Mitä ne syvälliset keskustelut ovat?
Millaisia syvällisiä keskusteluja käytte parisuhteessa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mikä miesten mielestä sitten on syvällistä keskustelua?
Omasta mielestäni hyvä kuuntelu ja harkittu, sisällön ja rekisterin suhteen dynaamisesti elävä vastaaminen mahdollistavat syvällisen (keskustelu-) yhteyden.
Aiheet voivat olla jopa banaaleja.
Wittgenstein puhui asioista, joista tulee vaieta: Hän oli estynyt, kaapissa elävä, masentunut ihmisraunio ja ne aiheet, joita on lähes mahdotonta sovittaa argumentin muotoon, ovat juurikin syvällisen keskustelun ominta alaa.
-M40
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi mitä ne syvälliset keskustelut oikeasti ovat mitä niin moni nainen peräänkuuluuttaa. Siis naisen mielestä.
En minäkään ymmärrä vaikka olen nainen.
Itse olen kerran saanut pakit mieheltä, jonka kanssa kävin kahdesti treffeillä, kun kuulemma hän "ei kokenut syvää henkistä yhteyttä kanssani". Pitäisikö oikeasti kaksien lyhyiden treffien jälkeen jo olla sellainen tunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain filosofien muna vai kana-pohdintoja. Todella red flag, jos joku haluaa tuollaisia työkseen saati sitten parisuhteessa miettiä.
Tuollaiset täysin hyödyttömät keskustelut ovat usein todella antoisia!
Ja onko se edes täysin hyödytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin poikamiehenä ne oli niitä, joissa kannatti olla mukana ja pinpinsaanti oli taattua.
Tää onkin ukkomiehenä just rasittavaa kun vaikka olis miten syvällinen niin ei välttämättä irtoo, enemmän merkitystä on sillä mikä aika kuusta sattuu olemaan.
Ei kovin syvälliseltä kuulosta jos ainoa asia mielessä on seksi ja pimpsa.
Syvälliset keskustelut -vaatimus on samaa sarjaa kuin hyvä huumorintaju -vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Syvälliset keskustelut -vaatimus on samaa sarjaa kuin hyvä huumorintaju -vaatimus.
Kumpaankaan vaadittuja taitoja et ole viitsinyt elämäsi aikana kehittää. Onnea valitsemallasi tiellä.
Kepulaisten puoluekokouksen ja polittikan ympärillä pyörivä jargoni.
Sitä, kun kysyn mummelilta, että voisiko rämemajavaa hieman siistiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaankaan vaadittuja taitoja et ole viitsinyt elämäsi aikana kehittää. Onnea valitsemallasi tiellä.
Puistattaa ajatus että tämän kommentoijan kanssa täytyisi käydä "syvällistä keskustelua".
Tuure kuiskaa että: "Työnnä se syvälle ihan palleja myöten."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän niitä naisia, jotka ilmoittavat haluavansa keskustella "yhteiskunnallisista ilmiöistä punkkulasillisen ääressä".
Miksi? Eikö riitä substanssi?
Ei vastaa minun näkemystäni rentouttavasta ja mukavasta illasta. Yleensä ne naisten "syvälliset keskustelut" liittyvät johonkin puolivillaiseen some-ilmiöön, joka ei miehiä kiinnosta pätkääkään. Kotona haluan rentoutua, en keskustella Andrew Tatesta.
Minä ajattelin, että ne syvälliset keskustelut on enempi tieteistä, taiteista ja politiikasta.
Minä taas että ne olisi filosofisia tai henkilökohtaisia.
Minustakin syvälliset keskustelut ovat pääasiassa joko filosofisia tai henkilökohtaisia.
Mutta aiheesta kuin aiheesta saa varmaan pitkän ja antoisan keskustelun jos siihen kunnolla pureutuu.
Nimenomaan parisuhteessa? No, puolisoni kanssa puhutaan vaikkapa yhteiskunnallisista asioista tai historiasta, analysoidaan vaikkapa elokuvia tai lauluntekstejä tai sitten keskustellaan kielistä ja kielten rakenteista. Joskus puhutaan ihmisistä, esim. suvusta. Nuo ovat varmasti ne tavallisimmat aiheet parisuhteessani. Muissa ihmissuhteissa on sitten muunlaisia aiheita.
Me ollaan ajan mittaan puitu suurin piirtein kaikki maan ja taivaan väliltä+muualta.
Pohdittu ihmissuhteita, luontoa, historiaa, uskontoja, avaruutta, musiikkia, tiedettä, kehitystä, mitä milloinkin, mistä nyt sattuu keskustelua syntymään.
Emme todellakaan ole kaikesta samaa mieltä ja ollaan käyty myös aikamoisia väittelyitä sinänsä merkitsemättömistä jopa omastakin mielestä oudoista asioista. Molempia ärsyttää, jos esitetään totena ei tosia asioita. Faktoja joudutaan tarkistamaan välillä, jos yhteisymmärrystä muuten löydetä.
Minään hienostelijoina tai mukapätevinä en meitä näe.
Arvostetaan, uskoisin, puolin ja toisin toisen tietämystä ja ajatusmaailma. Hän on minulle ihminen joka on antanut eniten perspektiiviä tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän niitä naisia, jotka ilmoittavat haluavansa keskustella "yhteiskunnallisista ilmiöistä punkkulasillisen ääressä".
Miksi? Eikö riitä substanssi?
Ei vastaa minun näkemystäni rentouttavasta ja mukavasta illasta. Yleensä ne naisten "syvälliset keskustelut" liittyvät johonkin puolivillaiseen some-ilmiöön, joka ei miehiä kiinnosta pätkääkään. Kotona haluan rentoutua, en keskustella Andrew Tatesta.
Minä ajattelin, että ne syvälliset keskustelut on enempi tieteistä, taiteista ja politiikasta.
Minä taas ajattelen, että nuo ovat mielenkiintoisia ja monipuolisis keskusteluja ja syvälliset sellaisia "emotional intimacya"' luovia henkilökohtaisia keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan ajan mittaan puitu suurin piirtein kaikki maan ja taivaan väliltä+muualta.
Pohdittu ihmissuhteita, luontoa, historiaa, uskontoja, avaruutta, musiikkia, tiedettä, kehitystä, mitä milloinkin, mistä nyt sattuu keskustelua syntymään.
Emme todellakaan ole kaikesta samaa mieltä ja ollaan käyty myös aikamoisia väittelyitä sinänsä merkitsemättömistä jopa omastakin mielestä oudoista asioista. Molempia ärsyttää, jos esitetään totena ei tosia asioita. Faktoja joudutaan tarkistamaan välillä, jos yhteisymmärrystä muuten löydetä.
Minään hienostelijoina tai mukapätevinä en meitä näe.
Arvostetaan, uskoisin, puolin ja toisin toisen tietämystä ja ajatusmaailma. Hän on minulle ihminen joka on antanut eniten perspektiiviä tähän maailmaan.
Ai niin. Juups. Ollaan puhuttu kyllä myös kaikki henkilökohtaiset asiat, mitä nyt kaikkea elämään mahtuu.
Syvällinen keskustelu voi käsitellä mielestäni mitä vain sinänsä.
Osapuolet ovat aidosti tilanteessa läsnä rehellisinä.
Syvällinen keskustelu herättää siinä hetkessä uusia ajatuksia ja oivalluksia.
Syvällinen keskustelu herättää omanlaisensa yhteyden osapuolten välille.
Minä vaimona toivoisin, että voisin mieheni kanssa käydä syvällisiä keskusteluja. Ollaan oltu vaimisissa 25v. Mutta se on mahdottomuus, vaikka on älykäs. "Mekaaniset aivot" ja liian laiska sen ulkopuolisiin asioihin tuhlaamaan aikaansa miettimiseen. Talous ja työnantaja kiittää. Minä joudun älylliset ja pohdiskelevat keskustelut etsimään verkosta. Kotona voidaan puhua mekaniikasta, tuotekehityksestä ja tavisasioista, mutta se on suppeaa, vaikkakaan ei hedelmätöntä.
Ei se nyt meilläkään tietenkään aina niin mene. Välillä tuntuu ettei me puhuta keskenään yhtään mitään, joskus pitää kaivamalla kaivaa, että jotain saa irti, missä mennään.
Toisinaan molemmilla on joku asia niin päällä, mikä ei kiinnosta toista alkuunkaan, että käydään samanaikaisesti kumpikin melkein omaa keskustelua yksinään.
Onneksi toisinaan kohdataan vieläkin.
Tämäkö on miesten käsitys syvällisestä keskustelusta?