Miksi joidenkin pitää ottaa aina mies kaikkiin tapahtumiin mukaan?
Just suunnittelin, että tyttöporukalla mentäisiin siskojen kanssa ja näin käsitti myös vanhempi siskoni, mutta nyt nuorin sisko epävarma tuleeko yksin vai miehensä kanssa. Ensin alustavasti kysyi minulta olisimmeko kahdestaan samassa huoneessa, mutta sitten epäröi pitäisikö tulla miehensä kanssa. Tiedän, että hänen miehensä on muutenkin vaikea olla erossa, koska, kun suunniteltiin Pariisin matkaa, tuntui hänestä vaikealta neljän yön reissu erossa siskostani. Siskoni sitä vastoin olisi voinut paremmin lähteä reissuun kahdestaan minun kanssa.
Kommentit (64)
Eikö sisko olisi voinut yksinään saada omaa huonetta kun nyt kuitenkin miehen kanssa saa? Jokin tässä sekavassa sepustuksessa ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin eilen siskolta haluaisiko tulla miehensä kanssa, jolloin vastasi, että varmaan helpompi, koska ei tarvitsisi valvomista jännittää, kun ei oltaisi samassa huoneessa. Hän siis päätti lähteä mukaan ja hyvä näin, itselläkin helpottuneempi olo :)
Ap
Lol, mikä läheisriippuvainen elämänankeuttaja.
Mikäli on noin vaikeaa ollaa erossa miehestään, niin miksi kutsua mukaan ankeuttamaan iltoja koskaan?
Kyse on enemmänkin siitä, etten vieläkään ole hyväksynyt siskoni miestä ja vierastanut häntä todella paljon, vaikka hänessä ei mitään vikaa ole ja hän itse tervehti alussa minua, mutta en vastannut siihen. Näin ollut jo lähes kymmenen vuotta. Mielestäni tein oikean ratkaisun, kun kepuutin mukaan. Siskoni ei sitä paitsi sen takia o
On hän yrittänytkin. Kerran kävelimme siskon ja hänen miehensä kanssa jonnekin ja hän kysyi muistanko minä jonkin asian, mutta en vastannut siihen mitään, jolloin kysyi asiaa siskoltani. Tuntui vain oudolta, kun yllättäen kysyi minulta jotain, vaikka ei aiemmin ole mitään puhunut. Yleensäkin tavatessani heidät yhtä aikaa minulla tapana eristäytyä ja olla ihan eri huoneessa. Näin on erityisesti, kun siskoni vierailee vanhempiemme luona ja minäkin ollut siellä yhtä aikaa. Olen myös ruokaillut eri huoneessa. Hänellä siis ollut hyvä syy olla puhumatta, koska huomannut, että vierastan ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitys tilanteeseen: Kävi kuten arvelinkin eli sisko ilmoitti, ettei lähde. Sanoi syyksi, että kuitenkin valvoisin pidempään kuin hän eikä osaisi nukkua, koska majoitus kahden hengen huoneissa ja hänen olisi pitänyt yöpyä samassa huoneessa minun kanssa.
Pitäisikö tuntua kurjalta, koska olisi varmaan lähtenyt, jos olisi miehensä kanssa voinut tulla?
En tiedä miksi, mutta vierastan hänen miestään niin paljon enkä ole koskaan hyväksynyt ja niinpä todennäköisesti viikonlopun vietossakin olisin aika jännittynyt. Siksi ajattelin, että miksi tekisin oloani epämukavaksi?
Ap
Pitäskö sun kasvaa aikuiseksi. Pakotat siskoasi valitsemaan itsesi ja miehensä väliltä.
Pitäisikö sinun ymmärtää, että naisten reissu sisarusporukalla tarkoittaa automaattisesti sitä, että miestä ei oteta mukaan? Ap:n oli turha alkaa sitä arpomaan alun perinkään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sisko olisi voinut yksinään saada omaa huonetta kun nyt kuitenkin miehen kanssa saa? Jokin tässä sekavassa sepustuksessa ei nyt täsmää.
Ei, koska kyseessä voittamani palkinto ja yöpyjien majoituttava kahden hengen huoneisiin. Jos siskon mies ei olisi lähtenyt, meitä olisi ollut kuusi eli kaikkien olisi pitänyt olla jonkun kanssa samassa huoneessa. Nyt kun meitä yli yksi lisää eli seitsemän, saan oman huoneen eli siskoni ei tarvitse kantaa huolta huonoista yöunistaan valvomisen takia.
Ap
Vasta oli se ketju miesten poikien reissuista ja siinä mammat taas selittivät miten aina mennään joka paikkaan kahdestaan ja vain juntit käyvät jossain ilman puolisoa. Nyt naisten reissujen kohdalla asetelma onkin päinvastoin, ja mies on juntti jos ei tajua pysyä poissa naisten illoista.
Mun yhdellä kaverilla on tällainen symbioosisuhde. Ei lähde ikinä mihinkään ilman miestään. Joskus nähdään isolla porukalla kaikki perheet ja silloin lapset leikkii keskenään, kaikkien muiden miehet hengailee esim olohuoneessa ja me kaverukset keittiössä. Ja sitten siellä keittiössä on tämä kaverin mies myös. Halailee kaveria ja pitää kädestä ym. mikä on söpöä, mutta joskus olisi kiva puhua ihan meidän omia asioita.
Ja kun tuokaan kaverin mies ei puhu mitään. Ovat ainakin 10v olleet yhdessä ja mulla ja kaverin miehellä on sama maku esim kirjallisuudessa. Olen yrittänyt siitä virittää keskustelua, mutta ei tuo sano mitään. Olen yrittänyt ko kirjoihin liittyvistä koriste-esineistä keskustella, ei sano mitään. Nyt luovutin.
Kai se siitä lähtee notkumasta jos vaikka aletaan joku kerta jakaa synnytyskertomuksia mahdollisimman tarkalla kuvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Liian mustasukkainen kumppani. Ystävän mies on just tällainen, tunkee jokaiseen illanviettoon mukaan, ei saisi edes ostoksille mennä kaverin kanssa, vaan keksii tekosyyn että hänkin tarvitsee jotain kaupoilta, hän voi viedä meidät jne. eli naamioi sen hyväntahtoisuuteen. Mies itse kuitenkin käy festareilla, risteilyllä jne. ja niihin ei vaimolla ole mitään asiaa.
Ei kai kun käy pettämässä sitä silloin. Ex oli samanlainen. Ei saanut kaverin luona edes käydä jos aviomies oli kotona. Hän kyllä sai juosta koko kylän sängyt jos vain joku säälistä reisiään raotti.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on enemmänkin siitä, etten vieläkään ole hyväksynyt siskoni miestä ja vierastanut häntä todella paljon, vaikka hänessä ei mitään vikaa ole ja hän itse tervehti alussa minua, mutta en vastannut siihen
Miksi vierastat tätä miestä ja miksi ihmeessä et vastannut hänen tervehdykseensä?
Kuullostat aika jurolta juntilta suoraan sanottuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitys tilanteeseen: Kävi kuten arvelinkin eli sisko ilmoitti, ettei lähde. Sanoi syyksi, että kuitenkin valvoisin pidempään kuin hän eikä osaisi nukkua, koska majoitus kahden hengen huoneissa ja hänen olisi pitänyt yöpyä samassa huoneessa minun kanssa.
Pitäisikö tuntua kurjalta, koska olisi varmaan lähtenyt, jos olisi miehensä kanssa voinut tulla?
En tiedä miksi, mutta vierastan hänen miestään niin paljon enkä ole koskaan hyväksynyt ja niinpä todennäköisesti viikonlopun vietossakin olisin aika jännittynyt. Siksi ajattelin, että miksi tekisin oloani epämukavaksi?
Ap
Pitäskö sun kasvaa aikuiseksi. Pakotat siskoasi valitsemaan itsesi ja miehensä väliltä.
Pitäisikö sinun ymmärtää, että naisten reissu sisarusporukalla tarkoittaa automaattisesti sitä, että mi
Kyseessä ei pelkästään sisarusten reissu vaan mukaan lähtee myös sisko ja hänen aikuinen tyttärensä ja toinen sisko ystävänsä kanssa kolmannen siskoni ja hänen miehensä lisäksi. Ja onhan aiempi kommentoija oikeassa siinä, että olen pakottanut valitsemaan siskoni ja miehensä väliltä. Jossain vaiheessa vain tuntui siltä, että lähtisimme vain naisporukalla, vaikka toki olin aiemmin pyytänyt mukaan myös neljättä siskoani ja hänen miestään sekä veljeäni ja hänen vaimoaan, jotka eivät kuitenkaan päässeet. Meitä siis kuusi sisarusta yhteensä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli se ketju miesten poikien reissuista ja siinä mammat taas selittivät miten aina mennään joka paikkaan kahdestaan ja vain juntit käyvät jossain ilman puolisoa. Nyt naisten reissujen kohdalla asetelma onkin päinvastoin, ja mies on juntti jos ei tajua pysyä poissa naisten illoista.
Eri aika kuukaudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on enemmänkin siitä, etten vieläkään ole hyväksynyt siskoni miestä ja vierastanut häntä todella paljon, vaikka hänessä ei mitään vikaa ole ja hän itse tervehti alussa minua, mutta en vastannut siihen
Miksi vierastat tätä miestä ja miksi ihmeessä et vastannut hänen tervehdykseensä?
En ole tottunut siihen, että nuoremmalla siskollani puoliso eikä voida enää kahdestaan käydä melkein missään.
Ap
Hankkikaa sille tekoemätin/-anus.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuollaisia. Kai siihen on jotain hämäriä psykologisia selityksiä, mutta itse ajattelen, että syyllä ei ole minulle väliä. Päätös liimautua puolisoon kuin hengenhädässä on jokaisen oma, eikä kuulu minulle. Monet sellaiset ystävyydet jäävät pois vuosien varrella, koska he ovat mieluiten yhdessä vain puolisonsa kanssa, sen sijaan että viettäisivät aikaa ystävien kesken. Onhan se surullista, mutta jokainen vastaa vain omista tekemisistään.
Kun lakkaa stressaamasta muiden päätöksistä, niin oma elämä helpottuu.
ja sitten kun nämä liimautujat jäävät ilman puolisoa syystä tai toisesta alkaa ulina että ei ole kavereita..noh..joo, oliko tietty valinta jossakin vaiheessa. Enkä meinaa että parisuhteessa olevan pitäisi viettää viikkokausia erossa puolisosta. Monelle tekee tiukkaa joku leffailtakin. Ei siinä seuraa löytyy kyllä muualtakin.
Mies saattaa olla kyyläkyttäosastoa eli sairaalloisen mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pitäisikö sinun ymmärtää, että naisten reissu sisarus
Ok, eli oletkin epäoikeudenmukainen ja huonokäytöksinen pölvästi.
En käy missään, olen aina kotona.
T. nainen
Onhan näitä. Mekin kerran lähdettin risteilylle. Tästä on vuosia jo, kun oli cinderella risteilyjä.
Ystävän puoliso kaikkeen sanoi ei ja usein tuli mukaan jne.
Tehtiin källi. Sanottiin lähdetään x laivalla Tallinnaan ja sovittiin treffit hyvissä ajoin. Tiesin ystävä tulee aikaisin. Unohdin, miten meni. Pyydettiin tätä ystävää menemään vastaan meidän tuttua asemalle ja tuomaan hänet metrolla jonnekin. Kun nämä treffasi, junamatkustaja sanoi mennäänkin satamaan, muut tulee sinne.
Me sitten mentiinkin pikaisesti satamaan ja mentiin Cindille. Yks ystävä meni aamulla töihin plus oli raskaana. Hän meni satamaan päivystämään, kun se toinen laiva lähti. Ja tää puoliso tuli sinne. eli oli änkeämässä laivalle, salaa. Ihan pelle.
Mies oli mennyt yksin laivalle ja aivan raivoissaan oli ollut kotona, vaikka puoliso ei tiennyt menee edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tottunut siihen, että nuoremmalla siskollani puoliso eikä voida enää kahdestaan käydä melkein missään.
Ap
Mieluummin kuin keskustelisit siskosi kanssa tästä, ratkaisuksi et suostu tervehtimään hänen kumppaniaan jota hän rakastaa?
Mistä näin juroa ja junttia porukkaa oikein sikiää?
Se vain, että toivottavasti saan nyt muutettua asian ja alkaisi tuntua luontevammalta tervehtiä eikä tarvitsisi enää jännittää. Täytyy varmaan kiittää siskoani ja miestään siitä, että tulivat kutsumanani yhteiseen viikonlopun viettoon. Pitää vain yrittää olla normaalisti ilman jännittämättä. Näin ehkä huomaa mieskin, että olen muuttanut asennetta häntä kohtaan, jos huomaisi kiittää hänkin siitä, että pääsivät mukaan.
Ap
Jos siskoksia on 3, miksi olisitte olleet "kahdestaan" samassa huoneessa?