Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntovelalliselle neuvo kokeneelta

Vierailija
09.08.2024 |

Te jotka olette aloittaneet elämänne suurimman urakan eli asuntolainan takaisin maksamisen teille haluaisin antaa omakohtaisen neuvon .Työ ensiksi ja sitten huvit. Sillä tarkoitan että maksakaa ja lyhentäkää lainaa enemmän kun on pakko .älkää ostako mitään typerää mitä ette tarvitse ajakaa halvalla autolla ja tehkää edullisia pikku lomia ym .. varsinkin kun korko laskee kannattaa lyhentää.. itse sain vihdoinkin maksettua talolainan pois kesti 17 vuotta Alkuperäinen laskelma oli 25 vuotta . 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on tehty matkoja, myös kaukomatkoja, 4-henkisenä perheenä, matkailtu myös kotimaassa ja Pohjoismaissa (kuten tänä kesänä) ostettu/ostetaan ulkoa ruokaa viikoittain, olin monta vuotta kotiäitinä jne ja koti maksettu 3kk kuluttua, 20v ottamisen jälkeen.

Taikasana: ei liian suuri asuntolaina

Vierailija
42/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissasin todella paljon 20-35vuotiaana,  36v, sain perinnön ja ostin ison asunnon,ei lainaa ,koskaan.

Ja edelleen jatkan  elämistä miten haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen taaplaa tyylillään. Ruotsissa ei asuntolainoja rarvitse edes maksaa, vain korot. Tuttavani maksaa Ruotsissa pelkkiä korkoja asunnostaan. 

Vierailija
44/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis: lakkaa elämästä, älä nauti mistään ja ripottele tuhkaa päällesi vähintään kerran viikossa.

Voit sinä vinguttaa luotot tappiin, ostaa niin paljon krääsää kuin sielusi sietää mutta älä ikinä vingu kenellekkään miten lyhennyksiin uppoaa liikaa rahaa.

Ei minun tarvitse mitään tappiin vinguttaa, ääliö. Minulla on varaa nauttia elämästä. Minulla kun ei ole elämänhallinta hukassa niin kuin sinulla tuntuu olevan.

Vierailija
45/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylipäätään hurja ajatella millainen maksuaika on vaikka 25 vuotta  - Kun irseven kuulu niihi Av:la kirjoittaviin, jotka voivat ajatella, kuinka tuona aikana ei koskaan joudu olemaan pidempään työttömänä (täällähän osa vain nenee töihin)

Itselle tai kumppani ei tapahdu koskaan mitään odottamatonta tapaturmaa, joka horjuttaisinmaksukykyä 

Itse tai lähipiirisskä kukaan ei sairastu, niin että se saattaisi vaikuttaa negatiivisesti.

Tietenkään kukaan ei eroa kumppanistaan tau jos eroaa niin sopuisasti ja sulassa yhteisymmärryksessä vain voi kumppanilleen sanoa, että kuinka hoidetaan lainajärjestelyt .

Kenenkään asunnossa ei ikinä löydy tai aiheudu mitään, joka kohottaisi huomattavasti elinkustannuksia.

Vakuutusyhtiöstä toki saattaisivat soittaa, että riittäkö heidän maksamat korvaukset vai maksavatko lisää ja samalla voisivat kuitata tulevat terveydenhoitomenot ja lääkemenot kun ei tuota saako Kelasta, jos selkainen enää on olemassa mitään korvausta kun ne nykyään enempi bingosaleja, jos nyt enää rakennuksina ovat pystyssäkään

Orpon kolmas hallitus siirsi jo yli 10 vuotta sitten rajapäötöksellä kaikki köyhät rajan toiselke puolelle, niin Kela päätettiin lopettaa yhdessä Alkon kanssa.

Ja laitetaanko samaan pakettiin uudet Teslat vai joku uudempi merkki, joka 10 vuotta sitten oli vielä sen verran vieras merkki mut nyt jo niin vakiintunut, että voitte valita senkin merkin autot. Niin ha mitenkös lapset pitäiskö heille ostaa nyt omat asunnot kun ovat sitä mieltä, että laina-aikana ostetut opiskelija-asunnot on vähän käymässä pieniksi kun kumpaisessakin on tilaa alle 150 neliö mutta sentään yli sata 

Luulivoima sentään lämmittää niinkuin ennenkin. Ja mites nuo mökit Alppimökki varnaan pitäis laajentaa ja entäs sitren se saariston mökki vai riittääkö sen taso kun vadtahan se saneerattiin 5 vuotta sitten

Vierailija
46/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kannattaa maksaa sellaisella tahdilla, että pystyy elämään kivaa arkea. Lainaa ei ole pakko maksaa kokonaan pois. Kun lapset muuttaa kotoa pois, voi vaihtaa pienempään ja edullisempaan. Ikinä ei tiedä miten monta vuotta on vielä elämää jäljellä. Ei kannata liikaa odotella tulevaa. Meillä on asuntolainaa vielä reilusti. Eläkkeelle jäädessä on maksettu. Pk-seudulla on kalliit asunnot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme