Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko tämä ihan reilua. Olen 15h viikossa siivooja 9€ tuntipalkalla. Nyt tienaan vähemmän, kuin työttömänä.

Vierailija
10.08.2024 |

Saan vain pienen kaistaleen työmarkkinatukea tuon palkan lisäksi.

Näen nälkää. Olen yksin asuva nainen.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat kuussa tuloja.

Vierailija
2/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa ansiosidonnaista? Ei työmarkkinatuella kannata olla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

335€ yht palkka ja toimeentulotuki.

Plus asumistuki 250€. Minulla jää vuokran jälkeen 140€ kääteen, miinus laskut noin 90€ kuussa elämiseen ja ruokaan.

Ap

Vierailija
4/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuntipalkka oli jo 20 vuotta sitten kyseisestä työstä. Miksi sinä ap suostut tuollaiseen?

Vierailija
5/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin sä nälkää näet, kun varaa surffaila netissäkin..

Vierailija
6/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus asumistuki 250€. Minulla jää vuokran jälkeen 140€ kääteen, miinus laskut noin 90€ kuussa elämiseen ja ruokaan.

Ap

Siis saatko työmarkkina tukea lisäksi?

Vierailija
7/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan totta. Kaveri työskenteli siivoojana ja joutui hakemaan lisäksi toimeentulotukea. Jos joku valitti, piti tehdä palkatta työt uudestaan. 

Vierailija
8/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda firmaa, tuo palkka on alle tessin.

Vierailija
9/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin pientä palkkaa maksetaan? Se on reilusti alle TESin.

Vierailija
10/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuollon TES mukaan mun siivoojanpalkka oli 10,53€/h jo vuonna 2017... taidat höpöttää lööperiä.

Vierailija
11/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saisin, mutta en nosta sitä, koska ei tunnu reilulta täyttää toto hakemusta, koska olen töissä.

Mulla on puolen vuoden työmarkkina tuet hakematta.

Ap

Vierailija
12/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,mulla siivoustyön tuntipalkka on paria senttiä vaille 15e. Kunnalla on hyvä,kun se nousee joka vuosi. Nytkin teen lähtöä yövuoroon +140% lisillä.

Vierailija
13/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tuntipalkka oli jo 20 vuotta sitten kyseisestä työstä. Miksi sinä ap suostut tuollaiseen?

Noin 2006- 2010 siivoojille maksettiin 7,5 euroa tunnilta. Muistan tämän hyvin, kun kaveri oli ammattisiivooja. Nykyään niiden palkka voi olla vaan 11 euroa, ettei ole paljon noussut. 

Vierailija
14/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kerrot meille sen, miksi suostut tekemään työtä tuntipalkalla, joka ei ole tätä päivää!

Vierailija
15/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen tulee 150€ ansiotulovähennys. Sulla on liian isot asumiskulut tai muita luottoja jos ei toimeentulotuki (580€ yksin?) ja 150€ lisäksi riitä menoihin. Eli sulle pitäisi pakollisten menojen jälkeen jäädä n. 730€/kk tuolla työmäärällä vapaaseen käyttöön (ruoka,vaatteet)

Vierailija
16/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet toimeentulotuella, niin miten ihmeessä sulla voi jäädä vuokran jälkeen 140 euroa käteen? Toimeentulotukihan lasketaan niin, että 580 euroa jää vuokran jälkeen. Onko sulla todella todella kallis vuokra vai missä mättää? Lisäksi toimeentulotuessahan tehdään 150 euron ansiotulovähennyskin. Eli kyllä sulle pitäisi jäädä vuokran jälkeen 730 euroa. 

Vierailija
17/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saisin, mutta en nosta sitä, koska ei tunnu reilulta täyttää toto hakemusta, koska olen töissä.

Mulla on puolen vuoden työmarkkina tuet hakematta.

Ap

No just trolli. Persutrollli vaan esittää parempaa ihmistä vetoamalla siihen, ettei ota tukia, vaikka saisi. Sen kyllä uskon, että persutrolli ei nosta tukia, vaikka saisi. Mieluummin itkee kateellisena palstalla. 

Vierailija
18/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaa. Ap kertoi saavansa toimeentulotukea ja palkkaa. Toimeentulotukea ei saa ennenkuin on hakenut esim työmarkkinatukea. Kukaan täysjärkinen ei tee 9e/h 

Vierailija
19/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä minä. Saan saman summan omaishoitajana käteen kuin sain työmarkkinatukea. Olen toisen palkkaluokan omaishoitaja eli en alimmalla tasolla edes. 

Ja työ on niin sitovaa, että en todellakaan voi olla työnhakijana samalla. (Hoidettava on vanhus, jolla psyykkisiä ongelmia eikä kestä yksinoloa.)

Vierailija
20/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt, miss sä olet töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan