, josta sitten se kissakin joutuu kärsimään.
N.21
Meidän suvus nuori otti löytöeläintalosta kissan, ups, ei saanutkaan ottaa uuteen vuokra-asuntoon, antoi äidilleen, joka pitää kissaa vapaana, vaikka se nimenomaan kiellettiin adoptoinnin säännöissä. Raivostuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Ymmärtäisin, jos koiraa ei myisi, koska koira kiintyy ihmiseen. Kissa kiintyy ympäristöön. Kissalle on evvk, kuka siinö ympärillä pyörii, jos alkuperäinen hoitaja kuolee.
Kissa kiintyy myös ihmiseen aivan kuten koirakin. On vanhentunutta tietoa tuo, että kissa ei kiintyisi ihmiseen.
Enemmän kannattaisi miettiä, voiko kissaa tai koiraa myydä nuoriin lapsiperheisiin. Että riittääkö heillä enää aikaa ja energiaa kotieläinten hyvään hoitoon.
Minä olen 49v ja pääsen eläkkeelle vasta reilu 68-vuotiaana, jos nyt ottaisin kissanpennun, niin todennäköisesti se kuolisi ennenkuin minä pääsen eläkkeelle. Minulla on ollut kissoja koko ikäni. Vanhin on elänyt 17 vuotta. Muutenkin outo ajatus, että ihminen kuolee tyyliin heti kun pääsee eläkkeelle, tai ainakin on täysin avuton, mutta kaikki kissat muka eläisi 20 vuotta, se on kissoilla erittäin harvinaista että elää niin pitkään, kun 11-12 vuotias on jo seniori.
Aivan. Kissa saattaa elää 20 vuotiaaksi. suurin osa niistä ei. Et sitten tajunnut, että se nainen saattaa hyvinkin elää 1oo vuotiaaksi?
Varmasti parempi että kys. nainen hankki kissansa jostain muualta. Sinulta kun hankkii kissan niin ongelmia on varmasti luvassa vuosikausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aha. No omathan on kattisi, myy kenelle haluat.
Tulee lämpimät rukkaset.
Saa muualta kissan. Et ole ainoa kasvattaja. On max. 74-vuotias niin kissa on kuollut.
Toriakka ei myynyt koska asun liian kaukana hänestä. Wtf? No luultavasti se oli tekosyy ja olin vain liian köyhä hänelle. Ei köyhä saa edes kissaa, voi voi...