Sanoin työhaastattelussa että haluan palkkaa noin 3500 euroa kk.
Yleinen hintataso on noussut ja kaikki on nykyään kallista joten palkan pitää olla hyvä. Se haastattelija sanoi etteivät voi maksaa niin paljon ja perustelin vielä palkan työkokemuksellani. Olisin saanut palkkaa noin 2000 bruttona. Ei se riitä nykyään mihinkään kun pitäisi vielä omaa autokin käyttää töissä ja työmatkoilla niin eihän palkasta jää mitään säästöön. En tainnut saada töitä sitten.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Alle 4000€/kk palkalla ei nyky Suomessa pärjää ilman sosiaali avustuksia.
Mulla on palkka 2000e/kk ja saan vielä säästöönkin
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuva tulee toimeen vähemmälläkin. Oma periaatteeni on se, että niin kauan, kun olen töissä niin yhtään kerjuukuponkia en virastoihin vie.
Oletpas jäärä. Itse nostan työssäkäyvänäkin kaikki tuet mitä mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat ne palkkarahat yrityksiin tuo. Ei ne yritykset kultamunia muni.
Yritykset munii kultamunia mutta pitää ne itsellään, työntekijöille esitetään aina ettei rahaa ole
Meinaatko että siellä työmaalla vallitsee kommunismi, jossa firman rahat ovat meidän rahoja?
Meinaan, että nimenomaan ei vallitse, mutta pitäisi vallita. Minun työlläni tuotettu voitto on minun omaisuuttani. Muuten en tee sinulle töitä. Aika yksinkertaista. Miksi jonkun muun pitäisi hyötyä minun aikaansamasta tuloksesta? Voin työskennellä myös a) jollekin toiselle b) itselleni tai c) hakeutua ihan eri alalle niin kukaan yrittäjä kyseisellä alalla ei pääse hyötymään minusta.
Jos olet tuota mieltä niin sinun pitää alkaa yrittäjäksi. Yrittäjänä voit sitten palkata muita kaltaisiasi ja miettiä miksi joudut itse maksumieheksi kun pitää maksaa yrityksen laskut, ostaa työvälineitä, työntekijä sairastuu, jää vanhempainvapaalle, on lomalla, asiakas jättää laskut maksamatta tai asiakkaita ei ole riittävästi. Tässä sinulle nyt alkuun syitä miksi kukaan ei maksa sinulle palkkaa niin paljon kuin tienaat yritykselle. Mutta jos perustat tuollaisen yrityksen niin ainakin sinulle on tulossa työntekijöitä.
Tuet laskevat palkkoja koska työstä ei tarvitsekaan maksaa niin paljon että sillä tulisi toimeen koska siihen voi hakea täydennystä Kelasta.
Häviäjiä ovat ne pieni- ja keskituloiset jotka haluaisivat elättää itsensä ilman yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Se ei mene niin, että ap laskee paljonko menee elämisensä rahoittamiseen ja pyytää mistä tahansa työstä palkkaa sen verran. Vaan niin, että kouluttautuu ja hakeutuu sellaiseen ammattiin, josta maksetaan sen verran.
Tässä on vaan se ongelma, että yhteiskunta ei pyöri pelkästään kovapalkkaisten ammattien panostuksella. Tulee äkkiä äitiä ikävä, kun maataloustuottajat, roskakuskit, kaikki viihdepaikat kuten ravintolat+leffateatterit+kahvilat, pizzapaikat, huoltoasemat, julkinen liikenne, lentokenttäpalvelut, autopesulat, huoltamot ja korjaamot, rekkaliikenne, kaupat, vanhusten palvelut, lastenhoitopaikat, koulunkäyntiavustajat, taksikuskit, toimituspalvelut ja Posti lakkaavat toimimasta.
Vierailija kirjoitti:
Palkka on AINA neuvottelukysymys. Jopa julkisella puolella.
Ei todellakaan ole. Julkisella on tarkat budjetit, eikä niistä missään nimessä poiketa.
Vierailija kirjoitti:
Alle 4000€/kk palkalla ei nyky Suomessa pärjää ilman sosiaali avustuksia.
Höpö höpö....... saan noin 2500€ kuussa käteen ja asunto on, auto on sekä kakkosasunto italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten? Meillä on ihan ovtesin mukainen listapalkka. Mitenkäs voisin neuvotella paremman palkan, kun palkka perustuu pidettyihin oppitunteihin eikä muusta makseta?
