Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei arvosta avioliittoa, mutta haluaa kaikki avioliiton hyödyt

Vierailija
09.08.2024 |

Tuntuu olevan yleistä. Ja perusteena mm. että ei valtiota tarvitse sotkea meidän suhteeseen, mitä se mukamas muuttaisi ja ei se avioliitto kerro rakkauden määrästä. 

Itse koen että se on merkki sitoutumisesta (miehen mielestä ei ole sen enempää kuin avioliitto), turvaa taloutta (johon mies on että ai rahan takia haluat) ja olisi myös romanttista (joka on tietysti taas turhuutta). 

Olen aika perinteinen nainen, tykkään mm. hoitaa kotia ja miestäkin eikä se minua haittaa. Mutta haluan kyllä olla naimisissa, jos tavallaan omistan elämäni myös jollekin toiselle itseni lisäksi. Mielestäni se tuo minulle myös turvaa elämässä, oli se sitten jonkun mielestä kuinka väärin ajateltua tahansa. Lapsia emme hanki. Haluan myös olla miehen lähiomainen ja hän on minun, jos vaikka sattuisi vakava onnettomuus, sairastuminen tms. 

Ja otsikkoon tarkennuksena, mies ei ole kokonaan tyrmännyt avioliittoa. Mutta nihkeästi siihen alussa on suhtautunut. Onko väärin haluta naimisiin, kun suhde on kuitenkin vakava ja sitoutunut? 

Ajatuksia, kokemuksia?  

Kommentit (299)

Vierailija
1/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan tommonen sika ..kyllä maailmassa miehiä riittää.

Vierailija
2/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä parisuhde teillä on takana?

Sanoit miehen haluavan avioliiton hyödyt, mutta viestissä kerrot itse nauttivasi huolenpidosta? Mitä tapahtuu kun lopetat, huomaako mies edes sitä?

Oma käsitykseni on, että mikäli henkilö ei halua naimisiin ei hän ole myöskään varma suhteesta. Voi olla, että mies ei ole täysin tyytyväinen tai on vaikka sitoutumiskammoinen. Lopputulemana, kannattaa keskustella vakavasti suhteen laadusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kertaa mennyt naimisiin.  Ensimmäisestä liitosta jäin leskeksi. Enää en menisi naimisiin.  Moni tuntuu olevan ihan onnellinen vuosikymmenten avoliittojen kanssa. 

Vierailija
4/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tahtoo vaimon, mutta ei tahdo itse olla aviomies. Olen myös sitä mieltä, että jos jompi kumpi osa puolista ei tahdo naimisiin, se johtuu nimenomaan siitä että ei tahdo juuri sinun kanssa naimisiin.

Vierailija
5/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nuo avioliiton hyödyt jotka mies haluaa ja joihin viittaat otsikossa?

Vierailija
6/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit miehen haluavan avioliiton hyödyt, mutta viestissä kerrot itse nauttivasi huolenpidosta? Mitä tapahtuu kun lopetat, huomaako mies edes sitä?

Oma käsitykseni on, että mikäli henkilö ei halua naimisiin ei hän ole myöskään varma suhteesta. Voi olla, että mies ei ole täysin tyytyväinen tai on vaikka sitoutumiskammoinen. Lopputulemana, kannattaa keskustella vakavasti suhteen laadusta.

1,5 vuotta. Huomaa toki ja pyytää minulta asioita. Kyllä hän sitä myös arvostaa ja kyllä hänkin tekee asioita kotona tai minun hyväksi. Mutta etenkin kotona minä hoidan huomattavasti enemmän (koska tykkään laittaa kotia ja että on paikat järjestyksessä). Onhan se miehelle selvä etu, kun ennen eli liki kaatopaikassa. 

Vierailija
7/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen sitoutunut häneen ja pidän hänestä huolta, niinkuin aviopuolisosta tavataan pitää. Olen omistautunut hänelle ja uskollinen. Mun mielestä nämä asiat kuuluu pitkällä tähtäimellä avioliittoon. 

Vierailija
8/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän minäkin haluaisin tietää. 

Vierailija
9/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tahtoo vaimon, mutta ei tahdo itse olla aviomies. Olen myös sitä mieltä, että jos jompi kumpi osa puolista ei tahdo naimisiin, se johtuu nimenomaan siitä että ei tahdo juuri sinun kanssa naimisiin.

Miten tämän vaimon haluaminen ilmenee ap:n viestissä?

Vierailija
10/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olen sitoutunut häneen ja pidän hänestä huolta, niinkuin aviopuolisosta tavataan pitää. Olen omistautunut hänelle ja uskollinen. Mun mielestä nämä asiat kuuluu pitkällä tähtäimellä avioliittoon. 

Eli et esim. nyt ole uskollinen ja hyväksyt sen, että mies juoksee vieraissa? Ehkäpä mies odotaa, että sitoutuminen tulee ensin ja avioliitto vasta sitten?

Vierailija
11/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen avioliiton syynä myös leskeneläkkeen ja oikeuden hallita yhteistä kotia toisen kuoltua. Aika karuja juttuja kuulee, kun omaiset ovat avopuolison pistäneet kadulle, ennen kuin vainaja on kylmennyt.

Vierailija
12/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et esim. nyt ole uskollinen ja hyväksyt sen, että mies juoksee vieraissa? Ehkäpä mies odotaa, että sitoutuminen tulee ensin ja avioliitto vasta sitten?

No kylläpäs sä osasit lukea tuon viestini vinoutuneiden lasien läpi. En viitsi tollaseen edes vastata, pah. 

Vierailija
13/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen avioliiton syynä myös leskeneläkkeen ja oikeuden hallita yhteistä kotia toisen kuoltua. Aika karuja juttuja kuulee, kun omaiset ovat avopuolison pistäneet kadulle, ennen kuin vainaja on kylmennyt.

Kyllä, mielestäni juridiset syyt on merkittävät, vaikka tuntuu että näitä etenkään nainen ei saisi nykymaailmassa enää yhtään peräänkuuluttaa. Just se, että jos ajatellaan että minä hoidan ja passaan ja rakastan miestäni 50 vuotta ja hän kuolee ensin, niin en mä halua lentää pihalle yhteisestä kodista ja jäädä puille paljaille. Toki mies on sanonut että voihan sen asian hoitaa myös testamentilla.. mutta miksi, kun siihen on keksitty avioliitto joka on pomminvarma keino hoitaa juridiset asiat. 

Vierailija
14/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa olet automaattisesti puolisosi lähiomainen, tuo turvaa toisen puolison kuollessa ja muutenkin olette lainsilmissä yksikkö ihan eri tavalla kuin avoliitossa. Kyllähän nämä voidaan papereilla hoitaa muutenkin mutta helpompaa (ja halvempaa) kävellä maistraattiin vihille. Isoja juhlia ei tartte pitää jos ei niitä halua. Me mentiin maistraatissa naimisiin eikä maksanu yhtään mitään kun ei pidetty häitä. 

Jos miehesi ei näitä ymmärrä niin ei se sua oikeesti rakasta täydestä sydämestä. 

Vierailija
15/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 vuotta. Huomaa toki ja pyytää minulta asioita. Kyllä hän sitä myös arvostaa ja kyllä hänkin tekee asioita kotona tai minun hyväksi. Mutta etenkin kotona minä hoidan huomattavasti enemmän (koska tykkään laittaa kotia ja että on paikat järjestyksessä). Onhan se miehelle selvä etu, kun ennen eli liki kaatopaikassa. 

Te siis asutte yhdessä vai mikä teidän asumisratkaisu on?

Vierailija
16/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä perinteisesti sanotaan "Jätä se SIKA!"

Vierailija
17/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs sä osasit lukea tuon viestini vinoutuneiden lasien läpi. En viitsi tollaseen edes vastata, pah. 

Eiköhän tämä vastannut täysin. Ymmärrän hyvin miestäsi. Et ole aidosti sitoutunut ja hän uskoo, ettei avioliitto muuttaisi mitään. 

Vierailija
18/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän luulee sinun huijaavan. 

On lukenut jostain suurten ja viisaiden inkkelipalstalta, että naiset tahtovat vain rahaa ja palvelun taso romahtaa heti, kun on saatu sormus sormeen. Että ei kannata sitoutua, koska se pitää oman elämänkumppanin sopivasti varpaillaan. 

Eipä tuohon voi sanoa muuta, kuin että onnettomuusriski on aina olemassa. Jos mies jättää naisensa mieluummin 70-90-vuotiaan anoppiehdokkaam vastuulle kuin että ottaisi surupuhelun vastaan itse, niin ei sellaisesta nahkuksesta muuhunkaan vastuun kantamiseen ole. Saamaton ilmaisia lounaita kalasteleva hedonisti se on. Se ottaa sinulta kaiken minkä voi ilman vastuita viedä. Tee tällä tiedolla mitä haluat...

Vierailija
19/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset haluavat itselleen luotettavan sitoutuneen kumppanin, mutta eivät luota tai sitoudu itse. Ei sellainen mies ole kumppani, vaan pikemminkin lemmikki. Kiva höösättävä ehkä, mutta hyödytön tositilanteessa.

Vierailija
20/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Miehet on naisille kulutushyödykkeitä. Miehen pitäisi sitoutua, mutta nainen lähtee heti hakemaan parempaa jos mies ei tottele. Sitten ihmetellään, miksi mies ei yksipuolisesti sitoudu. Jaksaahan nainen sentään pöyhiä sisustustyynyjä silloin tällöin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän