En myynyt kissanpentua 56vuotiaalle naiselle hänen iän vuoksi
Kerroin syyn ja hän vaikutti suuttuvan. Olen rotukissakasvattaja ja myyn kissoja vain niille ostajille, joiden katson kykenevän huolehtimaan kissasta sen koko eliniän eli noin 20v. En usko että 76v kykenee enää huolehtimaan kissasta. Tämä ei ole trolli. En ole koskaan myynyt kissojani esim. eläkeläisille.
Kommentit (120)
Syrjit siis iän perusteella, se on rikos.
Olen hieman samaa mieltä. Ongelmia on ollut vanhoilla ihmisillä isompienkin eläinten kanssa kun ei raaski luopua mutta ei resurssit enää riitä kunnolliseen hoitoon. Koiran ja rotukissan saa kyllä yleensä myytyä uuteen kotiin. Hevonen, iso koira tai maatiaiskissa voi olla vaikeampi.
Minkä ikäisenä aiot luopua omista kissoistasi?
Sukulaiselleni 92v oli joku myynyt kissanpennun 🙄
Asian vierestä: mitä mieltä olette, kun muistisairaille hankitaan lemmikkieläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä aiot luopua omista kissoistasi?
Vaikuttaa siltä, että viimeistään 56-vuotiaana. Muutenhan tuossa ei ole logiikan häivääkään.
Ohoh, en ollut uskoa silmiäni, kun tuon luin. Minä olen 79 ja minulla on koira 8 v. kleinspitz. Ja me vanhemmat emme muka osaa hoitaa eläimiä? Onpa törkeätä aliarvioimista.
Eiköhän hän kissan löydä muualta. Kissakin varmaan luonasi kieroon kasvanut.
Aiki hölmöä. 20 v. on melkoista yliarviointia, joku 15 v realistisempi ja tuon ikäinen on just hyvä, koska todennäköisesti viettää paljon aikaa kotona kissan kanssa, toisin kuin nuoremmat. Hänen mahdolliset lapsensa ovat jo aikuisia, joten hoivaamisvietti kohdistuu paljolti lemmikkiin.
Niin. Myyt kissasi ihmiselle. Joka kyllästyessään myy sen seuraavalle. Koska rotukissa.
Tai myyt kissasi ihmiselle joka päästää sen ulos omatoimiulkoilemaan. 3 vuotta myöhemmin se jää auton alle.
Tai myyt kissasi ihmiselle joka tekee paheksuttua taidetta internettiin.
Tai myyt rotukissasi pentutehtailijalle, joka tekee sata pentua. Kunnes kissa kuolee erinäisiin tauteihin.
Todella hyvä juttu, että omistajan ikä on ainoa syy miksei kissaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva kissa elää 20 vuotta.
Aika moni kissa nimenomaan elää 20-vuotiaaksi. Kissat on pitkäikäisiä lemmikkejä.
Ei elä kovin moni,12-18 v on normaali Toki jotkut elää pidempään.niin kuin jotkut ihmisetkin elää yli 100-vuotiaiksi.
En myisi lemmikkiä kolmekymppiselle, koska hän voi tehdä lauman lapsia ja lemmikki jää heitteille tai lapset voivat olla allergisia tai eläinrääkkääjiä. Hän saattaa myös alkoholisoitua ja/tai saada pahoja mielenterveysongelmia tai aivoinfarktin. Sinkuille en myisi, koska hän voi löytää puolison, joka on allerginen tai inhoaa kissoja.Tai sitten hsinkku pyörii baareissa kaikki illat etsimässä seuraa ja kissaparka joutuu olemaan yksin. Ei ole helppoa tienata eläimillä.
Vahvistaa käsityksiä rotukissakasvattajista. Miehet homoja ja naiset sekopäitä.
Olipas se vanha kurppa, itse olen 58 v, eilen täytin siis aivan vanha mummeli.
Kai annat kissasi pois kun täytät 50? Itse annan paljon mielummin pennun vähän vanhemmalle joka hoitaa hyvin ja jolla on aikaa sille. Opiskelijoille en ole myynyt koska heillä nykyään pienet tulot. Ottavat sitten kun on varaa.
Jos kissasi myynnissä ei kiinnosta muu kuin ostajan ikä et vaikuta erityisen hyvältä kissankasvattajalta. Aika jännää, että joku uskaltaa ostaa kissojasi. Yleensä kasvattajat ovat kiinnostuneita millaisiin olosuhteisiin kissa otetaan esim. onko lapsia, millaisia lapsia, saako ulkoilla helposti valjaissa, onko koti kaupungissa vai maalla, kykeneenö hoitamaan kissan turkkia jos siihen pitää panostaa ja muutenkikn jos rodulla on taipumusta tiettyihin sairauksiin onko mahdollisuus käyttää erikoislääkärillä jne.
Ostaja on tarkistettava sinun taustasi ja oletko kissaliiton hyväksymä vai joku tehtailija. Joudut vakuuttamaan rehellisyyteesi ja että pennut on hoidettu oikein. Kertomaan rehellisesti niiden vanhemmista ja millainen sukutausta pennulla on.
Niin, että mene muualle sen trollisi kanssa. Kissat ovat kivoja ja sinä et.
Aika moni kissa nimenomaan elää 20-vuotiaaksi. Kissat on pitkäikäisiä lemmikkejä.