Miksi kukaan haluaisi työskennellä turvattomassa tilassa?
Tai mitä hyvää seuraisi siitä jos työpaikoilla oltaisiin kovin epätasa-arvoisia ja syrjiviä?
Useimimlla isoilla työpakoilla käydään monimuotoisuuskoulutuksia ja halutaan turvallista tilaa? Mitä ihmeellistä siinä on? Varmaan kaikissa pörssiyhtiössä on ollut samat koulutukset kuin YLEssäkin, meilläkin. Ei toki toimittamiseen liittyvää vaan ihan siis töissä olemiseen.
jotkut yrittää nyt vaan nyt käyttää Ukkolan kolumnia YLE:n kampittamiseen enkä vittisi edes sanoa ketkä.
Kommentit (97)
Onpas täällä lapsellisia keskustelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kokevansa olevansa oikeutettuja määrittelemään millainen tilan minä koen turvalliseksi?
Millä tavalla katsot tulleesi turvalliseksi kokemassasi tilassa kaltoinkohdelluksi?
Päällikkötasolla ollut feministi jyräsi minua aiheetta, kun valittajana oli nainen. Asiat oli tarkistettavissa, ne tarkistettiin eikä sieltä löytynyt perusteita, mutta silti minut nimettiin syylliseksi. Kyseinen päällikkö on julkisesti kertonut haluavansa edistää naisten asemaa työelämässä.
Tarkoitatko perusteiden löytymättömyydellä sitä, ettei todisteita löytynyt vaikka perusteita oli, vai sitä ettei perusteita ollut?
(jos olet työskennellyt ulkoministeriössä niin ei tarvitse vastata)
Vierailija kirjoitti:
"Turvallinen tila" on paikka, jossa määritelty lista puheen aiheita, yksittäisiä sanoja ja eleitä on kielletty yleiseen turvallisuuteen vedoten. Tätä totuutta yritetään pimittää tuomalla turvallisen tilan määrittelyyn mukaan tekoja, jotka ovat rikoksia jo nyt.
Tässä tapauksessa "turvallisuus" tarkoittaa sellaisten asioiden poistamista, joista joku SAATTAA loukkaantua tai ns. liipasintua. Ajatuksen luonteesta johtuen melkein mikä tahansa vaikea puheen aihe muuttuu tällöin lähtökohtaisesti ei-turvalliseksi.
Tätä on yritetty korjata lisäämällä "turvallisen tilan" määrittelyyn ajatus, että vaikeita asioita voidaan lähestyä "suurella herkkyydellä keskustellen ja toiset huomioon ottaen".
Valitettavasti tämä tuo ainoastaan uuden kerroksen aiempien mahdottomien määritelmien päälle, koska "turvallisen tilan" lähtökohtana on jokaisen oma kokemus. (=tunteet). Koska jokaisen "oma kokemus" perustuu puhtaasti tunteeseen ja joka
Turhaan tuhlaat noin paljon ruutia. Vähänkään syvällisempään argumenttiin et täällä vastausta/vastustusta saa :D
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä lapsellisia keskustelijoita.
Esim. kuka?
Varmasti jokainen valitsee mieluummin 'turvattoman tilan' jossa saa jutella ja laskea leikkiä työkavereiden kanssa ilman pelkoa ja kyttäystä sanomisista. 'Turvallinen tila' on pelkkää uuskieltä.
Ei yksityisellä ole Suomessa, edes isoissa yrityksissä, mitään tällaista, ei olisi edes varaa tuhlata resursseja tällaiseen. Julkinen sektori tässä sekoilee etunenässä.
Minulle tulee turvaton olo noiden wokettajien seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin koin turvattomuutta, kun kahvipöydässä alkoivat puhua keihäänheitosta olettaen tökerösti, että olin katsonut tai koko homma kiinnostaisi mitenkään. Sitten ihmetellään, että et katsonut vai, ohhoh. Kyllä vähän pitäisi olla hienotunteisuutta myös harrasteista ja ajankäytöstä puhuttaessa!
Miksi koit turvattomuutta? Rinnastetaanko teidän työpaikalla keihäänheitosta kiinnostumattomat homppeleihin, mistä koet turvattomuutta kaapissa olostasi johtuen?
En halua turvallista tilaa vaan haluan pitää sananvapauteni.
Se että ei kannata intersektionaalisen marxilaisen ideologian turvallisia tiloja ym. kyseisen ideologian aivopieruja EI TARKOITA SITÄ, että haluaa turvattomia tiloja esim. työpaikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti jokainen valitsee mieluummin 'turvattoman tilan' jossa saa jutella ja laskea leikkiä työkavereiden kanssa ilman pelkoa ja kyttäystä sanomisista. 'Turvallinen tila' on pelkkää uuskieltä.
Juuri näin. Se on muiden kulttuurien ja vähemmistöjen mukanaan tuomaa, rasismin kokemisen ja kaltoinkohtelun synnyttämää sanastoa.
Mulla on ulkoeteisen ovessa kyltti sisään tultaessa. Siinä lukee "Turvallinen tila päättyy tähän" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kansainvälisissä tehtävissä liikelaitoksessa ja minulla oli työkavereina kahdeksaa (8) eri kansallisuutta edustavia henkilöitä. Huonekaverinani oli musta mies Sierra Leonesta. Se oli ihan luonnollista, ei meitä mitenkään koulutettu ja kurssitettu kohtaamaan erilaisia ihmisiä. Tehtiin töitä. Sukupuolisuuntauksia ei edes ajateltu, ei se työntekoon vaikuta.
Sama kansallisuusedustus (8) siis toimisi mielestäsi myös Suomessa, vai?
Niin, siis tämä oli Suomessa, helsinkiläisessä liikepankissa.
Ei toimittajan tehtävä ole elää pumpulissa vaan kirjoittaa ja selvittää totuus, vaikka sitten vaarallinen sellainen
Tarpeeksi turvallista tilaa varten ei tarvi sensuuria
Vierailija kirjoitti:
Se että ei kannata intersektionaalisen marxilaisen ideologian turvallisia tiloja ym. kyseisen ideologian aivopieruja EI TARKOITA SITÄ, että haluaa turvattomia tiloja esim. työpaikalleen.
Ei niin, se tarkoittaa välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kansainvälisissä tehtävissä liikelaitoksessa ja minulla oli työkavereina kahdeksaa (8) eri kansallisuutta edustavia henkilöitä. Huonekaverinani oli musta mies Sierra Leonesta. Se oli ihan luonnollista, ei meitä mitenkään koulutettu ja kurssitettu kohtaamaan erilaisia ihmisiä. Tehtiin töitä. Sukupuolisuuntauksia ei edes ajateltu, ei se työntekoon vaikuta.
Sama kansallisuusedustus (8) siis toimisi mielestäsi myös Suomessa, vai?
Niin, siis tämä oli Suomessa, helsinkiläisessä liikepankissa.
Rajaatko sen toimivuuden ilman koulutuksia ja kurssituksia siis liikepankkeihin? Etkö halua ottaa kantaa muihin suomesta löytyviin työyhteisöihin?
Ja eilen iltapäivällä pomo sanoi, että voitte lähetä jo aikaisemmin töistä kun ei tässä nyt ole mitään tälle päivälle ja koin turvattomuutta kun oletettiin, että olen autolla liikkeellä, vaikka mieheni oli minut töihin tuonut, enkä voinut mihinkään lähteä. Niin silti toivotellaan näkemiin ja hymyillään, että päästään aikaisin. Kyllä pitäisi ottaa huomioon, ettei kaikilla ole omaa autoa eikä olettaa tämmöisiä!