Kuinka kestätte itseänne tyhmempiä?
Olen todistetusti keskivertoa älykkäämpi. Minun on välillä vaikea sietää itseäni tyhmempiä. Miten sietokykyä voisi kasvattaa, sillä aina en pysty välttämään tilanteita, joissa on tyhmiä mukana. / VTM -89
Kommentit (70)
Jos tyyppi on mukava ja huumorintajuinen, niin helposti. Puhun muutenkin eri asioista eri ihmisten kanssa. Ainoat aiheet mitkä saavat hermot kiristymään ovat talonrakennus ja remontit, sisustus ja puutarhanhoito, vaikka itsekin olen niitä tehnyt, ja on ihan sama puhuuko niistä "tyhmä" vai "fiksu" ihminen. Minusta nuo ovat vain kiinnostavuudessa samaa luokkaa kuin hampaiden peseminen :D
Myös itseäni fiksumpien kanssa juttu luistaa. Paitsi jos ko. ihminen on itseään täynnä (valitettavan usein). Se että hidas tai keskinkertainen ihminen kuvittelee olevansa todella älykäs ei ole läheskään yhtä ärsyttävää...
Hyvin kestän yleensä. On mielenkiintoista, eri ajatuksia ja maailmoja. Voi tapahtua kohtaamista myös.
Toisaalta myös itseäni fiksummat kestävät minua, joten tasoissa ollaan.
Tyhmempiä helposti, huomattavasti älykkäämpiä kadehdin.
Huonosti. "Hullu saa olla, muttei tyhmä."
Typeryys on synnynnäinen ominaisuus, eikä kenenkään oma valinta. Hyvin tulen toimeen. Sen sijaan ilkeiden ihmisten kanssa en ole vapaa-ajalla missään tekemisissä. Töissäkin ihan minimin.
Älykkyys ja viisaus eivät ole synonyymejä
Älykkäät selviävät ongelmista, joihin viisaat eivät joudu :)
Kannattaa harkita juttelua jollekin asiantuntijalle, mikäli kokee sosiaaliset kanssakäymiset vaikeaksi ja/koska arvottaa herkästi muut ihmiset alapuolelleen. Eikös ihmisestä voi löytyä korkean älykkyyden lisäksi muitakin todistettuja ominaisuuksia?
No jos tyhmä ei käyttäydy kuin roolit olisi toisin päin, niin ihan helposti. Jotkut tyhmät ovat kuitenkin täysin sietämättömiä tapauksia, luulevat itseään fiksumpia tyhmiksi ja käyttäytyvät kuin olisivat jotain fiksumpia siinä alentuvasti lapselle sössöttämässä.
Jos tyhmän kanssa ei tarvitse suorittaa jotain tehtävää yhdessä, niin on helppo tulla toimeen, mutta jos joudut toimimaan yhteistyössä tyhmän kanssa, joka luulee olevansa se viisaampi, niin sitten kiristyy hermo.
Juovuksissa pärjään yksinkertaistenkin ihmisten kanssa, koska alkoholin nauttiminen romahduttaa mukavasti kognitiiviset toiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät selviävät ongelmista, joihin viisaat eivät joudu :)
Kannattaa harkita juttelua jollekin asiantuntijalle, mikäli kokee sosiaaliset kanssakäymiset vaikeaksi ja/koska arvottaa herkästi muut ihmiset alapuolelleen. Eikös ihmisestä voi löytyä korkean älykkyyden lisäksi muitakin todistettuja ominaisuuksia?
Saithan sinä hihkaistua tuon latteuden.
Mille asiantuntijalle suosittelisit menoa, ja mitäpä ehdotat että sanomme sille asiantuntijallesi, kun anomme sitä jutteluapua?
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja viisaus eivät ole synonyymejä
Niin? Missä noin edes väitettiin?
En mä suoraan sanottuna edes ikinä mieti, onko joku tyyppi mua fiksumpi vai tyhmempi 😀 Siis mistä te oikein keskustelette, kun huomaatte että joku on tyhmä? Jostain kvanttifysiikasta? Antakaa esimerkkejä.
Ehkä taidan olla sitten itse se tyhmä, koska en ole ikinä tosiaan ajatellut ketään ihmistä erityisen tyhmänä. Kaikki ei tiedä kaikesta kaikkea, eikä se tee ihmisestä tyhmää.
Kunhan kasvat aikuiseksi niin lähtee ensinnäkin liiat luulot itsestä ja toisekseen oppii kunnioittamaan muita ihmisiä.
Kuuntelen puolella korvalla ja annan suusta valua merkityksetöntä small talkia. Aika tylsää kyllä on, mutta onneksi tämä rajoituu ainoastaan työaikaan. Ja teen tylsää työtä tylsien ihmisen kanssa, koska hyvin pienellä vaivannäöllä tienaan mukavasti rahaa, millä rahoitan itselleni mielekästä elämäntapaa. Matkustelemme paljon, kerään kirjoja ja satsaan paljon lasteni harrastuksiin.
Ap tyhmä sä olet kun vasemman jalan saapas. Sun mutsiskin häpee sua. Sä olet nöyryyttänyt ittes tulemalla tänne pätemään sun ylimielisyydellä. Toivottavasti astut paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua tyhmempiä ei ole. Sen tiedostan.
Itse asiassa silloin et ole tyhmimmästä päästä, jos tiedostat asian. Tyhmimmät eivät tiedosta omaa tyhmyyttään, vaan jankuttavat vastaan koko ajan joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kasvat aikuiseksi niin lähtee ensinnäkin liiat luulot itsestä ja toisekseen oppii kunnioittamaan muita ihmisiä.
Kunhan kasvat sinäkin aikuiseksi, niin opit ettei kaikki ihmiset ole mitenkään kivoja, mukavia, siedettäviä tai edes siedettävissä. Karisee sinustakin tuo naiivi ja lässyttäiväinen jeesustelu pois.
Aristoteles oli viisain filosofi koska hän ymmärsi ettei tiedä mistään mitään.
Älykkäänä oikeistolaisena on välillä tosi raskasta kuunnella vasemmistolais-kollegojen valehtelua ja ylimielisyyttä. Vihervassarit keskittyvät Instagramiin ja muuhun turhuuteen koko ajan. Uskollisena työkaverina en aio kuitenkaan heistä ilmoittaa.