Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa

Vierailija
09.08.2024 |

5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauno koivistolle( sdp) kuin illallinen naaman eteen ja mitään ei tarvitse tehdä kuin ruikuttaa kun kela ei maksa sitä eikä tätä,korpee tämä neitien uusavuttomuus,lorvikatarri ajat on ohi ja nyt se sipsipussi kiinni.

Vierailija
62/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Kyllä pitäisi kaikkien kantaa kortensa kekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mutku mä haluun suklaata ja mä pidän sannasta

Vierailija
64/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ovat esim. suurin tukia saava ryhmä, enkä ymmärrä mitä pahaa opintotuen ja asumistuen saamisessa on. Ilman niitä ei pärjää. Ei ne mitään laiskottelijoita ole. Tulevaisuuden työvoimaa. 

Pistetään pieni lukukausimaksu päälle. Siitä kertyy mukavasti. Esim 200€ puoli vuotta.

Enemmänkin työssäkävijöille työssäkäyntimaksu. 200€ kuussa. Ja autoileville autoilumaksu. 20€ päivä. Alkaa julkiset kiinnostamaan. 

Vierailija
65/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma-mu-ista 80% ei aio koskaan työelämään vaan elää tuilla.

Miksi itse et tee kouluavustajan töitä?Lastentarhaopettajan sijaisuuksia? Vartijan töitä? Siivoojan töitä? Tiskarin töitä?

Vierailija
66/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu ei koske nyt sua. 

Vierailija
67/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ja perintövero pois.

Vierailija
68/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ovat esim. suurin tukia saava ryhmä, enkä ymmärrä mitä pahaa opintotuen ja asumistuen saamisessa on. Ilman niitä ei pärjää. Ei ne mitään laiskottelijoita ole. Tulevaisuuden työvoimaa. 

Pistetään pieni lukukausimaksu päälle. Siitä kertyy mukavasti. Esim 200€ puoli vuotta.

Enemmänkin työssäkävijöille työssäkäyntimaksu. 200€ kuussa. Ja autoileville autoilumaksu. 20€ päivä. Alkaa julkiset kiinnostamaan. 

Autojen hintaa voisi hilata ylöspäin. Yksi auto, miljoona euroa kpl.

Vierailija
69/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas todiste siitä, että pahimmat ihmiset kadehtii kaikkea, siis köyhyyttä ja sairauttakin. 

En ymmärrä missä kohtaa kukaan on kadehtinut köyhää tai sairasta. Kyse on enemmänkin ärsyyntymisestä. Jos olisin kateellinen, niin mikäpä mua estäisi heittäytymästä tukiviidakkoon saajapuolelle. Helppoa näyttää olevan.  Ei ole vain kiinnostusta sellaiseen elämään. Kovalla työllä anstaisemastani palkasta haluaisin kuitenkin pitää itselläni isomman osan. Ei se ole kateutta. 

Vierailija
70/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee siivoojaksi. Saat palkaksi vanhentunutta suklaata. Sillä voit maksaa laskusi.

Vierailija
71/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse et tee kouluavustajan töitä?Lastentarhaopettajan sijaisuuksia? Vartijan töitä? Siivoojan töitä? Tiskarin töitä?

Ei tarvii. Olen lukenut pikkusen enemmän ja olen yrittäjä nykyään. 

Vierailija
72/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas todiste siitä, että pahimmat ihmiset kadehtii kaikkea, siis köyhyyttä ja sairauttakin. 

En ymmärrä missä kohtaa kukaan on kadehtinut köyhää tai sairasta. Kyse on enemmänkin ärsyyntymisestä. Jos olisin kateellinen, niin mikäpä mua estäisi heittäytymästä tukiviidakkoon saajapuolelle. Helppoa näyttää olevan.  Ei ole vain kiinnostusta sellaiseen elämään. Kovalla työllä anstaisemastani palkasta haluaisin kuitenkin pitää itselläni isomman osan. Ei se ole kateutta. 

Miten se sua voi ärsyttää jos et muka kateellinen ole? 

Vierailija
73/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työtaakkasi tai kuskaamisen määrä vähentänyt tukien leikkaamisen myötä?

Vierailija
74/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin AP,  onneksi tukia leikataan. Olen opiskellut ja nähnyt paljon vaivaa urani luomiseen, ja aloittanut ihan hanttihommista. Pikku hiljaa edennyt kohti parempia tuloja. Koskaan en ole sossun luukulla asioinut. 

Liian moni työtön ei oikeasti edes haluaisi töitä, hakee vain sen takia että tuet ei katkea. Ja nuorilla ihan liian korkeat palkkatoiveet, heti pitäisi yli 3000€/kk maksaa vaikka ei yhtään ole kokemusta. 

Opiskelijat, eläkeläiset ja sairaat on erikseen. He tarvitsevat tukia. Mutta terveet työikäiset pitäisi velvoittaa jotain vastinetta tekemään tukiensa eteen, esim siivoamaan, keräämään roskia/koirankakkoja, hiekoittamaaan ym 

Haluan töihin. Mutta koska minulle maksetaan joka kuukausi 1450e tilille niin ei nuo duunarihommat oikein napostele kun käteen jäisi 1500-1700euroa ja siitä vielä pensat niin miksi kävisin töissä kun saan enemmän olemalla kotona

Vierailija
75/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä systeemi missään nimessä reilu ole. Mahdollistaa liikaa vapaamatkustamista. Työssäkäyvän keskiluokan selkänahkaa raastetaan oikein kunnolla. Osa saa lepäillä, laiskotella ja alkoholisoitua ihan rauhassa ja saa vieläpä rahallista tukea siihen valtiolta.

Kyllä se on reilu. Tuet ovat välttämättömyys sille, että ihmiset pysyvät elossa. Myös keskiluokka ja muut paremmassa asemassa olevat saavat valtiolta etuja, joista on heille hyötyä. Itse asiassa taitaapa olla niin, että rikkaat saavat hyötyä jopa kaikista eniten. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että keskiluokkaa tämä hallitus nimenomaan haluaa kurittaa, mutta se ei ole köyhien vika. Keskiluokkaa ajetaan nyt sinne samaan köyhyyteen, kuin tukien saajia. Ei kannata siis hurrata, kun heiltä leikataan. Keskiluokka on nimittäin seuraavana jonossa sinne jatkoksi.

Vierailija
76/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hintaa voisi hilata ylöspäin. Yksi auto, miljoona euroa kpl.

Tämä!! 

Vierailija
77/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sua voi ärsyttää jos et muka kateellinen ole? 

Tiedätkö mitä verbit kahdehtia ja ärsyyntyä tarkoittavat? 

Vierailija
78/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii. Olen lukenut pikkusen enemmän ja olen yrittäjä nykyään. 

Miksi sitten kadehdit muita ihmisiä? Et tee töitä yhtään vaan keskityt kadehtimaan 24/7 muita ihmisiä? Haloo, onko valoo? Kannattaisko mennä hoitoon? 

Vierailija
79/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on ärsyyntynyt toisten loisimiseen ei tarkoita sitä että kadehtisi näitä loisia. 

Vierailija
80/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän sivistyneestä maasta ylpeän. Sivistykseen kuuluu myös huolehtia toisista. Harva pystyy elämään ilman tukea. Työterveyshuolto on on myös tukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän