Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä, että varakas käyttää lapsilisät osakesäästötilin lihottamiseen ja köyhä ruokaan

Vierailija
09.08.2024 |

Heti pois lapsilisät varakkailta. Tuo on ihan köyhän rienausta. Mikäs köyhä osakesäästötilille säästää penskalle rahat? Aivan älytöntä. Rikkaiden lapsilisät heti pois ja ne köyhien lasten osakesäästötileille.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt hyvinvointivaltiota ajetaan alas, niin todellakin kaikki turhuudet pois eli hyvätuloisten ja varsinkin rikkaiden lapsilisät pois.

Aiwmminhan tuota on perusteltu sillä, että saamalla itsekin jotain maksetaan mieluusti veroja. Nythän on nähty että oikeistolaisilla veronmaksuhaluja ei ole, joten eivät tarvitse lapsilisiäkään.

en ole rikas, mutta kohtuullisesti toimeentuleva. Maksan mielelläni veroja, jotta yhteiskunta toimii. Suomessa kokonaisverotus on jo liian kovalla tasolla. En halua maksaa yhtään enempää veroja.

Vierailija
162/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yritystuista ja yritysten muista yrityssosialistisista turhista verohelpotuksista leikattaisiin edes 20%, ei lapsilisät olisi mikään ongelma. Nythän yritystuet virtaa suoraan osakkeenomistajien taskuun. Miettikää, vähintään 5miljardia vuodessa pelkät tuet. Siihen päälle kaikki verovähennykset päälle.

Ilman yritystukia yritys muuttaa toiseen maahan, ja työpaikat myös. Missä sitten käy töissä?

Sitäkö se yrittäjäriski tarkoittaakin, että veronmaksajat takaavat yrittäjän pääoman tuoton joka tilanteessa? Minä olen tähän mennessä luullut aivan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yritystuista ja yritysten muista yrityssosialistisista turhista verohelpotuksista leikattaisiin edes 20%, ei lapsilisät olisi mikään ongelma. Nythän yritystuet virtaa suoraan osakkeenomistajien taskuun. Miettikää, vähintään 5miljardia vuodessa pelkät tuet. Siihen päälle kaikki verovähennykset päälle.

Miksi et ala itse osakkeenomistajaksi? Sijoittaminen on nykyään äärettömän helppoa, laitat vaan sen 15 euroa kuukaudessa niistä lapsilisistä osakkeisiin ja alat odottamaan sitä rahojen virtausta sinne taskuun 

Vierailija
164/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole pelkkä moraalinen ongelma. 

Taloustieteessä tunnetaan rajakulutusalttius: 

köyhä vie saamansa 100 euroa heti kauppaan. Sieltä raha lähtee tukkurille, tukkurilta alkutuottajille jne. Raha palaa osaksi talouden kiertokulkua  heti. 

Rikas heittää saaamansa 100 euroa pinon päällimmäiseksi. Säästetty raha ei palaa talouden kiertokulkuun, kenenkään palkkoja ei makseta eikä mikään tukkuri saa tilausta. 

Meneehän se tietysti sijoitukseksi, joskaan  ei välttämättä Suomeen. 

Rahan säästäminen ei vaan tässä kohtaa ole se mitä toivotaan. Tajusin heti kun hallitus aloitti ja ilmoitti alkavansa leikkaamisen, että nyt loppui kotimainen kysyntä. Kerroin sen täälläkin. Se myös loppui. Kotimaan kysyntä pysähtyi, ulkomaan kysyntä ei ehtinyt alkaa - => ennätysmäärä yrityksiä konkurssiin. Ennätysmäärä työttömiä. 

Ja kun vienti joskus läht

Ei niillä köyhien rahoilla ole ennenkään pyöritetty taloutta. Kyllä suurin osa tulee niiltä joilla on oikeasti ostovoimaa ostaa muutakin kuin ruokaa. Ongelmahan on se että talouden pyörittämiseksi tukia tulisi maksaa koko ajan enemmän ja enemmän kun tuensaajatkin lisääntyy. Tämä johtaa siihen että tietyn kierron pyörittämiseksi tarvitaan aina vain lisää rahaa. Kun rahasta kuitenkin suurin osa ei tule valtiolle takaisin, niin tilanne käy kestämättömäksi. Tätä ei paranneta sillä että syötetään koneistoon entistä enemmän velkarahaa. Jotta velkarahaa kannattaisi syöttää koneistoon pitäisi tämän koneistoon tuottaa sinne syötetyn rahamäärän lisäksi korkoon menevä osa ja vähän vielä enemmänkin. Mutta ymmärrän että tämä esittämäsi teoria saa kannatusta niiden keskuudessa jotka haluaisivat aina vain suuremmat tuet itselleen ilman että itse tarvitsisi laittaa tikkua ristiin. Teorioissa on vain se huono puoli etteivät ne toimi sellaisenaan käytännössä.

Tukien leikkauksia enemmän talouteen vaikuttaa tällä hetkellä vieläkin Urkainan sota, korkojen taso, joka romahdutti esim. rakennusalan ja se että joka paikassa toitotetaan miten huonosti menee vaikka suurimmalla osalla rahat riittää. Nekin alkavat pihistämään joiden ei tarvitsisi. Me olemmekin tietoisesti päättäneet toisin ja kulutamme ihan kuin ennenkin. 

Vierailija
165/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman yritystukia yritys muuttaa toiseen maahan, ja työpaikat myös. Missä sitten käy töissä?

Sitäkö se yrittäjäriski tarkoittaakin, että veronmaksajat takaavat yrittäjän pääoman tuoton joka tilanteessa? Minä olen tähän mennessä luullut aivan muuta.

Enpä ole muunlaisia "yritystukia" nänyt kuin sellaisia jotka täytyy maksaa takaisin 

Pääomaa, mistä sinä et edes ymmärrä mitä se tarkoittaa maksetaan kyllä veroa, vaikka se ei itsessään edes tuottaisi mitään. Suomi -negatiivinen veroparatiisi 

Vierailija
166/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän köyhällä ole pakko lisääntyä ollenkaan jos ei siihen ole varaa.

Varakashan voi ostaa lapsilisillä ruokaa ja sitten omistaan kartuttaa jotain pesämunaa lapsilleen.

Jos joku säästää lapsilisät niin silloinhan se on omistaan kustanut ihan kaikki muut tai toisinpäin jos maksaa lapsilisistä lasten kustannuksia niin sitten jää enemmän sijoittaa lapsilleen.

Älytöntä on niin köyhän tehdä lapsia ollenkaan jollaka ei ole varaa niitä elättää ilman yhteiskunnan tukia.

Työtävieroksuvien tuki lois eläteille harvoin syntyy sellaisia jälkeläisiä joista tulee jotain veronmaksajia tähän yhteiskuntaan niin että vanhemmista se malli otetaan.

Vierailija
167/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap, kaikki kynnelle kykenevät ovat jättäneet tai jättämässä tämän hullun tulonsiirtoyhteiskunnan, jossa sosiaalipummeja elätetään. Köyhät maksakoon toistensa tuet keskenään.

Vierailija
168/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan samalla päivähoitomaksujen tuloporrastus.   Nyt köyhä maksaa kukkaudessa noin 30 € ja parempituloinen n. 300 €.

Vierailija
169/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan liian kauan saanut lisääntyä ihan vastuuttomasti yhteiskunnan tuille ihan kokonaan ja toivoisin että siihen alkaisi tulla loppu.

Kyllä oli järkyttävää katsella kun korona aikana jaettiin valtion velka kassasta tukia ihan hulvattomasti ihan vain kaikille ilman että edes tuli mitään korona kuluja. Huutokauppa keisarillekkin joka tienaa toisten romuilla.

Mitä korona kuluja tuli ihan kaikille toimeentulotuki asiakkaille jotka olivat työttöminä kotona. Mitä korona kuluja tuli ihan kaikille lapsiperheellisille jotka saivat ylimääräisen lapsilisän. Miksi ihan kaikki eivät saaneet mitään korona kuluja vaan se rajattiin vaan ihan tiettyihin joilla muka oli koronasta kuluja. Muiden piti itse kustantaa suojukset ja desit.

Minä en kustantanut mitään itse vaan levitin tautia jos oli leviäkseen kun en saanut mitään korona kuluja työttömänä.

Lisäksi kamalia tukia jaettiin ihan turhille juottoloille kun ne olisi voitu pitää auki ja kaikki tulee koronan sairastamaan ennemmin tai myöhemmin, ennen kuin tulee vastustuskyky sille.

Minä en tarvitse juottoloita niin miksi minulta peritään veroja niihin.

Vierailija
170/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sotket? Ei yrittäjäriski kuulu tähän asiaan. Vaan kun muut maat haluaa ne työllistävät yritykset heille, nekin jakavat yritystukia. Jos Suomi ainoana ei jaa, lähtee täältä ne yritykset koska muualla tienaavat paremmin. Köyhä ei taaskaan osaa ajatella näin pitkälle, niinkö?

Vierailija
171/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän edes yksi sellainen etuus pitäisi säilyttää, jossa ihmisiä kohdellaan tasavertaisesti, varsinkin viattomia lapsia. Kalliimmaksi tulisi niitä päivittää kuukausittain, koska varakkaidenkin tulot ja elämäntilanne muuttuu jatkuvasti.

Mikähän tutkimus tuokin kymmeniä vuosia vanha hokema on siitä, että en pannaan pankkittilille. Varmaan monet niin tekevätkin, mutta eiköhän ne yleensä panna johonkin tarpeelliseen. Kuten lainojen maksuun.

Joutuu sitten varmaan myös vähentämään työntekoa, ettei tiettynä kuukautena mene lapsilisät. Mitä sitä turhaan maksamaan veroja.

Vierailija
172/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin opiskelija ja sen jälkeen sairaanhoitaja. Säästin kaikki lapsen lapsilisät lapsen omalle tilille jonka hän sai kun täytti 18. Ovat puolison kanssa ostaneet asunnon.

En siis ollut rikas mutta en vain tuhlannut lapsen rahoja.

Vierailija
173/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan sillä lapsilisällä ostetaan ruokaa VAIN lapselle, sehän on tarkoitettu lapsen kuluihin, ei perheen. Lähtökohtaisesti ruuat tulisi maksaa huoltajien rahoista, lapsilisällä voidaan sitten ostaa vaikka lapsen vaatteita tai maksaa hänen harrastusmaksuja.

Minulla tulee samalle pankkitilille palkka (keskituloinen olen), lapsilisä ja Kelan elatustuki. Kun ostan kaupasta ruokaa sekä itselleni että lapselleni, en tiedä, onko käytetty euro kotoisin työnantajaltani vai Kelasta. Sama juttu, kun maksan lapsen harrastusmaksuja ja vaatteita, tai lataan hänelle rahaa bussikorttiin. Laitan lapselle myös kuukausittain rahaa rahastoon samalta tililtä.

Vierailija
174/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen yh, lapsilisä yh-korotuksella noin 170€/kk. Tällä rahalla ostan lapselle ruokaa, vaatetta, kustannan osan harrastusmenoista. Lisäksi säästän hänelle rahastoon 170€ omasta palkkatulostani. Onko tilanne näin esitettynä mieluisampi? Se on vaan niin, että oli lapsi sitten köyhän tai varakkaamman, niin ei lapsen ylläpito ikinä ilmaista ole. 

Vierailija
175/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sen varakkaan sitten pitäisi ne rahat käyttää? Ts voihan se varakaskin ostaa ruokaa sillä rahalla ja muut varansa sijoittaa, huoh.

Vierailija
176/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kahden duunarin (sh ja lh) perhe. Olemme säästäneet lapsilisät ja heidän saamansa lahjarahat lapsille niin, että rahat ovat laitettu rahastoihin poikimaan. Eli rahat on nimenomaan sijoitettu lasten hyväksi. Emme ole eläneet leveästi, ruokaa on kuitenkin ollut, vanhat autot, rivariasunto. Nyt kun molemmat lapset ovat lähdössä opiskelemaan, niin kummallekin on kertynyt n.30k opiskelurahoja. Tyhmemminkin lapsilisät olisi voinut aikoinaan käyttää.

Vierailija
177/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa ap mihin minun pitäisi lapsilisät käyttää? 

Meillä ne menee lasten - kaksi kappaletta -  tulevaisuuden turvaamiseen.  

Vierailija
178/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat taas kiivaasti puolustelemassa tukiaan, mutta muilta haluavat kaikenlaisen avun pois.

Vierailija
179/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pystyisi sijoittamaan lapsille vaikka sen 15€/kk, jos vähän tarkastelisi talouttaan. 

Ei tuollaisella summalla tee mitään.

AP

Ootko tosissasi? Mä jouduin ulosottoon ja en nyt kerro tässä miksi. Kuitenkin, meni monta vuotta ja paljon työtunteja maksaa pois sekä perinnässä olleet että ulosotossa maanneet velat. Edelleen on opintolainaa jäljellä. Tulin kuitenkin toimeen, koska ongelmanratkaisusta tuli toinen luonto.

Edelleen olen hyvin pienituloinen, mutta jostain syystä mulla on kuitenkin varaa välttämättömiin hankintoihin, säästöihin ja ruokaan. Nyt olen raskaana ja hankitulla neuvokkuudella olen keksinyt lapselle tarvikkeita.

Rahatkaan ei polttele taskussa vaan mietin mistä voi säästää ja paljonko saan säästöön syksyn mittaan. Uskon, että aina pitäisi olla vähän taloutta edellä erilaisten maksujen kanssa ja säästää niin paljon kuin pystyy. Ei enää ikinä ulosottoa, hyi!

Vierailija
180/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa laittaa lapsilisät säästöön niin niitä ei tarvitse, se on hyvin simppeliä.

Jos on varaa ryypätä lapsilisät, niin niitä ei tarvita. Se on hyvin simppeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä