Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitkö koskaan visuaalisuutta? Kodin sisustusta, omaa ulkonäköä..

Vierailija
11.08.2024 |

Nautitko kauniista asioista ja tavaroista, mietitkö mitä laitat päälle...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri koskaan. Pidän kyllä huolen perussiisteydestä mutta enpä välitä muusta

Vierailija
2/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon aina. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kukaan haluaisi asua rumassa ja sotkuisessa kodissa. En käytä tuntikausia itseni laittamiseen, mutta kuitenkin tykkään, että asu/hiukset/meikki ovat siistit ja huolitellut. Lenkille ja lähikauppaan voin tosin ihan hyvin mennä ilman meikkiäkin. Toinen asia, mikä minua ihmetyttää, on se, miksei ympäristösuunnitteluun kiinnitetä monin paikoin juuri lainkaan huomiota alueen ulkonäköön ja viihtyisyyteen. Esimerkiksi rakennetaan rumia taloja, kaduille annetaan rumia nimiä ja viheralueita on paikoin tosi vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovalla alalla töissä, joten kenties sen takia kiinnität melko paljon huomiota visuaalisiin seikkoihin.

Vierailija
4/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisestikin, olen kauneutta ja harmoniaa rakastava, horoskooppiani edustavat yleensä ovatkin vaikken niihin ns uskokaan.

Vierailija
5/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestulkoon aina. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kukaan haluaisi asua rumassa ja sotkuisessa kodissa. En käytä tuntikausia itseni laittamiseen, mutta kuitenkin tykkään, että asu/hiukset/meikki ovat siistit ja huolitellut. Lenkille ja lähikauppaan voin tosin ihan hyvin mennä ilman meikkiäkin. Toinen asia, mikä minua ihmetyttää, on se, miksei ympäristösuunnitteluun kiinnitetä monin paikoin juuri lainkaan huomiota alueen ulkonäköön ja viihtyisyyteen. Esimerkiksi rakennetaan rumia taloja, kaduille annetaan rumia nimiä ja viheralueita on paikoin tosi vähän.

Just näin! Estetiikka ja visuaalisuus vaikuttavat myös terveyteen, sekä fyysiseen että mielenterveyteen. En ymmärrä miksi Suomessa sitä väheksytään niin. Käytännöllisyys ei poissulje kauneutta. Esim Euroopassa on pittoreskejä pikkukyliä vs Suomen.. no kyllä te tiedätte. Isoissa kaupungeissa säilytetty/restauroitu keskustan vanhat kaupungit, toisin kuin meillä.

Vierailija
6/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siististä kodista. En kerää "sisustus"roinaa.

Vierailija
7/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen visuaalinen henkilö. Kyllä, tykkään, että koti on nätti ja kodikas. Pukeudun asiallisesti. Mutta nämä eivät ole hallitsevia asioita, pakkomielteisesti.

Vierailija
8/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on mulle oma ulkonäkö. Että vaatteet on nuorekkaat, niin naiset huomioi ja saa helpommin seuraa. Ja partavesi.

M 63

Vierailija
9/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan, kaikessa, vaikka olenkin kirjallisella alalla.

Vierailija
10/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo sellaista silmää yksityiskohdille.

Mulla jää helposti lojumaan asiat levälleen ja sit siivoan kerran viikkoon kunnolla.

Kerään myös sellaisia kasoja, joissa on tavaraa ilman paikkaa.

Haluaisin kyllä silmää huolittelulle, sillä ihailen huoliteltuja koteja ja asukokonaisuuksia.

Kyllä meilläkin siistiä on eikä kauheasti tavaraa. Mä en vaan osaa laittaa niitä kauniisti. 

Vierailija
11/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aina se ei näy lopputuloksessa, jos on esim. kiireinen lähtö aamulla.

Vierailija
12/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulle esteettisyys ja harmonia ovat tärkeitä. Kaikki se mitä näen on paljon tärkeämpää kuin mitä kuulen. Kärsin rumuudesta.

Vierailija
13/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvi erikseen miettiä esim. mitä laitan päälle koska kaikki vaatteeni on jo ostovaiheessa mielletty nätiksi. Ei kai kukaan rumaakaan osta? Sama juttu kodin tarvikkeiden kanssa, jos ei löydy sellaista minkä haluan ja miellän kauniiksi, olen ilman. Esim. mulla on ollut pitkään tarve viininpunaiselle nojatuolille mutta kun sellaista ei ole tarjolla, en huoli minkään muunkaan väristä.

Vierailija
14/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on visuaalisesti itseäni miellyttävä, värit vaikuttaa mielialaan ja vaihtuu vuodenaikojen mukaan. 

Ulkonäköni ei niinkään miellytä koska en löydä mieleisiä vaatteita budjetillani ja hävisin geenilotossa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
15/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo sellaista silmää yksityiskohdille.

Mulla jää helposti lojumaan asiat levälleen ja sit siivoan kerran viikkoon kunnolla.

Kerään myös sellaisia kasoja, joissa on tavaraa ilman paikkaa.

Haluaisin kyllä silmää huolittelulle, sillä ihailen huoliteltuja koteja ja asukokonaisuuksia.

Kyllä meilläkin siistiä on eikä kauheasti tavaraa. Mä en vaan osaa laittaa niitä kauniisti. 

Aloita siitä, että jokasella tavaralle on oma paikka ja samankaltaiset tavarat lähellä toisiaan. Kun tietää missä tavaran 'koti' on niin se tulee helpommin laitettua omalle paikalleen.

Vierailija
16/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuin kerkiän. Mutta suurin osa asioista menee ohi.

Niin kuin vaikka se, että naapurin mummu saa lettuja pari kertaa kesässä.

Vierailija
17/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni kohdalla en niinkään mieti, mutta kotoa lähden aina suihkun kautta hiukset ojennuksessa ja puhtaat ja mukavat vaatteet päällä niin, että on itsevarma olo. Olen tylsä pukeutuja. Tykkään siististä ja krääsättömästä kodista, mutta kauniista esineistä tykkään, sekä kodin tekstiilit pitää olla silmää miellyttävät ja materiaaleiltaan luonnollisia. 

Vierailija
18/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei tarvi erikseen miettiä esim. mitä laitan päälle koska kaikki vaatteeni on jo ostovaiheessa mielletty nätiksi. Ei kai kukaan rumaakaan osta? Sama juttu kodin tarvikkeiden kanssa, jos ei löydy sellaista minkä haluan ja miellän kauniiksi, olen ilman. Esim. mulla on ollut pitkään tarve viininpunaiselle nojatuolille mutta kun sellaista ei ole tarjolla, en huoli minkään muunkaan väristä.

Mulla on sama juttu tuo, että suurin osa vaatteista sopii helposti yhteen sen kummempia miettimättä. 

Vierailija
19/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, en tuo kotiini mitään mitä en pidä esteettisesti miellyttävänä, ihan alkaen hammasharjasta ja siivousaineista.

Vierailija
20/22 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viininpunainen tuoli, hyi.

Vastaus outoon kysymykseen: ööö, estetiikka on minulle erittäin tärkeä asia, ja sen näkee kodistani ja pukeutumisestani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme