Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle tarjottiin työpaikkaa 2 vuodeksi Saudi-arabiasta, uskaltaako lähteä 1 ja 4v lasten kanssa?

Vierailija
06.02.2007 |

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleisesti ottaen näissä maissa on tunkua siitä kuka pääsee töihin länsimaalaiselle. Syykin on selvä: arabit on niitä, jotka orjuttaa ja hakkaa. Monen mielestä länsimaalaiselle töihin pääsy on kuin pääsisi taivaaseen. Työajat ovat inhimilliset, palkka yleensä parempi ja työn jälkeen on vapaus. Itse voisin kuvitella maksavani tuollaisesesta 9000 euroa käteen palkasta kotiapulaiselle ihan hyvää palkkaa paikallisen tason mukaan.

Eli kun se filippiiniläistyttö on sinne tullut kotiapulaiseksi, onko siinä jotain väärää että palkkaa hänet paikallisesti katsoen hyvillä tai erinomaisilla ehdoilla, vai että tekee itse kaiken ja tyttö on saudiperheessä raiskattavana ja vankina?

Vierailija
2/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napoleon Bonaparte oli Ranskan Keisari ja Jean-Bédel Bokassa Keski-Afrikan keisari.

43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen kuningas tai pääministeri puhumattakaan muista virkamiehistä ei oikein maata " oikeasti" hallitse. Kuningassuku on kallellaan jenkkeihin, virkamiessuvut ja tavallinen kansa ei. Kuka sitten hallitsee? Hyvä kysymys. Kaikki vain luottavat että asiat hoituu öljyn avulla.

t: 55,59,64,68,74,76,80

Vierailija
4/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostusta niin jenkkien kuin äärikiihkoilija-alamaisten tahoilta. Kun yhdelle kumarrat niin toiselle pyllistät. Aika saavutus, että ovat vieläkin vallassa. No, tämä nyt ei liittynyt tähän keskusteluun mitenkään, mutta tulipahan vaan mieleen :)

Vierailija
5/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielläkin olen törmännyt Lähi-Idässä oleviin suomalaisiin. Heiltä saat lisää infoa olosuhteista paikan päällä eikä tietämättömiä kommentteja tai arvailuja ihmisoikeustilanteesta huhujen mukaan. Mä en enää täällä viitsi

t:59,64,68,74,76,80

Vierailija
6/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudit on myös läheinen liittolainen USA:n kanssa.

Minä ajattelen tämän asian AP kannalta ja minusta tulee ajatella näin että tottakai kannattaa käyttää tilaisuutta hyväksi ja matkustaa sinne, itse kokemaan ja näkemään mikä se maa on, vaikka kateellisten mielestä (mistä muusta tässä nyt muka oiskaan kyse) mihinkään ei kannatas lähtee laajentamaan maailmankuvaansa, vaan pysyä täällä ja edelleenkin katsella asioita kapeasta näkökulmasta. Ettei siis kelleen kateelliselle tulis vaan paha mieli.

Jos sitäpaitti ajattelee tuolta kannalta että ihmisoikeus rikkomuksia harjoittaviin maihin ei pidä matkustaa, mehän ei todellakaan voitas mennä enään mihinkään, ei USA:han eikä paljon muuallekkaan. Suomestakin pitäs kohta pois muuttaa, koska Suomi pitää orjia muissa maissa.

Joten Ap matkusta ihmeessä, ei tämä maailma tule yhtään oikeudenmukaisemmaksi jos sinä kuuntelet kaikkia kateellisia av-mammoja täällä ( mitä en kuitenkaan usko että teet ) ja jätät hienon tilaisuuden käyttämättä.

Vierailija
7/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena siellä vuoden asunut isäni työn takia.

Vierailija
8/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kateellisuus on aina se valttikortti mikä nostetaan. Jos sanoo, ettei pidä Jaana Pelkosen juonnosta niin on kateellinen Jaanalle.

Ja nyt mammat puolustelee orjien käyttöä kateellisuudella.

Vierailija
9/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää minnepäin lähtisitte? Ilmastosta vielä että Saudit on suuri maa ja esim ilmasto sisämaassa, aavikolla Riadissa on aivan erilainen kuin meren rannalla olevassa Jeddassa.

Länsimaisilla on turvalliset olot, sitä on turha murehtia. VOihan se ostoskeskuksen katto romahtaa Sysmässäkin ja auto ajaa päälle Itäkeskuksessa...'

Lapsesi ovat siinä iässä että uusia asioita oppivat ihan noin vaan ja sopeutuvat tilanteisiin. Isoimmissa kaupungeissa on amerikkalainen, ruotsalainen ja saksalainen koulu samaten päiväkodit jos itsekin aloitat työnteon. Hoitoapua saat helposti jos haluat alkaa harrastamaan jotain pitkien päivien aikana.

Ja ekaksi ota yhteys Suomen lähetystöön, sieltä saat lisäinfoa!!!

Suosittelen, meidän perheellä 3v takana Saudeissa

Vierailija
10/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lähteä törkeästi ihmisoikeuksia rikkovaan maahan? Tällä menolla niiden orjien olot ei koskaan parannu. Suomessakin voi muuten boikotoida niiden yritysten tuotteita jotka valmistetaan halpamaissa.

Vierailija
11/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ja sen kaiken kurjuuden nähtyään ei enää koskaan halua sinne. Tarinat on aivan uskomattoman järkyttäviä, julkisessa virastossa oleva siivooja saatetaan kesken työpäivän kaapata johonkin " sivuhuoneeseen" ja raiskata. Mitään rangaistusta rikollinen ei tietenkään saa. Mieheni oli siellä asuessaan usein nälässä kun ei saanut ajallaan palkkaa. Ruokaa sai kun ihmiset heittivät ruoanjämiään roskikseen....Asuinolot kurjat, olen nähnyt valokuvia asunnosta jossa oli kaksi huonetta ja reikävessa, suihkua ei ollut. Noissa kahdessa huoneessa, jotka noin 15 neliötä kummatkin asui lähes 30 miestä.

Mieheni sai raipparangaistuksen kun puuttui erään naisen (joka mieheni maasta kotoisin) pahoinpitelyyn. Pahoinpitelijä oli paikallinen mies ja häntä ei tietenkään tuomittu mistään. Tässä muutamia tositarinoita.

Vierailija
12/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei länsimaalaisia siellä raiskata tms. Hehän elävät siellä kuin kuninkaalliset, muut sitten kärsivät. Minä en ymmärrä kuinka ne länsimaalaiset voivat siellä asua ja hiljaa hyväksyä kaiken.

Vierailija
13/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieheni oli siellä asuessaan usein nälässä kun ei saanut ajallaan palkkaa.

Vierailija
14/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virastoissa, ihan siistejä ne on. Naisten on helppo kaavun alta kyyristellä =D Onhan Kiinassakin reikävessat ja miehesi jos on aasialainen niin luulisi olevan tottunut reikäweskeihin.

No, itse kirjoitin tuossa aiemmin että perheemme on viettänyt 3v elämästään Saudeissa ja vieläkin ne muistot tulevat mieleen aurinkoisina, maut ja hajut jäivät mieleen. Arabialaista ruokaa tehdään edelleen silloin tällöin.

Saudit on hyvä paikka elää ja tehdä työtä jos pysyt kaidalla polulla. Älä sekaannu pimeisiin rafloihin, pimeään viinaan, huumeisiin, älä käryä ratista... minusta sellaisia asioita mitä en tekisi Suomessakaan! Eli ne rangaistukset: raipat, vankilat ja pahimmillan mestaukset tulevat tosiaan RIKOKSISTA ja mielestäni aiheesta. TUrha siinä on ihmisoikeuiksista silloin ulista jos on maahan mennessän allekirjoittanut paperin että ei sekaannu huumeisiin.

Vierailija
15/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raipat, vankilat ja pahimmillan mestaukset tulevat tosiaan RIKOKSISTA ja mielestäni aiheesta.

Vierailija
16/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin minä sen ymmärsin.

Vierailija
17/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutitteko saudi-arabiaan työn perässä vai miksi? Pystyykö siellä säästämään hyvin rahaa? Käytitkö kaapua ulkona liikkuessa?

Vierailija
18/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maasta ei päässyt pois. Asuinolot olivat todella alkeelliset.

Tässä vielä yksi karmaiseva tositarina. Mieheni kanssa samassa työpaikassa tosin eri osastolla oli eräs mies ja hänellä oli maassa vaimo ja pieni 3-4vuotias poika. Vaimo oli ollut tuon pojan kanssa puistossa ulkoilemassa kun sinne oli tullut paikallisten miesten joukkio pakettiautolla. He olivat pakottaneet pojan ja äidin sisälle autoon ja raiskanneet pojan tämän äidin silmien edessä. Äitiin ei ihme kyllä koskettu. Sitten tämä äiti oli itkien ja hätääntyneenä mennyt sairaalaan jossa poika kyllä otettiin hoidettavaksi.

Parin tunnin kuluttua äiti vietiin poliisiasemalla ja häntä pidettiin yön yli. Seuraavana päivänä poliisiasemalle tuotiin perheen isä ja hänet pidätettiin lapsen raiskauksesta.

Vähän ennen oikeudenkäyntiä mies katosi ja kukaan ei ole häntä nähnyt sen jälkeen. Luultavasti hänet teloitettiin. Äiti pääsi kyllä vapaaksi ja heidät karkotettiin maasta. Mieheni ja muut keräsivät pienistä palkoistaan tuolle äidille ja pojalle vähän rahaa ettei ihan tyhjin taskuin tarvinnut kotimaahan mennä jossa ei enää edes miestä ollut pitämässä heistä huolta.

Kyllä siellä Aasiastakin on ihmisiä hyvissä työpaikoissa mutta suurin osa on kuitenkin huonolla palkalla ja elinolosuhteet huonot. Ja eikä kaikki paikalliset tietenkään ole pahoja ihmisiä mutta valitettavasti osa käyttää " valtaansa" väärin.

Vierailija
19/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuumalla ilmalla oli itseasiassa aika kätevä, kun sen alla saattoi laittaa vain pikkuisen t-paidan ja minihameen/shortsit. Liikuin omalla autonkuljettajalla (meillä oli 3 naisen kanssa yhteinen kuski) sillä eihän mies aina ehtinyt minua kuskaamaan ostoksille, tapahtumiin, urheilemaan asuinalueen ulkopuolelle...

Ja vielä orjatyöstä. Se meidän intialainen kuskimme lopetti myös työnteon Saudeissa, lähti kotimaahansa Intiaan ja on rakennuttanut sinne perheelleen ison talon ja on nykyään hotellin omistaja (vierailimme Rajin luona viime syksynä). Että kyllä siellä suurin osa kaikista jotka laillisesti maassa töissä ovat, tienaavat isoja summia verrattuna kotimaihinsa. Siis laillisesti, niitä laittomiakin on hurjasti.

Jäi hyvä taloudellinen tilanne komennukselta.

Vierailija
20/75 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se peruskysymys onkin että miksi ei voisi maksaa edes esim. 400-500 ¿/kk kun siihen todellakin olisi mahdollisuus.