Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset eivät tajua että armeija vastaa vankilatuomiota

Vierailija
10.08.2024 |

6-12kk piikkiaitojen takana vailla omaa vapautta päättää itse mistään. Oma mielenterveyteni oli koetuksella tuona aikana

Kommentit (436)

Vierailija
241/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6kk onkin ihan hirveän suuri aika, huh huh!

Onpa tämä ketju triggeröinyt miehet puolustelemaan armeijaa :D Kai se on ajatus että muiden ei tarvitsisi kärsiä kuten itse on kärsinyt

Vierailija
242/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa. Suomessa on 2.500.000 miljoonaa miestä. Ei luulisi tekevän tiukkaa saada 50.000 nimeä aloitteeseen lopettaa pakkoarmeija. Varmaan aika moni nainenkin allekirjoittaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämä ketju triggeröinyt miehet puolustelemaan armeijaa :D Kai se on ajatus että muiden ei tarvitsisi kärsiä kuten itse on kärsinyt

Vanhat ihmiset ovat tuollaisia. Minun mieheni r aiskasi minua niin kyllä sinuakin pitää r aiskata!

Vierailija
244/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ovat tuollaisia. Minun mieheni r aiskasi minua niin kyllä sinuakin pitää r aiskata!

Joo juuri näin. Ja eihän tällaista systeemiä ole edes muissa maissa. Edes Venäjällä vain harva menee mihinkään inttiin.

Vierailija
245/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä en tajua että te miehet ette ole muuttaneet asevelvollisuuslakia mieleiseksenne. Miksipä et sinä lähtisi asiaa ajamaan? 

Miehillä on enemmistö eduskunnassa ollut aina, ihan aina. Ja sitten tulee näitä naisia syyllistäviä kommentteja asevelvollisuuden kurjuudesta!

Miten ihmeessä se on naisten vika, että miehet sääti lain tällaiseksi? 

Vierailija
246/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset tunge sinne miehiä. Osa kai kannattaa pakkoja. Kuten muuallakin. Henkilöt.

Vierailija
247/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki naiset tunge sinne miehiä. Osa kai kannattaa pakkoja. Kuten muuallakin. Henkilöt.

Harva kyllä kannattaa pakkoa naisille :D

Vierailija
248/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivareilla pitäisi olla kunnon koulutus raivaamiseen ja sairaanhoitoon ja karuissa olosuhteissa olemiseen myös. 

Ja omat lapset tykkäsi olla armeijassa. Ei kaikesta siellä, muuttaa pääosin. 

Vierailija
249/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenenkään ole pakko mennä armeijaan eikä vankilaan. Sehän on ihan oma valinta.

Hallaahokin oli sivari. 

Vierailija
250/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivareilla pitäisi olla kunnon koulutus raivaamiseen ja sairaanhoitoon ja karuissa olosuhteissa olemiseen myös. 

Entäs naisilla?

Vierailija
251/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkopäisen ihmisen aloitus. Ei ole helpompaa paikkaa kuin intti. Saa vaatteet ja niin paljon ruokaa kuin jaksaa syödä sekä joka päivä joku muu sanoo mitä teet, ei tarvi sitäkään itse päättää. Pidetään parempaa huolta kuin monen äidit pitää. Tykkäsin todella olla 9kk, oispa ollu vuoden. Oli aina myös tuvan täydeltä juttuseuraa.

Vierailija
252/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkopäisen ihmisen aloitus. Ei ole helpompaa paikkaa kuin intti. Saa vaatteet ja niin paljon ruokaa kuin jaksaa syödä sekä joka päivä joku muu sanoo mitä teet, ei tarvi sitäkään itse päättää. Pidetään parempaa huolta kuin monen äidit pitää. Tykkäsin todella olla 9kk, oispa ollu vuoden. Oli aina myös tuvan täydeltä juttuseuraa.

Ja sieltä taas yksi mies puolustelemaan vankilan uhalla olevaa pakkoa

Vierailija
253/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään lapset ja nuoret eivät osaa kunnioittaa opettajia ja vanhempia, tuleekin ongelmia armeijassa ja työelämässä, kun siellä on aina joku joka sanoo mitä pitää tehdä. Joo, elämässä pitää tehdä niitä ikäviäkin asioita. Olet tottunut aivan liian helppoon elämään.

Vapaakasvatus luo pohjaa mielenterveysongelmille.

