Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa

Vierailija
09.08.2024 |

5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan leikata kaikkia tukia. Esim kotitalousvähennys ja yksityisen sairaanhoidon tukea on lisätty. Eli juuri paremmin toimeen tuleville. Kehtaatyeko hakea niitä? 

Vierailija
22/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten toivot, ettet ikinä vaikka sairastu pahasti ja tarvitse niitä tukia. Tai ne lapsesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osa-aikatöissä ja asumistuki laski 300 eurolla. Jotenkin naurettavaa. Eli nyt saisin about saman kun oisin tuilla. Ja työkkäri itse passitti mut tänne palkkatuki hommaan.

Vierailija
24/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää,  että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.

Oon maksanut niin hitosti veroja ja liiton maksuja 20 vuoden ajan, että jos jäisin työttömäksi niin hakisin kaikki mahdolliset tulot! Euroakaan en jättäisi hakematta. Heti ensimmäisenä hakisin ansiosidonnaista ja nostaisi sitä niin pitkään kuin mahdollista, ja menisin työkkärin huuhaa koulutuksiin jotta saisin korotettuna. Ja yhtälailla asumistuki heti hakuun jos siihen mahdollisuus.

Vituttaa niin paljon kun joka kk menee 3000 egeä palkasta veroton! Voit olla varma, että jos jotain tukea saan (eli omiani takas) niin heti hän ja nostan.

Vierailija
25/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun naurettavilla pennosilla ei elätetä ketään.

En ole ap mutta kannatan myös että tukia leikataan. En ole koskaan saannut rahaa pankkitililleni yhteiskunnalta joten siksi haluan että tukia leikataan. Sairaalapalveluita käytän erittäin harvoin ja jos käytän niitä niin työterveyteen menen. 

Tämä nykyinen hallitus on just hyvä. Kerrankin meillä on hallitus joka ajaa keskiluokan asioita eikä tukien nyhtäjien asioita. Samalla laitamme suomen talouden kuntoon vassarien jäljiltä. Vassarit ajoi meidät taantumaan ja talouskriisiin. 

Tämä hallitus ajaa rikkaiden asioita kuten nostivat omia karenssipalkkioitaan. Keskiluokasta yrittävät päästä vain eroon. Joko olet upporikas tai rutiköyhä, todennäköisesti rutiköyhä.

Vierailija
26/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*palkasta veroon

Vierailija
27/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nää jaksaa ja kehtaa...

Ap on oikeasti joku oksettava provoilija, joka ei muuten elämässään huomiota saa🤮

Vierailija
28/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää,  että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.

Oon maksanut niin hitosti veroja ja liiton maksuja 20 vuoden ajan, että jos jäisin työttömäksi niin hakisin kaikki mahdolliset tulot! Euroakaan en jättäisi hakematta. Heti ensimmäisenä hakisin ansiosidonnaista ja nostaisi sitä niin pitkään kuin mahdollista, ja menisin työkkärin huuhaa koulutuksiin jotta saisin korotettuna. Ja yhtälailla asumistuki heti hakuun jos siihen mahdollisuus.

Vituttaa niin paljon kun joka kk menee 3000 egeä palkasta veroton! Voit olla varma, että jos jotain tukea saan (eli omiani takas) niin heti hän ja nostan.

Mitäs oot maksanut. Oma vika. Lopeta työnteko kun niin kadehdituttaa.

Vierailija
29/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse tee samoin jos noin kadehdit. Luovu lapsistasi, eroa kumppanistasi, lopeta kaikki ihmissuhteesi, lopeta harrastuksesi, irtisano itsesi, lopeta kassan jäsenyys ja ala ihmeessä itsekin nostaa Kelan tukia. Oma vika jos et näin tee. 

En kadehdi tuollaista laiskaa, löysää elämää missään nimessä! Vastenmielistä suorastaan. Mutta suututtaa se, että me työssäkäyvät joudutaan jatkuvasti kustantamaan tämän kasvavan joukkion loisimista, sairastamista ja lepäilyä. Yksi tuttavani elellyt vuosia toimeentulotuella kun ahdistaa mennä töihin. No varmasti ahdistaakin maata vuorakämpässä päivästä toiseen kieli pitkällä tukia odotellen. 

Vierailija
30/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olet katkera siitä, että 61v työtön nainen elää köyhästi? Takana 40v työuraa, eri paikoissa, nyt en saa mistään töitä. Mielelläni tekisin vaikka osa- aikatöitä, mutta en kelpaa mihinkään. Olen soittanut suoraan päiväkoteihin, vanhusten hoivapaikkohin, mutta kaikissa paikoissa on sanottu, että ei voida palkata, koska tulossa on niin suuret säästöt.

Vierailija
31/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta kannatan myös että tukia leikataan. En ole koskaan saannut rahaa pankkitililleni yhteiskunnalta joten siksi haluan että tukia leikataan. Sairaalapalveluita käytän erittäin harvoin ja jos käytän niitä niin työterveyteen menen. 

Tämä nykyinen hallitus on just hyvä. Kerrankin meillä on hallitus joka ajaa keskiluokan asioita eikä tukien nyhtäjien asioita. Samalla laitamme suomen talouden kuntoon vassarien jäljiltä. Vassarit ajoi meidät taantumaan ja talouskriisiin. 

Tämä hallitus ajaa rikkaiden asioita kuten nostivat omia karenssipalkkioitaan. Keskiluokasta yrittävät päästä vain eroon. Joko olet upporikas tai rutiköyhä, todennäköisesti rutiköyhä.

Miten tämä hallitus ajaa rikkaiden asioita? Jokainen hallitus nostaa omia ja avustajien palkkioitaan. 

Rikkaiden verotusta tämä hallitus ei kevennä vaan nyt poistuu käytöstä ainoastaan solidaarisuusvero joka oli väliaikainen. 

Kerro hyvä vassariaktivisti että miten tämä hallitus ajaa rikkaiden asioita? Mieti että rikkaita on suomessa varmaan joku maksimissaan 1000 ihmistä. 

Te vassarit ette tajua mitä tarkoittaa oppositiossa olo tai hallituksen kirisointi, se ei tarkoita valheellisen tiedon levittelämistä vaan se tarkoittaa sitä että hallituksen toimia saa kritisoida. Disinformaatio on rikollista touhua. 

Vierailija
32/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että ap on sellainen vikapää jolla ei ole lapsia tai muutakaan.

Vain tuo katkeruuteen sairastunut pää...

Vierailija
33/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen raskasta työtä että saan itseni jotenkin elätettyä. Saa armotta viedä tuet jos on terve ja työikäinen.

Vierailija
34/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta vie kyllä joka sentin sun maksamista veroista. Luuletko että maksat edes 10 % sun lasten todellisista päivähoitokuluista. Lisäksi sun veroista maksetaan sulle takasin lapsilisät. Ja summa vaan kasvaa kun jälkikasvusi menee kouluun. Ja kaikki hoito- ja vanhempainvapaat on maksettu verovaroista.

Vierailija
35/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs oot maksanut. Oma vika. Lopeta työnteko kun niin kadehdituttaa.

Tämä! Tähän on olemassa niin helppo ratkaisu!

Käyt vaan huomenna sanomassa työnantajalle, että lopetat työt. Sitten ei enää tarvitse kadehtia. 

Vierailija
36/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meitä ei ehkä työstressi paina, vaan paljon pahempi stressi. Että miten rahat riittää itsensä ja perheensä ruokkimiseen ja miten saa pidettyä katon pään päällä. Kokeile vaikka itse. Ei ole kivaa.

Vierailija
37/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi tuttavani elellyt vuosia toimeentulotuella kun ahdistaa mennä töihin. "

Ei muuta ku isot sakset käyttöön ja kunnon lisäleikkaukset vielä syksyllä. Saadaan sitä motivaatiota nostettua.

Vierailija
38/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti tajua kuinka paljon kermaviineripomo-Hanna saa lahjoja ja "kivoja juttusia"? Satakertaisesti tukiin verrattuna.

Vierailija
39/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta vie kyllä joka sentin sun maksamista veroista. Luuletko että maksat edes 10 % sun lasten todellisista päivähoitokuluista. Lisäksi sun veroista maksetaan sulle takasin lapsilisät. Ja summa vaan kasvaa kun jälkikasvusi menee kouluun. Ja kaikki hoito- ja vanhempainvapaat on maksettu verovaroista.

Joo mites näiden kotona makaavien lapset? Kuinka nämä kotona makaavat vanhemmat kompensoivat lastensa aiheuttamia kustannuksia yhteiskunnalle? Varmaan se tässä suututtaakin, että eivät niin yhtään mitenkään. 

Vierailija
40/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vassariaktivisti. En ole aktivisti enkä vassari. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän