Muumin päivän muki
Saitko muumimukin? Verkkokauppa ei toiminut minulla. Jumitti ja 10 minuutin tilauskeskus meni.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
"Yleensä olen saanut verkosta heti, mutta nyt herjasi, että pitää poistaa evästeet, kun lopulta pääsin. Siitä sitten jonon hännille. Toinen selain yrittää vielä. Aika paljon näitä pitää olla myynnissä, jos vielä päästi jonoon tässä hetki sitten.
Onhan tässä se, että pahin "joukkopsykoosi" meni jo, kun olin ostaa useamman myyntiin, mutta taidan tyytyä nyt vain yhteen, jos sitäkään saan."
Ihan oikein, että trokareille jää luu käteen.
Niinhän se on, mutta en olekaan oikea trokari. Ne oikeat myyvät jo täyttä häkää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sain minuutissa.
Ihan kuin mun ex-mies.
Sain 2.5 h jonottamisen jälkeen netistä. Tilaussivulla luki, että suuren tilausmäärän vuoksi tilausvahvistuksen saamisessa sähköpostiin saattaa olla viivettä suuren tilausmäärän vuoksi. En minäkään saanut sähköpostia tilausvahvistuksesta, mutta kyllä maksu meni läpi ja tilausvahvistussivu päivittyi verkkokauppaan. Kyllä näillä tiedoilla oletan, että mukini saan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonotin kaksi tuntia. Sain.
Torissa ihan hirveet hinnat jo nyt. En tiedä kuka niitä sieltä ostaa tolla hinnalla: 80-120 euroa.
Ei kukaan, vuosien takaista myydään jo kahdella kympillä.
Hirveesti ihmiset osti sen maksimin, eli 6kpl. En sit tiedä missä aikoo myydä. Vois ihan hyvin olla maksimi se yksi/asiakas.
Mä ostin 6 kpl. Kaksi niistä jää vitriiniin, yksi käyttöön kahvimukiksi, yksi menee syntymäpäivälahjaksi ja kaksi menee kummilapsille.
Mä ostin lopulta kaksi. Sen parin tunnin seisomisen jälkeen tuntui tyhmältä ostaa vaan yksi. Toinen varmaan säilöön ja toinen käyttöön. 
Siis onhan sitä ihmisiä, jotka pitää itsellään ja toiset sit taas selkeesti myy netissä. 
Olis vaan kiva, et halukkaille riittäisi edes se yksi. Itse ostelen vaan rakkaudesta muumimukeihin, toivoisi että mahdollisimman moni saisi oman. 
Ei näytä porukalla olevan rahat tiukassa kun muumimukeista on kyse
Mä vähän ihmettelen, että miksi syksyä vasten myydään kevätaiheista mukia? Ja ei, en ostanut yhtäkään, koska en ole lähtenyt muumimuki-hysteriaan mukaan. Ei ole ainoatakaan kaapissa.
Vielä jäljellä osassa myymälöistä.
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä: osalla meistä on rahaa kuten ennenkin, kaikki eivät ole PA
Sähköpostiin tulleen ostolinkin kautta (englanninkielinen sivusto) pääsin tekemään tilauksen jo hieman ennen klo 12 ja se meni läpi. Toisella sivustolla pääsin läpi kolme kertaa (jonotusnrot 6000jtn, 12000jtn ja 24000jtn) eli mukeja näytti riittävän verkkokaupassa yllättävän hyvin. Ensimmäisellä kerralla jonosta päästyäni sivun latautuminen kesti kauan yllättävän kauan. Ja jostain syystä heitti pihalle ja uudestaan jonon hännille maksun kohdalla. Seuraavat 2 kertaa meni onneksi ok.
Itselle tilasin 6 mukia - yhden kaikille lapsille. 😊 Ja jonotin myös siskon sekä ystävän puolesta (3 mukia kummallekin sen kaupanpäällispyyhkeen takia)... 😅 Nyt pitäisi olla kaikkien tilaukset ok - maksut menneet ja tilausvahvistukset tulleet. Eli 5 eri laitteella jonoon ja kolmesta jonosta pääsin läpi - onneksi tänään oli sopivasti vapaapäivä. (Näköjään läppärillä oli vielä jonotussivu auki - numerolla 64714 pääsisi läpi n. 13 min kuluttua 😅)
Tuli lopulta ostettua kolme, aloitteleva trokari. Vielä pääsee jonottamaan numerolla 100000 jotain. Ei mikään harvinaisuus. Tiedä, vaikka olisi jopa sama määrä näitä kuin kausimukia, joitten perään taas ei heti rynnätä kun saapuvat kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonotin kaksi tuntia. Sain.
Torissa ihan hirveet hinnat jo nyt. En tiedä kuka niitä sieltä ostaa tolla hinnalla: 80-120 euroa.
Ei kukaan, vuosien takaista myydään jo kahdella kympillä.
Odotapa kymmenen vuotta, niin saat laittaa nollan hinnan perään.
Heh! Enpä usko. Niistä on mennyt hohto jo kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedot päivittyy viiveellä eikä myymälästä välttämättä vastata puheluihin. Esim. Riihimäellä mukit oli myyty loppuun jo ennen klo 11 ja tieto päivittyi listaan vasta joskus klo 14 maissa. Voi tulla turha reissu, jos sen listan mukaan lähtee mukien perässä ajelemaan. Väittäisin, että erittäin pienet erät oli liikkeissä, että saadaan hypetys käyntiin... Ja loppujen lopuksi saattaa käydä ilmi ettei mukit loppuneet vaan verkossa tuotetta on runsaasti...
Miten poistitte ne evästeet? Mulla tyssäsi siihen kun en osannut
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Kunhan ulisevat vaan. En usko sitä hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä: osalla meistä on rahaa kuten ennenkin, kaikki eivät ole PA
Suurimmalla osalla on. Jotkut vaan kitisee lämpimikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten poistitte ne evästeet? Mulla tyssäsi siihen kun en osannut
Minulla näkyi kännykässä "cookie" eli joku keksisymboli - klikkasin sitä ja hyväksyin valinnat... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedot päivittyy viiveellä eikä myymälästä välttämättä vastata puheluihin. Esim. Riihimäellä mukit oli myyty loppuun jo ennen klo 11 ja tieto päivittyi listaan vasta joskus klo 14 maissa. Voi tulla turha reissu, jos sen listan mukaan lähtee mukien perässä ajelemaan. Väittäisin, että erittäin pienet erät oli liikkeissä, että saadaan hypetys käyntiin... Ja loppujen lopuksi saattaa käydä ilmi ettei mukit loppuneet vaan verkossa tuotetta on runsaasti...
Sivulta moominarabia.com:
Viesti viimeksi päivitetty: 14.53
Hupsis, Muumin päivän mukit ovat ehtineet loppumaan seuraavissa myymälöissä:

Iittala & co Vaasa, Jyväskylä: Iittala outlet Seppä, Iittala & co Jumbo, Iittala store Turku, Iittala Outlet Iittala, Iittala Outlet Humppila, Iittala & Arabia Design Centre Store, Helsinki, Iittala Store Ratina, Iittala Outlet Zeppelin, Iittala Outlet Riihimäki, Iittala Outlet Kotka, Iittala & co Kuopio, Iittala & co Mylly
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jonotin melkein kaksi tuntia, sitten pääsin lisäämään mukin ostoskoriin ja maksamaan. Sähköpostiin tuli vahvistus maksusta, mutta tilausvahvistusta ei ole vielä näkynyt.
Kerro mikä siinä kupissa on niin ihmeellistä?
-Itse en jonottaisi edes täyttä kahvikuppia kahta tuntia..
Ostin kuusi.
Yksi menee huutonwttiin, yksi toriin, yksi FB-kirppikselle, yksi oikealle kirppikselle, yhtä yritän kaupitella 65 eurolla tutuille, vielä pitäisi keksiä käyttökohde yhdelle.
Mä ostin 6 kpl. Kaksi niistä jää vitriiniin, yksi käyttöön kahvimukiksi, yksi menee syntymäpäivälahjaksi ja kaksi menee kummilapsille.