Olisit sanonut, että koska sulla on vähemmän työkokemusta, työ on sulle vaikeampaa kuin kokeneelle ja siksi tarvitset enemmän palkkaa kompensoimaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan työ?
Kaupan asiakaspalvelutyö.
Ap
Ja palkkatoive 3500€/kk. Missä kuplassa sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Se, että aivottomana kirjoitat sanan: "aina" isoin kirjaimin, ei poista sitä tosiasiaa, että olet väärässä.
Mikset hakenut suoraan sellaista työtä, jossa saa haluamasi palkan, etkä sellaista, jossa palkka on parin tonnin luokkaa?
Oma vikasi, senkin tyhmyri trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei mene niin, että ap laskee paljonko menee elämisensä rahoittamiseen ja pyytää mistä tahansa työstä palkkaa sen verran. Vaan niin, että kouluttautuu ja hakeutuu sellaiseen ammattiin, josta maksetaan sen verran.
Tässä on vaan se ongelma, että yhteiskunta ei pyöri pelkästään kovapalkkaisten ammattien panostuksella. Tulee äkkiä äitiä ikävä, kun maataloustuottajat, roskakuskit, kaikki viihdepaikat kuten ravintolat+leffateatterit+kahvilat, pizzapaikat, huoltoasemat, julkinen liikenne, lentokenttäpalvelut, autopesulat, huoltamot ja korjaamot, rekkaliikenne, kaupat, vanhusten palvelut, lastenhoitopaikat, koulunkäyntiavustajat, taksikuskit, toimituspalvelut ja Posti lakkaavat toimimasta.
Eiköhän se oma uravalinta kuitenkin kannata tehdä oman mielenkiinnon ja palkkatavoitteiden mukaan eikä sen perusteella, että naapurin Matti saa pizzaa ja pääsee leffaan.
Työhaastattelija sanoi että ulkomaalaiset saa 5-6 euroa tunti korkeintaan ja sen takia niitä palkataan. suomalaisena raksamiehenä en siis saa töitä.
Alle 5k ei kannate evää nostaa eihän 3,5k sta maksa enää vuokraa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Eli sillä 700e/kk työmarkkinatuella pärjäät siis paremmin? No, nyt et saa sitäkään, sillä aiheutit käytökselläsi sen, että et saanut työpaikkaa. Toimintasi on työvoimapoliittisesti moitittavaa, ja saat karenssin.
Kärsi vaan nälästäsi rauhassa, en sääli.
Ei neuvottelu ole moitittavaa toimintaa vaan normi kaikessa toiminnassa, missä raha vaihtaa omistajaa. Jos työnantaja ei halua neuvotella palkollisen kanssa, se on heidän valintansa ja palkkaavat jonkun, joka ei osaa neuvotella. Moni näin tekeekin, se on ihan ok
Neuvotella saa, mutta paikka tulee ottaa vastaan aina. Mikäli ei ota työtä vastaan, ei ole oikeutta työmarkkinatukeen ja toimeentulotukeakin vähennetään.
Voit vaikka kysyä te-toimistolta tähän vastausta. Menkää t
Pölhökustaa "puollustaa", mutta normiälyinen puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut, että koska sulla on vähemmän työkokemusta, työ on sulle vaikeampaa kuin kokeneelle ja siksi tarvitset enemmän palkkaa kompensoimaan sitä.
Ei vaan, koska on vähemmän työkokemusta niin työ on helpompaa ja siksi tarvitsen isompaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelija sanoi että ulkomaalaiset saa 5-6 euroa tunti korkeintaan ja sen takia niitä palkataan. suomalaisena raksamiehenä en siis saa töitä.
Suomalaisena Suomessa olen arvokkaampi kuin ulkomaalaiset Suomessa, siksi tarvitsen isoa palkkaa. Koska olen sen arvoinen.
Mikset yritä myyntityöhön jos haluat parempaa palkkaa? Varmaan provikoilla tienaisi.
3500 e/kk asiakaspalvelusta kuulostaa paljolta.
Saan akateemisesta hallintotyöstä reilut 2400 e/kk. Työympäristö vaikuttaa myös.
Miksi kaupan asiakaspalvelutyössä tarvitsee autoa työssä?
Yksin asuva tulee toimeen vähemmälläkin. Oma periaatteeni on se, että niin kauan, kun olen töissä niin yhtään kerjuukuponkia en virastoihin vie.