Tämä on totta. Oma poikani sanoi että alokkaiden joukossa oli ollut oikeasti sellaisia mitkä olivat aluksi haistatelleet ylemmilleen. Kuulemma tapa oli kitketty hyvin äkkiä pois. Mutta tätä siis tapahtuu nykyaikana. Omat poikani ovat tottuneet harrastuksensa puolesta ottamaan käskyjä vastaan eivätkä kyllä muutenkaan ole koskaan esimerkiksi haistatelleet vanhemmilleen, mutta sellaista porukkaa on nykyaikana olemassa joilla on toisenlaiset tavat. 

Vierailija
254/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi myös hyötyä. Ajoin bece-kortin ja ajoilla rahoitin opiskelujani. 

Vierailija
255/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikeudenmukaista, että miehet ovat asevelvollisia ja naiset eivät, se on totta. Toisaalta maan puolustus on niin tärkeä asia, ettei sitä tuosta vaan voi lopettaa. Eli jos/kun joskus luovutaan miesten yleisestä asevelvollisuudesta, on tilalla oltava suunnitelma, jolla maanpuolustus pystään järjestämään. Kaikki pakollinen asevelvollisuus, siis myös naiset armeijaan, ei ole kustannustehokas tapa järjestää asiaa, eikä siihen ole edes varaa. 

Vapaaehtoisuus olisi toki paras perusta armeijan käymiselle, silloin siellä olisi motivoituneita ihmisiä, mutta armeijan käyminen on kuitenkin iso uhraus sekä taloudellisesti että ajallisesti, siksi vapaaehtoiseksi menee yleensä vain sellaisia, jotka tavalla tai toisella hyötyvät armeijan käymisestä tulevaisuuden suunitelmissaan. Se ei riitä Suomen puolustamiseen, meillä on pitkä itäraja ja sen takana arvaamaton suurvalta. Palkka-armeijan taas pitäisi olla niin suuri, ollakseen  uskottava, ettei sellaiseen ole varaa. 

Siksi edelleen mennään vanhalla, kieltämättä epätasa-arvoisella tavalla, ja yritetään pikkuhiljaa lisätä naisten osuutta, esim. sillä että kutsunnat koskee jo kaikkia, myös naisia. Lisäksi olen käsittänyt, että jos joku mies ihan oikeasti ei tahdo intissä olla, niin sieltä ei ole kovin vaikea saada vapautusta. Mutta toivottavasti joku parempi ja tasa-arvoisempi tapa tulevaisuudessa saadaan, mutta tie sinne ei tosiaan ole ihan  helppo ja nopea.

Vierailija
256/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi varmaan pakottaa naisetkin sinne mukaan, ei noin itkuisista miehistä taida olla rintamalle. 

Vierailija
257/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sulla on molemmista kokemusta edes ja onhan monet miehet valinneet ennemmin vankilan, koska eivät pärjää siellä naisten temppuradoilla 😂

Ikävä kyllä suurinosa naisista olisi paljon suuremmissa ongelmissa fyysisen puolen kanssa intissä. Ja mitä meinaat kuinka moni nainen suorittaisi intin loppuun jos maanpuolustusvelvollisuus koskisi kaikkia? Ehkä 5%?😂😂😂

Vierailija
258/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusmies aika oli upea seikkailu nuorelle miehelle ja olen onnellinen että sain sen aikoinaan kokea. En vaihtaisi päivääkään pois ja ensiapu- ja liikuntakoulutuksesta, itsestään ja tavaroistaan huolehtimisesta sekä erilaisten ihmisen kanssa toimeentulemisesta ja johtamiskokemuksesta on ollut paljon hyötyä myös armeijan jälkeen. 

On sinulla säälittävä elämä. Täsmälleen ainoa upea hetki siinä koko umpipaskassa oli se, kun sieltä viimeinkin pääsi pois. Yhtään mitään hyödyllistä ei sieltä matkaan tarttunut ja ainoat asiat, mitä siellä oppi oli kaiken mahdollisen tekemisen vältteleminen ja sen minkä joutui tekemään tekeminen mahdollisimman vähällä vaivalla mahdollisimman huonosti.

Luuseri on luuseri kaikkialla.

Vierailija
259/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs naisilla?

Maanpuolustus velvollisuus ja koulutus voisi koskea kaikkia. Kriisi/huolto koulutettua siviiliväestöä kun tarvitaan yhtä paljon kuin sotilaista sotatilassa.

Vierailija
260/436 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs naisilla?

Maanpuolustus velvollisuus ja koulutus voisi koskea kaikkia. Kriisi/huolto koulutettua siviiliväestöä kun tarvitaan yhtä paljon kuin sotilaista sotatilassa.

Ihan hyvä vastaus. Nythän oli se joku kenraali sanonut että "intti valmistautuu keskusteluun velvollisuuden tulevaisuudesta" takroittaen että nykyinen vain miehiä koskeva pakko varmaan muuttuu joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän