Väsyneet opettajat
Olette alanne valinneet ja jos tuntuu uuvuttavalta niin herkästi hakeutukaa työterveyteen.
Ei ole lasten etu jos opettaja on väsynyt.
Opettajana voit myös aina pyytää tukea esimieheltäsi.
Olen laittanut merkille että nuorten kasvukipuja eivät opet jaksa tai jopa osaa käsitellä.Jokainen lapsi on yksilö, oppii ja opiskelee omilla tavoin, näihin teidän tulee vastata.Järkyttävää on kun opella karkaa käsistä niin koululta aletaan syyttämään koteja.Opettajien tulisi jotenkin saada tukea että ymmärtävät nuorten kehitystä.
Nämä avoimet opetuspaikat ja muuttuvat tilanteet esim.sopivat harvoille.
Kommentit (85)
Itsellä kokemusta metalliteollisuudesta, it-alalta ja nyt teen sijaisopettajana keikkaa. Täytyy sanoa että tämä on tähän mennessä rankin työni.
Olen niiiiin onnellinen, että pääsin pois aineenopettajan hommista ajoissa ennen kaikkea tätä paskaa, jota opet nykyään joutuu tekemään ja sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä voi levätä!
Tiedän erään opettajan jolla sata-lasissa ympäri vuoden.
Tää onkin pimee tyyppi. Luulee olevansa maailman napa.
Vierailija kirjoitti:
Kameravalvonta kaikkkii luokkiin 24/7. Tämä sopisi minulle. Loppuisi valehtelu ja uhriutuminen. Lähetys suorana kaikille vanhemmille. Siinä hoituisi kotiopetus niillekin jotka ei kykene kouluun.
Minulle kävisi, mutta tietenkään ei käy muuten. Oletko oikeasti sitä mieltä, että voitaisiin jostain videolta jälkikäteen kyttäillä lapsia, sanomisia, möläytyksiä, vääriä vastauksia, analysoida lasten osaamista yms.? Haluaisitteko omat lapsenne jatkuvaan tallennukseen ja julkiseen jakoon? Opetus on julkista paitsi erityisopetus, mutta se ei tarkoita, että sitä videoidaan yleisemmin jakoon. Seuraamaan saa tulla, mutta ei tallentamaan tuntia. Toki se olisi opettajaakin kohtaan väärin, koska kuka haluaa, että omaa työtä kuvattaisiin jatkuvasti ja jokaista huokausta, nenän rapsuttamista ja typerää hetkeä. Mutta vielä enemmän kyse on oppilaiden oikeudesta yksityisyyteen ja olla lapsia, joiden tekemiset ei ole yleistä huvia.
Kuule siitä on yksilöllisyys melko kaukana, kun opetat viikoittain satoja oppilaita.